Заняття "Я працюю над собою"

Про матеріал

Заняття для учнів 2-3 класів, яке спрямоване на виховання почуття гідності в дітей на основі особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Пропоновані виховні заняття відповідають принципам наступності та перспективності в роботі з учнями, включають елементи превентивного виховання та інтерактивні форми роботи.

Перегляд файлу

Тема 10. Я змінююся.

Мета:  сприяти формуванню у дітей терпіння та прагнення працювати над собою, досягаючи поставлених цілей та гарних результатів, мотивувати їх позбавлятися поганих звичок та змінювати своє життя на краще.

Обладнання: м’яч, кольорові олівці, папір.

Хід заняття

1. Організаційний момент. Доброго дня, діти!  Привітайьеся один з одним так, як ви любите вітатись.

2. Розкриття теми заняття. Чи думали ви коли-небудь над тим, що у своєму житті потрібно щось змінити. Що саме? Чому? (Відповіді дітей).

3. Повідомлення теми й мети.  Сьогодні ми з вами будемо говорити про наші зміни, які допоможуть нам досягти гарних результатів у спорті, навчанні,  інших досягненнях.

  4. Подання нових знань.

Вступна бесіда.

  Кожен із вас, хоч ви ще маленькі, має свою мрію. Чи не так? Які ваші мрії? (Відповіді дітей).

Мозковий штурм

  • А чи можна досягти мрію, якщо просто про неї думати? Чому?
  • Як ви думаєте, що потрібно для того, щоб мрія збулася? (Терпіння, постійна праця над собою).
  •                А чи здійсниться наша мрія, якщо ми почнемо над її здійсненням працювати, але кинемо?
  •                Отже, щоб досягти хороших результатів, потрібно почати над собою зміни: весь час працювати над собою, відмовитись від поганих звичок(довго спати, довго дивитись телевізор, грати у інтернетігри, лінуватися, довго приступати до виконання будь-якого завдання) не відкладати роботу на потім, не сперечатися.

Робота з текстом оповідання

Не хочу бути слабшим

Петрик вчиться у першому класі. А сестричка його Марійка ще не вчиться в школі, їй шість років.

У Петрика велика біда: лінощі. Щоб навчитися добре читати, треба взяти книгу, відкрити її і читати вголос. Читати півгодини, читати щодня.

А Петрикові не хочеться читати, гуляти ж веселіше. Прийде Петрик додому, покладе книги, пообідає й біжить гуляти. А книги лежать.

Минуло півроку. Всі діти вже добре читають, а Петрик ледве слово з складів складає. Прийшла одного разу вчителька до матері Петрикової та й говорить:

— Якщо Петрик щодня не читатиме, залишиться на другий рік у першому класі. Сидить Петрик біля столу. Соромно йому. А Марійка говорить:

— От добре, залишайте Петрика на другий рік, я з ним разом ходитиму до школи. Я вже добре вмію читати.

Взяла Марійка зі стола книгу й стала читати.

— Ти читаєш, як найкращі мої учні, – похвалила вчителька.

Пішла додому вчителька. Петрик сидить біля столу й думає: «Не хочу бути слабшим від Марійки! Заставлю сам себе...» Розкрив книгу, почав читати. Надворі сніг блищить, ковзани під лавою лежать. Так хочеться гуляти! Але як подумає Петрик, що в одному класі з Марійкою доведеться вчитися, страшно йому стає... І він читає, читає...

( В.О.Сухомлинський)

Запитання до тексту оповідання

  • Яка біда була у Петра?
  • Чому хлопчик погано читав?
  • Що зробив Петрик, щоб навчитися краще читати?
  • Чому він вирішив змінитися?
  • Яку рису характеру розвивав у собі Петрик, змушуючи себе читати, а не йти гуляти на вулицю? (Наполегливість).
  •  

Метод «Прес»

  • Як ви вважаєте,хто більше вплинув на рішення Петрика навчитися гарно читати:вчителька чи сестра Марійка? Доведіть свою думку.
  • А хто, на вашу думку, у нашому класі може бути прикладом для наслідування по читанню?
  • А чи може статися так, що усі в класі стануть читати так як ( вчитель називає ім’я дитини, яке учні навели в прикладі )? Що для цього потрібно робити?

Вправа «Намалюй свою мрію». Діти зображають у малюнку свою мрію та розповідають про неї.

Вправа «Мої невдачі» Діти стають у коло. Передаючи м’яч один одному, розповідають про те, яка слабка риса характеру заважає досягненню їхньої мети.

Вправа «Я бажаю у собі змінити…».  Діти пишуть , що вони хотіли б у собі змінити. Потім зачитують по черзі..

Гра  «Мої помічники». Вчитель зачитує твердження, які допомагають змінитися на краще. Якщо це твердження правильне – діти плескають у долоні. Якщо ні – не плещуть.

Змінитися на краще допоможе:

  1. Довго дивитися телевізор.
  2. Працьовитість.
  3. Довго гратися на планшеті.
  4. Довго спати.
  5. Наполегливість.
  6. Вміння планувати свій час.
  7. Старанність.
  8. Якщо відкладати свою роботу на потім.
  9. Нічого не робити і довго гуляти.
  10. Рішучість.

Вправа «Що я завжди роблю неправильно».  Діти на аркушах паперу пишуть, що вони систематично роблять неправильно(наприклад: завжди мало читаю, завжди довго граюся, завжди не застеляю ліжко за собою, завжди не мию після себе чашку  і т.ін.).

Метод «Прес»

- Як ви думаєте, для чого ми робили цю вправу? Який висновок ми повинні зробити?

- Якщо ми маємо бажання змінитися на краще, то потрібно почати з того, що ми повинні робити такі речі, які нам не хочеться. Чим легше ти на підйом, тим простіше тобі змінитися.

Вправа «Відшукай у собі шкідливу звичку». Вчитель називає погані звички, що заважають змінитися на краще. Встають ті діти, які їх мають.

Шкідливі звички.

  1. Часто лінуюся сісти за уроки.
  2. Довго сиджу у комп’ютері.
  3. Довго полюбляю поспати.
  4. Довго гуляю на вулиці.
  5. Боюся починати нову справу.

Бесіда.

  • Як ви думаєте, що треба робити, щоб позбутися цих звичок?

5. Підсумки заняття. Щоб змінитися на краще і чогось добитися, потрібно  виховувати в собі силу волі,працьовитість, наполегливість, твердість характеру, брати приклад з людей, які добилися гарних успіхів.

Рефлексія.

Вправа «Асоціативний кущ». Діти мають підібрати асоціацію до слів ЗМІНИТИСЯ НА КРАЩЕ.  Підходять до дошки і записують свої думки.

6. Домашнє завдання. Написати на папері дії , які ви будете дотримуватись , щоб почати змінюватись на краще. Повісити вдома на видному місці і кожного дня намагатися виконувати свої вказівки.

 

 

 

1

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку