«Подорож до казкового містечка на кораблі»
Старша група
Вихователь: Бородієнко Н.І.
Мета: навчити дітей творчій словесній діяльності, самостійно складати казки на основі поданих слів; знаходити відповідний стиль розповідання, послідовно будувати сюжет. Формувати вміння граматично правильно будувати речення, на основі розгляду схематично зображених казкових героїв і ілюстрації, за допомогою загадок і кросвордів закріплювати знання про казки. Вміти співвідносити якості матеріалу з рисами характеру. Збагатити словник словами, які позначають різні риси характеру казкових героїв. Виховувати інтерес до творів усної творчості.
Матеріал: демонстраційні – ілюстрації до казок, м’які іграшки, кросворд, літери, корабель, гра «Відгадай і назви». Роздатковий – картинки до гри «Чарівні замки»
ПЛАН
- Діти, сьогодні нашу розмову я хочу почати такими словами: «Жили собі…» «За синіми морями, за високими горами…»…
- Діти, де ви чули такі слова? (Починаються казки)
- А хто скаже найбільше початків? (Були собі… Де-не-десь у якимось царстві… Давно це було… Одного разу… Було чи не було…)
- А якими словами вони закінчуються? (Так вони і досі живуть… Хліб жують і горя не знають…Жити поживати і добра наживати… Живуть і хліб жують, а нам не дають… Отакий молодець, і нашій казочці кінець… Їм сміх та рядно, а нам сміх та добро… )
- А ви любите казки?
Казок чи мало є на світі
І веселих і сумних
Хіба можемо прожити
Ми без них?
- Тому я пропоную вам помандрувати до містечка казок. Але для цього потрібно знати багато казок. І ви їх знаєте! Тому увага, відправитись у мандрівку я пропоную ось на цьому казковому кораблі, ви згодні? Пропоную зайняти свої місця. А щоб веселіше було мандрувати, заспіваємо:
Із мишей зробився кінь,
З гарбуза карета
Всі ми дружно сіли тут
Й їдемо далеко.
Казочко, казко
Нас стрічай
В гості до тебе
Садок завітав
- Діти, на цьому казковому кораблі мандрувала дівчинка з однієї казки, спробуйте відгадати, хто це?
Ви її напевно знаєте
Якщо казки читаєте
Танцювала вона в хатці
Працювала у палаці
Є у неї така звичка
Десь губити черевички (Попелюшка)
- А тепер ви загадайте загадки:
Хоч він із соломи
Та липкий бочок
Звірів ловить спритно
Ніби на гачок
(Солом’яний бичок)
Грізний голо, очі злі
Борода аж до землі
Знають добре всі ляльки
Стрінеш його – навтьоки
(Карабас-Барабас)
Бідолаха сірий слухає куму
А вона навмисно радила йому
Риби в ополонці хвостом налови
Потім ще битому їхала верхи
(Вовк)
- А тим часом вже прибули до казкового містечка. Виходьте з кораблика і погляньте скільки тут казкових ілюстрацій і казок. Які зашифровані за допомогою умовних позначок. Спробуйте відшукати казки, героїв яких відгадали в казках.
- Наша подорож продовжується. Погляньте скільки на лісовій галявинці героїв різних казок. Розгляньте уважно і відшукайте героїв казки «Коза-дереза» (Вовк, ведмідь, заєць, лисиця)
А якого героя не вистачає? Дізнаємось про це, розгадавши кросворд
ЗАПИТАННЯ:
Р
А ПОЛИЦЯ
К
- Герої казки задоволені. А тепер їм цікаво чи знаєте ви так добре інші казки. Ось в цьому листі вони приготували вам цікаві завдання.
ГРА «ВІДГАДАЙ І НАЗВИ»
- Який звір допомагав Івану-царевичу? (Вовк)
- Як прозвали Івасика? (Телесик)
- Хто був побратимом Півника? (Котик)
- Як величали Котика лісові жителі? (Пан-Коцький)
- Хто бігав наввипередки з зайцями? (Їжак)
- Чим ловив рибу Вовк? (Хвостом)
- Якого кольору у Ріпки чуб? (Зеленого)
- В якій казці герой дерев’яний? (Буратіно)
- Де знаходиться смерть Кощія? (В яйці)
- Скільки гномів стрітила Білосніжка? (Сім)
- В якій казці всі герої стрілися в одну ніч разом?
- Скільки розбійників обдурив Аліллі-баба? (Сорок)
- Яка пора року описується в казці «Івасик-Телесик»?
- Діти, всім героям приємно, що ви так багато знаєте про них і вони пропонують вам -
ГРУ «ЧАРІВНІ ЗАМКИ»
- На галявині розташовані два замки, світлий і темний. У світному замку живуть добрі герої, а в темному – злі. Казкових герої слід розмістити по своїм королівствам. Ви не дивлячись на малюнок із зображенням героя на дотик повинні визначити який герой намальований, хто він. (На зворотній стороні малюнка приклеєна фольга, сірники, вовна, целофан, папір, целофан з пухирцями і т.д. Діти гладять картку і визначають героя і посиляють у королівство) (Коли я торкаюсь матеріала відчуваю тепло, м’якість, гладкість я думаю, що це добрий герой)
- Діти, ми згадували казкових героїв, назви казок, а хто ж складає казки? От я пропоную вам стати маленькими казкарями і скласти свою коротеньку казку зі словами; ЛІС, ХАТИНКА, ЗАЙЧИК, ЛИСИЧКА
- А щоб ви не забули жодного слова я підготувала відповідні картки (Діти складають казки)
- Діти, ви добре вмієте складати казки, слухаючи їх я ви всі отримали задоволення. А зараз треба повертатися отже сідаємо в кораблик і відправляємось у дитячий садок. А щоб нам не нудьгувати в дорозі, давайте разом співати пісні казкових героїв.
ЗРАЗКИ ДИТЯЧИХ КАЗОК.
1. За синіми морями, високими горами стояла в лісі хатинка. Сумно їй було самій. Ніхто до неї не приходив. Одного разу пробігав мимо хатинки Зайчик і чує, що хтось до нього звертається : «Зайчику, подивись на мене, це я – Хатинка. Заходь до мене жити, бо мені погано одній!» зайчик запропонував і Лисичку запросити, яка завжди співала пісні. Хатинка погодилась. Через деякий час із хатинки лунав спів і сміх. Їм сміх та рядно, а нам сміх та добро.
2. Давно це було. Зайчик побудував у старому пні хатинку на зиму. Випав сніг і завалив хатку. Як йому вийти в ліс на полювання. Сидить і плаче. Коли чує, хтось відкидає сніжок, а то Лисичка – почула ,як Зайчик плаче і вирішила його врятувати. Зайчик подякував Лисичці. Ось і казці кінець, а хто слухав молодець.