Інтегроване заняття для дітей молодшої групи за мотивами казки «Троє поросят».
Мета:
Попередня робота: слухання та обговорення казки «Троє поросят».
Матеріали: картки із зображенням фрагментів казки «Троє поросят», природні матеріали (солома, каміння, хмиз), конструктор; матеріали для моделювання казки.
Хід заняття.
Вихователь: Сьогодні ми з вами будемо мандрувати до лісу і лежатиме наша доріжка через стежинку і через місток. Ось ми і дісталися нашого лісу. А для того, щоб дізнатися, хто ж тут живе, ми повинні відгадати загадку:
Хто з вас знає цю тваринку?
Хто скоріше відгадає?
Гладенький бочок, рожевий пяточок, хвостик крючок! (Порося).
Так, звісно це порося, але чому їх троє, а чи пригадаєте ви казку, з якої вони прибули?
Вихователь: Так, вірно, це казка про трьох поросят. А зараз ми відтворимо казку незвичним способом, нам будуть допомагати кружечки та прямокутники.
(За допомогою карточок із зображенням кругів та прямокутників (елементи моделювання) вихователь закріплює зміст казки «Троє поросят», геометричні фігури та кольори).
Скажіть мені, кого ми зобразимо за допомогою сірого круга? (вовка). А поросят? (рожевими кружечками). А будиночки – це прямокутники.
Вихователь: Я починаю розповідати казку, а ви мені допомагайте.
«Жили-були троє поросят, три брата. І звали їх Ніф-Ніф, Нуф-Нуф, Наф-Наф.
Одного разу Наф-Наф запропонував своїм братам:
Ніф-Ніф і Нуф-Нуф не захотіли йому допомагати.
Наф-Наф не став їх вмовляти, а взявся за роботу і почав будувати… »
Вихователь робить паузу і чекає, коли діти скажуть «міцний будиночок з каміння».
Який будинок побудував Наф-Наф?.
Моделювання казки «Троє поросят».
Вихователь: Діти, а що робили поросята в казці? (Будували будиночки).
А як називається професія людей, які будують будинки? (Будівельники).
А навіщо поросятам будинки? (Щоб захиститися від вовка, холоду, снігу, дощу).
І людям, і тваринам та птахам – всім потрібно житло.
Ритмічна фізхвилинка під пісню «Троє поросят»
Сьогодні ми будемо з вами будівельниками і визначимо матеріали на міцність.
Д/г «Підберемо матеріали для будівництва».
Мета: закріпити знання дітей про назви матеріалів для будівництва; розвивати вміння аналізувати, робити висновки та виховувати дбайливе ставлення до рідної оселі.
Матеріали: картинки із зображенням будинків; матеріали: солома, хмиз, каміння.
Зараз ми перевіримо на міцність будиночок із соломи. Чий це будиночок? (Ніф-Ніфа).
Уявіть себе вовком і дмухніть щосили на солому. 1-2-3 – всі разом дмухни. Ще раз! Розлетілася солома і весь будиночок. Значить солома неміцна, вона дуже легка.
А ось і другий будиночок. З чого він зроблений? (з хмизу). Хто з поросят жив в такому будиночку? (Нуф-Нуф).
Зараз ми всі набрали повітря і дмухнем щосили. 1-2-3 – всі разом дмухни! Ще раз! Розлетівся і будиночок Нуф-Нуфа. Хмиз теж неміцний матеріал. Він не годиться для будівництва.
Що за будиночок? (кам’яний). А хто в ньому жив? Наф-Наф. Ну що, перевіримо його на міцність? 1-2-3 – всі разом дмухни! Ще раз!
Скільки б ми не дмухали, він не розлетиться, бо він кам’яний, а значить – міцний.
Тож скажіть мені малята, який матеріал міцний? Чому?
Наші поросята: Ніф-Ніф, Нуф-Нуф залишилися без житла.
Давайте побудуємо їм гарний будинок з конструктора.
Ось який гарний будиночок всі збудували, вони дуже задоволені.
Як називається людина, яка будує будинки?
Який будинок найміцніший? Чому?