Заняття: "Стежками пізнання"

Про матеріал
В конспекті інтегрованого підсумкового заняття представлено структуру, форми та методи роботи з дітьми старшого дошкільного віку. В конспекті подано алгоритм роботи, програмові завдання, попередня робота, демонстраційний, роздатковий та мовний матеріал, що використовується під час проведення інтегрованого заняття. Заняття є підсумком роботи над довготривалим проектом з пошуково - дослідницької діяльності. Під час підготовки та проведенння подібних занять можна змінювати мовний матеріал, дидактичні ігри, логічні завдання, та здійснювати диференційований підхід. Для використання матеріалів заняття в середній групі можна спростувати дидактичні ігри та мовний матеріал.
Перегляд файлу

Заняття:    Засідання    наукової    ради

Тема:   «Стежками   пізнання»

Мета: Виявити  уміння  правильно  доглядати  за  рослинами, виявити  рівень  знань  дітей  про  рослини,  які  вони  досліджували,  про  особливості  висівання, догляду  та  умови  для  зростання:  виконання  завдань  самостійних  спостережень.  Уточнити  знання  про  цикли  розвитку  рослин,  поняття  про  те,  що  кожна  рослинка  починається   з   насінини,  що  насіння  окремих  рослин

 є  лише  насінням,  а  у  інших одночасно  і  насінням  і  плодом.  Уміння   розрізняти  насіння   культур,   що   вирощують.

    Розвивати  уміння  узагальнювати  уяву  дітей  про  необхідність  світла,  тепла,  вологи,  грунту  для  росту  і  розвитку  рослин  за  допомогою  експериментування.  Продовжувати  викликати  бажання  планувати  свою  діяльність  під  час  експериментування,  розмірковувати,  стверджувати  чи  заперечувати  сказане,  правильно  відтворювати  результати  спостереження  в  щоденниках

   Виявити  уміння  читати  склади,  слова-назви  культур,  що  досліджували, складати  описову,  узагальнюючу  розповідь  про  відповідне  дослідження,  про  результати  дослідження .

   Виявити  рівень  знань  дітей  про  склад  числа  з  двох  менших,  уміння  складати   та  розв’язувати   задачі,  приклади.

   Розвивати  системне мислення,  творчу  уяву,  мовленнєву  активність,  фонематичний   слух,  доказове  мислення,   уяву,   пам’ять.

  Виховувати  інтерес  до  пошуково-дослідницької  діяльності,  самоконтроль,  уважність  вміння  слухати  і  чути  дорослого,  бажання  піклуватись  про  власне  здоров’я.

Матеріал:  експонати  пошуково-дослідницької  діяльності  ( цибуля, квасоля, горох,  помідор,  редиска)

     Дидактичні  ігри: «Вітаміни  наші  друзі», «Склад  числа (сортування  насіння)»,  «Склади  та  розв’яжи  задачу (опис  дії  під  час  проекту)», «Поділи  слово  на  склади  та  визнач  місце  наголосу (слово –назва  рослини)»,  «Прочитай  весняні  слова»,   «Бліц-діагностика»  тести.

     Попередня  робота : робота  над  короткотривалим  проектом  «Ростіть  зернята на  радість  малятам»: визначилися  та  обговорили  ідею  та  тему  проекту, сформували  проблему,  цілі  та завдання  проекту. Далі  обміркували  шляхи  реалізації   проекту  та  висловили  думки  щодо  форм  представлення  результатів. Розпочали  збір   матеріалу  для  оформлення  городу  на  вікні.

      Ознайомили   із   художніми   творами  та  мовним  матеріалом   з  даної  теми.

      Виготовлення  щоденників  спостереження   груп,   що   спостерігали.

Виготовлення  дидактичних  ігор: «Вітаміни  наші  друзі», «Склад числа (сортування  насіння)»,  «Склади  та  розв’яжи  задачу (опис  дії  під  час  проекту)», «Поділи  слово  на  склади та  визнач  місце  наголосу (слово –назва  рослини)», «Прочитай  весняні  слова», Дидактична  тестова гра  «Бліц-діагностика»  тести.

Хід  заняття

Вихователь:     Сонечко   ясненьке,  сонечко   тепленьке.

                          Зазирнуло  в  дитсадок.

                          Сонечко  гарненьке,  сонечко  жовтеньке,

                          Привітало  всіх  діток.                    

Діти:    Ми  всміхнемось  сонечку –

              Здрастуй,  золоте.

              Ми  всміхнемось  квіточці,

              Хай  вона  цвіте!

              Ми  всміхнемось  дощику –

              Лийся,  мов  з  відра!

              Друзям  посміхнемось  ми  -

              Зичим  всім  добра!

- Я  бачу,  що  вас   добрий  настрій,  оченята  у  всіх  сяють,  ніхто  не  сумує?

- А  по  іншому  і  бути  не  може.

- Адже  яка  пора  року  настала ( триває)?

- Так,  буяє  ВЕСНА!

- А  чим  весна-красна  славиться?

–Підберіть  слова-ознаки   те  про  те,- яка вона? (тепла, сонячна,  весела, зелена, красива,  квіткова, добра,  лагідна,  гарна,  запашна,  гомінка);

- Що  відбувається  навесні  з  природою? (слово-дія: природа   прокидається, оживає,  починає  рости  трава,   дерева,  все  квітне)

- А  які  умови  потрібні  рослинам  для  росту?  (тепло,  сонце, світло,  вода)

- Все,  що  є  у  ВЕСНИ: і  тепло,

і  водичка:                     А  вода – це  справжнє   диво!

                                       Як   прожити  без   води?

                                       Є   вода – ростуть     рослини

                                       Ліс,   тварини  і  сади.

                                       Це   чудово   й  для  людини

                                       І  радіє   все  на  Землі. 

і  сонечко :         Сонце,  сонце  засіяло,

                            І  промінчиками  заграло.

                            Під    мелодії   твої,

                            Все  зростає  на  вікні.

- Діти!   Пригадайте,  який  твір  ми  читали  про  рослинку яка  тягнулася  до  сонечка?  (Казка  «Про  квасолинку,   яка мріяла  побачити  сонечко»)

-  Про  що  мріяла   квасолинка?

-  Чому  вона  хотіла  побачити  сонечко?

-  Де  зберігали  квасолину?

-  Чи  здійснилася  мрія  квасолини?

-  Коли  побачила  вона  сонечко?

 – Відбулося  велике  диво  в  тому,  що з  маленької  зернини – насіння  з  являється  нова  рослина  і  дає  новий  щедрий  урожай!

 - Для  того  щоб  відслідкувати,  як  все  це  відбувається  ми  створили  ЩО?

- Так  свою  дослідницьку  лабораторію,  і   сьогодні   ми  проведемо    засідання   наукової   ради , але щоб  до  неї  потрапити  пригадаємо  наш  девіз:

-  Отож,  вирушаймо!  (до  роботи) Діти  сідають  за  столи

Невгамовні  ми  малята,

Ми  всі  дружні  і  завзяті!

Наш  девіз  завжди  такий:

«Більше  діла  менше  слів!»

 

Перше  завдання  наукової  ради:

  1.  Скласти  розповідь  про  умови  зростання  рослин  (схема)

     Розповідь:

       Для  того,  щоб  рослина  зростала   їй  потрібні  умови,  які  ми  і 

створили:  земля,  щоб  посіяти ( посадити)  насіння.  Вода,   щоб  вона  зростала.  Рослині  потрібно   світло  і  тепло.  Якщо  температура  повітря  буде  низькою  то  рослина   не  проросте,  або  буде  дуже  повільно  рости.

  •  Отже  це  ми   пригадали  ЩО? ( умови)

    2.   А  тепер  я  пропоную  розповісти  як  ви  створювали    в  групі  нашу  дослідницьку  лабораторію –Город  на  підвіконні - для  дослідів.

     Розповідь:

    Для  того,  щоб  виростити  рослину,  ми  спочатку  нагріли  у   теплі  землю,  потім насипали  землю  у  горщик,  зволожили  (полили)  її  водою,  потім  насіння (зерна)  посадили (посіяли) у  землю.

У  кожної  рослини  насіння  різне  за  формою,  кольором і  за  величиною.

 Після  всього  насіння  вкрили  ковдрою із  землі,  полили  водою і  поставили до  світла.

   3.  А   тепер   я  хочу  почути   розповідь,  який   ви   робили  експерименти

 (досліди)

   Розповідь:

     Для  того щоб  побачити,  як  проростає  насінина ми  поставили експеримент:

 - На  скло поставили  вату,  на  вату  ми   виклали  насіння  гороху, кабачка  та  квасолі,  приклали  знову  склом ( для  спостереження) і  закріпили. Все  це  ми  поставили  у  бутилку  з  водою. 

- Найпершою  проросла  квасоля: спочатку  з явилися  пагони,  які потяглися   до  світла ,  а  вже  потім  почали  з являтися  корінці.

- Наступним  проріс  горох  і  лише  потім  кабачок.

  4.   Про   свою   роботу  під   час  експериментів  висівання  помідор розповість (дитина) 

        а)   Ми    сіяли  насіння   помідорів   у   два  стаканчика. Поливали  обидва    стаканчика.  Один   поставили    на  підвіконня   у  теплому  приміщенні,  а  один  на  майданчику  (на  холод).  Першим   зійшло  і  краще  росте  насіння   у   теплі.

