Прогулянки-походи у дошкільному закладі.
Прогулянки-походи являють собою один з найважливіших організованих видів рухової діяльності, у ході якої вирішуються не тільки оздоровчі завдання, удосконалюються рухові навички й фізичні якості дітей, але й виховується любов й естетичне відношення до природи, задовольняються їхні пізнавальні потреби.
Організація прогулянок-походів передбачає планомірну їхню підготовку, регулярне (щомісячне або щотижневе) проведення й оволодіння дітьми певним обсягом знань й умінь.
Піші прогулянки-походи можуть містити в собі всі або частину пропонованих нижче складових:
-
Спостереження в природі й збір природного матеріалу;
-
Читання природознавчої літератури й бесіда по змісту (краще якщо добуток буде присвячено тим об'єктам природи, які перебувають у зоні безпосереднього спостереження дітей);
-
Виконання імітаційних рухів (наслідування діям птахів, звірів, комах);
-
Рухливі й дидактичні ігри;
-
Фізкультурне заняття або комплекс ігор і фізичних вправ;
-
Вправи на подих, ігри на увагу;
-
Самостійні ігри дітей (на привалі);
Походи можуть бути різними; залежно від сезонних і погодних умов визначаються мета й завдання.
Дітям обов'язково повідомляємо конкретну мету майбутньої діяльності, наприклад, "Сьогодні ми будемо збирати букети з опалих листів для прикраси груп дитячого саду" або "Будемо шукати дерева, яких немає на нашій ділянці" тощо.
Намагаюсь, щоб походи були насичені різноманітним руховим змістом: ходьба в різному темпі, підскоки, рухливі ігри, спортивні вправи, перебіжки в повільному й швидкому темпі й ін. У зміст походів включаю добре знайомі дітям ігри й вправи, засвоєні раніше. Частина часу приділяється для підготовки дітей до прогулянок-походів. Із цією метою проводжу цикл бесід, ігор, занять, на яких діти одержують необхідні знання про туризм і майбутні походи. Старші дошкільники опановують спеціальні терміни: турист, намет, рюкзак, спальний мішок, компас, маршрут, карта тощо.
План прогулянки - походу
за далеким маршрутом до джерела (старша група)
Мета: навчити дітей правилам поведінки у природі, на маршруті; початковим навичкам орієнтування на місцевості; основним елементам техніки туризму. Удосконалювати вміння дітей виконувати різноманітні фізичні вправи на спритність, рівновагу, біг, різні види ходьби тощо.
-
Дітям повідомляється маршрут та правила поведінки під час прогулянки-походу.
-
Діти йдуть дорогою одне за одним звичайним кроком, потім виконують корегуючу ходьбу на носках, як лисичка; на зовнішніх сторонах стоп, як ведмедик; з рухами рук угору та вниз, як пташки крилами.
-
Перешиковуються парами і не тримаючись за руки продовжують йти звичайним кроком до перехрестя.
-
Перед переходом перехрестя дітям коротко та чітко нагадують правила поведінки на дорозі.
-
Після переходу перехрестя діти:
-
перешиковуються одне за одним та продовжують ходьбу у середньому темпі;
-
потім біжать змійкою між колесами;
-
за сигналом вихователя переходять на ходьбу у повільному темпі, виконують вправу на дихання.
-
Далі починають стрибати на обох ногах по рівній поверхні з просуванням уперед.
-
Знову продовжують біг змійкою між деревами.
-
За сигналом вихователя переходять на ходьбу у повільному темпі, виконують вправу на дихання.
-
Прийшовши на галявину діти відпочивають. Проводиться гра «Лови, кидай, падати не давай!». Діти стоять у колі, вихователь – у центрі з великим м’ячем. Він кидає м’яч то одній, то другій дитині. Діти ловлять м’яч і знову кидають вихователеві, який в цей час промовляє: «Лови, кидай, падати не давай!». Діти ловлять м’яч обома руками, не притискуючи до грудей, і кидають вихователеві обома руками від грудей. Назвати дітей, які правильно кидають і ловлять м’яч.
-
Після гри діти долають смугу перешкод:
-
підйом та спуск з гірки;
-
спуск пологим схилом приставним кроком;
-
потім переходять на ходьбу по рівній поверхні.
-
Далі спускаються пологим схилом одне за одним;
-
переходять на біг по рівній поверхні;
-
продовжують спуск сходами, тримаючись за перила.
-
Прийшовши до джерела діти спостерігають за качками на водоймищі та голубами, які мешкають біля джерела. Годують їх. Вихователь розповідає про значення чистої води для живої природи.
-
Після спостереження діти починають підйом по сходах, тримаючись за перила.
-
На рівній поверхні продовжують ходьбу одне за одним.
-
Роблять привал на галявині та грають в гру «Відгадай чий голосок». Діти стоять по колу. Одна дитина стає у центрі кола, заплющує очі. Вихователь, не називаючи імені дитини, вказує рукою на будь-кого з дітей, які стоять за спиною дитини, яка відгадує. Той, на кого вказали, голосно називає ім’я дитини, яка знаходиться у середині кола. Якщо голос відгадано, дитина розплющує очі, і вони міняються місцями. Якщо ні, - вихователь пропонує йому не розплющувати очей, а ще раз послухати хто називає його ім’я. Відгадувач не розплющує очей доти, поки не вгадає, хто покликав. Діти повинні додержувати повної тиші.
-
Після гри милуються красою осінньої природи та вільно граються.
-
Виконують повільним бігом по стежці вправу на емпатію «Осінні листочки».
-
Переходять на ходьбу одне за одним та починають підйом приставним кроком пологим схилом.
-
Потім знову продовжують ходьбу по рівній поверхні у повільному темпі до перехрестя.
-
Перед переходом перехрестя коротко та чітко нагадують дітям правила поведінки на дорозі. Переходять дорогу парами (пара за парою).
-
Після переходу перехрестя діти повертаються до дитячого садка у повільному темпі знайомою дорогою.
Тривалість – 2 години
|
4 хвилини
5 хвилин
2 хвилини
3 хвилини
3 хвилини
1 хвилина
3 хвилини
3 хвилини
5 хвилин
1 хвилина
2 хвилини
3 хвилини
3 хвилини
2 хвилини
2 хвилини
25 хвилин
4 хвилини
2 хвилини
6 хвилин
10 хвилин
2 хвилини
5 хвилин
15 хвилин
10 хвилин
|