Тема: Голосні звуки, їх позначення. (старша група)
Мета: закріплення знання дітей про голосні звуки; ознайомлення з фішкою для позначення голосних звуків; вправляти в інтонуванні звуків, умінні виділяти голосні звуки; розвивати увагу, мислення, пам’ять, фонематичний слух; виховувати посидючість.
Матеріал: презентація.
Хід заняття
І. Вступна частина
Вихователь: Добрий день малята, вітаю вас на занятті з грамоти. Сьогодні ми ... *перебивають*
Гість: А-а-а-а, у-у-у-у.
Вихователь: Ой, малята, чуєте? Мабуть хтось заблукав, піду пошукаю. *фон*
ІІ. Основна частина
Вихователь: Дивіться малята кого я зустріла, це Марічка, і вона заблукала у лісі. Як добре, що ти нас погукала та ми тебе почули.
Гість: Я теж дуже рада, дякую вам, без вашої допомоги я би зовсім заблукала та змерзла у лісі.
Вихователь: Але, Марічко, що ти таке кричала?
Гість: я кричала «АААУУУУ». Це вигук, який радять використовувати для перегукування у лісі. Цей вигук складається з голосних. Ви знаєте, що таке голосні?
Вихователь: Я як раз хотіла малятам про це розповісти.
Гість: Ой, а можна і я послухаю?
Вихователь: Так. Звісно. Тож уважно слухайте.
Текст до презентації: Малята, ви пам’ятаєте, що таке звуки? Правильно, звуки – це те, що ми чуємо та вимовляємо. Звуки бувають голосні та приголосні. Голосні – це звуки, які складаються тільки з голосу. При вимові голосних не зустрічається перешкод у вигляді язика, губ та зубів. Його можна промовити довго, протяжно, можна співати. Давайте спробуємо, наприклад, промовити довго голосний звук А. Молодці. В українській мові 6 голосних: А, О, У, И, І, Е. На звуковій схемі голосний звук позначається так: . Наприклад: [АУ] ..
Гість: Нічого собі, як цікаво. Я цього не знала.
Вихователь: Бачиш як добре, що ми сьогодні зустрілися, ти дізналась дещо нове. А зараз малята, давайте трохи відпочинимо та порухаємось.
https://www.youtube.com/watch?v=RfReVytUja4
Вихователь: Ось ми порухались, тепер можна і пограти.
ІІІ. Заключна частина
Вихователь: Які ви молодці, впорались з грою. Марічко, ти все запам’ятала?
Гість: Так.
Вихователь: Давай разом перевіримо чи запам’ятали малята, що таке голосні. Я буду ставити запитання, а ти говорити правильну відповідь.
Вихователь: Ви великі молодці. На цьому ми закінчуємо наше заняття. До зустрічі.