   -  Про    дослід    з   ячменем   розповість (дитина)

      б)  Коли    зійшов  ячмінь   у  двох   стаканах,   перший   стояв  на  вікні,  на

     світлі,  а   другий   поставили  у   темне  приміщення ( накрили).  Рослини 

      пожовтіли  у   темноті,   через   відсутність   світла.

     -   А  про  свої   досліди   з  цибулинами   розкаже   (дитина)

       в)     Ми   цибулю   садили    у    грунт    та  у   воду.  Першою  проросла

     цибуля,  але  паростки  були   товщі   у   цибулі  що  в   землі.  А   цибулина   

      у     воді   швидше    зіпсувалась.

     -  А   чим   корисна   цибуля?

     А  тепер  переходимо    до    практичної  частини    засідання.    

    4.   Наступне   завдання   на    нашому  засідання 

 

 

     Дидактична   гра   «Вітаміни – наші    друзі»

  •       Але  перед  тим  як   пограємо  пригадайте ,  які  вітаміни  ми  вивчили:

   (А,  В,  С)

Діти,  у  вас  на  столах   є  картки  із   зображенням   літери,  яка  позначає  вітамін,   і  картки  в   тарілочках  із  зображенням   в  яких   рослинах   вони   містяться,  і  на  що   впливають .

Ваше  завдання   відібрати   відповідні  картки  до  свого   вітаміна.

5.   Фізхвилинка:    

          Все  навколо  ожива                

          Підсніжники  прокидаються   

          Проліски  посміхаються          

          Пташки  прилітають                

          Діти  вибігають                        

          На  луках  гуляють                    

- Ми  з’ясували  які  овочі  корисні   і  чим,  але  щоб  вони  виросли,  потрібно  підготувати  насіння.  Наступне   практичне  завдання :

6.  Дидактична   гра   « Склад   числа»    (картки  коричневого  кольору)

      Вам  потрібно з  насіння  тієї  рослини,  яке  позначене   цифрою  зверху

        (Кабак,   квасоля,  кавун,  соняшник)

  Практичне   завдання  наступне

7.  Дидактична  гра  « Склади  та  розв’яжи  задачу»

       1.  У  дитячому   садку  Микола   посадив   7 квасолин,   а   Марійка  1.

            Скільки  квасолин  посадили   діти.      (7+1 =8)

       2.   На  підвіконні   росло    6   цибулин,   одну   цибулину    зрізали.

             Скільки  цибулин   залишилося    рости?   (6-1=5)

       3.   На   грядці   спочатку  виросло  8  редисок,   а   потім  іще  одна.

             Скільки    редисок   росло  на  грядці ?   (8+1=9)

   

 8. Наступна  робота   на  засіданні   ради

    Дидактична  гра   «Поділ   на  склади»  

      На   столах  салатові  картки,  ви   повинні  поділи  слово-назву  рослини  на  склади   та  позначити   наголос.

9  Дидактична  гра  «Прочитай»

   Діти,   ми    ділили  слова - назви  на  склади,   а  зараз   будемо  читати.

    Читання:

  • склади   (но,    му,    сі,   ка,  ли)
  •  слова  ( весна, овес)
  • речення  (Вітаміни   у  салаті)

7.  Дидактична    гра   «Тести»

    І   підтвердженням     ваших   знань   будуть   тести.  Знайдіть   картку  оранжевого    кольору,  та  салатові   фішки.  Я  називаю    номер  запитання    та   читаю    запитання,  правильну    відповідь  накриваєте   фішкою.

  1. Що  навесні  на  деревах  з являється  першим:

                                                                          листя,  бруньки,  цвіт

 

  1. Яка  з  цих  рослин є  весняним  первоцвітом :

                                                                   мак,  жоржина,  підсніжник

 

  1. Який  місяць  закінчує весну:

                                                             березень, травень,  квітень

 

  1. Який  сік  ми  збираємо  навесні:

                                                           сосновий,  вишневий, березовий

 

  1. Якого  явища  природи  не  буває  навесні: 

                                                           дощ, вітер, хурделиця

 

  1. Яка  з  цих  прикмет у  природі  є  весняною: 

                                               спекотне  сонце,

                                                          дні стають коротшими, а ночі  довшими,

                                                          підвищується  температура,

 

  1. Яка з  рослин  проростає  першою:

                                                                                 горох, квасоля,  огірок

 

  1. Якого  кольору  найбільше  в  природі  навесні:

                                                                     червоного, білого, зеленого

Засідання   нашої   наукової   ради     закінчено,  дякую   всім   за  гарну  роботу.

docx
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку