Тема: Свійські тварини (старша група)
Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про свійських тварин, про їхній зовнішній вигляд, характер харчування; вправляти дітей у назвах свійських тварин та їхніх дитинчат; закріпити узагальнювальні поняття; формувати навички зв’язного мовлення; закріпити в активному словнику дітей назви свійських тварин: кінь, корова, коза, свиня, кролик, курка, гуска, собака, кіт; розвивати допитливість, бажання спостерігати за тваринами; виховувати турботливе ставлення до тварин.
Матеріали: презентація; дидактичні ігри «На подвір’ї», « Допоможи мамі та тату знайти своє дитинча», «Хто що їсть»; запис голосів свійських тварин.
Хід заняття
І. Вступна частина
Вихователь: Добрий день, малята. Рада вас вітати на занятті з розвитку мовлення.
*звуки тварин*
В: Чуєте? А що це за звуки? Правильно, це звуки тварин. А яких саме тварин? Так, звуки свійських тварин. А де ми можемо зустріти свійських тварин? Молодці, на фермі.
ІІ. Основна частина
В: Тож сьогодні ми підемо у гості до баби Марічки на її ферму і подивимось, які ж саме тварини там живуть.
Мета: продовжувати вчити дітей розпізнавати свійських тварин за зовнішнім виглядом, характерними ознаками, правильно називати тварин; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, уміння слухати, логічне мислення, виховувати любов до тварин.
В: Поки ми з вами роздивлялись свійських тварин, їх дитинчата розбіглись хто куди. Тож давайте допоможемо бабі Марічки знайти де чиє дитинча.
Мета: закріпити знання дітей свійських тварин, їх дитинчат; формувати вміння співвідносити дитинчат з картинкою дорослої тварини; розвивати мислення, мовлення, пам'ять; виховувати любов до природи; активізувати словник дітей словами-назвами домашніх тварин, вживати в мовленні узагальнююче поняття- домашні тварини.
В: Які ви молодці, малята, ви, мабуть, вже трішки втомились. Тому пропоную вам трішки порухатись.
В: Ми вже з вами знайшли дитинчат усіх тварин, що живить на фермі. А зараз давайте допоможемо бабі Марічки їх нагодувати.
Мета: закріплювати знання дітей про свійських тварин (що вони їдять); розвивати мислення, увагу, пам'ять; виховувати бажання піклуватися про свійських тварин.
ІІІ. Заключна частина
В: Баба Марічка дуже вдячна вам за допомогу та буде чекати вас у гості ще раз. А наше заняття з розвитку мовлення закінчується. До нових зустрічей.