Заняття з батьками "Фактори ризику появів алкогольних проблем у дитини"

Про матеріал
Поглибити пізнання батьками самих себе, своїх психологічних особливостей, усвідомлення своїх дій і думок, зміцнення позитивних якостей особистості, набуття навичок адекватної поведінки в певних соціальних ситуаціях; вивчення світу дитинства як такого, поглиблене пізнання своєї дитини, її вчинків, емоцій, думок; знаходження оптимальних шляхів спілкування з дитиною, пошук та використання адекватних методів виховання і розвитку дитини та умов їх повного прийняття.
Перегляд файлу

Життя короткочасне, як зорепад.

Дуже часто ідеш невпопад,

Ритм земний не зумівши відчути,

Важко й самотньо нам бути!

Та заклик Господа хай буде із тобою:

Живи в гармонії з Природою й собою.

Тема. Фактори ризику появів

 алкогольних проблем у дитини

 Мета. Поглибити пізнання батьками самих себе, своїх психологічних особливостей, усвідомлення своїх дій і думок, зміцнення позитивних якостей особистості, набуття навичок адекватної поведінки в певних соціальних ситуаціях; вивчення світу дитинства як такого, поглиблене пізнання своєї дитини, її вчинків, емоцій, думок; знаходження оптимальних шляхів спілкування з дитиною, пошук та використання адекватних методів виховання і розвитку дитини та умов їх повного прийняття.

Хід заняття

  •           Знайомство

Мета: познайомити учасників, сприяти згуртованості групи та

створенню комфортної атмосфери для успішної роботи.
Хід проведення:

Учасники по черзі називають імя своє та деякі відомості про себе (що вважає за потрібне).

  •           Очікування.

Мета. Визначення очікувань учасників від роботи у групі.

Психолог.

Шановні батьки перед вами стікери у формі стопи. Запишіть на них свої сподівання та очікування від нашої сьогоднішньої роботи. Очвучте їх і прикрипіть до пейзажу на якому зображена від будинку до пгорба Батьківської Мудрості. Стікери потрібно прикріпити на початку шляху.

  • Вправа «Символ життя»

(Запалюють свічку, яку передають з руку руки з коментарем.)

Психолог.Уявіть, що ця запалена свічка - наше життя. Потримайте її в своїх руках, передайте тому, хто поруч з вами. Проаналізуйте свої відчуття.

Запитання для обговорення:

  • Що ви відчули, коли тримали свічку в своїх руках?
  • Чи хотілося вам її віддати?
  • Чи виникав страх, що свічка згасне?

(По закінченні вправи бажано зробити висновок: «Коли свічка знаходилася у ваших руках, лише ви вирішували, вона горітиме чи згасне. Так само вирішувати тільки вам, яким буде ваше життя».)

  • Рухлива гра «Колода карт»

' Учасники сидять у колі. Психолог пропо­нує помінятися місцями тим, хто:

Психолог.   має у своєму імені літеру «А»;

  • народився взимку;
  • полюбляє дивитися комедії;
  • має старшу сестру;
  • сьогодні вранці пив каву;
  •  встаньте ті, у кого чорне волосся;
  •  встаньте ті, хто має гарну посмішку;
  •  встаньте ті, хто має доньку;
  • встаньте ті, хто має сина;
  • вранці постійно цілує свою дитину;
  • жодного разу не сварив свою дитину.
  • встаньте ті, хто вважає себе гарною матер’ю
  • встаньте ті, хто прийшов сьогодні на нашу зустріч з гарним настроєм, і хоче отримати безліч позитивних вражень і корисних порад.

Психолог. Як бачимо, не всім нам вда­ється через брак часу поцілувати дитину, не всім нам вдається з розумінням ставитися до своїх дітей, не сварити їх. Тож спробуймо ро­зібратися, у чому ж причини непорозумінь

між батьками і дітьми, як стати своїй дити другом.

Притча «Батьки та діти»

Одного разу прийшли до мудреця з далек> го селища люди:

Мудрецю, ми чули, що ти даєш всі. мудрі поради, вказуєш правильний шляз Допоможи нам. Молодше покоління нашог< селища зовсім перестало розуміти нас, алі ж нам і без цього дуже погано живеться. Щі нам робити?

Мудрець подивися на них та відповів:

А якою мовою ви розмовляєте?

Все старше покоління говорить тара барською.

А молоде покоління?

Замислились люди й зізналися:

А ми їх не запитували.

Саме тому у вас і немає порозуміння.

Психолог. Наші діти не завжди нас розуміють. А чи завжди ми намагаємося дослухатися до них?

  • Вправа «Аркуш»

Психолог. Візьміть чистий аркуш. При­гадайте всі неприємні слова, вчинки щодо сво­їх дітей, яких ви припустилися протягом цьо­го тижня. Пригадуючи ці неприємні моменти, згинайте аркуш.

А тепер спробуйте подумки перепросити у дитини за кожне неприємне слово чи вчи­нок. За кожним перепрошуванням розгинайте аркуш. Погляньте, ви розгорнули аркуш, але на цьому залишаться лінії від згинів. Так і в душі кожної дитини на все життя залишаються ваші прикрі, образливі слова. Незабудьте про це.

  • Перегляд відеороліка

  Психолог. На сьогоднішній день всіх тривожить проблема дітей, які вживають алкогольні напої. Згідно анкетування, яке проводиться щорічно в нашій школі,  можемо сказати:що число дітей,  які вживають алкогольні напої з кожним роком росте. Найчастіше діти вживають слабоалкогольні напої.

ОБГОВОРЕННЯ

  • Хто в першу чергу несе відповідальність за те,    що діти в досить ранньому віці починають вживати алкогольні напої?

Методика « Екзамен».

Мета: вербалізація почуттів, згуртування групи.

Учасникам роздаються аркуші паперу, на яких діти і батьки одночасно відповідають на запитання:

-         улюблений колір (дитини)

-         улюблене свято

-         улюблена їжа

-         улюблений шкільний предмет

-         ім’я  кращого друга (подруги)

-         улюблена пісня

Після виконання завдання, відповіді звіряються.

  • Підсумок. Робота з очікуванням.

Психолог. Чи вдалося вам дійти до пагорба  Батьківської Мудрості? Чи здійснилися ваші очікування? (кожен учасник по черзі висловлює свою думку).

  • Показ відео «Діти дзеркало батьків»

Психолог.Памятайте, що дитина – це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство мами і тата. Робіть усе, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любові та взаєморозуміння вашим сімям!