Антонівський ясла/садок №26
м. Херсон
Конспект заняття
Тема: Рідне місто – моя маленька батьківщина
Вихователь логопедичної групи №3
Калініченко Т.О.
Тема: Рідна місто – моя мала батьківщина Мета: розвинути знання дітей про рідне місто (видатні люди, виробництва, визначні місця тощо); вчити працювати з схематичною картою міста Херсона «Подорож вулицями міста»; формувати економічні знання під час дидактичних ігор «Бюджет сім’ї», «Бажання і необхідність», «Економним я росту»; закріпити знання дітей про види транспорту міста Херсона д/г «На якому транспорті можна потрапити до нашого міста», д/г «Який транспорт рухається вулицями міста», виховувати у дітей громадянсько-патріотичні почуття (любов до малої батьківщини, гордість за своє місто) під час дидактичних вправ «Продовжуй і пояснюй!» , «Зростай громадянином!», «Уквітчай рідне місто». Обладнання: світлини та слайди з видами міста; зображення герба. Словник: місто, мала батьківщина, видатні місця, видатні люди, парк, сквер, пам’ятники,проспект, вулиці, райони, Херсон Попередня робота: педагог організовує оглядову екскурсію по рідному місту. ХІД ЗАНЯТТЯ I. Організаційний момент В.: Діти! Нашу сьогоднішню зустріч мені хотілося б почати поетичними рядками: А. Камінчук «Моя Батьківщина» Зацвітає калина, Зеленіє ліщина, Степом котиться диво-луна. Це моя Україна, Це моя Батьківщина, Що, як тато і мама,— одна. II. Розкриття теми заняття В.: Розкажіть мені, що ми вважаємо своєю Батьківщиною? (Україну — країну, в якій ми всі народилися й живемо, наш рідний край.) Так. Наша Батьківщина велика й неозора, багата й мальовнича. У ній дуже багато сіл, селищ, містечок та великих міст. Але серед них тільки одне місто для нас найближче й найдорожче. Яке це місто, діти? ( Діти називають своє рідне місто.) III. Повідомлення теми й мети В.: Так, саме це місто вам знайоме змалку. У ньому ви з’явилися на світ. І перше, що ви бачили, коли були маленькі,— це куточок нашого рідного міста: його вулиця, будинки, алеї, люди. Про наше рідне місто ми поговоримо на занятті. Наша тема — «Рідне місто — моя мала батьківщина». Сьогодні ми маємо познайомитися з нашим містом поближче, дізнатися багато нового й цікавого про його визначні та пам’ятні місця, видатних людей, його історію. IV. Подання нових знань Вихователь розміщує перед дітьми ілюстративний матеріал — слайди з видами міста та його герб.
Бесіда «Ми любимо місто своє»
В.: Діти, скажіть мені, будь ласка, як називається наше місто. (Наше рідне місто — Херсон.) А ми — мешканці Херсона, тобто хто ми? (Херсонці.) Як ви вважаєте, наше місто велике? (Так.) Доведіть свою думку. (Херсон займає велику територію, у ньому багато вулиць, мікрорайонів; наше місто дуже багатолюдне.) У нашому місті є чимало районів, наприклад Дніпровський, Суворовський, Комсомольський райони. В якому районі мешкаєте ви? У якому мікрорайоні розташований наш дошкільний заклад? відповіді. Херсон — багатонаселене місто. У ньому мешкає понад тристатисяч жителів. Це обласний центр та одне з міст України. Поблизу впадіння Дніпра в Чорне море на високому правому березі розкинулось славне місто Херсон, найбільший дніпровий порт. Іще в 1737 році під час чергової війни з турками виникло укріплення з назвою Олександер-шанц. Але історія починається з височайшого указу про заснування міста, фортеці і верфі, названої на честь кримського Херсонесу. І традиційно створив усе невгамовний Григорій Потьомкін. Херсон став найпершою базою Чорноморського флоту, генерал-губернатором – князем Потьомкіним. До Миколаєва, а потім Одеси через Херсон ішла вся середземноморська торгівля імперії. Ми маємо пишатися своїм рідним містом: адже Херсон — значний промисловий і культурний центр. Ви поки що дошкільники. Але пройде час, ви будете навчатися далі. У нашому місті є великий вибір вищих навчальних закладів: інститути, академії, університети. У них навчаються тисячі студентів. Тому Херсон можна назвати ще й містом студентським. Херсон прославили багато наших видатних земляків: письменник Григорій Квітка-Основ’яненко, актори Леонід Биков і Людмила Гурченко, спортсменка Яна Клочкова...
Колись, може, хтось із вас, діти, також впише своє ім’я в історію нашого славного міста. Поки що просто любіть його, цікавтеся історією та сучасним життям Херсона і гідно несіть ім’я херсонця. Дидактична гра «На якому транспорті можна потрапити до нашого міста» - закріпити знання дітей про види транспорту: повітряний, водний, наземний. Дидактична гра «Який транспорт рухається вулицями міста Херсона» - закріпити знання про види наземного транспорту міста Херсона. Дидактична вправа «Де я живу» - закріпити знання дітей про домашню адресу, розвивати вміння називати адресу повністю.
Дидактичні ігри з економічного виховання «Бюджет сім’ї», «Бажання і необхідність», «Економним я росту» - розвинути знання дітей про те, з чого складається бюджет сім’ї.
Робота з картою «Подорож вулицями міста»
Дидактична вправа «Продовжуй і пояснюй!» Вихователь просить дітей продовжити й закінчити розпочаті ним фрази так, щоб утворилися речення-пояснення. Наше місто південне, ... (тому що воно розташоване на території Південної України). Наше місто багатонаселене, ... (тому що в ньому проживає понад триста тисяч мешканців). Наше місто зелене, ... (тому що в ньому є багато парків, скверів, алей, зелених насаджень). Наше місто промислове, ... (тому що в ньому розміщується багато заводів та фабрик). Наше місто — культурний центр, ... (тому що в ньому є численні театри, бібліотеки, концертні зали, цирк). Наше місто студентське,... (тому що в ньому є багато інститутів, університетів, у яких навчається безліч студентської молоді). Наше місто чисте, ... (тому що ми дбаємо про чистоту його вулиць, парків, майданів). Наше місто величне, ... (тому що в ньому є високі будівлі, золотоверхі храми, пам’ятники видатним людям...). Наше місто гостинне, ... (тому що в ньому гостям завжди раді, до них ставляться приязно, привітно). Наше місто — найкраще, ... (тому що воно для нас рідне, це наша мала батьківщина). Дидактична вправа «Зростай громадянином!» В.;. Усі ви, діти,— маленькі громадяни нашого міста. Це значить, що ви маєте поводитися належним чином, тобто ставитися до рідного міста з повагою, пишатися ним. А ще ви повинні змалку дбати про те, щоб наше рідне місто було гарним, процвітаючим. Вихователь спонукає першокласників завершувати зачитані ним тематичні речення, обравши один з варіантів «буду» або «не буду». • Смітити у своєму місті я ... (не буду). • Дбати про чистоту, добробут і благоустрій рідного міста я... (буду). • Відвідувати міські театри, парки, цирк я ... (буду). • Цікавитися новинами й життям свого міста я ... (буду). • Якщо мені в майбутньому доведеться жити в іншому місті, місто свого дитинства я забувати ... (не буду). • Перейматися проблемами свого міста я ... (буду). • Радіти досягненням й успіхам мого міста я ... (буду). • Вивчати історію й минуле рідного міста я ... (буду). • Ставитися байдуже до добробуту свого міста та його життя я ніколи ... (не буду). Фізкультхвилинка «Моє місто» Діти виконують імітаційні рухи відповідно до змісту віршованого тексту. Ой яке чудове рідне місто! (Плескають у долоні.) Сяє над ним сонечко іскристе. (Піднімають руки й голову вгору.) Вулиці в нім — ось які широкі, (Ставлять ноги в широку стійку, руки розводять у сторони.) А будівлі — ось які високі, (Піднімаються на носочки, тягнучись руками вгору.) В зелені алеї тут зростають, (Обертаються навколо себе.) Нам привітно гіллячком кивають. (Нахили тулуба в сторони.) Мчиться транспорт вулицями всюди, (Біг на місці, руками зображують керування автомобілем.) Поспішають на роботу люди, (Швидкий крок на місці.) Серед них — і я іду-крокую, (Уповільнюють крок.) Рідне місто від душі люблю я! (Притискають руки до грудей, усміхаються.) Вікторина «Що ти знаєш про своє місто?» Запитання до вікторини • Як називається область, яку очолює (у якій розташоване) наше місто? • Назвіть один з районів нашого міста. • Назвіть одну з центральних вулиць міста. • Назвіть один із закладів культури рідного міста. • Назвіть один з великих промислових об’єктів міста. • Розкажіть, як виглядає герб нашого міста. • Як називається центральний парк міста? • Яких видатних людей нашого міста ви знаєте? • Які види спорту популярні в нашому місті? • Скільки часу налічує історія нашого міста? Якщо діти вагаються, вихователь допомагає їм упоратися із завданням (уточнення, підказки), а школярі чітко повторюють правильні відповіді. V. Підсумки заняття Вихователь. У майбутньому, коли ви станете дорослими, ви можете жити в будь-якому куточку світу. Але місто, де проминули ваші дитячі роки, залишиться для вас назавжди світлим спомином — як рідна домівка, як мамина усмішка, як дотик сонячного промінчика, що будить вас ранком... Вирушаючи в дорогу, мандруючи землями України або світу, ви пам’ятатимете ті місця своєї малої батьківщини, де ви любили бувати... Адже місто дитинства залишається для людини рідним назавжди. Д/в «Уквітчай рідне місто»
|
|