Методична розробка відкритого уроку на тему «Петриківський розпис. Створення нескладної композиції »

Про матеріал
Мета: розвиваюча: Розвивати творчий смак, розвивати в учнів інтерес до сприйняття декоративно-прикладного мистецтва та вміння аналізувати, порівнювати й розпізнавати різні його види та практично використовувати у повсякденному житті. Створити атмосферу для творчих завдань, розвивати у дітей почуття прекрасного; творчі здібності, організацію; навчальна: продовжити знайомство учнів з видами декоративно-прикладного мистецтва; закріплювати знання про особливості та технологію петриківського розпису, про декоративну композицію та основні види композиційних схем ; виховна: виховувати любов до народних промислів; гармонійно заповнювати площину виробу; виховувати за допомогою художніх образів уявлення; старанність, охайність, акуратність при виконанні.
Перегляд файлу

Харківський центр дитячої та юнацької творчості №2

Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка відкритого уроку на тему

«Петриківський розпис. Створення нескладної композиції »

 

 

 

                                                                         

 

 

 

 

 

                                                                            Підготувала

                                                                            Керівник гуртка «Веселка»

                                                                            Дмитренко Наталія Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків  2019

Дата: 17.04.2019р.

Група: 3гр. (2 основний)

Тема: Петриківський розпис. Створення нескладної композиції.

   

Мета: розвиваюча: Розвивати творчий смак, розвивати в учнів

           інтерес до сприйняття декоративно-прикладного мистецтва та

           вміння аналізувати, порівнювати й розпізнавати різні його види

           та практично використовувати у повсякденному житті. Створити

            атмосферу для творчих  завдань, розвивати у дітей почуття прекрасного;

            творчі здібності, організацію;

         

           навчальна: продовжити знайомство учнів з видами

           декоративно-прикладного мистецтва; закріплювати знання про

           особливості та технологію петриківського розпису, про декоративну

           композицію та основні види композиційних схем ;

 

           виховна:  виховувати любов до народних промислів; гармонійно

           заповнювати площину виробу; виховувати за допомогою художніх

           образів уявлення; старанність, охайність, акуратність при виконанні.

 

Обладнання та матеріали:  комп'ютерна презентація «Народні художні промисли»; "Предмети побуту"; демонстраційні таблиці «Розписи», розписні дошки, дерев'яні ложки, кухонні обробні дошки для практичної роботи, гуаш, пензлі, калька.

 

 

                                                        Хід уроку

 

        1. Організаційний момент:

 

Вчитель декламує вірш з української народної пісні «Червона калина»:

Вусики хвилясті,

Тендітні завитки

І соняхи жовтасті.

Жоржини, колоски.

Їх із теплом малюють

І радість нам дарують

Петриківочки майстри.

 

 

2. Вступна бесіда

Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами будемо однією великою творчою майстернею. Давайте здивуємо своїх мам і бабусь красивими подарунками - писаними кухонними дошками. Але перш давайте згадаємо відомі нам промисли.

 Чи згодні? -Чудово.

У вас гарний настрій?

 Тоді приступимо.

 

3.Організаційний момент.

 Підготовка робочих місць.

 

4. Практична робота

 

Увага на екран

- перегляд слайдів «Предмети побуту»

Питання: -Чим відрізняються предмети один від одного?

(В першому випадку предмети нудні, а в другому предмети розписні, красиві)

-А чому ж можна прикрасити предмети народного побуту? Для чого?

(Розписом; для краси, щоб народні промисли знайшли своє застосування і в сучасному житті)

-В сучасному житті, люди намагаються зберегти минуле. Стародавні ремесла розквітають завдяки праці і творчості нових майстрів, а секрети старих майстрів дбайливо зберігаються, передаються з покоління в покоління.


З давніх-давен існували центри народних промислів - місця, де склався і розвивається певний вид декоративно-прикладного мистецтва, де народні майстри створюють дивовижні за красою та оригінальністю предмети.

Для сьогоднішнього заняття у нас підготовлені обробні кухонні дошки. Ми постараємося показати, як можна застосувати розпис в сучасному житті і тим самим приготувати гарний подарунок.

- Кухонна дошка - це предмет побуту, який є на кухні у мам будь-якої національності нашої великої багатонаціональної країни. І я впевнена, що ваші вироби будуть найкращими подарунками для ваших мам та бабусь.

 

4.1. Узор України:


Петриківський розпис.

Село Петриківка на Дніпропетровщині України - одне з небагатьох, де дбайливо зберігають традиції давніх народних промислів. Знаменитий Петриківський розпис давно став візитною карткою України

Своєрідний орнамент Петриківки мав давні традиції, свою пластичну мову, техніку. Сучасний Петриківський орнамент - це перш за все рослинний, квітковий. Розпис виконується за допомогою тоненького пензлика з котячої шерсті. Крім пензля, Петриківські майстри застосовують стебла, трісочки, а ягоди і деякі квіти малюють просто пальцем.

   Майстри зображують волошки, троянди, жоржини, айстри, виноград, ягоди калини, полуниці. Також характерним є зображення листя папороті, ажурного листя і бутонів.

 

 

 

 

4.2 Відбір матеріалів та інструментів.

- дошечка;

- олівець;

- гумка;

- пва;

- пензлі;

- фарби,

- роздруківки з розписом (для прикладу).

 

4.3 Початок роботи.

Після пояснення учні приступають до виконання роботи дотримуючись послідовності.

Послідовність виконання роботи.

     - Визначити форму в якій буде виконуватись розпис (квадрат, круг, овал, трикутник тощо);

-  Виконаємо  ескіз малюнка.

- Переносимо малюнок на дощечку та робимо заливку фону фарбами світлих тонів (діти виконують заливку);

- Виконати великі та складні елементи фарбами;

- Доповнити великі елементи малими для врівноваження композиції;

- Промалювати найдрібніші деталі.

- Самостійна робота.

 

 

5. Презентація виробів

 

6. Підсумок уроку

- Що сподобалося на занятті?

- Що запам'яталось?

- Що ви розповісте удома батькам ?

 

7. Підведення підсумків уроку.

 (Оцінювання виробів)

 Аналізується завершеність роботи, ідея, розміри, охайність виконання.

  

8. Прибирання робочих місць

 

 

doc
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
1663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку