Заняття з елементами тренінгу "Конфлікт та шляхи його вирішення"

Про матеріал
Мета: вчити учнів аналізувати свою поведінку, емоційний стан, знаходити компроміс у конфліктних ситуаціях; формувати в учнів позитивне ставлення до себе й оточуючих; виховувати здатність до самоаналізу та саморегуляції.
Перегляд файлу

Волинський науковий ліцей

Волинської обласної ради

 

 

 

 

 

 

«Конфлікт

та шляхи його вирішення»

(Заняття з елементами тренінгу для учнів 8 кл.)

 

 

 

 

 

                                                                                                                  Підготувала

                                                                                                                 вихователь

   Губська Т.П.

 

 

 

 

Мета: вчити учнів  аналізувати свою поведінку, емоційний стан, знаходити компроміс у конфліктних ситуаціях; формувати в учнів позитивне ставлення до себе й оточуючих; виховувати здатність до самоаналізу та саморегуляції.

Завдання: налаштувати учнів на серйозні думки, пов’язані з коректною поведінкою в суспільстві; сприяти розвитку учнів почуття гуманності, милосердя, співпереживання, розуміння пріоритетів добра і зла.

Обладнання: Пам’ятки «Секрети успішного спілкування», ручки, аркуші із завданнями.

                                    Хід заняття

І. Вступна частина

         1. Повідомлення теми та мети заняття (Слайд )

Вихователь. Тема сьогоднішнього нашого заняття «Конфлікт та шляхи його вирішення». Тема досить важлива, адже ви стоїте на порозі самовизначення і самоствердження і від того, як ви будете будувати стосунки з іншими людьми, залежить дуже багато.

-            Що таке «конфлікт», складові конфлікту, причини виникнення та шляхи їх розв’язання. Ось перелік запитань, на які спробуємо знайти відповіді.

 

  1.    Правила роботи в групі

Вихователь. Вам відомо, що всі люди поділяються на дві категорії: одні вважають, що правила існують для того, аби їх сумлінно дотримуватися, а інші переконані, що правила існують для того, аби їх порушувати. До якої категорії належимо ми? (Хто до якої). Звичайно, порушувати правила інколи буває дуже приємно, але ми як цивілізовані люди спілкуватимемось надалі, дотримуючись певних правил. Для чого це потрібно? Для того, щоб нам було цікаво, безпечно корисно.

 

 

Правила роботи в групі:

  1.      Дотримуватися правила «піднятої руки»
  2.    Говорити від свого імені
  3.    Дотримуватися конфіденційності
  4.    Проявляти доброзичливість і толерантність
  5.    Бути щирим
  6.   Мати право на вето
  7.    Бути активним під час проведення вправ і колективних завдань
  8.   Дотримуватися принципу «тут і тепер»
  9.   Утримуватися від критики
  10. Поважати думку інших

 

-            Ви можете доповнити цей перелік.

(Запропоновані варіанти дітей дописати )

 

 ІІ. Основна частина

  1.    Актуалізація опорних знань учнів

Вихователь. Відомий французький письменник Антуан де Сент – Екзюпері назвав спілкування найбільшою розкішшю у світі. Спілкування людей – дуже делікатний і водночас складний процес. Кожен навчається цього все життя, здобуває досвід через помилки та розчарування. Якщо вам доводилося переживати сварки, то ви, безумовно, пам’ятаєте, яких неприємностей, а нерідко і мук, завдає сварка. 

 

Вихователь. Конфлікти дуже часто отруюють людині життя, порушують звичайний ритм, знижують самооцінку. Конфлікт – проблема дуже серйозна. Існує ціла наука, яка займається вивченням даного питання – конфліктологія.

 

 

  1.   Вправа «Асоціативний ряд»

На плакаті записане слово конфлікт. Навколо записуємо слова – асоціації.

-            Скажіть, які асоціації  виникають, коли ми чуємо це слово? Чому?

-            Який заряд мають усі ці слова? (Відповіді дітей)

-           Що таке «конфлікт»?

Вихователь. Слово «конфлікт» походить із латини і означає «зіткнення»

Отож, конфлікт – це зіткнення окремих людей або соціальних груп, які виражають різні, а нерідко й протилежні цілі, інтереси та погляди.

Конфлікт – це суперечка, сварка, скандал у яких сторони принижують одна одну.

-         З чого складається конфлікт?

 Складові конфлікту:

  •       учасники;
  •       проблема;
  •       інцидент (непорозуміння)
  •       конфліктна ситуація;
  1.   Вправа «Просте вирішення»

Учні в парах розтискають кулаки один одного. За 30 секунд необхідно розтиснути кулак партнера, не завдаючи йому шкоди та не роблячи боляче.

-           Як ви намагалися вирішити цю проблему? (Відповіді учнів)

-           Хто з вас просто попросив розкрити кулак? (Відповіді учнів)

-           Між ким найчастіше можуть виникати конфлікти? (Відповіді учнів)

 

Учень – учень, учитель – учень, батьки – діти.

 

Порада: бережіться людей, які підбурюють на конфлікт(буває і так).

 

  1. Рольова гра «Виріши проблему»

Клас об’єднати в три групи.

1-ша група

Завдання: Визначте перелік причин, які можуть призвести до конфліктної ситуації між учнями.

 

2-га група

Завдання: Визначте перелік причин, які можуть призвести до конфліктної ситуації між учнями та вчителями.

 

3-тя група

Завдання: Визначте перелік причин, які можуть призвести до конфліктної ситуації між батьками та дітьми.

Підсумок

 

  1.   Бесіда

Вихователь. Отож, ми визначили  причини виникнення конфліктів. Напевно кожен з нас був учасниками конфліктів. Час проходить.

А чи зникає конфлікт з часом? (Відповіді учнів) Можливо емоції трохи пригасають, але проблема все ж таки залишається невирішеною.

Вихователь. Згладжування конфліктної ситуації, нерозв’язання її може призвести до проблем, які стають досить серйозними:

      Проблеми фізичного стану, які пов’язані зі  здоров’ям;

      Проблеми психологічного плану (душевний біль, страх залишитися наодинці із собою, зміна характеру людини, заниження самооцінки, психічні розлади і т. п.);

      Проблеми соціального плану (втрата друзів, сім’ї, роботи, зрештою себе, як особистості; розлучення,).

І це далеко не весь перелік проблем. Саме тому конфлікти не слід залагоджувати, їх необхідно вирішувати.

Вирішення конфлікту – справа важка. Це як хвороба, яку легше попередити, аніж лікувати.

-         Що означає поняття - «вирішити конфлікт»?

-         Яким чином сварку можна вирішити?

Вихователь. Конфлікт можна вирішити мирним шляхом і шляхів виходу - безліч.

 

  1. Виконання завдання на картках. Презентація виконаних робіт.

Завдання 1гр.

Шляхи вирішення конфліктів?

Завдання 2гр.

Визначити, що заважає знайти шляхи вирішення конфліктів?

-           Отже, як ви думаєте, що є основою вирішення конфліктів? (Відповіді учнів.)   

Підвести до висновку, що спілкування є основою вирішення конфліктів.

Вихователь. Конфлікти можуть викликати гнів, ненависть, ворожість, можуть призводити до насильства.

 Деякі конфлікти закінчуються у залах суду або навіть війнами. Проте конфлікти  – це також діалог, взаємодія, джерело розвитку нових стосунків, бачень, гармонії якщо ми, звичайно, підійдемо правильно до його вирішення.

  1.   Робота з Пам’яткою

А зараз пропоную ознайомитися з пам’ятками. Сподіваюся, що ці правила допоможуть вам у спілкуванні з іншими людьми.

 

ІІІ. Підсумок

Звісно, спілкування з іншими людьми іноді потребує від нас певних зусиль, уміння переборювати свої комплекси, вчитися довіряти. Це не легко. Втім пам’ятайте: усі ми різні й у кожного з нас є свої «скелети у шафі». Але щире бажання налагодити дружні стосунки з оточуючими важить набагато більше, ніж страх зробити крок назустріч і помилитися.

І на завершення порада: не ображайтесь і не обурюйтеся на критику у вашу адресу, шукайте в ній відправні точки для самовдосконалення.

-         Чи було корисним для вас це заняття?

 

Розмову продовжимо на наступному занятті, дякую усім за активну роботу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку