Заняття-тренінг для учнів 2 класу
Тема. Я – учасник/учасниця дорожнього руху
Завдання. Засвоїти правила для пішохода, розвивати навички безпечної поведінки на дорозі.
Матеріали:плакат з правилами, «розсипані» слова, клей, заготовки для плакату, завдання в конвертах, розмальовки світлофора, кольорові фішки, стікери для самооцінки, плакат самооцінки, зображення дорожніх знаків та написи, долоньки із завданнями.
І Вправа «Збери привітання»
Завдання: вільно пересуваючись по класу, потиснути руки якомога більшій кількості учасників.
- Який у вас настрій?
ІІ Правила роботи
ІІІ Відгадування загадок
Покрути його педалі – й повезе в далекі далі.
Є звичайний, є гірський, жовтий, білий, голубий. (Велосипед)
Є великий, є малий, з вантажами, легковий.
По дорогах поспішає, у собі людей катає. (Автомобіль)
Пасажирський чи товарний, металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах і стоїть лиш на перонах. (Потяг)
Кінь сталевий вівса не просить, але оре і косить. (Трактор)
В гору ріжки підіймає і в дорогу вирушає.
Їздить тільки у містах в будні дні і по святах. (Тролейбус)
Від села і до села, де дорога пролягла,
Перевозить дім людей – і дорослих, і дітей. (Автобус)
- Який вид транспорту можна побачити на вулицях міста?
- Найчастіше трапляється автомобіль. Що повинен пам’ятати пішохід?
ІV Складання римівки із розсипаних слів.
Машина близько – зачекай. Переходити дорогу не поспішай!
V Визначення теми зустрічі
Ми поговоримо про… (висловлюються діти)
Наше завдання: засвоїти правила руху пішоходів, щоб почуватися безпечно на дорозі.
Правила якщо ти знаєш і завжди їх пам’ятаєш,
На дорозі небезпечній складатись буде все доречно.
І, звичайно, що тоді ми не будемо в біді.
VІ Вправа «Світлофор»
- Що допомагає орієнтуватися на дорозі і водіям, і пішоходам?
В мене є три кольори,
Всі для діла, не для гри.
Пішоходи й водії
Знають правила мої.
Коли колір я міняю –
Тих чи інших зупиняю.
Джерело:https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-svitlofor
Завдання: розкрийте конверт і наклейте відповідно кольори.
- Що означає кожний колір?
VІІ Гра «Дорожні знаки»
- Що ще стане у пригоді на дорозі?
Групи отримують набір дорожніх знаків та їхні назви.
Завдання: дібрати назву до малюнка.
VІІІ Вправа «Рука допомоги»
Завдання: на долоньці записані ситуації, в які потрапили діти – учасники дорожнього руху. Подайте їм руку допомоги. Як їм бути? (Учасники тренінгу коментують або розігрують запропоновані сюжети)
ІХ Створення плакату «Правила для пішохода»
Завдання для груп: Вибрати із запропонованих трьох тверджень два правила, яких слід дотримуватися пішоходам. Наклеїти на загальний плакат
Група 1
Ходимо по тротуарах з правого боку.
Переходимо вулицю лише на зелене світло.
Ходимо по тротуарах з лівого боку (-)
Група 2
Переходимо вулицю по пішохідному (або) підземному переходу.
При переході дороги дивимося спочатку наліво, потім направо.
Червоний сигнал світлофора означає, що йти дозволено. (-)
Група 3
Не можна обходити стоячий на зупинці автобус – це небезпечно. Треба почекати, поки він від’їде від зупинки.
За містом йдемо по узбіччю по лівій стороні дороги, назустріч – машина.
За містом йдемо по узбіччю по правій стороні дороги, за рухом транспорту. (-)
Х Рефлексія
- Виберіть для себе твердження і відмітьте позначкою , яке для вас найбільш прийнятне.
Використані джерела:
Кондратова В.В , Шумейко Ю.М. Методичний посібник «Використання ментальної карти як інноваційного засобу організації тематичних тижнів в інтегрованому курсі «Я досліджую світ»», Кропивницький, 2019 р.