Заняття "Табличний процесор"

Про матеріал

Оригінальне відкрите заняття – ділова гра «Інформатичний челендж. Викладач виступає в ролі власника товариства «Агро-лідер», а студенти – співробітниками, як рядовими, так і керівниками підрозділів.

Перегляд файлу

Тема. «Інформатичний челендж» (Табличний процесор Excel)                                 

Тип заняття – заняття систематизації вмінь і навичок студентів за темою «Електронні таблиці».

Вид заняття – ділова гра.

Завдання  заняття:

Навчальні:

  • розвивати навички групової практичної роботи;
  • виробляти вміння  логічно мислити та робити висновки на основі отриманих результатів;

Виховні:

  • виховувати комунікативні навички, вміння слухати, висловлювати свою точку зору;
  • прищеплення зацікавленості та інтересу до вивчення дисципліни.

Програмне забезпечення: відповідне програмне забезпечення (MS Excel)

Обладнання: персональні комп’ютери, комп’ютерна мережа.

Дидактичний матеріал та наочні посібники: картки з завданнями, картки з назвами робочих груп, картки-лото, картки для рефлексії.

Підготовчі заходи:

Попередньо в групі необхідно вибрати студентів, які будуть виконувати ролі головного бухгалтера, фінансиста, начальника відділу кадрів та економіста. Інші студенти діляться на чотири рівні групи-відділи:

1) бухгалтерія;

2) відділ кадрів;

3) виробничий відділ;

4) економісти (магазин).

План заняття:

  1. Орг. момент
  2. Актуалізація опорних знань студентів
  3. Постановка  задачі
  4. Ділова гра «Інформатичний челендж»
  5. Підсумки заняття, рефлексія

 

Хід заняття:

  1. Орг. момент (мотивація, ознайомлення з правилами поведінки у кабінеті інформатики)

Доброго всім дня. Бажаю вам гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи.

Нехай девізом нашого заняття будуть слова грецького філософа Езопа, який жив у VI столітті до н.е. «Справжній скарб для людини – вміння працювати» (Езоп).

Сучасний світ бізнесу вимагає професійного знання інформаційних технологій. Під час вивчення дисципліни інформатики ми з вами отримуємо основні навички роботи з операційною системою Windows,  з деякими  офісними програмами, з мережею Інтернет та інше.

  • Яку прикладну програму ми з вами зараз вивчаємо?

(Електронні таблиці)

 

  • Визначення ЕТ, табличного процесора.

(Електронні таблиці - це двовимірні масиви, які називаються робочими аркушами і складаються з рядків та стовпців. Програмні засоби для проектування ЕТ називаються табличними процесорами. Головна перевага ЕТ - можливість миттєвого перерахування всіх даних, пов'язаних формульними залежностями у випадку змінення значення любого операнда.)

 

Області застосування електронних таблиць вельми різноманітні, без них не може обійтися практично жоден сучасний фахівець.

  • Назвіть галузі діяльності людини, в яких широко застосовують електронні таблиці. (Приблизні відповіді студентів - наука, виробництво, бухгалтерія, торгівля, статистика, проектування, моделювання)

 

Нагадаємо правила поведінки у кабінеті інформатики та правила з ТБ на занятті.

  • Чи можна без дозволу викладача включати ПК?
  • Чи можна торкатися тилу системного блоку та монітору, проводів?
  • Чи можна робити за ПК мокрими руками або в вологій одежі?
  • Чи можна без дозволу викладача вставати з міста та ходити по аудиторії?
  • Що потрібно зробити, якщо зламається ПК або ви почуєте запах гарі?
  1. Ознайомлення з темою заняття, актуалізація опорних знань.

Дуже добре. Приступимо до заняття. Сьогодні у нас з вами не звичайне заняття, а ділова гра «Інформатичний челендж».

Слово "челлендж", воно взято з англійської мови і транскрибовано. Перше, про що замислюється людина, коли чує слово "челлендж" - що таке? Що означає? Як ви вже зрозуміли, взято воно з англійської мови, слово challenge – перкладається як "виклик", який ви ставите перед собою.

Челленджі можуть бути найрізноманітнішими, вони можуть проникати в різні сфери життя, так що вам не варто наступного разу дивуватися, якщо ви зустрінете цей термін у мові чи у пресі – тепер ви будете мати уявлення про те, що він означає, а також що саме від вас вимагається.

Отже, приступимо до нашого інформатичного челенджу.

І я зараз не викладач, а  ви не студенти. Сьогодні я власник товариства, а ви мої  співробітники. Але спочатку нам потрібно визначити, до якого відділу нашого товариства ви будете входити.

На правах керівника я призначаю заступників: виробничого відділу, розрахункового відділу (бухгалтерії),  відділу кадрів, економісти (магазин). (Викладач визиває своїх помічників. Це студенти, які будуть виконувати ролі головного бухгалтера, начальника відділу кадрів та економіста та інженера-механіка).

Заступники назвіть своїх підлеглих з якими ви сьогодні хочете працювати в групі (Вони відбирають собі в групу студентів поділяючись на групи).

А поки підлеглі проходять тестування, мій заступник ознайомить присутніх з роботою нашого ТОВ «Агро – Лідер».(Комп’ютерна презентація, додаток 1)

 

Для того щоб налаштуватися на роботу ми проведемо  гру «Лото». (Поки керівник говорить, Заступники записують до карток оцінки за тестування ) А мої заступники  потім прозвітують  про вашу готовність.

(Роздати студентам картки-лото)

 

Правила гри «Лото»:

Ви отримали картки де написані терміни з теми «Табличний процесор». Я зараз зачитуватиму визначення, а ви на картці закреслите відповідний термін та поставите його номер. Успіхів вам. Розпочнемо.

Питання до гри:

  1. Найменший елемент електронної таблиці. (Комірка)
  2. Група комірок електронної таблиці. (Діапазон)
  3. Вираз, що описує обчислення в комірках. (Формула)
  4. Вбудована в ЕТ формула для деяких обчислень. (Функція)
  5. Результатом логічних обчислень в комірці може бути … (Істина)
  6. Для підрахунку аргументів, що задовольняють деякій умові, використовують функцію… (СЧЕТЕСЛИ)
  7. Графічне відображення інформації, яка записана у таблиці. (Діаграма)
  8. Визначає місце знаходження комірки в ЕТ. (Адреса)
  9. Для логічних обчислень використовують функцію… (ЕСЛИ)
  10. Як  називаються бази даних в табличному процесорі? (Списки)
  11. Для знаходження мінімального значення з діапазону використовують… (МИН)
  12. Назва документу табличного процесору Excel. (Книга)
  13. Полегшує виконання операції знаходження суми значень сусідніх комірок. (Автосумма)
  14. Полегшує операцію заповнення сусідніх комірок даними. (Маркер автозаповнення)
  15. Для знаходження середнього значення даних у комірках використовують… (СРЗНАЧ)

(Всі картки мають однаковий вигляд, але терміни написані в розкид)

 

Приблизний вигляд картки Лото

Діапазон

Істина

Формула

СЧЕТЕСЛИ

Функція

Комірка

Діаграма

Адреса

ЕСЛИ

Списки

МИН

Книга

Автосумма

Маркер автозаповнення

СРЗНАЧ

 

(Заступники перевіряють картки та виставляють кількість вірних відповідей)

 

Молодці.

А зараз керівники відділів зі своїми підлеглими займуть свої кабінети. А щоб правильно обрати кабінет вам потрібно скласти пазл та прочитати QR-код, таким чином ви знайдете необхідний вам кабінет.

 

 

Постановка задачі

Розповім про наші плани на сьогодні.

Наше ТОВ «Агро – Лідер» крім виконання сільськогосподарських операцій, керує магазином, який займається продажем запчастин. Наша з вами задача підвести підсумок праці закладу та підготувати звіт про роботу нашого товариства.

Зараз ви отримаєте завдання, уважно з ними ознайомтесь. Якщо виникнуть питання, то я відповім на них по черзі. І не забувайте, що ви працюєте в групі, і успіх вашої групи залежить від кожного з вас.

 

Після того, як ви виконаєте роботу, ви повинні будете скласти звіт для директора фірми.

Я бажаю вам успіхів, бо як говорив філософ  Є. Ільєнков: «Все людське життя – це не що інше, як постійне бажання досягти успіху у вирішенні нових запитань і проблем». Думаю, що ваша робота принесе фірмі нові прибутки і вона не збанкрутує.

 

  1. Ділова гра «Інформатичний Челендж»

(Студенти розходять по робочим місцям і починають працювати)

 

 

Приступимо до нашої наради. Зараз заслухаємо кожного з заступників по черзі.

(Студенти звітують про виконану роботу)

 

Гаразд. Сьогодні ви  добре попрацювали, впоралися з поставленим перед вами завданням, а також показали гарні навички роботи в середовищі електронних таблиць MO Excel.  Особливо хочу відмітити роботу відділу ­­­­­­­­­­­­­_________________.

 

Спасибі всім за хорошу роботу. Молодці!

 

  1. Підсумки заняття, рефлексія

А зараз підведемо підсумки нашого заняття.

(Роздати картки для вправи «Метод прес»)

Приблизний вигляд картки

Підсумки заняття.     Прізвище _______________________

Я вважаю, що треба навчатися роботі з табличним процесором.

Тому, що ___________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Підсумок заняття.

Ми переконались у тому, що інформатика тісно пов’язана з іншими галузями наук і сферами діяльності людини: економікою, математикою, діловодством, фінансовою сферою, рекламному бізнесі.

Я вдячна всім співробітникам товариства за спільну творчу роботу, яку оцінюю таким чином… (виставляння оцінок)

Жоден коледж чи інший навчальний заклад не може випустити спеціаліста високої кваліфікації. Спеціалістом робить його власна діяльність. Треба лише, щоб він  умів учитися, учитися все життя, вміти знаходити знання яких не вистачає, знати, де їх можна знайти і як ними скористатися, адже «мудрим ніхто  не вродився, а навчився». А навчити можна лише того, хто хоче вчитися.

Наше заняття завершується.

На початку заняття я бачила в ваших очах невпевненість і стурбованість, а зараз на ваших обличчях з’явились посмішки і все це завдяки тим складовим  успіху, які були на нашому занятті.

 

Вправа «З чим я йду» (Визначення емоційних та інформаційних підсумків заняття, емоційне завершення роботи, спілкування.)

Уявіть, що перед вами знаходиться великий кошик, де вміщені всі знання, уміння , навички, думки, ідеї, почуття, що ви отримали на занятті. І зараз кожен з вас може взяти собі будь-що ідучи додому. А для цього по черзі сказати: «Я йду з цього заняття і беру… і  ( і узяти те, що кожен бажає взяти з собою).

Ми використаємо метод графічної систематизації – хмари слів. З використанням сучасних програм створення таких хмар не забере багато часу, а навчання буде більш ефективним!

Пам’ятайте, що розумні, освічені люди – це найбільша цінність будь-якої держави. Стати такими людьми можна тільки тоді, коли розум не знатиме ні хвилини спокою, а силу розуму буде давати постійний пошук.

 

 

 (Домашнє завдання записано на дошці – Вивчити розділ1 §4, 4 п.4.1-4.2 (підручник І.Т.Зарецька, А.М.Гуржій, О.Ю.Соколов  Інформатика, частина 2, К., «Форум», 2015), повторити матеріал Розділу 3, підготуватися до тематичного оцінювання)

 

На цьому  заняття закінчено. Дякую за співпрацю. До побачення.


Завдання для  виробничого відділу.

ЕТ «Технологічна карта»

Для раціональної організації виробництва окремих видів продукції рослинництва складають технологічні карти вирощування сільськогосподарських культур. Технологічна карта-це документ, в якому плануються технологія виробництва, обсяги робіт, засоби виробництва і робоча сила, необхідна для їхнього виконання, а також розмір матеріальних витрат на вирощування тієї чи Іншої сільськогосподарської культури на певній площі. Такі карти складають для кожної культури і по окремих видах незавершеного виробництва. У них слід передбачати раціональні й прогресивні технології для умов конкретного підприємства.

Дуже важливо обґрунтувати найраціональніший склад машино-тракторного агрегату для виконання кожної роботи з метою повного використання потужності тракторів і досягнення високої якості роботи.

У технологічних картах планують витрати на виробництво продукції.

Технологічні карти складають на 100 га посіву кожної культури і на кілька років із відповідним коригуванням щороку. Це дає змогу зменшити обсяг планової роботи на підприємстві й за показниками такої карти визначати витрати на будь-яку площу посіву конкретної сільськогосподарської культури.

№1. Заповнити таблицю «Технологічна карта».

№2.  Виконати підсумкові завдання.

  • Підрахувати:
  • Кількість робочих днів = Кількість нормо-змін / Коефіцієнт змінності/ Потрібна кількість агрегатів
  • Кількість нормо-змін = Обсяг робіт в фізичних одиницях/ Змінна норма виробітку
  • Обсяг робіт, еталонних га= Кількість нормо-змін * Змінна еталонна продуктивність
  • Витрата палива всього = Обсяг робіт в фізичних одиницях * витрата палива на одиницю робіт
  • Обчислити загальну суму витрати палива.
  • Знайти на яку с.-г. операцію затрачено найбільше робочих днів.
  • Яка с. – г. операція має найменшу кількість нормо-змін?

 №3. Для наочного подання витрати палива побудувати діаграму на окремому аркуші.

№ 4. Підготувати звіт про роботу.

 

 

 

 

 

Завдання для  бухгалтерії.

ЕТ «Зарплатня» призначена для обчислення заробітної плати з урахуванням прибуткового податку, відрахувань до  пенсійного фонд, стажу роботи працівника.

№1. Заповнити таблицю враховуючи:

  • прибутковий податок 15% від нарахованої зарплати з урахуванням вислуги;
  • вислуга за стаж розраховується за обліком професійного стажу; якщо співробітник проробив більше 5 років, то зарплата множиться на коефіцієнт 1,1; якщо співробітник проробив більше 10 років, то зарплата множиться на коефіцієнт 1,5;
  • відрахування в пенсійний фонд 7 % від нарахованої зарплати з урахуванням вислуги.

№2. Виконати підсумкові завдання.

  • Знайти суму всіх підсумкових зарплат співробітників.
  • Знайти середню зарплату співробітників.
  • Яка мінімальна (максимальна) зарплата співробітника?

№3. Для наочного подання зарплати кожного співробітника побудувати діаграму з нагромадженням у вигляді пірамід.

№4. Підготувати звіт про зарплатню співробітників фірми (скільки коштів потрібно на виплату зарплатні, чи не замала (завелика) зарплатня).

 


Завдання для інспекторів відділу кадрів

ЕТ «Кадри» призначена для зберігання й обробки інформації про співробітників фірми.

№1. Упорядкувати дані в таблиці по табельному номеру співробітників.

№2. Підготувати звіт для бухгалтерії, де вказати дані на співробітників, стаж роботи яких більше 5 років.

№3. Підготувати звіт про співробітників, у яких є діти до 16 років, для одержання подарунків від фірми. Підрахувати  кількість подарунків і витрати фірми, якщо 1 подарунок обійдеться в 75 грн.

№4. Підготувати дані про кваліфікацію співробітників фірми.

№5.  Підготувати інформацію про співробітників, що почали свій трудовий шлях у нашій фірмі.

№6. Підготувати інформацію про співробітників жіночої статі для отримання подарунків до 8 Березня (виділити записи жінок-співробітниці червоним кольором шрифту).

 


 

 

Завдання для економіста та працівників магазину.

Дана таблиця «Магазин» призначена для перегляду плинності товарів через оптову базу й розрахунку прибутку із продажів продукції.

№1. Заповнити таблицю.

№2. Визначити, що користується більшим попитом взагалі і зі споріднених товарів?

№3. Побудуйте діаграму чистого прибутку та прибутку взагалі.

№4. Оцініть, з яких запчастин магазин має найбільший прибуток.


Використані ресурси

  1. http://qrcodes.com.ua/
  2. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=184dd6e81e5d
  3. https://www.jigsawplanet.com/Irinato/Kabineti02
  4. https://wordart.com (Roboto, PT Sans, Playfair Display,)
  5. https://learningapps.org/display?v=p8ytvif5t18

 

 

 


 

 

 

ВИРОБНИЧИЙ ВІДДІЛ

 

 

 

РОЗРАХУНКОВИЙ ВІДДІЛ (БУХГАЛТЕРІЯ)

 

 

 

  ВІДДІЛ КАДРІВ

 

 

 

 

 ЕКОНОМІСТИ (МАГАЗИН)

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку