Заняття з елементами технології плейбек - театру «Мрії»

Про матеріал
Розробка заняття з елементами технології плейбек-театру в ДНЗ та/або в початкових класах школи на заняттях естетичного виховання. Заняття розроблено та проведено в якості педагогічного досвіду викладача.
Перегляд файлу

Розробка заняття з елементами технології  плейбек - театру (ДНЗ)

                                                      «Мрії»

Виконала: Кравцова Анна Миколаївна (викладач 1-ї категорії)

 

1 Вступ

1.1. Презентація

Заняття починається з презентації «Дитячі мрії» ,де діти розказують про свої дитячі мрії.

1.2 Вступне слово

«Доброго дня, маленькі глядачі. Щойно ви продивилися презентацію про мрії..Дитячі мрії…Хоча,деякі з них, зовсім не дитячі…А ви маєте мрії? Чудово. Сьогодні ми поговоримо,а точніше ви покажете й розкажете про свої дитячі мрії. Ви побудете й актором,й одночасно глядачем. Ми пограємо в Плейбек-театр. Та спочатку розігріємось. Хто знає,як розігріваються справжні актори? Правильно,вони проводять зарядку для голосу,обличчя та тіла..

2 Вправи для розігріву

2.1 Вправи для обличчя

«Перше,що зробимо-розігріємо м*язи обличчя й виконаємо декілька лешких та цікавих вправ. Повторюйте за мною. По черзі рухайте бровами, носиком,губами, язиком.

 (Керівник виконує вправи. супроводжуючи коментарями,що саме робить. На кожну вправу достатньо 20-30 сек)

«Можемо перейти до більш складних вправ для обличчя. Я вам показуватиму смайл-емоцію, а ваша задача- відворити її. «

(Керівник показує картки смаглів-емоцій,діти відтворюють їх. На вправу не більше 2-3 хв)

«Тримайтеся! Найскладніше завдання для з зарядки для обличчя. Картка буде з відомим актором. Ваша задача-вгадати емоцію,назвати її. Й лише потім- відтворити. Але будьте обережні1 У кожного з вас, назва емоції може бути різна. Це-нормально. Адже,ми всі сприймаємо світ по-різному.»

(Керівник показує картки з відомими людьми з найбільш вираженими емоціями. Діти мають здогадатися,що за емоція-назвати та відтворити її. Вважайте,що кожна емоція у дитини сприйматиметься по-різному. В жодному разі не виправляйте дитяче уявлення про ту, чи іншу емоцію)

2.2.Вправи для голосу

« Переходимо до справ з нашими чудовими голосами. Й, знову, маємо три рівні вправ. Почнемо з найлегших.

Вправа «Остуди свічки». Набрати побільше повітря, по черзі задути 3 свічки. Кількість свічок потрібно постійно збільшувати, задіяти при вдиху м’язи діафрагми.»

«Молодці! Чудово впоралися! Вправа більш складного рівню. Потренуємося в вимовлянні скоромовок.

Рута-м’ята розпустилась –
Ароматна і кріпка.
Бджоли та джмелі над нею
Наче пляшуть гопака!

На городі в нас картопля,
Кавуни і кабачки.
Є калина, є капуста,
Є червоні бурячки.

Скільки важуть пироги?
Покладу їх на ваги.
Їх не треба рахувати,
Краще гостей пригощати.

(В залежності від віку вихованців ,керівник відбирає скоромовки за віковими можливостями)

«Останнє завдання- найважче. Я вмикатиму фрагмент з м.ф. Ваша задача –відтворити фрагмент точно таким же голосом,як звучить фрагмент»

(керівник може взяти декілька бажаючих,якщо хотять не всі. Або всіх,якщо дозволяє час. Або вибрати звичайною лічилкою . Можливо,скоромовкою,яку вивчили на занятті)

 

 

 

 

2.3. Вправи для тіла

«Й знову,за правилом складності. Перші вправи для тіла-легкі. Ви полюбляєте тварин? А яких саме? Давайте уявимо,що в руках у нас тварина. Хто вона?  Яка вона? Посадіть її зручно на коліна. Та ..погладьте. Так,гладимо свою тваринку.»

(Керівник підходить до кожної дитини й нагадує,кого саме гладить дитина. )

«Продовжуємо. Більш складна вправа. "Передай позу". «

(Діти сидять на стільцях в півколі і на підлозі по-турецьки з закритими очима. Ведучий придумує позу, показує її першого гравця. Той запам'ятовує і показує наступного. В результаті порівнюється поза останнього гравця з позою, показаної ведучим. Дітей обов'язково треба поділити на виконавців і глядачів.)

«Й, найскладніша вправа розминки. Ділимось на три групи. В мене в руках картки з предметами. Задача вихованців кожної команди-вибрати картку-показати предмет. Інші-мають вгадати.»

(Гра схожа з грою «Крокодил» Єдине- кожен з гравців отримує одразу картки,щоб мати змогу підготуватися. Підготовка,приблизно 20-30 сек, має містити музичний супровід)

3. Мрії

3.1. Сторіс

«Ми –розігрілися й перейшли до найважливішої частини- розповіді власних мрій.Перш,ніж ми почнемо розповідати про свої мрії, давайте я вам розкажу про свою мрію. Але,слухайте уважно. Бо,після моєї розповіді,хтось покаже цю мрію. Відтворить,як справжній актор театру. Зараз ви-глядачі,але вже,за хвилину, станете-акторами.

Коли я була маленькою.,то жила в великому будинку. Там було тисяча вікон. В кожному з них жили по 5-6 мещканців. Я теж жила не сам. А з мамою,татом та маленькою сестрою. Кожного вечора ми збиралися разом в маленькій квартирі. Снідали,обговорювали робочий день, дивилися телевізор, бажали Добраніч один одному й лягали спати… Й так було кожного дня. Мої ляльки ,теж жили зі мною…А хотілося - окремий будиночок лялькам…А хотілося-великий будинок з комином..А хотілося,щоб бабуся змогла ходити й ,нарешті, приїхала до нас в гості..А хотілося,щоб мам ніколи більше не працювала,бо їй було дуже важко.. А хотілося собаку…

( Мрія взята до прикладу,може бути іншою. Й розказуватися емоційно,виразно,з паузами. Під спокійну мелодію)

« Що ви думаєте про мою мрію? Що ви відчуваєте? Чи схоже це з вашою мрією?» (Думки вихованців)

«Спробуйте відтворити мою мрію. Об*єднаймося в групи й кожна спробує відтворити мою мрію. Розказати про неї тілом,мовою та емоціями. Щоб вам було простіше згадати,то я підготувала колаж з своїми мріями. Дивлячись на нього-ви можете розіграти цілу історію життя маленької дівчинки у великому будинку. Можливо я чогось боялася..Можливо,не вистачало друзів..Подумайте,що я відчувала. Під час підготовки, я підходитиму до кожної команди й допомагатиму в створенні сюжету»

(Під час підготовки,керівник підходить до груп й допомагає в розумінні завдання. Не нав*язує свої думки,а просто уточнює завдання)

3.2 Опрацювання сюжету сторіс

3.3. Дитячі мрії

« Дуже вам дякую. Я подивилася на себе з іншого боку. Це було захопливо. А,давайте послухаємо ваші мрії.»

( Під легку музику діти розповідають про свої мрії. Керівник направляє,щоб діти висловлювали емоції та будували невеличкі тексти,не лише речення)

4. Закінчення. Висновки

« Дякую вам,любі за втілення моїх мрій у життя. Я маю надію, а це-головне. Ваше завдання додому-зробити колаж з мріями,які ми будемо втілювати у життя наступного разу»

P.S. Якщо керівник має змогу й час,то декілька учнів можуть поділитися для відтворення іншими вихованцями на одному занятті. Але,якщо змоги немає,то краще принести колаж наступного разу й просто обговорити його з іншими вихованцями. Обов*язково звертайте увагу на емоції в мріях.

 

 

 

 

 

 

 

D:\АняАняАняАняАня\картинки разное\smile.jpg

D:\АняАняАняАняАня\картинки разное\smayliki_kartinki_emocii_3_08181421.jpg

 

 

 

 

 

 

 

D:\АняАняАняАняАня\картинки разное\incharacter.jpgD:\АняАняАняАняАня\картинки разное\howard-schatz-actors-acting-rosemary-harris.jpgD:\АняАняАняАняАня\картинки разное\jane_lynch_acting.jpg

D:\АняАняАняАняАня\картинки разное\tumblr_m22wqruxgf1qas1mto1_640.jpgD:\АняАняАняАняАня\картинки разное\yarmarok_3.jpg

 

 

 

 

 

D:\АняАняАняАняАня\картинки разное\colin_firth.jpgD:\АняАняАняАняАня\картинки разное\cuar01_incharacter0711.jpg

 

 

 

 

 

 

 

D:\АняАняАняАняАня\картинки разное\00012276_medium.jpegD:\АняАняАняАняАня\картинки разное\1055615_original.jpg

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
19 червня 2020
Переглядів
1386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку