Заняття «Україно рідна, барвами заграй! Любимо і славимо наш чудовий край!» (Практика реалізації завдань формування соціально-громадянської компетентності у дошкільників)

Про матеріал
• Формувати уявлення про те, що ми живемо в Україні; ознайомлювати дітей із державною символікою: прапор, герб, гімн та із народними символами-оберегами: калина, верба, вінок, рушник, коровай, лелека; збагачувати словник словами-ознаками, які характеризують нашу країну; продовжувати знайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання – відбитки ватних паличок та вчити заповнювати ними обмежену площину (контур карти). • Розвивати сприймання, увагу, логічне мислення, пам'ять, мовлення, дрібну моторику рук через складання цілого з частинок, охайність та акуратність під час малювання; • Виховувати любов і повагу до рідного краю, до Батьківщини, гордість за рідну країну, почуття прекрасного.
Перегляд файлу

Тема. «Україно рідна, барвами заграй! Любимо і славимо наш чудовий край!»

 

(Практика реалізації завдань формування соціально-громадянської компетентності у дошкільників; середня група)

 

Завдання:

  • Формувати уявлення про те, що ми живемо в Україні;

ознайомлювати дітей із державною символікою: прапор, герб, гімн та із народними символами-оберегами: калина, верба, вінок, рушник, коровай, лелека;

збагачувати словник словами-ознаками, які характеризують нашу країну;

продовжувати знайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання – відбитки ватних паличок та вчити заповнювати ними обмежену площину (контур карти).

  • Розвивати сприймання, увагу, логічне мислення, пам'ять, мовлення, дрібну моторику рук через складання цілого з частинок, охайність та акуратність під час малювання;
  • Виховувати любов і повагу до рідного краю, до Батьківщини, гордість за рідну країну, почуття прекрасного.

 

Матеріал: глобус, ілюстрації державних та народних символів України, д/гра «Українські символи (з’єднай в ціле)», д/гра «Яка наша Україна?»; матеріали для образотворчої діяльності (малювання): контур карти на аркуші розміру А5, гуашеві фарби синіх та жовтих кольорів, ватні палички, стаканчики з водою, підкладки, серветки; подарунки дітям; музичний супровід.

 

 


Хід заняття

І. Організаційний момент. Привітання.

– Погляньте, діти, скільки гостей до нас завітало. Давайте привітаємося з ними.

До нас гості завітали,

Ми їх гарно привітали:

Дзень–дзелень, дзень–дзелень

Кажем щиро: «Добрий день! Добрий день!»

ІІ. Ігровий момент.

– Заняття в нас сьогодні незвичне, а патріотичне. Адже ми будемо говорити про       наш рідний край, про нашу землю, на якій ми живемо.

ІІІ. Мотивація.

– Тому сідайте зручненько і слухайте уважно.

ІV. Основна частина.

  • Бесіда про глобус

Що це в мене в руках? (Глобус)

–  Глобус – це модель нашої планети Земля. На ньому багато блакитного кольору – це моря й океани. А ось ці різнокольорові «латочки» позначають різні держави, країни. І серед них є найрідніший для нас клаптик суші – це наша держава.

– Як називається наша країна? (Україна) Ось Україна, вона позначена на глобусі жовтим кольором. Україна – це наша земля, рідний край, тут ми народилися і живемо.

  • Бесіда про символи

– Україна, як і кожна незалежна держава, має свої національні державні символи.

Одним із них є Прапор. (Синій колір – це колір чистого неба, води, миру. Жовтий – це колір хліба, зерна, це колір сонечка).

Тризуб (Герб) – символ влади. В тризубі відображено триєдність життя – це Батько, Мати, Дитина, які символізують Силу, Мудрість, Любов. Його зображують на монетах, печатках, документах.

 

Окрім національних символів є ще і народні:

Верба – символ неперервності життя

Вінок – символ дівочої краси

Рушник – символ вірності й любові

Калина – символ вогню, сонця, дівочої краси

Лелека – символ сімейного щастя

Коровай – символ гостинності

 

А ще одним із національних символів України є Гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності. Гімн звучить на всіх урочистих зборах, прославляючи нашу державу. Коли грає Гімн, всі люди встають і слухають його уважно, стоячи, віддаючи пошану нашій державі. Ось і зараз в нашій групі зазвучить наш державний гімн. (прослуховування гімну, за можливості  підспівування).

 

– Бачите, скільки багато символів у нашої країни. Пропоную тепер пограти в гру.

 

  • Д/гра «Українські символи (з’єднай в ціле)»розвивати сприймання, увагу, логічне мислення, пам'ять, дрібну моторику рук через складання цілого з частинок. (Діти за столиками складають пазли символів України)

 

Погляньте на карту нашої держави. Наша країна неймовірно красива.

Давайте пограємо і визначимо, яка ж наша Україна?

 

  • Д/гра «Яка наша Україна?»збагачувати словник словами-ознаками, які характеризують нашу країну; вправляти в доборі прикметників до іменників. (Діти обирають картку і кажуть яка Україна)

Давайте за допомогою картинок-підказок скажемо «Яка Україна?». Н-д: - Хлібна, квітуча, родюча, рідна, сильна, вільна, дружня, співоча та ін.

 

– Пограли, тепер вже час трішки перепочити.

 

  • Фізкультхвилинка Діти виконують рухи відповідно до вірша.

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі нашій поклоніться

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два устаньте,

І на стільці тихенько сядьте.

 

– Діти, ми сьогодні багато говорили про Україну. Тому я пропоную кожному з вас намалювати наш рідний край – нашу карту України.

 

  • Продуктивна діяльність

 * Розгляд зразка та показ прийому малювання.

(Зафарбовування карти України за допомогою відбитків ватних паличок)

* Самостійна робота дітей, за потреби індивідуальна допомога.

 

– Які у вас гарні карти вийшли, молодці!

 

V. Підсумок заняття. Давайте ж пригадаємо з вами:

Як називається наша країна? А наше місто?

Які символи ви запам’ятали?

Які кольори має прапор України?

Що символізує синій/жовтий колір на прапорі України?

Як потрібно поводитися, коли лунає гімн України?

А які вірші ви знаєте про Україну?

Розповідання віршів

 


Дитина 1. Україно моя мила,

       Ти моя рідненька,

                 Я тебе так щиро люблю,

                 Хоч я ще маленька!

 

Дитина 2. Моя рідна Батьківщина

                  Має назву Україна.

        В мене й нація своя –

               Українець в мами я.

        Є у мене й рідна мова,

        Де вкраїнське кожне слово.

 

Дитина 3. Красивий, щедрий, рідний край,

        І мова наша солов’їна.

       Люби, шануй, оберігай

       Усе, що зветься Україна.

 

Вихователь:

Любіть Україну, як сонце любіть,

Як вітер, як трави, як води.

В годину щасливу і в радості мить,

Любіть у годину негоди.

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну.

Красу її вічно живу й молоду

І мову її солов’їну.

 

– А ще ви казали, що наша Україна щедра і гостинна, тому тримайте солоденькі подаруночки. Дарування дітям хлібобулочних виробів.

– Давайте скажемо нашим гостям «До побачення!»

 

 

1

 

doc
Додано
22 листопада
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку