Заняття з екологічного виховання з використанням нетрадиційного малювання в техніці Ебру

Про матеріал
Заняття для дітей старшого віку. Націлене на формування уявлення про те, що рослини і тварини потребують охорони і захисту, вчити розуміти зв’язок усього живого в природі; формувати уміння правильно поводитись в природі, спонукати до посильної участі у збереженні природи, чистоти довкілля; виховувати бажання допомагати живим істотам, виховувати дбайливе гуманне ставлення до навколишнього світу. Розширювати уявлення дітей про нетрадиційні техніки малювання, зокрема ебру - малювання на воді.
Перегляд файлу

Заняття з екологічного виховання  з використанням нетрадиційного малювання в техніці Ебру 

(Старший дошкільний вік)

 

Тема :« У пошуках чарівного озера»

Мета:

Екологія

Продовжувати формувати уявлення про те, що рослини і тварини потребують охорони і захисту, вчити розуміти зв’язок усього живого в природі;  формувати уміння правильно поводитись в природі, спонукати до посильної участі у збереженні природи, чистоти довкілля; виховувати бажання допомагати живим істотам, виховувати дбайливе гуманне ставлення  до навколишнього світу.

Малювання

Розширювати уявлення дітей про нетрадиційні техніки малювання, зокрема ебру - малювання на воді, вчити створювати  власний неповторний візерунок на воді, змішувати кольори; розвивати дрібну моторику рук, творчу уяву; виховувати почуття прекрасного, бажання захоплюватися процесом роботи та її результатом.

 

Попередня робота: Вивчення  віршованих правил поведінки у природі, у лісі; вивчення вірша «Давайте будемо природу берегти» та прислів’їв про ліс, ознайомлення з Червоною Книгою України, проведення дид.ігор: Д/гра «Правила поведінки у лісі», Д/гра «Червона книга України», Д/гра «Склади слово», Д/гра «Знайди  картинку» (логіка), Д/гра «Слова-дії», Д/гра-імітація «Я-частинка природи», читання оповідання В.Сухомлинського «Соромно перед  соловейком», малювання у  техніці Ебру.

 

 

Хід заняття

I Вступна частина:

Діти заходять до групи, поділену на декілька зон.

I ЗОНА

Привітання вихователя і дітей.

«Доброго ранку, сонце привітне,

Доброго ранку, небо блакитне,

Доброго ранку у небі пташки,

Доброго ранку, Вам  і мені!»

Вих. – Діти, до нас у садочок залетіла кулька. Подивіться, це хтось прислав нам листа таким незвичним способом. Але може це не нам адресовано? Як же дізнатись? (Варіанти дітей)

  •                Допоможете мені перевірити адресу?
  •                Як називається наша країна?
  •                Як називається місто, в якому ми живемо?
  •                Як називається наш садок і вулиця, на якій він розташований?
  •                Все сходиться. Ну тоді прочитаємо:

«Дорогі малята!

У лісі чарівному накоїв хтось біди.

Хто природі друг, скоріш спішіть туди.

Дерева сумують там і квіти,

І плачуть, як маленькі діти.

Сховались звірі лісові,

Відчули наслідки біди!

Озерце лісове в цей час

На допомогу кличе вас!»

  • Діти, хто кличе нас на допомогу? І що ми будемо робити! (Поспішати на допомогу!)
  • Перш ніж вирушити в дорогу, давайте з вами згадаємо правила поведінки в лісі.  А допоможуть нам у цьому ось ці картинки.

Д/гра «Правила поведінки у лісі»

(Діти розповідають правило і знаходять на дошці відповідну картинку, прикладають до неї знак заборони - червону смужку)

Вих:  - Ой, подивіться, тут в конверті є щось іще! Так це ж карта, по якій ми зможемо дійти до озера.

Діти розглядають карту і визначають куди йти.

II Основна частина

Вих: Час в дорогу вирушати,

До озерця поспішати!

По купинках ви стрибайте,

Але правильну обирайте.

(Діти стрибають по купинках – цифрах, які розкладені хаотично, дотримуючись правильної послідовності цифр).

Звучить музика,  діти переходять до II ЗОНИ  «ЛІСОВА ГАЛЯВИНА»

Вих: - Діти ми з вами опинились на лісовій галявині.

«Що тут трапилося, діти,

Де поділися всі квіти?

Хтось пелюстки позривав

І на травці розкидав!»

  • Чи можна так робити? Чому?  (Відповіді дітей) Яке ми знаємо правило?

Діти:

Квіти даремно ти не зривай,

Не топчи і не ламай!

Милуйся їх красою,

Та не забирай з собою!

Вих: - Що може статися, якщо кожен з нас буде рвати квіти?( Їх не стане)

  • Так, їх може не стати. Деяких квітів залишилося дуже мало на  території України. Щоб якось зберегти ці квіти, їх занесли до Червоної Книги.
  • Які саме квіти? Допоможіть мені заповнити сторінки книги. Виберіть серед квітів ті, що занесені до Червоної книги України.

Д/гра «Червона книга України»

Діти обирають серед запропонованих ті, що занесені до Червоної Книги (конвалія, проліски, підсніжники, сон-трава, лілія лісова, горицвіт, шафран, фіалка альпійська)

Вих. - Молодці, діти. Чи знаєте ви, кому квіти дуже - дуже потрібні? (Комахам)

  • Якщо зникнуть квіти, то зникнуть деякі комахи. Чому?
  • А якщо зникнуть комахи, що може статися? (Зникнуть птахи)
  •    Чому? Яке ми знаємо правило?

Діти:

У лісі живуть різні комашки:

Метелики, жучки, мурашки.

Життя дала їм Природа-мати,

Нам  вони потрібні!

Їх не треба ображати!

Вих. - Нам час вирушати далі.

  • Давайте подивимось на карту і дізнаємось, куди йти.

ЗОНА III «ГУЩАВИНА ЛІСУ»

(Серед дерев і кущів розкидано сміття)

Вих. - Діти, ми прийшли в гущавину лісу. Як тут багато ялинок!

- Який це ліс?

- Але тут так брудно, що навіть тварини поховалися. Діти, чи можна смітити в лісі? Чому?

- Яке ми знаємо правило?

Діти:

У лісі можна відпочити,

Та не можна тут смітити!

Чистий ліс потрібен нам

І тваринам, і комахам, і птахам!

Вих. : - Все в природі  взаємопов'язане: життя людини і життя лісу та його мешканців.

  • Діти, що таке ЛІС?

Д/гра «Склади слово»

Діти складають слово «Ліс» з картинок – букв, визначаючи, що таке ліс.

Діти:

  • Ліс - це чисте повітря для легень, волога і тінь.
  • Ліс -  це комора, яка віддає безкоштовно людині свої дари: горіхи, ягоди, гриби.
  • Ліс - це домівка для звірів, комах і птахів.

 

Вих. - А які прислів'я про ліс ви пам'ятаєте ?

Діти:

- Багато лісу - не губи, мало лісу - бережи, немає лісу - посади.

- Ліси  та гаї – краса Землі.

- Люби ліс, люби природу, будеш вічно милий народу.

- Ворог природи той, хто лісу не береже.

-У ліс іди-ніде не сміти!

Вих.:  - Як ми можемо зараз допомогти лісу? (Варіанти дітей)

Діти збирають сміття у контейнери для сортування сміття, пояснюючи свій вибір.

Вих.: - Ви добре попрацювали, стало чисто і красиво.

Давайте присядемо та відпочинемо.

Д/гра «Знайди  картинку» (логіка)

Вих.: -Чи знайомі вам ці картинки? Що вони вам нагадують? (картинки- ілюстрації до твору В. Сухомлинського «Соромно перед  соловейком»

Переказування дітьми оповідання «Соромно перед  соловейком»

(з використанням мнемотехніки)

Вих.: -  Щось ми засиділись, треба трошки розім’ятися.

Хвилинка-відпочинка «Їжачок»

Вих.: - Нам треба далі вирушати. Давайте подивимось по карті, куди ведуть стрілочки. Треба йти по доріжці.

Вих.: - Діти, по доріжці зможе пройти той, хто назве слово- дію.

Д/гра «Слова-дії»

Вихователь називає слова (Земля, ріка, квіти, каміння, море, сонце, дощ, метелик), діти підбирають слова –дії.

ЗОНА IV « ЛІСОВЕ ОЗЕРО»

(на поверхні озера «плаває» сміття)

Вих.- Ой, що це сталося з лісовим озером? Чому воно кликало нас на допомогу? (Хтось накидав туди сміття!)

  • Чому не можна забруднювати воду у водоймах?
  • Кому заважає сміття в озері?(Відповіді дітей)
  • Яке ми знаємо правило?

Діти:

Не сміти у річку,

не забруднюй воду.

Збережи назавжди

чистоту природи!

Вих. - Давайте очистимо озеро від сміття.

(Діти збирають сміття у контейнери для сортування сміття, пояснюючи свій вибір)

  • Ми з вами зробили сьогодні багато справ, добрих чи поганих? Чи всі люди відносяться до природи з повагою, добротою і жалістю?
  • А чи може природа нам пожалітися?
  • Давайте тепер на мить перестанемо бути дітками. Станемо частинкою природи, яка хоче розповісти людині про свій біль.

Творча гра-імітація «Я-частинка природи»

Діти обирають наголівник-частинку природи, і говорять від імені природи

Діти:

Я-річка : Мені важко нести у воді каміння і сміття. Скоро пропаде вся риба! Допоможіть  мені!

Я-квітка: Мене зірвали, а потім кинули засихати. Тепер до мене не прилетить бджілка і не збере нектар!

Я-мателик:Мене спіймали і поранили крилечко! Тепер я не можу долетіти до квітки. Допоможіть мені!

Я-дерево: Мої гілочки зламали і листочки обірвали. Мені боляче! Допоможіть мені!

Я- жучок сонечко: Мене взяли до рук, щоб погратися, і притиснули. Допоможіть мені!

Я-пташка: Моє гніздечко зруйнували і тепер я не зможу вивести пташенят. Допоможіть мені!

Я-гриб: Мене зірвали з корінням і тепер я не виросту знову! Допоможіть мені!

Я – Земля: Мене закидали сміттям! Мені важко дихати! Допоможіть мені!

Вих: - Якщо ми допомагаємо природі, ми робимо добрі справи, стаємо її друзями. Давайте  будемо природу берегти!

 Діти читають вірш «Давайте  будемо природу берегти!»

Діти:

  •                Я метелика не скривджу, хай летить.
    І ялинку не зрубаю, хай стоїть.
  •                Не затопчу мурашинку, хай повзе.
    Не зламаю з дуба гілку, хай росте.
  •                Не впущу сміття у річку, хай бурлить.
    Із гнізда яйце не скину, хай лежить.
  •                Верби посаджу в долині, хай шумлять.
    Зерен птахам кину взимку, хай їдять.
  •                Покормлю приблуду-кішку. А як ти?
    Разом: Давайте будемо природу берегти!

 

Вих: - Ми зробили добру справу, допомогли озеру стати чистішим. За це озеро дарує нам чарівну воду, у якій навіть фарби оживають. Давайте зробимо візерунки на воді на згадку про нашу подорож.

III Заключна частина

 

Малювання у техніці Ебру.

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку