Конспект заняття для дітей раннього віку "Зима та зимові явища".

Про матеріал
Мета: сприяти розвитку розуміння найпростіших зв’язків між явищами природи; збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами; вчити описувати ознаки зими за мнемотаблицею, встановлювати причини й наслідки явищ; уточнити й узагальнити знання дітей про ознаки зими в природі (дні короткі, ночі довгі, іде сніг, дерева голі; люди носять теплий одяг; ведмідь спить взимку, зайчик змінює сіру шубку на білу); спонукати до розвитку зв’язного мовлення; закріпити свистячий звук «с»; виховувати організованість уважність повагу та любов до природи
Перегляд файлу

ЗИМА ТА ЗИМОВІ ЯВИЩА

Мета: сприяти розвитку розуміння найпростіших зв’язків між явищами природи; збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами; вчити описувати ознаки зими за мнемотаблицею, встановлювати причини й наслідки явищ; уточнити й узагальнити знання дітей про ознаки зими в природі (дні короткі, ночі довгі, іде сніг, дерева голі; люди носять теплий одяг; ведмідь спить взимку, зайчик змінює сіру шубку на білу); спонукати до розвитку зв’язного мовлення; закріпити свистячий звук «с»; виховувати організованість уважність повагу та любов до природи.

Матеріал: мнемотаблиця «Зимові явища», «Зимові забави», лялька, набори

на кожну дитину для викладання сніговиків.

Попередня робота: розглядання серії картин «Зима» та «Зимові явища»,

бесіда за картинами.

ХІД ЗАНЯТТЯ

I. Організаційний момент

— Дітки, подивіться, хто до нас завітав у гості.

З’являється лялька Таня.

— Лялька прочитала загадку, а відповіді на неї не знає. Допоможемо їй?

Вихователь читає загадку, а діти відповідають.

Стало біло навкруги —

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я… (Зима)

II. Основна частина

  Розповідь  вихователя  про  зиму

— Так, дітки, настала зима. Уся земля та дерева вкрилися білим, пухнастим  немов  пух,  снігом.  Надворі  дуже  стало  холодно.  Дерева  стоять  голі  без

листя. Тріщать морози. Але взимку всі дітки одягнені тепло — у теплих курт-

ках, шубах, шапочках, шарфиках, рукавичках. Пташечки голодні, їм нічого

їсти  о  цій  порі,  бо  все  живе  поховалося  під  снігом.  Люди  підгодовують  пташок хлібом. Тож і ми з вами покладемо зернят та хліба в годівничку на вулиці.

А в лісі усі тварини готуються до зими. Ось, наприклад, ведмідь заснув, а зайчик змінив сіру шубку на білу. Але головне, що взимку дуже весело малятам, бо  вони  катаються  на  санчатах,  лижах,  ковзанах,  грають  у  сніжки  і  ліплять снігову бабу. Ось послухайте, який віршик про зиму написав відомий український поет Грицько Бойко.

У малої Милочки

Є нові санчата.

Та боїться Милочка

З гірочки з’їжджати.

І стоїть несміливо

З ними на льоду,

Каже: —Не зумію…—

Каже: — Уп-паду…

Ти не бійся, Милочко,

Не страшні вони…

Ти зумієш, Милочко,—

Тільки розпочни!

Бесіда  про  зиму

— Скажіть, яка зараз пора року?

— Чим вкрита земля?

— Який сніг на дотик?

— А що ще взимку біле?

— Чому дерева поскидали листя?

— Якого кольору листочки взимку? А восени якими були листочки?

— Чому взимку птахи менше літають?

— Чим годують птахів?

— Що полюбляють робити дітки взимку?

— Що відбувається з ведмедиком і зайчиком взимку?

— Які ви молодці! Так багато знаєте про зиму. Тож, напевно, і загадки про

неї відгадаєте.

 Вірші-загадки

Одяга зима у шубки

І дерева, і кущі.

А для цього у сніжинки

Заморозила… (дощі).

Стали гарні, чисті й білі

Всі дороги та стежки.

Надворі малеча грає,

Сміючися, у… (сніжки).

Ось уже гуртом зліпили

Красеня-сніговичка,

І сніжинки навкруг нього

Закружляли… (гопачка).

Діти винесли із дому

Лижі, санки, ковзани

І з гори летять щодуху,

Обганяючи… (вітри).

За розваги ці казкові

І великі, і малі

Від душі всі будуть вдячні

Сивій зимоньці-… (зимі).

— А зараз настав час відпочити.

  Фізкультхвилинка

Діти повторюють рухи за вихователем згідно з текстом.

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали — сіли, встали — сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

- А тепер пропоную роздивитися зимові фотографії й розповісти ляльці Тетянці, що відбувається взимку, які зміни на нас чекають.

Діти працюють за мнемотаблицею.

  Лялька  дякує  за  всі  ваші  відповіді  і  хоче  зліпити  з  вами  сніговика.

Сідайте за столи і скажіть, що ви бачите перед собою. (Білі круги різного розміру) З них ми з вами зараз зробимо аплікацію сніговика.

  Дидактична  гра  «Склади  сніговика»

Правила  гри.  Вихователь  пояснює  дітям,  як  скласти  сніговика,  а  діти

виконують завдання.

— Спочатку покладіть великий білий круг, над ним — середній, а над серед-

нім    маленький.  Ось  наші  сніговики  майже  готові.  Залишилося  викласти оченята та ніс-морквинку.

Я — веселий Сніговик

І журитися не звик.

Маю очі із вуглини,

Ніс червоний із морквини.

Завжди усмішка по вуха,

Шуба з снігового пуху,

Шапка зроблена з відра,

А в руці стримить мітла.

Я сміюся, веселюся,

Завірюхи не боюся.

З малюками в сніжки граюсь,

На санчатах з гір спускаюсь.

— Які ви молодці! Усі виконали завдання. За це лялька Тетянка дарує вам

сніжинки.

Покладіть їх на долоньки і подмухайте щосили.

Діти дмухають на сніжинки.

III. Підсумок

— Хто до нас сьогодні приходив?

— Про що ви розповідали ляльці?

— Яка гра вам найбільше сподобалася?

 

 

docx
Додано
16 грудня 2023
Переглядів
2139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку