Заняття з корекційно-розвивальної програми "Знайомство. Активізація знань про шкільне життя"

Про матеріал
Тема: Знайомство. Активізація знань про шкільне життя. Мета: створити позитивні умови для роботи в групі; ознайомити дітей з правилами взаємодії під час занять; активізувати відомості дітей про школу і шкільне життя; формувати у дітей вміння орієнтуватись в оточуючому світі.
Перегляд файлу

Тема:  Знайомство. Активізація знань про шкільне життя.

Мета: створити позитивні умови для роботи в групі; ознайомити дітей з правилами взаємодії під час занять; активізувати відомості дітей про школу і шкільне життя; формувати у дітей вміння орієнтуватись в оточуючому світі.

 

Діти сідають по колу. Психолог говорить: “ Добрий день. Ми зібралися з вами сьогодні в цій кімнаті, бо мені стало відомо, що ви любите цікаві ігри, і що ви хочете гарно підготуватися до школи. … Тут, коли ми будемо збиратися разом, ми спробуємо навчитися бути уважними один до одного, цікаво та дружньо проводити разом час. Ми буде грати в різні ігри, навчатися через ігри, але спочатку давайте я розповім вам про важливі правила (відображені на  картках):

  •      бути активними, приймати участь у всіх іграх і вправах («м’яч»);
  •      уважно слухати і не перебивати того, хто говорить («вухо»);
  •      поважати один одного («серце»);
  •      відповідь хором  («діти») – відповідь по одному («одна дитина»);
  •      піднімати руку («піднята рука»);
  •      правило тиші («1, 2, 3»).

“Знайомство”

Кожна дитина говорить: “Мене звуть... і моє улюблене заняття...” Вправа виконується по колу.

Гра “Інтерв’ю”

Мета: формування у дітей вміння орієнтуватись в оточуючому світі.

Інструкція: “Діти, уявіть собі, що я журналіст, який хоче взяти у вас інтерв’ю для газети чи журналу. Ви повинні уважно послухати запитання, які я буду задавати, а потім правильно і швидко на них відповісти.” Кожен з дітей відповідає на запитання, ті запитання, які діти не розуміють, треба пояснити і обговорити колективно.

 

Запитання для інтерв’ю:

  1. Як тебе звати (повністю)?
  2. Скільки тобі років?
  3. Як звати твоїх батьків?
  4. Як називається місто, в якому ти живеш?
  5. Який номер має твій будинок, квартира?
  6. Яких тварин ти знаєш? Які з них домашні? Які живуть в лісі? (назвати по дві тварини на кожне запитання)
  7. В яку пору року з’являється / опадає листя?
  8. Як називається та година дня, коли ти прокидаєшся? Коли ти обідаєш? Коли ти готуєшся до сну?
  9. Де ти спиш? Чим ти їси? У що ти вдягаєшся? (назвати по три предмети на кожне запитання)
  10. Тобі сподобалось?

 

Бесіда-гра “Я йду до школи!”

Мета: активізувати відомості дітей про школу і шкільне життя.

Інструкція: “Діти, давайте поділимось на дві команди. Назва однієї команди буде “ВСЕЗНАЙКИ” (це такі люди, які все знають), а іншої – “НЕЗНАЙКИ” (це такі люди, які нічого не знають). Я буду наводити запитання, команда “всезнайки” має відповідати на всі запитання тільки правильно, а команда “незнайки” повинна шуткувати і відповідати на всі запитання неправильно. За кожну правильну відповідь всезнайкам видаємо червону фішку, а незнайкам – за неправильну відповідь – синю фішку.Кожна дитина має спробувати себе в обох ролях.

Запитання:

  1. Чи потрібно ходити до школи?
  2. Навіщо потрібно ходити до школи?
  3. Що ви будете робити в школі? (Чим зазвичай займаються в школі?)
  4. Що потрібно мати учневі, щоб бути готовим до школи?
  5. Що таке “уроки”? Чим на них займаються учні?
  6. Як потрібно поводити себе на уроках у школі?
  7. Що таке “домашні завдання”?
  8. Навіщо потрібно виконувати домашні завдання?
  9. Чим ви будете займатися вдома, коли прийдете зі школи?
  10. Що нового з’явиться у вашому житті, коли ви підете у школу?

Дати дітям можливість зрозуміти, для чого вони йдуть до школи, навіщо їм вчитись, що дасть їм навчання.

Гра “Пантоміма”

Мета: прийняття позиції школяра дитиною; зменшення рівня тривожності, страхів, пов’язаних зі школою; розвиток емоційної сфери.

Інструкція: “Діти, давайте спробуємо за допомогою різноманітних поз, рухів тіла показати, як виглядають: добрий вчитель; злий вчитель; відмінник – учень, який вчиться на самі п’ятірки; учень, який погано вчиться; учень, який не хоче йти до школи; учень, який старанно робить уроки; уважний учень; неуважний учень; учень, який боїться відповідати; учень, який із задоволенням іде до школи.”

Після гри потрібно обговорити з дітьми, кого їм було приємніше показувати, кого кумедніше; яким краще бути учнем – тим, з кого сміються, чи тим, кого поважають і ставлять на зразок іншим.

А тепер давайте привітаємо всіх, хто виконував завдання”. Всі плескають в долоні.

Рефлексія заняття

“ Діти, давайте пригадаємо все, чим ми сьогодні займалися. Що вам більше всього сподобалося? Що було важко робити? Що цікавого і нового ми сьогодні дізналися?”

Прощання

Діти посміхаються один одному, машуть рукою і промовляють: “Дякую всім, до побачення!”

 

 

docx
Додано
6 грудня
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку