Заняття з елементами тренінгу «Моя майбутня професія». Для учнів 9-х класів.

Про матеріал

Мета: активізувати побудову своєї життєвої перспективи, професійного майбутнього, розвиток в учнів навичок адекватної групової взаємодії, виявлення та відпрацювання ефективних моделей поведінки під час виконання певних ролей, розвиток групової комунікації, фантазії, нестандартного творчого мислення в процесі реалізації практичних завдань.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Заняття

з елементами тренінгу

«Моя майбутня професія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Практичний психолог

Веровенко Юлія Вікторівна

 

Заняття з елементами тренінгу «Моя майбутня професія».

Мета: активізувати побудову своєї життєвої перспективи, професійного майбутнього, розвиток в учнів навичок адекватної групової взаємодії, виявлення та відпрацювання ефективних моделей поведінки під час виконання певних ролей, розвиток групової комунікації, фантазії, нестандартного творчого мислення в процесі реалізації практичних завдань.

Обладнання: ватман із зображенням дерева, папір, маркери, фломастери, кольоровий папір, скоч, стікери, аркуші паперу з назвою професій, картки з частина малюнків ножиці, клей, картинки.

Цільова група: учні 9-х класів.

Хід проведення.

  1. Вступна частина.

Вправа «Знайомство».

Учасникам пропонується познайомитися, Вказуючи своє ім’я та професію, яка розпочинається з букви такої ж самої,як і ім’я учня. При цьому кожен учасник групи прикріплює до себе стікер із власним ім’ям.

Оголошення теми заняття,ознайомлення з метою та завданнями.

Визначення настрою та очікувань учасників тренінгу.

Ведучий пропонує створити «Дерево очікувань» - кожен учасник на папірці пише власні очікування від роботи та, промовляючи їх у голос, прикріплює їх до імпровізованого «дерева», намальованого на ватмані.

Розробка з учасниками правил роботи групи. Ведучий послідовно фіксує їх на папері.

  1. Основна частина.

На занятті пропонуються завдання з тематики, пов’язаної з професіями та особистісними якостями сучасного професіонала.

Вправа «Словник професійних термінів».

Учням задиктовуються слова з переліку профорієнтаційних термінів і пропонується записати відповіді, тобто дати розшифровку цих понять. Потім разом з вчителем розбираються ці терміни.

(слова: професія, вибір професії, професійна придатність, професійна інформація, професійна консультація, професійний відбір, професійна адаптація).

Вправа «Прислів’я про працю».

Учні згадують прислів’я та приказки, пов’язані з трудовою діяльністю людини, про її працьовитість, ставлення людини до праці.

Вправа «Зобрази професію».

Учні по черзі витягають папірці, на яких записана назва професії. За допомогою жестів та міміки показують характерні ознаки (особливості) професії, написаної на аркуші паперу.

Вправа «Руханка».

Ведучий роздає кожному учаснику тренінгу розрізані частини малюнків на картках. Завдання полягає в тому, аби якнайшвидше віднайти другу половину, не спілкуючись при цьому. Учасники останньої пари обмінюються комплементами.

Вправа «Людина і професія».

Клас ділиться на три групи. Група «підбирає» професію для кожного члена своєї групи, згідно з особливостями учнів, пояснюючи чому саме обрано ту, чи іншу професію.

Вправа «Колаж».

Клас ділиться на п’ять груп. Кожна група робить колаж на один з напрямків: «людина-природа», «людина-техніка», «людина-людина», «людина-знакова система», «людина-художній образ». Потім - захист свого колажу.

  1. Рефлексія.

Ведучий разом із учасниками тренінгу обговорює результати заняття, з’ясовує реалізацію очікувань. Учасникам пропонують на папірцях-«пелюстках» написати власні враження від роботи та, читаючи їх у голос, прикріпити до «Дерева очікувань».

  1. Прощання ведучого з учасниками тренінгу.

Кожному, починаючи з ведучого, пропонують придумати невелике побажання сусіду праворуч, і так – по колу, доки воно не замкнеться.

docx
Додано
15 березня 2023
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку