План прогулянки - походу за далеким маршрутом до джерела (старша група)

Про матеріал
Прогулянки-походи являють собою один з найважливіших організованих видів рухової діяльності, у ході якої вирішуються не тільки оздоровчі завдання, удосконалюються рухові навички й фізичні якості дітей, але й виховується любов й естетичне відношення до природи, задовольняються їхні пізнавальні потреби. Пропоную план прогулянки - походу за далеким маршрутом до джерела (старша група).
Перегляд файлу

Прогулянки-походи у дошкільному закладі.

Прогулянки-походи являють собою один з найважливіших організованих видів рухової діяльності, у ході якої вирішуються не тільки оздоровчі завдання, удосконалюються рухові навички й фізичні якості дітей, але й виховується любов й естетичне відношення до природи, задовольняються їхні пізнавальні потреби.

Організація прогулянок-походів передбачає планомірну їхню підготовку, регулярне (щомісячне або щотижневе) проведення й оволодіння дітьми певним обсягом знань й умінь.

Піші прогулянки-походи можуть містити в собі всі або частину пропонованих нижче складових:

  • Спостереження в природі й збір природного матеріалу;
  • Читання природознавчої літератури й бесіда по змісту (краще якщо добуток буде присвячено тим об'єктам природи, які перебувають у зоні безпосереднього спостереження дітей);
  • Виконання імітаційних рухів (наслідування діям птахів, звірів, комах);
  • Рухливі й дидактичні ігри;
  • Фізкультурне заняття або комплекс ігор і фізичних вправ;
  • Вправи на подих, ігри на увагу;
  • Самостійні ігри дітей (на привалі);

Походи можуть бути різними; залежно від сезонних і погодних умов визначаються мета й завдання.

Дітям обов'язково повідомляємо конкретну мету майбутньої діяльності, наприклад, "Сьогодні ми будемо збирати букети з опалих листів для прикраси груп дитячого саду" або "Будемо шукати дерева, яких немає на нашій ділянці" тощо.

Намагаюсь, щоб походи були насичені різноманітним руховим змістом: ходьба в різному темпі, підскоки, рухливі ігри, спортивні вправи, перебіжки в повільному й швидкому темпі й ін. У зміст походів включаю добре знайомі дітям ігри й вправи, засвоєні раніше. Частина часу приділяється для підготовки дітей до прогулянок-походів. Із цією метою проводжу цикл бесід, ігор, занять, на яких діти одержують необхідні знання про туризм і майбутні походи. Старші дошкільники опановують спеціальні терміни: турист, намет, рюкзак, спальний мішок, компас, маршрут, карта тощо.

 

План прогулянки  - походу

за далеким маршрутом до джерела (старша група)

Мета: навчити дітей правилам поведінки у природі, на маршруті; початковим навичкам орієнтування на місцевості; основним елементам техніки туризму. Удосконалювати вміння дітей виконувати різноманітні фізичні вправи на спритність, рівновагу, біг, різні види ходьби тощо.

  • Дітям повідомляється маршрут та правила поведінки під час прогулянки-походу.
  • Діти йдуть дорогою одне за одним звичайним кроком, потім виконують корегуючу ходьбу на носках, як лисичка; на зовнішніх сторонах стоп, як ведмедик; з рухами рук угору та вниз, як пташки крилами.
  • Перешиковуються парами і не тримаючись за руки продовжують йти звичайним кроком до перехрестя.
  • Перед переходом перехрестя дітям коротко та чітко нагадують правила поведінки на дорозі.
  • Після переходу перехрестя діти:
    • перешиковуються одне за одним та продовжують ходьбу у середньому темпі;
    • потім біжать змійкою між колесами;
    • за сигналом вихователя переходять на ходьбу у повільному темпі, виконують вправу на дихання.
  • Далі починають стрибати на обох ногах по рівній поверхні з просуванням уперед.
  • Знову продовжують біг змійкою між деревами.
  • За сигналом вихователя переходять на ходьбу у повільному темпі, виконують вправу на дихання.
  • Прийшовши на галявину діти відпочивають. Проводиться гра «Лови, кидай, падати не давай!». Діти стоять у колі, вихователь – у центрі з великим м’ячем. Він кидає м’яч то одній, то другій дитині. Діти ловлять м’яч і знову кидають вихователеві, який в цей час промовляє: «Лови, кидай, падати не давай!». Діти ловлять м’яч обома руками, не притискуючи до грудей, і кидають вихователеві обома руками від грудей. Назвати дітей, які правильно кидають і ловлять м’яч.
  • Після гри діти долають смугу перешкод:
    • підйом та спуск з гірки;
    • спуск пологим схилом приставним кроком;
    • потім переходять на ходьбу по рівній поверхні.
  • Далі спускаються пологим схилом одне за одним;
    • переходять на біг по рівній поверхні;
    • продовжують спуск сходами, тримаючись за перила.
  • Прийшовши до джерела діти спостерігають за качками на водоймищі та голубами, які мешкають біля джерела. Годують їх. Вихователь розповідає про значення чистої води для живої природи.
  • Після спостереження діти починають підйом по сходах, тримаючись за перила.
  • На рівній поверхні продовжують ходьбу одне за одним.
  • Роблять привал на галявині та грають в гру «Відгадай чий голосок». Діти стоять по колу. Одна дитина стає у центрі кола, заплющує очі. Вихователь, не називаючи імені дитини, вказує рукою на будь-кого з дітей, які стоять за спиною дитини, яка відгадує. Той, на кого вказали, голосно називає ім’я дитини, яка знаходиться у середині кола. Якщо голос відгадано, дитина розплющує очі, і вони міняються місцями. Якщо ні, - вихователь пропонує йому не розплющувати очей, а ще раз послухати хто називає його ім’я. Відгадувач не розплющує очей доти, поки не вгадає, хто покликав. Діти повинні додержувати повної тиші.
  • Після гри милуються красою осінньої природи та вільно граються.
  • Виконують повільним бігом по стежці вправу на емпатію «Осінні листочки».
  • Переходять на ходьбу одне за одним та починають підйом приставним кроком пологим схилом.
  • Потім знову продовжують ходьбу по рівній поверхні у повільному темпі до перехрестя.
  • Перед переходом перехрестя коротко та чітко нагадують дітям правила поведінки на дорозі. Переходять дорогу парами (пара за парою).
  • Після переходу перехрестя діти повертаються до дитячого садка у повільному темпі знайомою дорогою.

 

 

 

Тривалість –  2 години

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хвилини

 

5 хвилин

 

 

 

 

2 хвилини

3 хвилини

 

3 хвилини

 

1 хвилина

3 хвилини

 

3 хвилини

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хвилин

 

1 хвилина

2 хвилини

3 хвилини

3 хвилини

2 хвилини

2 хвилини

 

 

 

25 хвилин

 

4 хвилини

2 хвилини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 хвилин

 

10 хвилин

 

2 хвилини

 

5 хвилин

 

15 хвилин

 

 

 

 

10 хвилин

 

doc
Додано
10 березня 2020
Переглядів
847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку