Заняття "Сюрпризи краплинки"

Про матеріал
Розширювати знання дітей про воду та її властивості (лід, пар, рідина); розширити знання про те, де в природі є вода, її використання людиною; закріпити знання про те, що вода може розчиняти сіль, цукор, лимонну кислоту; стає кольоровою, коли додаємо фарбу; закріпити прислів’я, загадки про воду; активізувати в словнику слова: холодна, тепла, гаряча, чиста, брудна, розчиняє; ввести слово ринва; формувати екологічну свідомість; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, пам’ять; виховувати бережне ставлення до рідної природи.
Перегляд файлу

Тема: «Сюрпризи краплинки»

(старша група).

Мета: Розширювати знання дітей про воду та її властивості (лід, пар, рідина); розширити знання про те, де в природі є вода, її використання людиною; закріпити знання про те, що вода може розчиняти сіль, цукор, лимонну кислоту; стає кольоровою, коли додаємо фарбу; закріпити прислів’я, загадки про воду; активізувати в словнику слова: холодна, тепла, гаряча, чиста, брудна, розчиняє; ввести слово ринва; формувати екологічну свідомість; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, пам’ять; виховувати бережне ставлення до рідної природи.

Матеріал: склянки на кожну дитину (під №1, 2,3,4), сіль,цукор, лимонна кислота, ложки , дзеркальця, посуд з теплою та холодною водою.

Хід заняття:

Проводиться пальчикова гімнастика:

Доброго ранку, сонце привітне! Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки! Доброго ранку, маленькі дубки!

Доброго ранку, добрі  люди!

Я вас вітаю, люблю, пізнаю, бо живемо в одному краю; (Пальцями правої руки по черзі вітатися з пальцями лівої руки, поплескаючи одне одного по кінчиках).

Малята послухайте, будь ласка, і скажіть, про що йдеться мова: « Я потрібна всім живим істотам. Там, де я з’являюсь, є красиві рослини, живуть тварини і люди. Я буваю рідкою, твердою і вмію перетворюватись на пару».

Так , вірно це вода, а коли вона в твердому стані – лід, або бурулька. Пригадаємо, а що таке бурулька? (замерзлі  краплинки води ).

Завдання від бурульки: « В яких місцях нас, водяних крапельок, дуже багато? (Океан, море, річка, струмок, озеро, калюжа).

Які місця з водяними крапельками є у вашому місті? (річка, ставок).

Давайте пригадаємо казку Оксани Іваненко «Бурулька». На що перетворювалась краплинка? (воду, лід, пару).

- Чому краплинка стала льодом? (замерзла).

- Чому стала парою? (потрапила на гарячий камінь).

- Давайте переконаємось, чи дійсно це могло так статись.

Дослід. В каструльку кладу лід і тримаю її над вогнем доти, поки вода закипить, над парою тримаю склянку верх дном, щоб вона покрилась парою всередині ,а потім склянку відставляємо, щоб пара охолола; звертаємо увагу дітей на те, що лід при нагріванні перетворюється на рідину, пару, а пара при охолодженні-знову на рідину.

- Діти, візьміть, будь ласка, склянку під №1 і відпийте з неї трішки води, яка вона на смак?

- Понюхайте її – чи є в неї запах? (не має запаху).

- Який колір має вода?

- Поставте пальчик ваш за склянкою, ви бачите його? Це говорить про те, що вода прозора.

- То що ж ми можемо сказати про воду? ( прозора, без кольору, смаку та запаху).

- Тепер візьміть склянку №2- попробуйте воду. Яка вона на смак (без смаку). Покладіть в склянку ложку цукру, обережно помішуйте. Не стало цукру – він розчинився. Спробуйте на смак. Якою стала вода? Чому вона стала солодкою? (цукор розчинився).

Діти розмішують сіль в склянці №3, лимонну кислоту (вихователь сам насипає в склянки №4 ) і пробують на смак.

Так що ще можна сказати про воду? (розчиняє сіль, лимонну кислоту). Отже смак води залежить від продукту, який розчиняється у воді.

-А зараз наступне завдання краплинки. Якою буває вода дотик? (діти торкаються посуду з теплою та холодною водою). Так, вода буває теплою і холодною. Звертаю увагу дітей на стіл, де стоїть склянка з брудною водою. Діти, зробивши висновок, відзначають, що вода буває ще й брудною.

Діти, краплинка запитує вас: « Де вдень ховається ранковий туман? (дрібні краплинки перетворюються на пару,піднімаються в небо і стають хмаринкою).

 - Чому дощ і град, що випали раптово, миттєво зникають, наче й не було їх?

 - Звідки береться сніг? (дрібненькі краплинки високо в повітрі замерзають і снігом падають на землю).

- Де в природі зустрічається вода?(дощ, хмари, сніг, град, роса, туман, моря, річки, озера, іній).

Фізкультхвилинка (на вибір вихователя).

Далі завдання краплинки. Вона запитує: « Як я подорожую?» ( Згадуємо зміст казки «Бурулька» - водойма випаровується, стає хмаринкою, іде дощ, поливає рослини, проходить в землю, потім знову випаровується).

Хвилює нас щоденно, як радість і біда,

Це диво незбагненне – ота проста вода.

Краплинка просить перелічити все те, що не може жити без води (дерева, квіти, гриби, люди, дикі та свійські тварини, птахи, рослини).

- Як люди використовують воду? (готують їжу, купаються, вмиваються, перуть одяг, поливають рослини).

- Діти, ми говорили, що вода є в природі, але не тільки в природі, вона є і в кожному з нас. Може ви скажете, де ми можемо знайти в собі воду? (чистимо чи їмо цибулю – течуть сльози, дивимось на лимон – виділяється слина, а це теж вода). Візьміть, будь ласка, дзеркальце і подихайте на нього. Що ви бачите на ньому? (пару). Тобто, ми видихаємо пару, а пара на холодному склі перетворюється на воду – це значить, що в організмі людини є вода.

- Краплинку цікавить, чи знаєте ви прислів’я про воду?

Хліб – батько, вода – мати.

Не брудни криниці, бо схочиш водиці.

Ліс і вода – брат і сестра.

Де верба – там і вода.

Що таке пливе і ллється, часом на камінь дереться?

Як нема – все висихає, звір і птах помирає. (Вода).

Вода – це життя. Без води життя гине – в’яне квітка, страждає звір, змовкає пташка. Все живе на землі потребує води. Кожна її крапля є коштовним даром природи. Вода напуває землю, а земля годує людину.

Крапелька  надіслала нам віршика, послухайте його уважно.

На світі законів немало, я нагадаю один:

Щоб море не висихало, потрібно багато краплин.

-А як же нам берегти воду?

Берегти воду – значить економно її витрачати. Це не означає, що не треба вмиватись, купатись. Але слід не забувати вчасно закривати кран.

Берегти – означає вміло зберігати. Не забруднювати  сміттям джерела, ставки, водойми, закривати кришками колодязі. І, звичайно, треба берегти ліси. Так, саме ліси. Вони зберігають землю від надмірного осушення, тому що створюють тінь. Без лісів земля перетвориться на пустелю. Адже все в природі пов’язане між собою.

-А як ви, діти, можете берегти воду? (відповіді дітей).

- Дякуємо краплинці за таку пізнавальну подорож! Краплинка «дарує» на пам’ять своє зображення, на якому намальовані правила бережливого поводження з водою.

docx
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку