Заняття "Скринька казок"

Про матеріал
Удосконалювати діалогічне мовлення дітей. Вправляти дітей у чіткій і правильній вимові звуків а, і, в, е. Читання казок "Ріпка", "Зайчикова хатинка", "Три ведмеді"...Настільна гра: " Збери казку один по одному".
Перегляд файлу

«Скринька казок»

Завдання: Удосконалювати діалогічне мовлення дітей (уміння вступати в діалог; висловлювати судження так, щоб воно було зрозуміло навколишнім; граматично правильно відбивати свої знання). Вправляти дітей у чіткій і правильній вимові звуків а, і, в, е. Учити дітей розглядати сюжетну картину, відповідати на питання вихователя, робити найпростіші висновки, висловлювати припущення.
Вправляти в утворенні слів по аналогії посібника:

Демонстраційний матеріал: писана скринька (або короб), фігурки казки «Колобок», ілюстрація до казки «Ріпка» (тягнуть ріпку дід, бабка, внучка), аудиозапись казки « Гусаки-Лебеді», мольберт, відеозапис казки «Лисиця й заєць», магнітофон

Попередня робота:

Читання казок «Ріпка», Зайчикова хатинка», «Три ведмеді», « Гусаки-Лебеді».
Розглядання ілюстрацій до прочитаних добутків
Прослуховування аудіо запис казок
Гри малої рухливості «Зайчик сіренький сидять», « Гусаки-Лебеді».
Настільна гра «Збери казку один по одному».
Дидактична гра «Дружна сімейка».

Словникова робота:

Словесні ігри на диференціацію звуків а, про, і, в, е, «Пісеньки предметів», «Хто як співає».
Словесна гра «Тварини і їхні дитинчата», «Що було далі в казці», «Герої казок. Хто з який?».
Драматизація казок за допомогою різних видів театру (настільний, би-ба-бо, пальчиковий і т.п.).

Хід заняття:
Загальна організаційна гра «Зайка сірий умивається», ігрова ситуація «Ведмедик приніс скриньку казок».

Вихователь: Ведмедик нам приніс скриньку казок. Давайте подивимося, що в ньому... (Вихователь відкриває скриню так, щоб діти не змогли побачити весь уміст. Дістає фігурки Діда й Бабки з казки «Колобок»).

Вихователь: Подивитеся, хто це до нас у гості прийшов?

Діти: Дід і бабка. Прийшли дід і бабка.

Вихователь: А з якої казки?

Ведмедик: Теремок.

Вихователь: Діти, як ви думаєте, прав наш Ведмедик?

Діти: Немає. В «Теремку» немає бабки з дідом (або подібні відповіді).

Вихователь: Діти, як ви думаєте, у якій казці є дід і баба?

Діти: «Колобок», «Курочка ряба», «Ріпка».

Вихователь: Іди, Рита, розкажи Ведмедикові в яких казках є дід і бабка.

Рита: Ведмедик, Дід і Баба є в казці «Ріпка» (інші варіанти). (Можна запитати трохи дітей, якщо не всі казки перераховані однією дитиною).

Вихователь: (Ставить на мольберт ілюстрацію до казки «Ріпка».) Подивитеся, до якої казки ця ілюстрація. (Відповіді дітей). Правильно, до казки «Ріпка».

Ведмедик: Я знаю, там вони всі разом колобка пекли.

Вихователь: Хлопці, що там за герої? Чим вони зайняті? Діти пояснюють , потім вихователь пропонує одному з дітей пояснити Ведмедикові хто намальований і чим вони зайняті.

Дитина: Ведмедик, тут дід, бабка, внучка. Вони тягнуть ріпку.

Ведмедик: Я зрозумів, вони ріпку витягнули.

Діти: Ні. Вони не витягли.

Вихователь: А що ж було далі? (Полібалка дітей і підсумкове пояснення однієї дитини).

Ведмедик: Ну, от тепер я зрозумів, що це казка «Ріпка». Ще я вам послухати казку приніс. Зможете вгадати? (Слухання уривка з казки « Гусаки-Лебеді»). Діти відгадують, вихователь їх хвалить. Вихователь запрошує всіх дітей вийти на килим і пограти в « гусаків-лебедів».

Рухлива гра « Гусаки-Лебеді»

Вихователь вимовляє слова: « Гусаки-Лебеді політали, політали, покричали, покричали...» - діти літають по килиму, «і ні із чим повернулися до Баби Яги» - сідають на стільчики.

Вихователь: Де ж знайшла свого братика дівчинка?

Діти: У Баби Яги.

Вихователь: А де стояла хатинка Баби Яги?

Діти: У лісі.

Вихователь: Коли в лісі заблукаєте, потрібно кричати «Агов». Давайте покричимо разом. Добре чутно, тому що допомагає луна. Давайте пограємо в луну. Я -заблукала  в лісі, а ви будете моя луна. Я буду кричати, а ви повторювати, як я, тільки тихіше. Вихователь вимовляти по черзі звуки а, про, і, в, е, а діти повторюють.

Вихователь: (Дістає зі скрині Онучку). А от і дівчинка до нас у гості прийшла. З якої вона казки?

Ведмедик: Я знаю, з казки «Заюшкина хатинка».

Діти: Немає. Там немає дівчинки. «Ріпка», « Гусаки-Лебеді».

Вихователь: Давайте запитаємо в дівчинки «Як тебе звуть?»

Дівчинка-Лялечка: Мене звуть Машенька.

Вихователь: Так з якої казки Машенька?

Діти: «Маша і ведмідь».

Вихователь: Машенька довго жила у Ведмедя в лісі й там, напевно бачила багато звірів. Давайте пограємо з вами і Машенькой. Вона вам буде називати лісових звірів, а ви - їхніх дитинчат. Лисиця - ... Ведмідь - ... Вовчиця - ... Білка - ... Їжак - ...

Машенька: Спасибі вам, мені дуже сподобалося з Вами грати.

Ведмедик: І мені допомогли в казках розібратися. Спасибі вам.

 

docx
Додав(-ла)
Годун Наталія
Додано
16 березня 2023
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку