Освітній напрямок: «Дитина у світі мистецтва».
Вікова група: старший дошкільний вік.
Тема: «Яскравий півник».
Мета: закріплювати знання дітей про свійських птахів, вміння розгадувати загадки; продовжувати вчити використовувати техніку малювання долоньками; формувати навички та уміння створювати образи за допомогою долоні, домальовувати деталі пензлем; розвивати дрібну моторику, координацію руху рук, фантазію, креативність мислення, творчу уяву, увагу, спостережливість; прищеплювати дітям інтерес до нетрадиційного малювання; виховувати дбайливе ставлення до свійських птахів, прищеплювати бажання піклуватися про них.
Обладнання: фарби, пензлик, серветка, ємкість з водою, простий олівець, аркуш паперу формат А4;
Презентація: https://drive.google.com/file/d/1TzaerqMrPCJIvjXDJ6dpgVDOW3AJEGmp/view?usp=sharing
Фізкультхвилинка: https://youtu.be/sh4EKVAMm-I
Відео голосистого півника: https://youtu.be/mXthnWisCj0
Відео малювання: https://youtu.be/83YULVdLzc4
Форма роботи: нетрадиційна.
Хід заняття.
Організаційний момент.
Вихователь: Доброго ранку, хлопчики та дівчатка. Рада я усіх вітати! Діти, до нас в гості завітав півник. Подивіться, який він гарний! (слайд 1)
Є в бабусі гарний півник,
Голосочок має срібний.
Прокидається він рано,
Кукурікає старанно:
Ку-ку-рі-ку! Встаньте, люди!
День сьогодні гарний буде!
Півень із курми гуляє,
Від біди оберігає.
Він розшукує жучків,
Тягне з нірки черв’ячків,
Віддає малим курчатам,
Бо в родині він за тата. (В. Паронова)
А скажіть, півник – це який птах? (свійський)
А яких ще свійських птахів ви знаєте? Давайте я буду загадувати загадки, а ви будете називати птахів. Слухайте уважно!
1) В неї ноги – наче ласти,
Дзьоб плескатий, червонястий,
- Кря-кря-кря,-пливе по річці,
Їсть зерно, скубе травичку…
Ви вгадали цю босячку?
Хто це, діти? Звісно… (Качка) (слайд 2)
2) На ставочку я зустріла
Дивну птаху сіро- білу.
Шию птаха вигинала,
І шипіла, і кусалась.
- Лізь у воду, боягузка –
Прошипить до мене… (Гуска) (слайд 3)
3) Ко-Ко-Ко – лунає зранку.
Принесе нам до сніданку
Пташка золоте яйце –
І корисне, і смачне.
Що ж оце за чаботурка?
Це ряба матуся… (Курка) (слайд 4)
4) Йде поважно мама – квочка,
А услід – м’які клубочки
Покотилися мерщій,
Щось пищать на перебій. (Курчата) (слайд 5)
5) Птах надувся, ніби пан,
Сірий одягнув жупан,
Ходить двором і белькоче,
Налякати діток хоче.
Керувати змалку звик
Цей поважний птах… (Індик) (слайд 6)
Вихователь: Молодці, діти, ви впорались із завданням, та назвали свійських птахів.
-Ой, діти, мені півник щось шепоче на вушко! Півник засумував. Подивіться у всіх є друзі: і у качечки, і у гуски, а півник один... Тож давайте йому намалюємо друзів! (слайд 7)
Але спочатку трішки відпочинимо.
Пташина фізкультхвилинка https://youtu.be/sh4EKVAMm-I
Вихователь: На цьому тижні ми багато з вами говорили про свійських птахів, сьогодні ми намалюємо друзів для півника, щоб йому не було самотньо (слайд 8)
Діти, перш ніж приступити до роботи, давайте згадаємо:
- Де живе півник? ( в курнику) (слайд 9)
-Якої форми тулуб? (овальної) (слайд 10)
-А який хвіст у півня? (красивий, кольоровий, великий)
- А що є на голові у півника? (дзьоб, очі, гребінець, борода)
-А чим ходить півник? (лапами)
-Подивіться, які вони в нього великі!
-А що є на лапах? (шпори)
- Півник встає найперший і своїм співом будить всіх. А як він кричить? (ку-ку-рі-ку). Його називають - голосистим! То який півник? (голосистий) https://youtu.be/mXthnWisCj0
Вихователь: Перед тим, як ми почнемо малювати, давайте розімнемо наші пальчики.
Пальчикова гімнастика «Гуси»
Сірі гуси налетіли (поворушити пальчиками у повітрі)
І на лузі тихо сіли. (долоні покласти на стіл)
Походили, походили, (пальчиками «походити» по столі)
І поїли, і поїли, (пальчиками стукати по столу)
Знялися і полетіли. (пальчиками поворушити у повітрі).
Вихователь: Ось такого півника ми з вами намалюємо, будемо малювати з долоньки. Для цього нам будуть потрібні фарби, пензлик, серветка, ємкість з водою, простий олівець, аркуш паперу на якому ми будемо малювати. https://youtu.be/83YULVdLzc4
Спочатку прикладемо долоньку до аркуша паперу так, щоб великий пальчик дивився вгору – це буде голова нашого півника і обведемо долоньку. З’єднуємо місце де залишився простір округленою лінією. Намалюємо півнику очко, дзьобик, півник має гребінець та борідку, крильце, ніжки. Тепер розмалюємо його фарбами Спочатку беру червоний колір – замалюю гребінець і таким самим кольором замалюємо борідку. Помиємо гарно пензлик. Візьмемо жовтий чи оранжевий – намалюємо дзьобика, лапки. Прикрасити півника можна за своїм бажанням, використовуючи лінії прямі, хвилясті, кружальця та іншими елементами малювання. Розмальовуйте охайно не виходячи за намальовані лінії. Між кожною зміною фарби добре промивайте пензлик , не забувайте про це, щоб не забруднити іншу фарбу. Користуйтеся серветкою, якщо з пензлика треба прибрати зайву воду або фарбу. Другою рукою обов’язково притримуйте аркуш паперу на якому ви малюєте. Намалюємо травичку, по якій походжає наш півник методом прикладання. Ось такий півник у мене вийшов, спробуйте і ви.
Висновок.
Вихователь: Ви сьогодні молодці, всі добре відповідали. А вам сподобалось наше заняття?
Діти, давайте з вами пригадаємо, хто до нас сьогодні завітав у гості? (півник) (слайд 11)
Що вам сподобалось найбільше?
Приступайте скоріш до роботи, а я буду чекати на ваші малюнки!