Заняття з елементами тренінгу « Діти теж мають права» для учнів 5-7 класів

Про матеріал

Заняття , метою якого є ознайомлення дітей з Конвенцією ООН про права дитини; вказати на основні права і обов'язки дітей в сучасному світі; розвивати творчість та уяву; виховувати навички користуватися , наданими їм правами в разі необхідності.

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу « Діти теж мають права»

Мета: ознайомити дітей з Конвенцією ООН про права дитини; вказати на основні права і обовязки дітей в сучасному світі; розвивати творчість та уяву; виховувати навички користуватися , наданими їм правами в разі необхідності.

  1. Вправа « Знайомство»

Учасникам пропонується на кожну букву свого імені придумати епітет, який би позитивно його характеризував. ( наприклад: Ігор – ініціативний, гарний, охайний, розумний)

 

  1. Прийняття правил заняття.

( психолог пропонує дітям заздалегідь підготовлені правила, їх можна змінити або доповнити за бажанням учасників)

Приклад правил:

  • Бути активним : не мовчи, а дій!
  • Говорити по черзі
  • Точно виконуй всі завдання психолога.
  • Памятай, що ти частина групи.
  • Поважай думку інших учасників.
  • Будь відкритим у спілкуванні.
  • Постарайся використовувати в житті те що дізнався і чого навчився на занятті.

 

  1. Інформаційне повідомлення на тему « Діти теж мають свої права»

      Вартим уваги є ставлення сьогодні до дітей, оскільки воно значно відрізняється від того, що було прийнятим раніше. Байдужість до дітей панувала аж до кінця середньовіччя. Занедбання і навіть вбивство дітей було повсякденною практикою в ранні періоди людської цивілізації, особливо, це стосувалось дітей з вадами або тих новонароджених, котрі багато плакали. Лише з початку XVI ст.. дорослі почали цікавитись дітьми, визнаючи їх відмінності від себе. Розпочався процес «відкриття» дитини, як окремої категорії. Проте спочатку дітей як окрему категорію вирізняли тільки представники вищих верств населення, та й то хлопчиків. Наприклад, французькі фермери ще і в ХІХ ст. казали : « У мене немає дітей. Лише дівчатка»

     З часом людство збагнуло необхідність виділення окремо прав прав дитини, оскільки діти складають особливу групу. Ця особливість проявляється , перш за все, у тому, що діти мають специфічні потреби, зокрема потреби опіки батьків та осіб, що їх заміняють, потребу в іграх. Ці особливості призвели до необхідності створення механізму захисту саме дітей.

     В Україні є близько 12 документів, що гарантують захист прав дітей, але ми зупинимось на Конвенції ООН про права дитини, прийнятої у 1989 році Генеральною асамблеєю ООН. Конвенція базується на новому розумінні становища дітей у суспільстві не як майбутніх дорослих, а як рівноправних учасників суспільного життя, звичайно, з урахуванням того, що « дитина потребує спеціальної охорони та піклування…»

     Серед прав дитини , проголошених Конвенцією, є права громадянські, соціальні , культурні. Старшим дітям Конвенція надає і політичні права ( наприклад, право на обєднання). Натомість в Конвенції майже відсутні економічні права дитини, бо пріоритетом визначено освіту – дитина повинна вчитись, а не працювати.

     Не можна говорити про права, забуваючи про обовязки. Якщо в людини є право – це значить, що в неї є і обовязки. Права визначають ступінь свободи, обов’язки – ступінь відповідальності. Єдність прав і обов’язків є умовою для самовдосконалення людини, її творчої самостійності.

 

  1. Вправа « Правовий торт»

     Учасника пропонується «спекти» правовий торт. Для цього кожен витягує «шматок торта» на якому написано права, що гарантуються Конвенцією ООН про права дитини. Деякі з них є несправжніми, пропонується назвати їх «підгорілими шматками», їх не можна додавати до « торту», щоб не зіпсувати його.

 

Написи на « шматках торта»:

Право бігати по шкільному коридору, підстрибуючи до світильників.

Право списувати в сусіда по парті контрольну роботу.

Право зранку до вечора сидіти за компютером.

Право ходити роздягненим по дворі зимою.

Право показувати язика, сильно його висолопивши, незнайомим людям.

Право випрошувати в батьків гроші, щоб тринькати їх на всілякий непотріб.

Право на відпочинок і дозвілля.

Право на повноцінне харчування.

Право на медичну на допомогу

Право на любов і піклування.

Право на рівність у правах.

Право на вільне спілкування.

Право на освіту.

Особлива турбота дітям-інвалідам.

Особлива турбота дітям біженцям.

Право не бути жертвою насильства або війни.

Право на життя.

Право на захист від будь-яких форм насильства.

 

  1. Рухавка « Я маю право»

            Всі мають право ( широко розвести руками)

І високі ( витягнути руки вгору, стати на носочки)

І низенькі ( низько присісти)

І дорослі ( права рука високо піднята вгору)

І маленькі ( рукою показати маленьку дитину)

 

 Усі ми маєм право веселитись і радіти

( посмішка, похитування руками вгорі)

Активно спілкуватись (кілька разів висолопити язика)

 і освіту здобувати ( серйозне лице, підперти рукою лоба)

           Ми маєм право жити і любити ( намалювати серце в повітрі, притиснути до себе)

Ми маємо право усі ( широко розвести руки)

І дорослі ( стати на носочки)

І діти ( низько присісти)

 

  1. Вправа « Художники – абстракціоністи»

     Учасникам пропонують розглянути роботи видатних художників-абстракціоністів ( Додаток 1)

Казимир Малевич « Чорний квадрат»,

Василь Кандинський Про White 2»

Піт Мондріан « Композиція №10»

     При перегляді наголошується про незвичайність виконання шедеврів, їх цікавий зміст, який змушує задуматися.

     Дітям, в свою чергу, пропонується відчути себе художниками – абстракціоністами: вибрати одне з прав дитини, яке гарантує  Конвенція ООН про права дитини і зобразити його в стилі абстракціонізму. При цьому не підписувати обране право, даючи можливість іншим учасникам відгадати його.

 

  1. Вправа – підсумок « Найбільш цінне право»

Кожен учасник повинен обрати те право з Конвенції ООН, яке він вважає найбільш цінним. Продовжуючи фразу « Для мене найбільш цінне право …., тому що….» Після цього , перекидаючи мячик, тому другу, думку якого , він хотів би почути.

 

Слова психолога на закінчення :

« Я маю право жити на Землі,

 творити, дихати, учитись,

примножувать багатства всі її,

 своєю Україною гордитись.

Я маю право Україну восхвалять,

 боротися за неї і за честь стоять,

безкрайнії поля її любити

І щовесни журавликів із вірою зустріти.

Я маю право на веселку і весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

і на поля зі стиглим житом.

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває,

На соловейка спів в гаях

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

 

 Додаток №1

Казимир Малевич « Чорний квадрат»,

Результат пошуку зображень за запитом "Казимир Малевич « Чорний квадрат»"

 

Василь Кандинський Про White 2»

Результат пошуку зображень за запитом "Василь Кандинський Про White 2»"

 

Піт Мондріан « Композиція №10»

 

Результат пошуку зображень за запитом "Піт Мондріан « Композиція №10»"

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
1549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку