Заняття з грамоти з теми "Голосні звуки, їх позначення"

Про матеріал
Мета: закріплення знання дітей про голосні звуки; ознайомлення з фішкою для позначення голосних звуків; вправляти в інтонуванні звуків, умінні виділяти голосні звуки; розвивати увагу, мислення, пам’ять, фонематичний слух; виховувати посидючість.
Перегляд файлу

Тема: Голосні звуки, їх позначення. (старша група)

Мета: закріплення знання дітей про голосні звуки; ознайомлення з фішкою для позначення голосних звуків; вправляти в інтонуванні звуків, умінні виділяти голосні звуки; розвивати увагу, мислення, пам’ять, фонематичний слух; виховувати посидючість.

Матеріал: презентація.

Хід заняття

І. Вступна частина

Вихователь: Добрий день малята, вітаю вас на занятті з грамоти. Сьогодні ми ... *перебивають*

Гість: А-а-а-а, у-у-у-у.

Вихователь: Ой, малята, чуєте? Мабуть хтось заблукав, піду пошукаю. *фон*

ІІ. Основна частина

Вихователь: Дивіться малята кого я зустріла, це Марічка, і вона заблукала у лісі. Як добре, що ти нас погукала та ми тебе почули.

Гість: Я теж дуже рада, дякую вам, без вашої допомоги я би зовсім заблукала та змерзла у лісі.

Вихователь: Але, Марічко, що ти таке кричала?

Гість: я кричала «АААУУУУ». Це вигук, який радять використовувати для перегукування у лісі. Цей вигук складається з голосних. Ви знаєте, що таке голосні?

Вихователь: Я як раз хотіла малятам про це розповісти.

Гість: Ой, а можна і я послухаю?

Вихователь: Так. Звісно. Тож уважно слухайте.

  1. Презентація

Текст до презентації: Малята, ви пам’ятаєте, що таке звуки? Правильно, звуки – це те, що ми чуємо та вимовляємо. Звуки бувають голосні та приголосні. Голосні – це звуки, які складаються тільки з голосу. При вимові голосних не зустрічається перешкод у вигляді язика, губ та зубів. Його  можна промовити довго, протяжно, можна співати. Давайте спробуємо, наприклад, промовити довго голосний звук А. Молодці. В українській мові 6 голосних: А, О, У, И, І, Е. На звуковій схемі голосний звук позначається так: . Наприклад: [АУ] ..

Гість: Нічого собі, як цікаво. Я цього не знала.

Вихователь: Бачиш як добре, що ми сьогодні зустрілися, ти дізналась дещо нове. А зараз малята, давайте трохи відпочинимо та порухаємось.

  1. Фізхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=RfReVytUja4

Вихователь: Ось ми порухались, тепер можна і пограти.

  1. Д/гра: Назви предмети та намалюй звукову схеми.

ІІІ. Заключна частина

Вихователь: Які ви молодці, впорались з грою. Марічко, ти все запам’ятала? 

Гість: Так.

Вихователь: Давай разом перевіримо чи запам’ятали малята, що таке голосні. Я буду ставити запитання, а ти говорити правильну відповідь.

  1. Питання – відповідь.
  • Що таке звук? – Правильно, те що ми чуємо та вимовляємо.
  • Які бувають звуки? – голосні та приголосні.
  • Що таке голосні звуки? – Звуки, які складаються тільки з голосу.
  • Коли ми вимовляємо голосні звуки ми відчуваємо якусь перешкоду? – Правильно, ні. При вимові голосних не зустрічається перешкод у вигляді язика, губ та зубів.
  • Чи можемо ми проспівати голосні? – Так, ми можемо проспівати, промовити довго та протяжно.
  • Скільки голосних в українській мові? – Правильно, 6. Давайте назвемо їх.
  • Та останнє питання. Як на звуковій схемі позначається голосний звук.

Вихователь: Ви великі молодці. На цьому ми закінчуємо наше заняття. До зустрічі.

 

docx
Додано
22 березня 2023
Переглядів
6874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку