Заняття з безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку на тему «Пригоди Лисенятка Фредді»

Про матеріал
Перевірити набуті та засвоєні знання дітей з особистої безпеки, протипожежної безпеки, безпеки на вулиці, лісі...
Перегляд файлу

Заняття з безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку

на тему «Школа екстремальних ситуацій»

 

 Програмові завдання: перевірити набуті та засвоєні знання дітей з особистої безпеки, протипожежної безпеки, безпеки на вулиці; закріплювати уміння надавати першу допомогу, не розгублюватись, заспокоюватись під час екстремальних ситуацій, знаходити правильне рішення; розвивати мислення, уважність, уміння діяти за сигналом; виховувати зосередженість, уміння правильно оцінити ситуацію, бажання допомогти близькому, обережність, бережне відношення до свого здоров'я та близьких.

Матеріал: повітряна кулька з загадкою всередині, табличка «Школа екстремальних ситуацій», дидактичні ігри «Безпечно-небезпечно», «Правила поводження у лісі», «Про безпеку разом з Патроном», «Їстівні-неїстівні», «Правила безпечної поведінки «Сам удома», «Світлофор», «Дорожні знаки», «Електроприлади», телефон, макет вогню, стенд пожежного інвнтарю, вогнегасник, жилети з зображенням екстрених служб, аптечка, маски-шапочки «Дорожні знаки».

 

Хід заняття

Сюрпризний момент - повітряна кулька із загадкою всередині.

Діти відгадують загадку і з'являється  невгамовний Лисенятко Фредді.

 Вихователь: - Діти, привітайтеся це Лисенятко Фредді, великий бешкетник, який часто втрапляє у неприємні, а іноді й небезпечні ситуації. Тому давайте разом з ним вирушимо в «Школу екстремальних ситуацій» і навчимося правильно діяти в небезпечних ситуаціях.

 Вихователь: - Лисенятко, а ти знаєшь що таке «екстремальна ситуація»?

 Лисенятко Фредді: - Ні, незнаю, мабуть щось дуже цікаве, так?

Вихователь: - Діти, а що таке «екстремальна ситуація»?

( відповіді дітей: це коли людині загрожує небезпека, коли потрібно швидко діяти, щоб не сталося біди)

- А коли може трапитися небезпека? (відповіді дітей: коли пожежа, коли граєшся на льоду або біля водойми, коли граєшся з небезпечними іграшками, коли граєшся в небезпечному місці, коли стихійне лихо, коли дитина хворіє і т. д.)

- А безпечно, це коли? (відповіді дітей: коли дитина не хворіє, коли знаходиться біля батьків, коли знає правила поведінки в різних ситуаціях, коли ніхто не ображає, не карає, коли дитину люблять і т. д.)

- Молодці діти! Ти запам'ятав, Лисенятко?

Лисенятко Фредді: - Ого, стільки цікавого! Це допоможе нам потрапити до школи?

Вихователь: - Допоможе. Щоб потрапити в школу екстремальних ситуацій, нам потрібно знати «Правила поводження у лісі», ти знаєш ці правила, Лисенятко?

Лисенятко Фредді: - Так, я вас з ними познайомлю, тільки ми візьмемо з собою мого друга, з ним нам буде безпечніше, добре? 

Вихователь: - Хто ж це?

Лисенятко Фредді: - Відгадайте:            Хто тримає цей район?

               ………………

                                                                     Хто крутіший за iPhone?

             ……………....

                              Хто не ходить на газон?

             ………………

                              В розмінуванні чемпіон

            ………………

https://static.apostrophe.ua/uploads/image/40c8096665a10a5adba37837593a2f49.jpgВідповідь дітей, звучить уривок пісні.

Пес Патрон: - Добрий день, діти! Я радий вам допомогти, бо подорозі можна натрапити на дуже небезпечні іграшки. Будьте всі уважні! Вперед!

 

Щоб здоров'я дітям мати і уникнути біди,

Правила всі треба знати, пам'ятати їх завжди!

Тож у школу вирушаєм, будем вчитись ми старанно,

Щоб усіх урятувати треба діять бездоганно.

 

Дидактична гра «Правила поводження у лісі»

                  Дидактична гра «Про безпеку разом з Патроном»

Дидактична гра «Їстівні-неїстівні»

Руханка «Пес Патрон»

 

Вихователь: - Ось ми і в «Школі екстремальних ситуацій». Дякуємо тобі Патроне, що довів нас.

Пес Патрон: - Я теж був радий вам допомогти але мене викликають на завдання, тому ще побачимось, бувайте!

Вихователь: - Лисенятко Фредді, діти, сідайте всі зручненько, слухайте уважно.

 

Урок 1 «Сам удома» та «Обережно, незнайомці!»

Лисенятко Фредді: - Якось зі мною сталася така історія. Ось послухайте. «Якось тато Лис пішов на полювання і мені довелося бути вдома самому. Раптом у двері подзвонили. Я підійшов і запитав: «Хто там?». У відповідь нічого не почув і вирішив відчинити й подивитися, хто ж там прийшов». -  Я ж правильно вчинив, так?

Вихователь: - Ні, Лисенятко. Ти наражав себе на небезпеку!

- Діти, ви вже не маленькі і знаєте, що на світі є не лише добрі, а й злі люди, які можуть заподіяти лихо. Це - злодії, бандити. Хто бореться з ними? (Поліцейські)

Давайте ми розкажемо Лисенятко Фредді «Правила безпечної поведінки «Сам удома»»:

 

- Нікому не можна відчиняти двері!

- Якщо двері шарпатимуть і намагатимуться відчинити - негайно телефонувати в поліцію!

Вірш:

Громадян охороняти

І порушників шукати

- Це поліції права,

Що за номером «102».

Вихователь: - Хто спробує зараз викликати поліцію на допомогу?

(Діти імітують дзвінок до поліції)

- А що ми скажемо незнайомцю, якщо він подзвонить по телефону і запитуватиме, чи ти вдома сам? Давайте спробуємо. Я буду незнайомцем. А ви по черзі передаватиме один-одному слухавку (Треба розповісти, що ти не один; зробити вигляд, що кличеш тата чи маму; а потім сказавши, що вони зайняті, попросити зателефонувати пізніше)

 - А що ж робити, якщо незнайомець підійшов на вулиці і хоче вас пригостити смачненьким чи кудись завести?

 

- Не розмовляти з ним!

- Не брати ніяких ласощів!

- Нікуди з ним не йти і не сідати в машину!

- Привернути увагу оточуючих людей!

Лисенятко Фредді: - Зрозуміло. Ой, а що це за гарна коробочка з таким яскравим хрестиком, мабуть там багато солодощів. Ой, тут якісь цукерочки, я хочу спробувати одну. (Діти зупиняють Лисенятко Фредді).

 

Урок 2. «Перша допомога»

Вихователь: - Діти, як називається ця коробка? (Аптечка). А що в ній?  (Вата, бинт, марлева пов'язка, флакони з йодом зеленкою, перекис водню, термометр, ліки). Лисенятко Фредді в цей час взяв ніж і порізався. 

Діти: - Лисенятко, що ти наробив? Це небезпечно! Ми повинні надати тобі першу допомогу!

Лисенятко Фредді: - Ой, я боюся!

Діти: - Не бійся! Ми повинні в першу чергу промити ранку чистою водою, потім перекисом водню; далі змастити йодом чи зеленкою; перев'язати чистою носовою хустинкою чи бинтом. (Одна дитина надає першу допомогу Лисенятко Фредді)

Лисенятко Фредді:-  А що треба зробити, якщо сильно вдарився? А якщо опік? А якщо рана чи травма серйозна? (Потрібно зателефонувати на «швидку допомогу») 

 

Вірш

Забиття, поріз, заноза,

Травма, будь-яка загроза

Для здоров'я дітвори –

Набираємо «103».

Вихователь: - Давайте спробуємо викликати швидку допомогу. (Діти імітують дзвінок до Швидкої допомоги)

Дидактична гра «Безпечно-небезпечно»

 

Урок 3 «Електричний струм»

Лисенятко Фредді: - Діти, дякую вам за допомогу. Дивіться, я приніс для вас іграшки. Давайте пограємось ними: увімкнемо в розетку і будемо весело бавитися! (Показує електроприлади)

Вихователь: -  Діти, а хіба це іграшки? А що це? (відповіді дітей). Які ви знаєте ще електроприлади? А чим вони живляться, що «їдять»? (Електричний струм). Де живе струм (у розетках, вимикачах, проводах). А хто знає правила поводження з електроприладами?

 

- Не можна лізти всередину електроприладів!

- не можна використовувати електроприлади без дозволу дорослих!

- не можна чіпати електричні розетки, тим більше встромляти в них пальці чи інші предмети!

- не можна брати до рук оголені дроти ні в приміщенні, ні на вулиці!

Лисенятко Фредді: - А хто знає, що означає ось цей символ, зображений на дверях чи шафках? Мені завжди було дуже цікаво їх відкрити. (Електрична напруга - блискавка)

Вихователь: - Їх ні в якому разі не можна чіпати. Відкривати, заходити туди - небезпечно для життя. За такими дверима проходить електричний струм дуже високої напруги. Здатний покалічити і вбити людину. А що може статися, якщо гратися електроприладами чи користуватися несправними електроприладами? (Може статися пожежа)

Рухлива гра «Що спричиняє пожежу?»

Руханка «Я танцюю з тобою»

Вихователь: - Коли я називатиму предмет, що не може спричинити пожежу - ви присідатимете, а коли той, що може спричинити, будете імітувати «голос» вогню. - Якщо вогонь невеликий ми можемо спробувати загасити його самостійно. Чим можна загасити пожежу?

- Водою, піском, вогнегасником, накрити вологою ковдрою.

А якщо в нас не вийшло самостійно загасити вогонь, або він надто великий, що ми будемо робити? (Викликати пожежників) 

 

 

Вірш

Щоб життя уберегти

Від реальної біди,

Полум'я помітив, дим

Подзвони на "101".

 -  Давайте уявімо, що виникла пожежа і нам потрібно викликати пожежників. (Діти імітують дзвінок на «101»)

 Вихователь: - А що ми ще повинні зробити при пожежі?

 

- Потрібно якнайшвидше вийти з приміщення, що горить і відійти на безпечну відстань і кликати на допомогу сусідів, прохожих!

- Якщо вогонь закрив всі виходи - кликати на допомогу з вікна чи балкону!

- Ні в якому разі не можна ховатися під ліжко чи в шафу, бо задихнешся, пожежники не знайдуть!

- Закрити рот і ніс вологою тканиною, щоб не надихатися диму!

Лисенятко Фредді: - Нічого собі, оце ви молодці, стільки всього знаєте! Я навіть й не здогадувався, як діяти в такій ситуації. Дякую вам. Тільки нагадайте мені ще раз номер телефону Пожежної служби. (відповіді дітей)

 

Урок 4 «Витік газу»

 

Лисенятко Фредді: - Діти, а давайте я розповім вам одну неприємну ситуацію, яка трапилася з моїми знайомими - Вовчиком і Лискою, а ви мені підкажете, як потрібно діяти в такий ситуації.

- «Вовчик і Лиска були вдома самі. Батьки були на полюванні. От і вирішили вони приготувати обід. Ввімкнули газову плиту, і вже мали запалити і піднести сірника до камфорки, як тут по телевізору почалися їх улюблені мультики. Лиска і Вовчик залишили газ увімкненим і пішли до телевізора. І тут вони відчули дивний запах. Дуже перелякавшись  вони вирішили просто заховатися у шафі». - Чи правильно вони все зробили? (Відповіді дітей)

Вихователь: - Молодці, діти. Газову плиту без дорослих чіпати не можна. Якщо нею неправильно користуватися, газ може просочитися, а він дуже отруйний для людини. Газову плиту не можна залишати без нагляду.  Якщо ми відчули запах газу, що будемо робити?

 

- Не можна запалювати вогонь!

- Вмикати світло чи будь-які інші електроприлади, бо газ вибухне!

- Треба відкрити вікно, щоб газ виходив, і закрити ніс та рот пов'язкою або цупкою тканиною, щоб не дихати газом!

- Негайно викликаємо газову службу і залишишаємо приміщення.

 

Вірш

Газ палає й вибухає,

Кожен хай запам'ятає –

Газом чути із квартири

Подзвони на «104»!

(Діти імітують дзвінок у газову службу. Лисенятко Фредді дякує дітям за пораду).

Вихователь: - Всі екстрені служби повинні дуже швидко дістатися до місця виклику, і тому кожна машина має звуковий сигнал, а на даху проблисковий маячок. Якщо вони увімкнені - всі пішоходи і водії повинні дати дорогу. Пропоную вам пограти.

Дидактична гра «Світлофор»

Дидактична гра «Дорожні знаки»

Рухлива гра «Дати дорогу»

  Поки ви чутимете звуки звичайних автомобілів - ви можете пересуватися по групі, але як тільки почуєте сигнал «Дати дорогу», ви повинні якнайшвидше звільнити дорогу.

 

 

Лисенятко Фредді: - Дякую діти, за те, що ви мені допомогли всього-всього навчитися у «Школі екстремальних ситуацій». Тепер я точно знаю, як не потрапити в біду, а найголовніше, як діяти в небезпечних ситуаціях. Ну, мені вже час додому, бувайте! Лисенятко Фредді хоче йти, аж тут його ледве не збиває автомобіль.

Вихователь: -  Діти, наш Лисенятко Фредді зовсім не знає правил дорожнього руху і я боюся, що він може потрапити в біду, поки дійде додому. Давайте розкажемо йому правила дорожнього руху, які ми знаємо. Діти розказують вірші про ПДР. Лисенятко Фредді дякує і вручає гостинці дітям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з безпеки життєдіяльності

дітей дошкільного віку

на тему «Школа екстремальних ситуацій»

з Лисенятком Фредді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        https://i.pinimg.com/564x/5a/ae/5d/5aae5d55067dc7c02b3a0c0c1843c234.jpg                                                             Підготувала

Вихователь гр. «Ромашка»

КЗДО № 343 ДМР

Шевченківський район

Щербина Ю.В.

м. Дніпро

2024

docx
Додано
18 квітня
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку