Заняття з грамоти. Старший дошкільний вік. Відкрите заняття."Голосний звук [ і ]".
Заняття
з грамоти
Тема: Голосний звук [І].
Позначення його буквою І.
Знайомство.
Доброго дня, діти!
Розпочинаємо заняття з грамоти.
Привітаємось віршиком.
Давайте згадаємо голосні звуки: А, О, У, Е, И, І
Скільки є голосних звуків? (Діти дають відповідь). Вірно,6.
А якою фішкою ми позначаємо голосні звуки?
Так вірно, червоним кружечком.
А які голосні ми вже вивчили? (Діти дають відповідь).
Вірно. А, О, У. Якими буквами ми позначаємо ці звуки?
Погляньте на картинку, пригадаємо:
Пригадаємо, в якому випадку ми пишемо велику букву? (Діти дають выдповідь). Вірно на початку речення. Їі ми позначаємо вертикальною рисочкою.
Д
Також велику букву ми використовуємо
при написанні імен.
Пограємо в гру? Гра називається «Впізнай звук».
В презентації з’являються картинки, які починається на один звук [а]
Діти називають предмети.
Наступний малюнок:
Наступний малюнок:
Для того, щоб Снігова Королева повернула нам звук [і],
Нам треба виконати завдання, які вона підготувала для нас.
Погляньте на картинку. Що ви бачите? Назвіть предмети, будь
ласка. (Діти називають).
Який звук спільний у ціх всіх назвах?. (Діти називають). Так, це звук [і]. З цього звуку починаються ці всі слова.
Наступлне завдання від Снігової Королеви:
Нам треба провести спостереження за вимовою звук [і].
Давайте разом вимовимо цей звук. Наші губки розкриті в посмішці, кінчик язика впирається у нижні зубки, повітря через ротик проходить вільно, не зустрічаючи перешкод [і-і-і-і-і].
Який це звук? голосний чи приголосний? Так, голосний, тому він не має перешкод при вимовлянні.
Наступлне завдання від Снігової Королеви:
Гра «Хто почує звук [і]?»
Я буду вам читати вірш, а ви, коли почуєте звук [і], плесніть в
долоні. Будьте уважні!
А зараз Снігова Королева хоче послухати чи вмієте ви чисто вимовляти звуки, слова. Повторюйте зі мною чистомовку.
А зараз фізхвилинка:
Загадки від Снігової Королеви. Відгадаємо?
Ще зимові загадки:
Дуже добре, молодці!
Останнє завдання від Снігової королеви!
Ви повинні визначити чи є звук [і], в наступних словах:
Сніг, комар, відро, рак, квітка, ікра, ліс, іграшка, лисичка.
Діти називають слова, в яких чують цей звук.
Чим вони схожі? Чим відрізняються? Діти дають відповідь.
Послухайте віршик про букву і.
Так ці літери розрізняються розміром, і у маленької є зверху крапочка.
А зараз ми будемо вчитися друкувати маленьку і
Велику букви і. Велика буква І друкується
Висотою на дві клітинки, а маленька – на одну.
І над маленькою ставимо крапочку.
Приготували пальчики і пригадали правила, як треба тримати олівець.
Починаємо писати в повітрі зверху вниз, ведемо паличку на дві клітинки- це велика буква І. Поруч друкуємо на одну клітинку маленьку букву і, і додаємо вгорі крапочку. Ось ми і навчилися друкувати букву і.
Давайте пригадаємо, які букви ми вже вивчили. Діти називають: А, О, У, І. Тож, давайте з вами прочитаємо.
Снігова Королева задоволена вашою роботою,
І підготувала для вас віршик про букву і.
Висновок: діти, що ми сьогодні вивчали? З якою буквою ми ознайомились? Так, вірно, з буквою і. Тепер час прощатися. На все добре!