Заняття "Рідне місто"

Про матеріал
розвинути знання дітей про рідне місто (видатні люди, виробництва, визначні місця тощо); вчити працювати з схематичною картою міста Херсона «Подорож вулицями міста»; формувати економічні знання під час дидактичних ігор «Бюджет сім’ї», «Бажання і необхідність», «Економним я росту»; закріпити знання дітей про види транспорту міста Херсона д/г «На якому транспорті можна потрапити до нашого міста», д/г «Який транспорт рухається вулицями міста», виховувати у дітей громадянсько-патріотичні почуття (любов до малої батьківщини, гордість за своє місто) під час дидактичних вправ «Продовжуй і пояснюй!» , «Зростай громадянином!», «Уквітчай рідне місто».
Перегляд файлу

Антонівський ясла/садок №26

 м. Херсон

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Конспект заняття

Тема: Рідне місто – моя маленька батьківщина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь логопедичної групи №3

Калініченко Т.О.

 

 

 

 

Тема: Рідна місто – моя мала батьківщина

Мета: розвинути знання  дітей про рідне місто (видатні люди, виробництва, визначні місця тощо); вчити працювати з схематичною  картою міста  Херсона «Подорож вулицями міста»;  формувати економічні знання під час дидактичних ігор «Бюджет сім’ї», «Бажання і необхідність», «Економним я росту»; закріпити знання дітей про види транспорту міста Херсона д/г «На якому транспорті можна потрапити до нашого міста», д/г «Який транспорт рухається вулицями міста»,  виховувати у дітей громадянсько-патріотичні почуття (любов до малої батьківщини, гордість за своє місто) під час дидактичних вправ   «Продовжуй і пояснюй!» , «Зростай громадянином!», «Уквітчай рідне місто».

Обладнання: світлини та слайди з видами міста; зображення герба.

Словник: місто, мала батьківщина, видатні місця, видатні люди, парк, сквер, пам’ятники,проспект, вулиці, райони, Херсон

Попередня робота: педагог організовує оглядову екскурсію  по рідному місту.

ХІД ЗАНЯТТЯ

I. Організаційний момент

В.: Діти! Нашу сьогоднішню зустріч мені хотілося б почати поетичними рядками:

 А. Камінчук  «Моя Батьківщина»

 Зацвітає калина,

 Зеленіє ліщина,

 Степом котиться диво-луна.

 Це моя Україна, Це моя Батьківщина,

 Що, як тато і мама,— одна.

II. Розкриття теми заняття

В.: Розкажіть мені, що ми вважаємо своєю Батьківщиною? (Україну — країну, в якій ми всі народилися й живемо, наш рідний край.) Так. Наша Батьківщина велика й неозора, багата й мальовнича. У ній дуже багато сіл, селищ, містечок та великих міст. Але серед них тільки одне місто для нас найближче й найдорожче. Яке це місто, діти? ( Діти називають своє рідне місто.)

III. Повідомлення теми й мети

В.: Так, саме це місто вам знайоме змалку. У ньому ви з’явилися на світ. І перше, що ви бачили, коли були маленькі,— це куточок нашого рідного міста: його вулиця, будинки, алеї, люди.

Про наше рідне місто ми поговоримо  на занятті. Наша тема — «Рідне місто — моя мала батьківщина». Сьогодні ми маємо познайомитися з нашим містом поближче, дізнатися багато нового й цікавого про його визначні та пам’ятні місця, видатних людей, його історію.

IV. Подання нових знань

Вихователь  розміщує перед дітьми ілюстративний матеріал — слайди з видами міста та його герб.

 

 

 

 

Бесіда «Ми любимо місто своє»

              C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_095910.jpg

 

В.: Діти, скажіть мені, будь ласка, як називається наше місто. (Наше рідне місто — Херсон.)

А ми — мешканці Херсона, тобто хто ми? (Херсонці.)

Як ви вважаєте, наше місто велике? (Так.) Доведіть свою думку. (Херсон  займає велику територію, у ньому багато вулиць, мікрорайонів; наше місто дуже багатолюдне.) У нашому місті є чимало районів, наприклад Дніпровський, Суворовський, Комсомольський райони.

В якому районі мешкаєте ви?

У якому мікрорайоні розташований наш дошкільний заклад? відповіді. Херсон — багатонаселене місто.  У ньому мешкає понад тристатисяч  жителів. Це обласний центр та одне з міст України.

Поблизу впадіння Дніпра в Чорне море на високому правому березі розкинулось славне місто Херсон, найбільший дніпровий порт. Іще в 1737 році під час чергової війни з турками виникло укріплення з назвою Олександер-шанц. Але історія починається з височайшого указу про заснування міста, фортеці і верфі, названої на честь кримського Херсонесу. І традиційно створив усе невгамовний Григорій Потьомкін. Херсон став найпершою базою Чорноморського флоту, генерал-губернатором – князем Потьомкіним. До Миколаєва, а потім Одеси через Херсон ішла вся середземноморська торгівля імперії. Ми маємо пишатися своїм рідним містом: адже Херсон — значний промисловий і культурний центр. Ви поки що дошкільники. Але пройде час, ви  будете навчатися далі. У нашому місті є великий вибір вищих навчальних закладів: інститути, академії, університети. У них навчаються тисячі студентів. Тому Херсон можна назвати ще й містом студентським. Херсон прославили багато наших видатних земляків: письменник Григорій Квітка-Основ’яненко, актори Леонід Биков і Людмила Гурченко, спортсменка Яна Клочкова...

 

 

Колись, може, хтось із вас, діти, також впише своє ім’я в історію нашого славного міста. Поки що просто любіть його, цікавтеся історією та сучасним життям Херсона і гідно несіть ім’я херсонця.

Дидактична гра «На якому транспорті можна потрапити до нашого міста» - закріпити знання дітей про види транспорту: повітряний, водний, наземний.

Дидактична гра «Який транспорт рухається вулицями міста Херсона» - закріпити знання про види наземного транспорту міста Херсона.

Дидактична вправа «Де я живу» - закріпити знання дітей про домашню адресу, розвивати вміння називати адресу повністю.

 

Дидактичні ігри з економічного виховання «Бюджет сім’ї», «Бажання і необхідність», «Економним я росту» - розвинути знання дітей про те, з чого складається бюджет сім’ї.

C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170313_101626.jpg  C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170313_100828.jpg

 

Робота з картою «Подорож вулицями міста»

  • Найширша вулиця міста Херсона ( проспект Ушакова – діти кріплять до карти пам’ятник Ушакову та відкривають літеру)
  • Найбільша пішохідна вулиця міста Херсона (Суворова )
  • Назвіть річку на берегах, якої побудований Херсон? (Дніпро) Як називається місце біля річки, де люблять відпочивати херсонці  та їх родини (набережна)? Який пам’ятник знаходиться на набережній? (Корабелам). Давайте ми разом подаруємо нашій річці водний транспорт.
  • Якщо проїхатись по вулиці Перекопській та спуститись до Дніпра ми потрапимо до парку Слави. Який пам’ятник ми побачимо здалека? (визволителям міста Херсона)
  • Продовжуємо нашу подорож містом. Далі по вулиці Перекопській знаходиться  Єкатериненський собор, побудований на честь імператриці Катерини і на території цього собору був похований князь Потьомкін – який  і заснував наше місце як фортецю за наказом Катерини.    Біля собору є ворота, що вони означають?

Дидактична вправа   «Продовжуй і пояснюй!»

Вихователь просить дітей продовжити й закінчити розпочаті ним фрази так, щоб утворилися речення-пояснення.

Наше місто південне, ... (тому що воно розташоване на території Південної України).

Наше місто багатонаселене, ... (тому що в ньому проживає понад триста тисяч мешканців).

Наше місто зелене, ... (тому що в ньому є багато парків, скверів, алей, зелених насаджень).

Наше місто промислове, ... (тому що в ньому розміщується багато заводів та фабрик).

Наше місто — культурний центр, ... (тому що в ньому є численні театри, бібліотеки, концертні зали, цирк).

Наше місто студентське,... (тому що в ньому є багато інститутів, університетів, у яких навчається безліч студентської молоді).

Наше місто чисте, ... (тому що ми дбаємо про чистоту його вулиць, парків, майданів).

Наше місто величне, ... (тому що в ньому є високі будівлі, золотоверхі храми, пам’ятники видатним людям...).

Наше місто гостинне, ... (тому що в ньому гостям завжди раді, до них ставляться приязно, привітно).

Наше місто — найкраще, ... (тому що воно для нас рідне, це наша мала батьківщина).

 Дидактична вправа  «Зростай громадянином!»

В.;. Усі ви, діти,— маленькі громадяни нашого міста. Це значить, що ви маєте поводитися належним чином, тобто ставитися до рідного міста з повагою, пишатися ним. А ще ви повинні змалку дбати про те, щоб наше рідне місто було гарним, процвітаючим. Вихователь спонукає першокласників завершувати зачитані ним тематичні речення, обравши один з варіантів «буду» або «не буду».

 • Смітити у своєму місті я ... (не буду).

 • Дбати про чистоту, добробут і благоустрій рідного міста я... (буду).

 • Відвідувати міські театри, парки, цирк я ... (буду).

 • Цікавитися новинами й життям свого міста я ... (буду).

 • Якщо мені в майбутньому доведеться жити в іншому місті,

місто свого дитинства я забувати ... (не буду).

 • Перейматися проблемами свого міста я ... (буду).

 • Радіти досягненням й успіхам мого міста я ... (буду).

 • Вивчати історію й минуле рідного міста я ... (буду).

 • Ставитися байдуже до добробуту свого міста та його життя

я ніколи ... (не буду).

Фізкультхвилинка  «Моє місто»

Діти виконують імітаційні рухи відповідно до змісту віршованого тексту.

Ой яке чудове рідне місто!

(Плескають у долоні.)

Сяє над ним сонечко іскристе.

(Піднімають руки й голову вгору.)

Вулиці в нім — ось які широкі,

(Ставлять ноги в широку стійку, руки розводять у сторони.)

А будівлі — ось які високі,

(Піднімаються на носочки, тягнучись руками вгору.)

В зелені алеї тут зростають,

(Обертаються навколо себе.)

Нам привітно гіллячком кивають.

(Нахили тулуба в сторони.)

Мчиться транспорт вулицями всюди,

(Біг на місці, руками зображують керування автомобілем.)

Поспішають на роботу люди,

(Швидкий крок на місці.)

Серед них — і я іду-крокую,

(Уповільнюють крок.)

Рідне місто від душі люблю я!

(Притискають руки до грудей, усміхаються.)

 Вікторина «Що ти знаєш про своє місто?»

Запитання до вікторини

 • Як називається область, яку очолює (у якій розташоване) наше місто?

 • Назвіть один з районів нашого міста.

 • Назвіть одну з центральних вулиць міста.

 • Назвіть один із закладів культури рідного міста.

 • Назвіть один з великих промислових об’єктів міста.

 • Розкажіть, як виглядає герб нашого міста.

 • Як називається центральний парк міста?

 • Яких видатних людей нашого міста ви знаєте?

 • Які види спорту популярні в нашому місті?

 • Скільки часу налічує історія нашого міста?

Якщо діти вагаються, вихователь допомагає їм упоратися із завданням (уточнення, підказки), а школярі чітко повторюють правильні відповіді.

V. Підсумки заняття

Вихователь. У майбутньому, коли ви станете дорослими, ви можете жити в будь-якому куточку світу. Але місто, де проминули ваші дитячі роки, залишиться для вас назавжди світлим спомином — як рідна домівка, як мамина усмішка, як дотик сонячного промінчика, що будить вас ранком...

Вирушаючи в дорогу, мандруючи землями України або світу, ви пам’ятатимете ті місця своєї малої батьківщини, де ви любили бувати... Адже місто дитинства залишається для людини рідним назавжди.

Д/в  «Уквітчай рідне місто»

 

C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_114010.jpg                     C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_114010.jpg

 

C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170313_100053.jpg                    C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170313_095753.jpgC:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_114010.jpg                     C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_113955.jpg      C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_095910.jpg                        C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_095339.jpgC:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_095323.jpg                C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_093050.jpgC:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_093047.jpg                 C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_093034.jpg  C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_092919.jpg           C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170309_092908.jpgC:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170313_101626.jpg             C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170313_101219.jpgC:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170313_100828.jpg          C:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170313_100610.jpgC:\Users\LeUser\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20170313_100512.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Федорчук Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
7715
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку