Відкрите заняття для батьків молодшої групи
Заняття з аплікації на тему: «Листопад, листопад – зазирнув у ліс і сад» (колективна робота)
Програмовий зміст: вчити дітей викладати композицію з природного матеріалу; викликати інтерес до створення колективної композиції «Листопад»; закріпити знання ознак осінньої пори року; учити розкладати готові форми (листочки) різного кольору і різного розміру на блакитному тлі переміщувати в пошуку вдалого місця розташування та вчити акуратно приклеювати їх; пригадати з якого дерева листочки; розвивати відчуття форми, кольору та композиції, уяву, дрібну моторику пальців рук; виховувати інтерес до яскравих явищ природи, любов до природи.
Матеріали: листя берези, намальована береза на ватмані, клей, вірші
Хід заняття:
Дітки, давайте утворимо коло узявшись за руки.
Психогімнастика
Моя посмішка весела,
Моя посмішка чарівна.
Ось, тримай і ти її.
Посміхнися і рости.
Діти у колі передають один одному посмішки.
II. Основна частина
Осінь, осінь, листопад,
Жовте листя стелить сад,
За моря в краї далекі
Відлетіли вже лелеки.
Хмари небо затягли,
Вітер віє з-за гори,
Ходить осінь листопадом,
Жовте листя стелить садом.
Мотивація
Сьогодні Осінь завітала до нас у гості.
(Вихователь під спокійну музику вносить ляльку Осінь)
Осінь принесла букетик з листочків і пропонує вам уявити себе осінніми листочками.
Оздоровча хвилинка «Я – листочок»
Я - маленький, осінній листочок (діти тримають у руках листочки). Мене весело колише вітерець (повільні нахили вліво, вправо) і я злітаю (повільні помахи руками). Як хороше над землею (кружляння). Коли втомлюся, відпочину (діти присідають і заплющують очі).
Свою роботу Осінь вже виконала, ось подивіться, яку гарну композицію вона виготовила.
Вихователь демонструє зразок
Для початку пригадаємо правила роботи з клеєм.
Пальчикова гімнастика
Діти по лісі ходили.
І не їли, і не пили.
Тільки так робили:
Відпочивали, ( гойдають долоньками по столу)
Танцювали, ( пальчики по столу танцюють)
Листочки збирали, ( смикають за кожен пальчик)
У букети складали, ( кожним пальчиком стукають по долоні)
Обнімалися, (долоньки разом перехрещують пальчики)
До роботи бралися ( труть долоньками одна об одну.)
Бачите, на наших деревах немає листочків. Ми з вами повинні зобразити листопад. Для цього треба наклеїти листочки на гілочки дерев, між землею і гілками дерев – у повітрі, на землі. Беремо листочок, намазуємо його клеєм і приклеюємо. Ось так.
Вихователь показує і коментує процес виконання аплікації
Діти виконують аплікацію під мелодію А. Вівальді «Осінь»
Фізкультхвилинка «Ми – будемо листочками»
Ми, листочки осінні,
На гілочках сиділи.
Дмухнув вітер – полетіли
І на землю сіли.
Вітер знову набіг
І листочки всі підняв,
Повертів їх, покрутив
І на землю опустив.
Слухання звуку шурхання листочків
Закрийте очі і послухайте звук. Здогадайтеся, що це? (звук листочків)
ІІІ. Підсумок
Вихователь виставляє роботи, заняття закінчується.