Заняття для учнів 2-3 класів, яке спрямоване на виховання почуття гідності в дітей на основі особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Пропоновані виховні заняття відповідають принципам наступності та перспективності в роботі з учнями, включають елементи превентивного виховання та інтерактивні форми роботи.
Тема 10. Я змінююся.
Мета: сприяти формуванню у дітей терпіння та прагнення працювати над собою, досягаючи поставлених цілей та гарних результатів, мотивувати їх позбавлятися поганих звичок та змінювати своє життя на краще.
Обладнання: м’яч, кольорові олівці, папір.
Хід заняття
1. Організаційний момент. Доброго дня, діти! Привітайьеся один з одним так, як ви любите вітатись.
2. Розкриття теми заняття. Чи думали ви коли-небудь над тим, що у своєму житті потрібно щось змінити. Що саме? Чому? (Відповіді дітей).
3. Повідомлення теми й мети. Сьогодні ми з вами будемо говорити про наші зміни, які допоможуть нам досягти гарних результатів у спорті, навчанні, інших досягненнях.
4. Подання нових знань.
Вступна бесіда.
– Кожен із вас, хоч ви ще маленькі, має свою мрію. Чи не так? Які ваші мрії? (Відповіді дітей).
Мозковий штурм
Робота з текстом оповідання
Не хочу бути слабшим
Петрик вчиться у першому класі. А сестричка його Марійка ще не вчиться в школі, їй шість років.
У Петрика велика біда: лінощі. Щоб навчитися добре читати, треба взяти книгу, відкрити її і читати вголос. Читати півгодини, читати щодня.
А Петрикові не хочеться читати, гуляти ж веселіше. Прийде Петрик додому, покладе книги, пообідає й біжить гуляти. А книги лежать.
Минуло півроку. Всі діти вже добре читають, а Петрик ледве слово з складів складає. Прийшла одного разу вчителька до матері Петрикової та й говорить:
— Якщо Петрик щодня не читатиме, залишиться на другий рік у першому класі. Сидить Петрик біля столу. Соромно йому. А Марійка говорить:
— От добре, залишайте Петрика на другий рік, я з ним разом ходитиму до школи. Я вже добре вмію читати.
Взяла Марійка зі стола книгу й стала читати.
— Ти читаєш, як найкращі мої учні, – похвалила вчителька.
Пішла додому вчителька. Петрик сидить біля столу й думає: «Не хочу бути слабшим від Марійки! Заставлю сам себе...» Розкрив книгу, почав читати. Надворі сніг блищить, ковзани під лавою лежать. Так хочеться гуляти! Але як подумає Петрик, що в одному класі з Марійкою доведеться вчитися, страшно йому стає... І він читає, читає...
( В.О.Сухомлинський)
Запитання до тексту оповідання
Метод «Прес»
Вправа «Намалюй свою мрію». Діти зображають у малюнку свою мрію та розповідають про неї.
Вправа «Мої невдачі» Діти стають у коло. Передаючи м’яч один одному, розповідають про те, яка слабка риса характеру заважає досягненню їхньої мети.
Вправа «Я бажаю у собі змінити…». Діти пишуть , що вони хотіли б у собі змінити. Потім зачитують по черзі..
Гра «Мої помічники». Вчитель зачитує твердження, які допомагають змінитися на краще. Якщо це твердження правильне – діти плескають у долоні. Якщо ні – не плещуть.
Змінитися на краще допоможе:
Вправа «Що я завжди роблю неправильно». Діти на аркушах паперу пишуть, що вони систематично роблять неправильно(наприклад: завжди мало читаю, завжди довго граюся, завжди не застеляю ліжко за собою, завжди не мию після себе чашку і т.ін.).
Метод «Прес»
- Як ви думаєте, для чого ми робили цю вправу? Який висновок ми повинні зробити?
- Якщо ми маємо бажання змінитися на краще, то потрібно почати з того, що ми повинні робити такі речі, які нам не хочеться. Чим легше ти на підйом, тим простіше тобі змінитися.
Вправа «Відшукай у собі шкідливу звичку». Вчитель називає погані звички, що заважають змінитися на краще. Встають ті діти, які їх мають.
Шкідливі звички.
Бесіда.
5. Підсумки заняття. Щоб змінитися на краще і чогось добитися, потрібно виховувати в собі силу волі,працьовитість, наполегливість, твердість характеру, брати приклад з людей, які добилися гарних успіхів.
Рефлексія.
Вправа «Асоціативний кущ». Діти мають підібрати асоціацію до слів ЗМІНИТИСЯ НА КРАЩЕ. Підходять до дошки і записують свої думки.
6. Домашнє завдання. Написати на папері дії , які ви будете дотримуватись , щоб почати змінюватись на краще. Повісити вдома на видному місці і кожного дня намагатися виконувати свої вказівки.
1