Заняття" Небезпечні ситуації"

Про матеріал
Правила безпеки вдома, на вулиці, в природі. Розглядання електроприладів. Читання казок : Ш. Перо "Червона шапочка", К. Чуковського "Плутанина", "Айболить", " Тарганище", "Будинок для киці".
Перегляд файлу

Заняття

Тема: «Небезпечні ситуації»

Мета: Закріпити знання дітей про правила безпеки вдома, на вулиці, в природі. Закріплювати вміння надавати елементарну першу допомогу, розвивати об’єктивну самооцінку і впевненість в собі. Виховувати у дітей обережність і уважність. Розвивати логічне мислення і пам’ять, вміння вислуховувати відповіді товаришів, не перебивати, виховувати зосередженість, чуйність.

Обладнання: Лист з загадками про електроприлади; плакат «Обережно – висока напруга!»; картинки їстівних та неїстівних грибів; картина «Якщо я загубився на вулиці»; іграшка Хрюша; предмети до ігрової вправи «Надай першу допомогу при саднах»;  коробка з колючими та ріжучими предметами; телефон; матеріал до дидактичної гри «Світлофор».

Попередня робота:

Розгляд електроприладів.

Розгадування загадок про гострі, колючі, ріжучі предмети.

Читання казок Ш. Перо «Червона шапочка», К. Чуковського «Плутанина», «Айболить», «Тарганище».

Дидактична гра «Перша допомога».

Дидактична гра «Їстівні, не їстівні гриби».

С.Р. гра «Будинок», «Сім’я», «Лікарня».

Читання казки «Будинок для киці».

Хід заняття:

Психогімнастика

Гра  «Роби як я!»

Діти, станьте в коло, щоб ви всі бачили мене і один одного, ми пограємо в гру «Роби як я!». А ви так можете, як я? Руки підняти вгору, руки на поясі, руками закрити очі, руками доторкнутися до вух, руки покласти на коліна, правою рукою доторкніться до носа, лівою рукою закрити рот.

Діти, що таке правила безпеки? (Відповіді) Все ви маєте рацію, це коли поводишся так, щоб не сталося неприємностей або біди. Діти, є правило на світі, повинні їх знати всі діти. Зараз вирушимо ми дорогу до країни, де правила живуть. Щоб туди потрапити, потрібно сказати чарівні слова: знаємо правила ми всі, ми впевнені в собі. Там, куди ми ідемо, разом ми не пропадемо!

Закрийте очі, хлопніть 3 рази в долоні, поверніться навколо себе.

Діти, ми з вами потрапили в Країну правил безпеки. А це хто? (Розглядаємо і читаємо імена під картинками: БІДА, НЕПРИЄМНІСТЬ).

Діти, вони вам подобаються? Чому ні? Розкажіть мені про них. От біда, чому не подобається це слово? А ось неприємність, чому не подобається це слово? (Відповіді) Все вірно, відповіді ваші правильні. Діти, але на жаль, вони можуть ожити, якщо ми забудемо або порушимо правила безпеки.

Подивіться направо, нам прийшов лист  і ми будемо відкривати і читати. А це загадки про електроприлади.

– У віконця я сиджу, на весь світ в нього дивлюся (телевізор)

– Він один на цілім світі, дуже радий пил зустріти (пилосос)

– Пливе пароплав, то вперед, то назад (праска)

А тепер я пропоную сісти на стільчик і розглянути плакат «Обережно – висока напруга!»

– Що потрібно обов’язково зробити, коли погладиш одяг?

– Коли подивишся телевізор?

– Коли послухаєш музику

Правильно, потрібно вимкнути електроприлади. А що може статися, якщо потягнути за кабель живлення або засунути в розетку пальчик або інший предмет? (Вдарить струмом, трапитися пожежа).

(Звучить пісня Червоної шапочки, вовк і Червона шапочка інсценують зустріч) Після сценки питання до дітей.

– Чи знайома Червона шапочка з вовком?

– Чи можна розмовляти з тим, кого не знаєш? Чому? А що може статися?

– А якщо ви зустрінете незнайому людини на вулиці, і він вас запросить в магазин купити шоколадку чи піти з ним в цирк, що ви зробите?

Діти, а Червона шапочка несла до бабусі цілий кошик грибів, а які бувають гриби? (Відповіді) Правильно, їстівні і не їстівні. А давайте подивимося які гриби були у Червоної шапочки. (Показуючи на картинки вимовляємо і говоримо який це гриб. Їстівні залишаємо Червоній шапочці, а неїстівні залишимо на галявинці). Діти, а чому не можна знищувати отруйні гриби? (Правильно, ними лікуються лісові жителі)

А тепер гра. На галявинці біля нас багато грибів, ви повинні зібрати тільки їстівні гриби, а отруйні залишити на галявинці. (Червона шапочка дякує дітей і прощається)

А ви діти присядьте на стільчики і розглянемо картину «Якщо я загубився на вулиці» (Питання по картині і відповіді дітей) А тепер станемо в коло

Фізкультхвилинка

Я один раз загубився (Зобразити переляк)

Тільки швидко здогадався (Злегка доторкнутися до чола)

Подивився туда-сюда (Повороти)

Нема мами, ось біда (розвести руки)

Побіг на право я (біг)

Мама не знайшлася моя (руки розвести)

Побіг на ліво я (біг)

Мама не знайшлася моя (руки розвести)

Обернувся я кругом (поворот навколо себе)

Може її побачу раптом (руки козирком)

Мама швиденько прийде і мене забере.

Діти, я чую хтось хрюкає (іграшка Хрюша). Діти, що мені робити? Ми бігали зі Степанком на випередки і я впав. У мене садно на коліні. Боляче! Діти, чим ми можемо допомогти Хрюші?

Ігрова вправа «Надай першу допомогу при саднах».

Діти, що у мене на столі лежить, перерахуйте? (Йод, вата, шприц, зеленка, термометер, таблетки, бинт, ножиці, клей, папір)

Діти, які предмети потрібно взяти, щоб надати першу допомогу?

А як ми це зробимо?

А листочки яких рослин лікують рани й подряпини? (Подорожник). Показую картинку. Послухайте вірш про подорожник

По дорозі там і тут, подорожники ростуть,

А до ранки приклади вмить здоровим будеш ти..

Діти, а чия це коробочка лежить? (Піднімаю) Хрюша твій? -Ні. Діти, ваша? -Ні. І не моя! А якщо річ чужа, що з ним робити? Правильно зателефонуємо в міліцію (102). Хто подзвонить і пояснить?

– Вітаю!

– Мене звати Христинка. Я з групи Вишенька.

– Ми знайшли незнайому коробку

– Приїжджайте до нас в дитячий сад.

Звук свистка, входить поліцейський (дорослий)

Обережно бере коробку, прислухається, заглядає і дістає колючі і ріжучі предмети. (Голка, ніж, лезо, шприц).

Діти, так це дуже небезпечні предмети. А можна з ними грати? Чому? А користуватися? (Ножом різати хліб, голкою зашивати, шприцом робити укол і т.д.). А грати з ними можна, це небезпечно для здоров’я і навіть для життя!

А скажіть мені ще ось що, якщо в будинку пожежа, куди ви зателефонуєте, в яку службу? (101)

А якщо кому-небудь погано? (103)

Ну, а мені пора на службу, якщо що-небудь ще станеться, викликайте, допоможемо.

Діти, у мене є зламаний світлофор, там кольори перемішалися (показую). Я не знаю, як мені бути. Допоможіть відремонтувати світлофор.

Дидактична гра «Світлофор».

Діти, я бачила, що ви добре знаєте правила безпеки, правильно виконували завдання, тому БІДА і неприємності не ожили і не прийшли до нас. Пора нам повертатися в дитячий садок. Згадаю чарівні слова. Повторюйте за мною.

Є правило на світі, повинні їх знати всі діти

Навколо себе обернися, у нас в саду ти з’явися.

Закриваємо очі, плескаємо в долоні, обертання навколо себе.

Отже, ми в дитячому саду

Ти пам’ятай правила завжди!

щоб не трапилася раптом біди!

І неприємність не прийшла,

І десь раптом тебе знайшла!

І потрібно їх не тільки знати,

А постійно виконувати

docx
Додав(-ла)
Годун Наталія
Додано
16 березня 2023
Переглядів
322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку