Заняття з екологічного виховання з використанням нетрадиційного малювання в техніці Ебру
(Старший дошкільний вік)
Тема :« У пошуках чарівного озера»
Мета:
Екологія
Продовжувати формувати уявлення про те, що рослини і тварини потребують охорони і захисту, вчити розуміти зв’язок усього живого в природі; формувати уміння правильно поводитись в природі, спонукати до посильної участі у збереженні природи, чистоти довкілля; виховувати бажання допомагати живим істотам, виховувати дбайливе гуманне ставлення до навколишнього світу.
Малювання
Розширювати уявлення дітей про нетрадиційні техніки малювання, зокрема ебру - малювання на воді, вчити створювати власний неповторний візерунок на воді, змішувати кольори; розвивати дрібну моторику рук, творчу уяву; виховувати почуття прекрасного, бажання захоплюватися процесом роботи та її результатом.
Попередня робота: Вивчення віршованих правил поведінки у природі, у лісі; вивчення вірша «Давайте будемо природу берегти» та прислів’їв про ліс, ознайомлення з Червоною Книгою України, проведення дид.ігор: Д/гра «Правила поведінки у лісі», Д/гра «Червона книга України», Д/гра «Склади слово», Д/гра «Знайди картинку» (логіка), Д/гра «Слова-дії», Д/гра-імітація «Я-частинка природи», читання оповідання В.Сухомлинського «Соромно перед соловейком», малювання у техніці Ебру.
Хід заняття
I Вступна частина:
Діти заходять до групи, поділену на декілька зон.
I ЗОНА
Привітання вихователя і дітей.
«Доброго ранку, сонце привітне,
Доброго ранку, небо блакитне,
Доброго ранку у небі пташки,
Доброго ранку, Вам і мені!»
Вих. – Діти, до нас у садочок залетіла кулька. Подивіться, це хтось прислав нам листа таким незвичним способом. Але може це не нам адресовано? Як же дізнатись? (Варіанти дітей)
«Дорогі малята!
У лісі чарівному накоїв хтось біди.
Хто природі друг, скоріш спішіть туди.
Дерева сумують там і квіти,
І плачуть, як маленькі діти.
Сховались звірі лісові,
Відчули наслідки біди!
Озерце лісове в цей час
На допомогу кличе вас!»
Д/гра «Правила поведінки у лісі»
(Діти розповідають правило і знаходять на дошці відповідну картинку, прикладають до неї знак заборони - червону смужку)
Вих: - Ой, подивіться, тут в конверті є щось іще! Так це ж карта, по якій ми зможемо дійти до озера.
Діти розглядають карту і визначають куди йти.
II Основна частина
Вих: Час в дорогу вирушати,
До озерця поспішати!
По купинках ви стрибайте,
Але правильну обирайте.
(Діти стрибають по купинках – цифрах, які розкладені хаотично, дотримуючись правильної послідовності цифр).
Звучить музика, діти переходять до II ЗОНИ «ЛІСОВА ГАЛЯВИНА»
Вих: - Діти ми з вами опинились на лісовій галявині.
«Що тут трапилося, діти,
Де поділися всі квіти?
Хтось пелюстки позривав
І на травці розкидав!»
Діти:
Квіти даремно ти не зривай,
Не топчи і не ламай!
Милуйся їх красою,
Та не забирай з собою!
Вих: - Що може статися, якщо кожен з нас буде рвати квіти?( Їх не стане)
Д/гра «Червона книга України»
Діти обирають серед запропонованих ті, що занесені до Червоної Книги (конвалія, проліски, підсніжники, сон-трава, лілія лісова, горицвіт, шафран, фіалка альпійська)
Вих. - Молодці, діти. Чи знаєте ви, кому квіти дуже - дуже потрібні? (Комахам)
Діти:
У лісі живуть різні комашки:
Метелики, жучки, мурашки.
Життя дала їм Природа-мати,
Нам вони потрібні!
Їх не треба ображати!
Вих. - Нам час вирушати далі.
ЗОНА III «ГУЩАВИНА ЛІСУ»
(Серед дерев і кущів розкидано сміття)
Вих. - Діти, ми прийшли в гущавину лісу. Як тут багато ялинок!
- Який це ліс?
- Але тут так брудно, що навіть тварини поховалися. Діти, чи можна смітити в лісі? Чому?
- Яке ми знаємо правило?
Діти:
У лісі можна відпочити,
Та не можна тут смітити!
Чистий ліс потрібен нам
І тваринам, і комахам, і птахам!
Вих. : - Все в природі взаємопов'язане: життя людини і життя лісу та його мешканців.
Д/гра «Склади слово»
Діти складають слово «Ліс» з картинок – букв, визначаючи, що таке ліс.
Діти:
Вих. - А які прислів'я про ліс ви пам'ятаєте ?
Діти:
- Багато лісу - не губи, мало лісу - бережи, немає лісу - посади.
- Ліси та гаї – краса Землі.
- Люби ліс, люби природу, будеш вічно милий народу.
- Ворог природи той, хто лісу не береже.
-У ліс іди-ніде не сміти!
Вих.: - Як ми можемо зараз допомогти лісу? (Варіанти дітей)
Діти збирають сміття у контейнери для сортування сміття, пояснюючи свій вибір.
Вих.: - Ви добре попрацювали, стало чисто і красиво.
Давайте присядемо та відпочинемо.
Д/гра «Знайди картинку» (логіка)
Вих.: -Чи знайомі вам ці картинки? Що вони вам нагадують? (картинки- ілюстрації до твору В. Сухомлинського «Соромно перед соловейком»
Переказування дітьми оповідання «Соромно перед соловейком»
(з використанням мнемотехніки)
Вих.: - Щось ми засиділись, треба трошки розім’ятися.
Хвилинка-відпочинка «Їжачок»
Вих.: - Нам треба далі вирушати. Давайте подивимось по карті, куди ведуть стрілочки. Треба йти по доріжці.
Вих.: - Діти, по доріжці зможе пройти той, хто назве слово- дію.
Д/гра «Слова-дії»
Вихователь називає слова (Земля, ріка, квіти, каміння, море, сонце, дощ, метелик), діти підбирають слова –дії.
ЗОНА IV « ЛІСОВЕ ОЗЕРО»
(на поверхні озера «плаває» сміття)
Вих.- Ой, що це сталося з лісовим озером? Чому воно кликало нас на допомогу? (Хтось накидав туди сміття!)
Діти:
Не сміти у річку,
не забруднюй воду.
Збережи назавжди
чистоту природи!
Вих. - Давайте очистимо озеро від сміття.
(Діти збирають сміття у контейнери для сортування сміття, пояснюючи свій вибір)
Творча гра-імітація «Я-частинка природи»
Діти обирають наголівник-частинку природи, і говорять від імені природи
Діти:
Я-річка : Мені важко нести у воді каміння і сміття. Скоро пропаде вся риба! Допоможіть мені!
Я-квітка: Мене зірвали, а потім кинули засихати. Тепер до мене не прилетить бджілка і не збере нектар!
Я-мателик:Мене спіймали і поранили крилечко! Тепер я не можу долетіти до квітки. Допоможіть мені!
Я-дерево: Мої гілочки зламали і листочки обірвали. Мені боляче! Допоможіть мені!
Я- жучок сонечко: Мене взяли до рук, щоб погратися, і притиснули. Допоможіть мені!
Я-пташка: Моє гніздечко зруйнували і тепер я не зможу вивести пташенят. Допоможіть мені!
Я-гриб: Мене зірвали з корінням і тепер я не виросту знову! Допоможіть мені!
Я – Земля: Мене закидали сміттям! Мені важко дихати! Допоможіть мені!
Вих: - Якщо ми допомагаємо природі, ми робимо добрі справи, стаємо її друзями. Давайте будемо природу берегти!
Діти читають вірш «Давайте будемо природу берегти!»
Діти:
Вих: - Ми зробили добру справу, допомогли озеру стати чистішим. За це озеро дарує нам чарівну воду, у якій навіть фарби оживають. Давайте зробимо візерунки на воді на згадку про нашу подорож.
III Заключна частина
Малювання у техніці Ебру.
1