Тема: Знайомство. Активізація знань про шкільне життя.
Мета: створити позитивні умови для роботи в групі; ознайомити дітей з правилами взаємодії під час занять; активізувати відомості дітей про школу і шкільне життя; формувати у дітей вміння орієнтуватись в оточуючому світі.
Діти сідають по колу. Психолог говорить: “ Добрий день. Ми зібралися з вами сьогодні в цій кімнаті, бо мені стало відомо, що ви любите цікаві ігри, і що ви хочете гарно підготуватися до школи. … Тут, коли ми будемо збиратися разом, ми спробуємо навчитися бути уважними один до одного, цікаво та дружньо проводити разом час. Ми буде грати в різні ігри, навчатися через ігри, але спочатку давайте я розповім вам про важливі правила (відображені на картках):
Кожна дитина говорить: “Мене звуть... і моє улюблене заняття...” Вправа виконується по колу.
Мета: формування у дітей вміння орієнтуватись в оточуючому світі.
Інструкція: “Діти, уявіть собі, що я журналіст, який хоче взяти у вас інтерв’ю для газети чи журналу. Ви повинні уважно послухати запитання, які я буду задавати, а потім правильно і швидко на них відповісти.” Кожен з дітей відповідає на запитання, ті запитання, які діти не розуміють, треба пояснити і обговорити колективно.
Запитання для інтерв’ю:
Мета: активізувати відомості дітей про школу і шкільне життя.
Інструкція: “Діти, давайте поділимось на дві команди. Назва однієї команди буде “ВСЕЗНАЙКИ” (це такі люди, які все знають), а іншої – “НЕЗНАЙКИ” (це такі люди, які нічого не знають). Я буду наводити запитання, команда “всезнайки” має відповідати на всі запитання тільки правильно, а команда “незнайки” повинна шуткувати і відповідати на всі запитання неправильно. За кожну правильну відповідь всезнайкам видаємо червону фішку, а незнайкам – за неправильну відповідь – синю фішку.” Кожна дитина має спробувати себе в обох ролях.
Запитання:
Дати дітям можливість зрозуміти, для чого вони йдуть до школи, навіщо їм вчитись, що дасть їм навчання.
Мета: прийняття позиції школяра дитиною; зменшення рівня тривожності, страхів, пов’язаних зі школою; розвиток емоційної сфери.
Інструкція: “Діти, давайте спробуємо за допомогою різноманітних поз, рухів тіла показати, як виглядають: добрий вчитель; злий вчитель; відмінник – учень, який вчиться на самі п’ятірки; учень, який погано вчиться; учень, який не хоче йти до школи; учень, який старанно робить уроки; уважний учень; неуважний учень; учень, який боїться відповідати; учень, який із задоволенням іде до школи.”
Після гри потрібно обговорити з дітьми, кого їм було приємніше показувати, кого кумедніше; яким краще бути учнем – тим, з кого сміються, чи тим, кого поважають і ставлять на зразок іншим.
“А тепер давайте привітаємо всіх, хто виконував завдання”. Всі плескають в долоні.
“ Діти, давайте пригадаємо все, чим ми сьогодні займалися. Що вам більше всього сподобалося? Що було важко робити? Що цікавого і нового ми сьогодні дізналися?”
Діти посміхаються один одному, машуть рукою і промовляють: “Дякую всім, до побачення!”