Тема: У квітнику. Слухання вірша Т.Карпенко «Чорнобривці»
Програмовий зміст:розширювати уявлення дітей про рослини ,що цвітуть у квітнику;навчити дітей розуміти і свідомо запам’ятовувати віршований твір; визначати основні частини будови рослини- стебло,листя,квітка; складати квітку з частин; закріплювати навички вживання іменників із прийменниками;формувати вміння описувати квітку за допомогою запитань вихователя; збагачувати словник дітей словами(чорнобривці,айстри,різнокольорові) ;розвивати зв’язне мовлення ,увагу,логічне мислення, вміння слухати;виховувати організованість, любов до природи.
Матеріал: вірш Т.Карпенко «Чорнобривці» , предметні картинки із зображеням квітів(чорнобривців, айстрів, жоржин),пазли із двох частин.
Хід заняття
1.Організаційний момент
Вихователь приносить картинки з різними квітами(чорнобривці,жоржини,айстри) звертає увагу на їхню різноманітність.
2.Читання вірша Т.Карпенко «Чорнобривці»
Ці маленькі квіточки
Під осінь розквітають.
Голівками яскравими
Малюків вітають.
Як хороше на квітнику
Рости і всіх вітати!
З-під чорних,чорних брівочок
На сонце заглядати.
3.Бесіда за змістом вірша
-Про які квіти йдеться у вірші?
-Коли ці квіти розцвітають?
-Де ці квіти ростуть?
-Чим вони вітають малюків?
-Які ще квіти ростуть на квітнику?
3.Пальчикова гра»Квітка»
Сяє сонечко привітне-
Квітка з пуп’янки розквітне
(Пучки пальчиків обох рук зімкнено,долоньки трішки круглясті нижні частини долонь притиснуті одна до одної,(утворюється велика квітка що розпускається)
4.Рухлива гра «Знайди свою квітку»
Мета:удосконалити навички ходьби та бігу;розвивати спритність і вміння діяти за сигналом.
Хід гри
Вихователь роздає дітям квітки(айстри, чорнобривці ,жоржини) на слова» ідіть гуляти» діти гуляють коли каже «знайди свою квітку» біжать до своєї квітки і утворюють коло
5.Розглядання ілюстрацій
Це в квітці стебло, листок, якого коліру квітка
6.Дидактична гра «склади квітку з 2 частин»
Мета:учити складати квітку з двох частин ,упізнавати за зовнішнім виглядом і називати її;розвивати уяву ,зорову пам'ять ;виховувати інтерес до квітів
Матеріал:картки із зображеням квітів,поділені навпіл.
Хід гри
Вихователь розповідає дітям що на квіти подув вітер і змішав їх.пропонує дітям скласти квітки.
7.Підсумок
-Про які квіти ми сьогодні говорили?
-Де вони ростуть?