Заняття "Вода - найцінніший скарб"

Про матеріал
інтегроване заняття з розвитку мовлення та природи, з пріоритетом морального виховання, проведене у старшій групі дитячого садка
Перегляд файлу

Управління освіти і науки Броварської міської ради

Дошкільний навчальний заклад «Катюша»

 

 

 

Конспект

інтегрованого заняття

з розвитку мовлення та природи,

з пріоритетом морального виховання

на тему: «Вода – найцінніший скарб»

 

 

Підготувала:

вихователь

старшої групи №11

Болобан Л. П.

G:\Мандри дощових краплинок\images.jpg

 

Бровари 2019

 

Мета: поглибити і поширити знання дітей про воду, її властивості.

Закріпити знання про важливість води для всього живого на землі.

Вчити на основі пошуково-дослідницької діяльності робити висновки.

Формувати вміння граматично правильно будувати речення, висловлювати думку.

Поповнювати активний словник дошкільників прикметниками, іменниками, прислів’ями та приказками.

Розвивати зв’язне мовлення, допитливість, логічне мислення, увагу.

Виховувати дбайливе ставлення до води, як до природного ресурсу.

 

Матеріал: глобус (макет Землі), аудіозаписи звуків води. Слайдова презентація, клубок з нитками, до яких прикріплені краплинки, дидактична гра «Знайди зайве», мультфільм «Капітошка», скляні стакани з водою, трубочки зі скла, сірники, пір’їнки, дерев’яні брусочки, насіння соняшника, камінці, пластилін, нитки, цвяхи, пластмасові кружечки.

 

Попередня робота: проводили бесіди про воду, вчили прислів’я, вірші, читали художні твори про різновиди води, проводили досліди на визначення властивостей води та її стану.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття.

Привітання: Доброго ранку травам росистим!

Доброго ранку квітам барвистим!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Людям усім і всьому прекрасному!

Вихователь: Діти відгадайте загадку:

Нею умиваються,

У ній купаються,

Одяг перуть, їжу варять.

Бува рідка, бува тверда,

Ви впізнали? Це … (вода)

  •                   Закрийте очі. Я провляю слово «вода», що ви уявляєте? (дощ, басейн, озеро, річку, море…).

Дидактична гра «Вода – добре чи погано?»

Відповідаємо повними реченнями.

Відгадайте ще одну загадку:

«Коли мене нема – всі чекають,

Коли прийду – тікають» (Дощ)

Слайд 1 (початок мультфільму «Капітошка»)

  • Ось і дощик пішов. Краплинки падають на дерева, квіти, травичку, землю. Виблискуючи на сонці – утворюють веселку.

Слайд 2 (скаче Капітошка)

- До нас завітав Капітошка. Він шукає своїх сестричок – краплинок і просить, щоб ми йому допомогли та розповіли все, що ми знаємо про воду.

Допоможемо Капітошці?

- Ой, дивіться – одна краплинка впала на глобус. Глобус – це що таке? (Глобус – це макет зображення нашої планети Землі, такою її видно з космосу).

- Зараз я покручу. Який колір переважає? (блакитний)

- Що позначено блакитним кольором? Більша частина землі вкрита водою.

- Які ви знаєте водойми? (океани, моря, річки, озера, болота)

- Яка найбільша водойма? (океан). Які є океани? Можливо хтось їх покаже на глобусі? (Тихий, Атлантичний, Індійський та Льодовитий океани).

- Діти, а в якій країні ми живемо? (Україна)

- На глобусі наша країна позначена зеленим кольором. Чому?

- Береги нашої держави омивають два моря. Які? (Чорне та Азовське). А ви хочете на море?

Слайд 3 (зображення моря з аудіозаписом)

Хвилинка релаксації

- Закрийте очі, уявимо, що ми на морі, чуємо його шум, його бурхливі хвилі лоскочуть наші ніжки, ось ми побігли по теплому пісочку, наступаючи на мокрі камінчики, знову побігли у воду, бродимо по водичці, слухаємо як шумить море. Ми ніби побували на ньому. Сподобалось?

- Основна маса води Землі міститься у морях та океанах. Там вода гірко-солона. Хто був на морі, той відчув цей смак.

Слайд 4 (зображення річки)

- Які річки ви знаєте в Україні? (Дніпро – найбільша річка, Десна, Дунай, Дністер, Буг, Остер…)

- Які водойми в нашій місцевості? (озера та річка Десна)

- Давайте пригадаємо хто живе в річках?

Слайд 5-7  Дидактична гра «Знайди зайве»

- Чому дельфін зайвий? (бо він живе у солоній морській воді, а в річці – прісна вода)

- Згадаємо, хто живе в морі? (зайва – щука, вона живе тільки в прісних водоймах і це річкова риба, хоч і хижак).

Слайд 8 (зображення капітошки)

- Капітошка виглядає своїх сестричок-краплинок. Вони можуть бути у кожній із цих водойм. Давайте разом їх пошукаємо.

Фізкультхвилинка

Сонечко сяє, сопілочка грає

Річка тече, човник пливе

Лівим веслом загрібаю,

Правим веслом загрібаю

Загрібаю обома

Подивлюсь – краплинок нема?

Ні – нема! (повторити 3 рази, останній раз – Ось вони!).

  •              Діти, наші краплинки заплутались у чарівному клубочку. А розплутається він тільки тоді, коли ви зможете дати правильну відповідь на запитання, але повторювати відповідь сусіда не можна – будьте уважні (діти по-черзі розплутують клубочок, передаючи його з рук в руки і промовляючи повними реченнями – для чого потрібна вода).

- Ось і знайшлися сестрички-краплинки Капітошки. Він радіє. Покладемо їх на підлогу – подивіться який гарний струмочок утворився.

- Діти, а що було б, якби не було води? (померли б люди, тварина, рослини і все живе на Землі. Була б посуха).

Слайд 9

- Без їжі людина може прожити 50 днів, без води – 3 дні.

Сухі зерна лежать 100 років, а коли їх покропити водою, вони оживають.

Слайд 10 Вода – це життя!

- Яка може бути вода? (чиста, прозора, гаряча, мінеральна…) Вода прозора! – А коли вона може змінити колір? (відповіді дітей)

- Вода має смак? (ні). Коли людина дуже хоче пити, то п’є із задоволенням і каже: «Яка смачна вода!», хоча на справді смаку не відчуває.

- Але звичайна вода інколи може бути і зі смаком. Коли? ( коли додати цукру – солодка, солі – солона, лимонного соку – кисла).

- А чи має вода якусь форму? (вода набирає форми того посуду в який її наливають)

- В якому стані може перебувати вода? (в рідкому – звичайна вода, твердому – лід, крига і газоподібному – пар)

- Яку воду можна перенести ситом? (мерзлу)

- Як потрібно берегти воду? (закривати кран, економити, не засмічувати водойми…)

 

Слайд 11

- Капітошка, наші діти багато цікавого розповіли тобі про воду, але вони ще знають прислів’я, приказки та вірші. Послухай, будь-ласка (діти розповідають).

Слайд 12

Дівчинка співає пісню Наталії Май «Веселка»

- Діти, наш струмочок хоче текти далі. Підемо за ним, побачимо куди він нас приведе.

- Сідайте за столи. Вода – чарівниця, вона має багато таємниць. Зараз ми з вами проведемо досліди, перевіримо, які предмети тонуть, а які ні. Перед вами склянки з водою та різні предмети. Будьте уважні. Знайдіть пір’їнку, вкиньте у воду. Тоне чи ні? Чому? (відповіді дітей) Результати фіксую у таблицю

№ п/п

Предмет

Тоне

Не тоне

1

Пір’їнка

 

+

2

Сірник

 

+

3

Насіння соняшника

 

+

4

Камінець

+

 

5

Цвях

+

 

6

Копійка

+

 

7

Пластилін

+

 

8

Нитка

 

+

9

Пластмасові кружечки

+

 

 

Висновок: легші за воду предмети не тонуть, а важчі – потонуть.

Кораблі важкі, а не тонуть. Чому? (вони мають спеціальну, обтічну форму).

Вода – таємнича рідина. Вона має пам'ять, вміє звучати. Хочете почути «голос» води. У мене дві однакові склянки, але з різною кількістю води у них. Послухаємо, чи однаковий буде дзвін, коли постукати металевою ложечкою по склянках. Тепер постукаємо по іншій склянці, іншої форми. Чи однаковий «голос» у склянок? Від чого це залежить? (відповіді дітей).

Звуки різняться, адже склянки різні за формою і у них різна кількість рідини. Сестрички-краплинки Капітошки потрапили до нас у склянки і хочуть допомогти нам створити музичну симфонію. Симфонія – це музичний твір в якому задіяно багато різних музичних інструментів, але всі разом вони утворюють прекрасну музику. Симфонія може бути не тільки музичним твором, але і симфонію із живої природи – води.

Слайд 13

Гра «Музика води»

- Діти намагаються створити мелодію, вистукуючи металевими ложечками по склянках з водою, видуваючи повітря у склянки з водою і переливаючи її з однієї склянки до іншої (під музичний супровід).

- Природа дала нам диво-воду. Без неї не ростуть рослини, не живуть тварини, не співають пташки, не може існувати людина.

- Вода – найцінніший скарб, бережіть її!

- Капітошка дякує нам за те, що ми знайшли його сестричок –краплинок, багато цікавого розповіли про воду. Він запрошує нас переглянути мультик про себе і його сестричок-краплинок.

Слайд 14

Перегляд мультфільму «Капітошка».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Меленівська Віта
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
6134
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку