Тема: «Сонечко вітає малят з весною» (ранній вік)
Мета: Розвивати емоційно - чуттєве сприймання, образне мислення, уяву, діалогічне мовлення дитини. Виховувати почуття любові до природи, цікавість та бережне ставлення до рослин. Формувати первинне поняття, що все живе – добре, гарне, корисне, його потрібно берегти. Вчити встановлювати елементарну взаємозалежність в природі, позитивно ставитися одне до одного.
Матеріал: іграшка - сонечко, закличка «Сонечко-сонечко», магнітна дошка, магніти, силуетне зображення об’єктів живої і неживої природи з паперу, прищіпки, іграшкові звірі, вирощена трава та горох.
Попередня робота: спостереження в природі, вивчення напам’ять віршів «Добридень», «Я всміхаюсь сонечку». розучування рухавки «Як весело у нашому садку»,
Хід заняття:
Вихователь: Доброго весняного ранку, діти! Ось і прийшла до нас довгоочікувана весна! Подаруйте посмішку своїм друзям і побажайте Доброго дня!
(Діти разом з вихователем читають вірш – привітання)
Добридень, добридень, добридень скажу!
Як ранок настане, в садочок спішу.
Тут очки, тут вушка, плече і рука,
Тут носик, тут ротик і ось Ми – сім’я!
Вихователь: Діти, погляньте у віконечко, чи не світить до нас сонечко? (Відповіді дітей)
А ви, хотіли б, щоб до нашої дружньої родини завітало сонечко?
Давайте його покличемо.
(Діти закликають сонечко)
Діти:
Сонечко, сонечко, сонечко, сонечко
Виглянь у віконечко, усміхнись,
До діток маленьких своїм ясним личком повернись.
Вихователь:
Крізь віконце до кімнати заглядає сонечко,
Дуже раді всі малята плещуть у долонечки.
Так-так, так-так-так, плещуть у долонечки.
(Діти плещуть у долонечки)
(Після цього вихователь показує сонце)
Вихователь:
Діти, а як ви думаєте, наше сонечко веселе, чи сумне? (відповіді)
Так, сонечко сумне, тому що прилетів холодний пустотливий вітерець і забрав у нього промінчики. Малята, допоможемо сонцю, подаруємо йому промінці. Але, перед тим, як ми із вами розпочнемо працювати, ми розімнемо наші пальчики.
Пальчикова гімнастика
Я сонячний промінчик в долоньку покладу
Я сонячний промінчик до ладу доведу
Світи, світи, промінчик, віддай своє тепло!
Щоб хоч на мить тепліше, усім, усім було!
Вихователь: Дітки, швиденько ідемо до столів (на столі лежать заготовки сонечок і прищіпок)
Дітки, а якого ж кольору наше сонечко? Так, жовте. Дітки, беремо в руки наші сонечка. Давайте обведемо сонечко пальчиком. Яке воно за формою? Кругле. Так, правильно, молодці.
А тепер ми з вами беремо прищіпочку-промінчик і чіпляємо до нашого сонечка. Швиденько працюємо, по всьому колу чіпляємо промінці. (Діти працюють.)
Вихователь: Діти, а скільки промінчиків у нашого сонечка? Д/г «Один, чи багато?» (Відповіді дітей)
Дітки, а давайте ми з вами подивимось чи посміхнулось наше сонечко? (посміх) А давайте скажемо, яке наше сонечко весною? (тепле, радісне, яскраве, лагідне, привітне) Гріє кожного з нас своїми промінчиками.
Гріє наші щічки (вихователь доторкається до щік дітей іграшковим сонечком)
Вихователь читає загадку;
А у сонечка є друзі:
білі, сині, волохаті,
мов м`які клубки із вати,
небосхилом все блукають.
Часом сонце закривають (хмара)
Вихователь: Ой, дітки, погляньте , поки ми з вами гралися, до нас завітала хмаринка
Давайте ми її розглянемо, якого вона кольору? (Відповіді)
Діти, а хто живе у нашій хмаринці? (Відповіді) А давайте ми із нею пограємось.
Дихальна гімнастика
А гратися ми будемо ось так: Набираємо повітря носиком, а видихаємо ротиком. Спробуємо спочатку легенько. Бачте, з`явилася одна краплинка.
Це краплина із хмарини, це хмаринкова дитинка
У хмаринки їх багато, і гарцюють так завзято.
Давайте подмухаємо трішки сильніше, з`явилась ще краплинка. І ми подуємо дуже сильно і з`явилось багато краплинок. А із краплинок утворився гарний, теплий, весняний дощик. Дітки, а тепер я пропоную вам трішки порухатись.
Рухавка
Як весело, як весело, у нашому садку
Ми пісеньку співаємо веселу і дзвінку
А вітерець погойдує яскраві квіточки
Привітно світить сонечко й летять до нас пташки
Ведмедик клишоногий прокинувся від сну
Із зайчиком стрибайчиком стрічають теж весну.
Вихователь: Дітки, поки ми з вами рухалися, після гарного, теплого, весняного, дощику зазеленіла наша галявинка. І на ній проросла травичка. Якого вона кольору? (Зеленого) Давайте спробуємо її на дотик. Чи подобається вам доторкатися до травички? Яка вона? Вона приємна, шовковиста, м`якенька, соковита. А тепер я вам пропоную створити свою галявину із травичкою. Діти підходять до столиків.
Вихователь: Діти, погляньте на нашій галявинці, як гарно підріс наш горошок. Пригадайте, як ми з вами його висіяли, доглядали за ним, поливали, і звичайно, що в цьому нам допомагали наше сонечко та дощик. Діти у кожного з вас своя галявина. Беремо прищіпки і чіпляємо по колу, щоб у нас вийшла красива галявина.
Вихователь: Дітки, давайте ми подумаємо, які ж тваринки полюбляють їсти травичку? Корівка, коник, кізка, курка, гуска, качка, овечка. (Вихователь по черзі виставляє тварин).
Вихователь: Діти, ви можете розмістити на своїх галявинках тварин, щоб вони посмакували соковитою травичкою. А зараз сідайте зручно на свої стільці, та послухайте вірш про сонечко.
Сьогодні світить ясне сонце,
Що зазирнуло у віконце,
Воно дарує нам тепло,
Щоб все красиво зацвіло,
Усе навколо радісно вдиха,
Усе радіє бо прийшла весна.
Вихователь: Діти, ви молодці, ви гарно працювали, і справились із усіма завданнями. І наше сонечко стало світити тепліше, яскравіше, привітніше, ласкавіше. Воно розбуджує своїми промінчиками всю природу, а за те що ви були такі спритні, добрі чемні, сонечко дарує вам частинку свого тепла. Ось ці смачні сонечка. А зараз и кажемо гостям до побачення і гарного дня.
1