Заняття з грамоти. "Голосний звук [ і ]"

Про матеріал

Заняття з грамоти. Старший дошкільний вік. Відкрите заняття."Голосний звук [ і ]".

Перегляд файлу

Смотреть исходное изображение 

                             

 

                              

  Заняття

       з грамоти

 

                      Тема: Голосний звук [І].

                     Позначення його буквою І.

                                  Знайомство.               

                                                       


Смотреть исходное изображение 

 

 

 

Доброго дня, діти!

Розпочинаємо заняття з грамоти.

Привітаємось віршиком.

C:\Users\User\OneDrive\Изображения\Снимки экрана\2022-12-11 (18).png

 

Давайте згадаємо голосні звуки: А, О, У, Е, И, І

C:\Users\User\OneDrive\Изображения\Снимки экрана\2022-12-11 (19).png

Скільки є голосних звуків? (Діти дають відповідь). Вірно,6.

 

 

 

 

 

 

Смотреть исходное изображение 

 

 

А якою фішкою ми позначаємо голосні звуки?

Так вірно, червоним кружечком.

 

 

 

 

 

 

 

А які голосні ми вже вивчили? (Діти дають відповідь).

Вірно. А, О, У.  Якими буквами ми позначаємо ці звуки?                                      

Погляньте на картинку, пригадаємо:

 

 

 

 

Пригадаємо, в якому випадку ми пишемо велику букву? (Діти дають выдповідь).  Вірно на початку речення. Їі ми позначаємо вертикальною рисочкою.

D:\Мамина папка\Детский сад\Метеріали для занять\Розвиток мовлення\Склади речення за схнмою\изображение_viber_2022-09-23_09-41-09-961.jpg

 

 

Смотреть исходное изображениеД

 

 

                                                Також велику букву ми використовуємо

                                       при написанні імен.

C:\Users\User\OneDrive\Изображения\Снимки экрана\2022-12-11 (20).png

Пограємо в гру? Гра називається «Впізнай звук».

В презентації з’являються картинки, які починається на один звук [а]

Діти називають предмети.

  • Діти, що ви бачите на малюнку? (Діти називають предмети).
  • На який звку вони всі починаються? Так на звук [а].

 

 

 

 

 

 

Смотреть исходное изображение 

 

 

 

 

            Наступний малюнок:

  • Діти, що ви бачите на малюнку? (Діти називають предмети). На який звук з якого починаються назви всії предметів? Так це звук [о].

 

            Наступний малюнок:

  • Діти, що ви бачите на малюнку? (Діти називають предмети).
  • На який звук  починаються назви всії предметів? Так на звук [у].

 

 

 

 


Смотреть исходное изображение 

 

 

 

 

  • А зараз насупна гра. «Знайди букви А.О.У»

  • Скажіть,будь ласка, діти. Якого кольору буква А? (діти називають). Так, червоного.
  • Якого кольору буква  О?  (діти називають). Так,  синього.   Якого   кольору   буква  у?   (діти називають). Так, помаранчевого.

 

  • Сьогодні на занятті ми познайомимся зі звуком [і], та буквою, яка його позначає. Але ось біда, Снігова Королева забрала до себе цю букву, тому що вона є у головних словах зими: «снІг», «лІд».

 

 

 

 

 

 

Смотреть исходное изображение 

 

 

Для того, щоб Снігова Королева повернула нам звук [і],

Нам треба виконати завдання, які вона підготувала для нас.

Погляньте на картинку. Що ви бачите? Назвіть предмети, будь

ласка.  (Діти називають).

                                   Який звук спільний у ціх всіх назвах?.  (Діти називають). Так, це звук [і]. З цього звуку починаються ці всі слова.

 

Наступлне завдання від Снігової Королеви:

Нам треба провести спостереження за вимовою звук [і].

  Давайте разом вимовимо цей звук. Наші губки розкриті в посмішці, кінчик язика впирається у нижні зубки, повітря через ротик проходить вільно, не зустрічаючи перешкод [і-і-і-і-і].

Який це звук? голосний чи приголосний? Так, голосний, тому він не має перешкод при вимовлянні.

 

Смотреть исходное изображение 

 

                                               Наступлне завдання від Снігової Королеви:

         Гра «Хто почує звук [і]?»

Я буду вам читати вірш, а ви, коли почуєте звук [і], плесніть в

 долоні. Будьте уважні!

А зараз Снігова Королева хоче послухати чи вмієте ви чисто вимовляти звуки, слова. Повторюйте зі мною чистомовку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Смотреть исходное изображение 

 

 

                                             А зараз фізхвилинка:

D:\Мамина папка\Детский сад\Фізхвилин\0-02-05-9f8fc958dcfaa9e356ae97040327d3c73f3ad45451c1e8022b9be1c47fa70238_8adb2709679e077a.jpg

 

                                 Загадки від Снігової Королеви. Відгадаємо?

                                      

                                Ще зимові загадки:

 

 

Смотреть исходное изображение 

 

 

 

 

                                                 Дуже добре, молодці!

Останнє завдання від Снігової королеви!

Ви повинні визначити чи є звук  [і], в наступних словах:

Сніг, комар, відро, рак, квітка, ікра, ліс, іграшка, лисичка.

Діти називають слова, в яких чують цей звук.

  • Ви молодці, добре впорались із всіма завданнями.

 

  • Розглянемо велику і маленьку букви і.

 

Чим вони схожі? Чим відрізняються? Діти дають відповідь.

Послухайте віршик про букву і.

Так ці літери розрізняються розміром, і у маленької є зверху крапочка.

 

 

 

 

Смотреть исходное изображение 

 

 

             А зараз ми будемо вчитися друкувати маленьку і

          Велику букви і. Велика буква І друкується

     Висотою на дві клітинки, а маленька – на одну.

   І над маленькою ставимо крапочку.

Приготували пальчики і пригадали правила, як треба тримати олівець.

Починаємо писати в повітрі зверху вниз, ведемо паличку на дві клітинки- це велика буква І.  Поруч друкуємо на одну клітинку маленьку букву і, і додаємо вгорі крапочку. Ось ми і навчилися друкувати букву і.

 Давайте пригадаємо, які букви ми вже вивчили. Діти називають: А, О, У, І. Тож, давайте з вами прочитаємо.

 

 

 

 

 

Смотреть исходное изображение 

 

 

 

 

 Снігова Королева задоволена вашою роботою,

І підготувала для вас віршик про букву і.

 

Висновок: діти, що ми сьогодні вивчали? З якою буквою ми ознайомились? Так, вірно, з буквою і. Тепер час прощатися. На все добре!

 

 

 

 

 

 


docx
Додано
31 січня 2023
Переглядів
1289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку