Сюрприз від Зими
(квест, старший вік)
Підготувала Жихор І. М.
Мета. Розвивати логічне мислення, фантазію, увагу. Виховувати обачливу поведінку під час зимових розваг, вміння працювати в команді, виконуючи завдання. Удосконалювати вміння дітей складати речення за схемою; класифікувати предмети за певною ознакою (круги Ейлера). Закріпити знання дітей про зимові розваги, про необхідність дотримання правил безпеки під час ігор. Спонукати до мовленнєвої активності.
Обладнання. Скринька, сніжинки різного кольору, торбинка з кульками, картинки із схемою речення, предметні картинки зимового та літнього обладнання для ігор, круги Ейлера, сигнальні картки, лоток із штучним снігом.
Завдання: Зима залишила для вас вірш. Дітки, я зачитаю його, а ви повинні закінчити деякі рядки. Слухайте уважно.
Зима! Зима! Усякий знає.
Вона холодною …(буває)
Міста чистенькі, білі села-
Зима і радісна, й… (весела)
Кружляють вальс сніжинки, ніжні,
Зима пухка і… (білосніжна).
Мороз у лід озера кута
Зима тоді всі кажуть… (люта)
Вона бува серйозна:
Суха і вітряна, й…(морозна)
А як посуне хмара сива,
Зима по-своєму.. (красива)
А вранці небо чисте-чисте
Зима святкова… (урочиста)
Зима буває вередлива,
То часом добра, то…(сварлива).
І все одно зима прекрасна,
Вся біла, світла… (ясна)!
Діти, то якою буває зима?
Зима, як бачимо, різна. Так само і люди, по-різному зиму сприймають. Одні – радіють приходу зимі, інші – навпаки, сумують.
Дид. Гра «Якби ти був?..»
Уявіть себе водієм, що б вам подобалося, а що не подобалося в зимі?
Саша, якби ти був двірником, то яка зима була б тобі до вподоби?
Якби ти, … , був лісником, то кому ти допомагав би взимку?
Якби ти, … , був співаком, то про яку зиму пісню написав би?
Якби ти, … , художником, то яку зиму намалював би?
Молодці, діти, із цим завданням ви справились і отримуєте перший ключ.
Час дізнатися до якої сніжинки із завданням нам вирушати. Діставай, Нікіта, кульку із торбинки. Яка вона? До якої сніжинки ми далі підемо? (наприклад – червона)
2. Завдання: потрібно вибрати собі картинку, роздивитися її, і скласти речення за схемою.
Діти, взявши картинку, хвилинку думають, а потім вішають картинку на дошку і озвучують складені речення.
І це завдання від Зими ви виконали, тому отримуєте наступний ключ.
Якого кольору залишилися сніжинка? Перевір, …, чи такого ж кольору кулька в торбинці. Готові виконувати останнє завдання? (діти підходять до зеленої кульки)
На столі лежать картинки обладнання для зимових та літніх ігор.
Як ви думаєте, що вам потрібно зробити?
3. Завдання: в одному колі, наприклад – голубому, розмістити обладнання, необхідне для зимових ігор, а в іншому (зеленому) – для літніх.
- Діти, скажіть, будь ласка, зимові ігри та розваги є завжди безпечними, чи під час ігор можуть трапитися якісь неприємні ситуації?
- Давайте пригадаємо правила безпеки під час зимових ігор. За допомогою сигнальних карток ви покажете правильну і не правильну поведінку під час зимових ігор. Зелений колір – правильна поведінка, червоний – неправильна.
- Можна кидати сніжки в обличчя.
- Можна ліпити сніговита на дитячому майданчику.
- Можна стоячи на санчатах з’їжджати з гірки.
- Можна кататися на ковзанах на тонкій кризі.
- Можна катати один одного на санчатах у парку.
- Можна з’їжджати з гірки на льодянках на проїжджу частину.
- Молодці, діти, ви гарно знаєте всі правила. А зараз можна і розважитися. Пропоную пограти гру «Показуха». Потрібно без слів, показати найулюбленішу розвагу взимку.
- Хто бажає спробувати? (одна дитина показує, а інші – відгадують)
- За виконане завдання ви отримуєте ключа. Ну що, завдання всі виконані, ключі – зібрані, час відчиняти скриньку. (Діти прикладають ключі до замків таким чином, щоб всі «зубчики» співпали і відчиняють скриню. В ній лежить фото (розрізане на декілька частин) місця, де знаходиться сюрприз. Діти складають пазл і знаходять (за ширмою) сюрприз від Зими – штучний сніг.)
Діти граються штучним снігом: ліплять сніговита, роблять різні пасочки.