Заняття з LEGO цеглинками на тему:
« Круглячок та Вухастик ».
(старша група) м. Прилуки 2020 рік
Освітні завдання: розширювати та уточнювати знання дітей про конструктор LEGO та мешканців тваринного світу; заохочувати до створення власних образів та втілення задуманого за допомогою конструктора;
розвивати мову, мовлення, пам'ять, мислення, увагу, пробудження інтересів до нового, біг у розтіч з ловінням. виховання кмітливості, уваги, швидкої орієнтації в просторі, спритності.
Матеріал: відео-ролик оповідання про дружбу, атрибути до гри: «Їжак та миші», конструктор LEGO, загадка про Їжачка, набори 6 цеглинок LEGO, сухе листя, 6 аркушів картону відповідно до кольору цеглинок, зразок Їжачка, Зайчика, ноутбук.
Перебіг проведення:
Організаційний момент.
Підійшли усі до мене,
буде гра у нас весела.
Про листочки та звірят,
і допитливих малят.
Гра: «Лабіринт!» (заздалегідь обираю галявину де багато опалого листя, розгрібаю її з боків так, щоб вийшли кордони лабіринту. Тепер шукаємо правильну дорогу!)
Гра: «Полювання на кольори LEGO»
( вибираю 6 аркушів кольорового картону і по 10 елементів LEGO, які відповідають кожному кольору. Сховала всі елементи LEGO на території майданчика, і поклала кольоровий картон біля себе на певній відстані одне від одного. Запускаю годинник, і діти, розпочнуть полювання. Щойно вони знайшли LEGO, покладуть його на відповідний папірець.
В чарівній країні Леголендії є багато іграшкових людей, будинків, машин. А в Цеглинковому лісі на жовтій галявині мешкають дикі тварини та птахи. Сьогодні ми підемо в гості до одного з них. Щоб дізнатись, хто це?
Нам потрібно відгадати загадку.
Загадка:
В лісі є кравець чудовий.
Шиє звірям він обнови.
Для ведмедя—кожушки.
Для лисички—чобітки.
Для куничок—рукавички.
А для білочки спіднички,
Зайцю валянки на лапки
І для вовка теплу шапку.
Ще й собі пошив піджак,
Хто кравець такий?... (Їжак)
Про кого, ця загадка? Правильно, про Їжачка.
Пропоную вам переглянути оповідання про дружбу.
Оповідання про дружбу. Солтис-Смирнова Марія Петрівна
( канал Кузьменко Світлана-відео-перегляд оповідання) https://www.youtube.com/channel/UCSr7B3SasANCHiUlYJRdtTg
Маленький їжачок, що жив у нірці , одного погожого дня вирішив прогулятись. Вийшов їжачок з дому і захоплено подивився довкола: ранкове сонечко посміхалося сонному лісу, перетворюючи росу на коштовне каміння, яскраві квіти раділи, що прийшов новий день, чувся стукіт дятла і солов’їна пісня.
Їжачок так захопився, спостерігаючи за такою красою, що й не помітив, як зіткнувся з зайченям.
-Пробач, я тебе не побачив.
-Нічого,-відповіло зайченя. Мене звати Вухастик.
-А я-Круглячок. Нумо гратися разом, -запропонував їжачок. Так вони і , подружились.
Гралися їжачок з зайченям цілий день то у схованки, то у доганялки, спостерігали за яскравим метеликами, тоді дивились, як у річці «плавають» хмарки, а ввечері стомлені, але задоволені попрощались.
Їжачок вдома розповів батькам про зайчика і пішов спати. І снився йому друг Вухастик.
-Як називається оповідання?
-Про кого розповідається в оповіданні?
-Як звати зайчика? Їжачка?
- В які ігри гралися їжачок із зайчиком?
-Хто снився Круглячку? (друг Вухастик)
Є одне правило дружби: « Хочеш мати вірного друга, постарайся сам стати вірним другом!»
Конструювання з LEGO цеглинок Їжачка та Зайчика.
(зразок -картинка Зайчика та Їжачка, силует на тротуарі або підлозі)
Розділяю дітей на 2 команди.
1команда. « Їжачка.»
Давайте уважно, розглянемо будову їжачка: голова, тулуб, лапки. Тіло вкрите голками. На мордочці є маленький носик, очі, рот. З чого будемо викладати Їжачка? З кольорових LEGO цеглинок. А ще нам допоможуть ось такий зразок-картинка Їжачка.
2 команда. «Зайчика.»
Давайте уважно, розглянемо будову зайчика: голова, тулуб, лапки. Тіло вкрите шерстю. На мордочці є маленький носик, очі, рот. З чого будемо викладати Зайчика? З кольорових LEGO цеглинок. А ще нам допоможуть ось такий зразок-картинка Зайчика.
(діти викладають завдання, викладають тваринок)
Рухлива гра: «Їжак і миші»
Завдання: біг у розтіч з ловінням. Виховання кмітливості, уваги, швидкої орієнтації в просторі, спритності.
Хід гри
Всі діти стають у коло і беруться за руки. З дітей вибирають їжака і мишку. Мишка стає посередині кола, їжак поза колом. Вихователь разом з дітьми, ходячи по колу, проказує:
Ходить лісом їжачок
Із колючок кожушок
Мишку він спіймати хоче,
Щоб поснідати охоче.
Потім діти зупиняються, піднімають вгору руки, утворюючи ворота і говорять:
- Мишко, Мишко не зівай,
а швиденько утікай!
Після слів «Утікай!» мишка вибігає з нірки, а їжак починає її ловити. Гра закінчується, якщо їжак зловить мишку. При повторенні гри вихователь обирає іншого їжака і мишку.
Правила гри: Їжак починає ловити мишку на слово «утікай»
Вказівки до гри: Коли мишка втомлюється бігати, вихователь каже: «Нірку зачиняємо». Тоді діти присідають, опускаючи зчеплені руки і гра закінчується.
Гра: «Відгадай та покажи!»
( показую цеглинки на яких зображена та чи інша тваринка, пропоную, дітям запам'ятати.)
-За якою цеглинкою заховалась білочка? (діти піднімають цеглинку відповідного кольору)
-За якою цеглинкою заховалась лисичка? Ведмедик? Заєць? Вовк? Їжак?
Підсумок заняття.
-Чи сподобалася вам подорож до Леголендії?
-Що найбільше сподобалось?
-Кого б ще ви хотіли зустріти в Леголендії?