Тема: «Дорогою казки чарівної»
Мета: Продовжувати спонукати дітей виразно зображувати знайомі предмети при ліпленні з муле - патату (солоного тіста) – морквинки,бублики; працювати в групі, використовуючи знайомі прийоми ліплення та інших технік зображувальної діяльності ( аплікація ),використовуючи героїв знайомої казки «Колобок».
Розвивати мислення,уяву, дрібні м’язи пальців рук; активізувати словник прикметниками ( довговухий, хитра, грізний) , дієсловами ( скачуть).
Виховувати доброзичливість,вміння працювати разом в колективі,турботу про тварин.
Обладнання: іграшки: колобок, заєць, ведмідь, лисиця; малюнок-сюрприз
,зображений воском колобок, декорації зимового лісу, муле – патат (білий,оранжевий, зелений), дошки для ліплення,заготовки для аплікації із круп ( рис, пшоно, манка ), вологі серветки, акварельні фарби блакитного кольору, склянки з водою.
Хід заняття І. Організаційна частина.
- Доброго дня, діти. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати казкою. Тож давайте спочатку привітаємось: Добрий день, добрий день, добрий день усім,
Щастя ми бажаєм і здоров’я всім,
А щоб щастя – отаке ( руки вгору ), А здоров’я – отаке ( руки вбоки ).
ІІ. Основна частина.
- Я сьогодні отримала листа ( відкриваю конверт ). Діти , погляньте, цей лист пустий? Щоб побачити, що там зображено, чи написано, потрібно взяти до рук пензлики та акварельні фарби і зафарбувати аркуш блакитним кольором. Але спочатку ми розімнемо пальчики.
Пальчикова гра «П’ять і п’ять”
П’ять і п’ять пішли гуляти,
Разом весело їм грати,
(Руки перед собою,долоньки широко розкриті. Потім пальці обох рук згинаються і розгинаються.)
Обернулися,
(Виконувати обертальні рухи кистями рук.)
Посміхнулися,
В кулачок ось так згорнулися. (Пальці рук стиснуті в кулак.)
Ось такі всправнесенькі Пальчики малесенькі!
(Постукати кулачок об кулачок. Вправу повторити два рази.)
(Діти виконують завдання: на малюнку з’являється зображення колобка ).
- Діти, хто це? (Колобок ).
- Вірно, це Колобок. Він хоче запросити вас у подорож до зимового лісу. Цікаво, кого ми там можемо зустріти? Підемо разом з Колобком до лісу і побачимо.
Ось і зимова галявина. Тихо в лісі. Доріжка привела Колобка до ялинки. Погляньте, під ялинкою хтось сидить:
Вушка довгії стирчать,
Лапки білії дрижать,
Хто цей сірий побігайчик?....( Зайчик )
Труситься бідний зайчик, змерз, певно… Колобок дуже поспішав і не взяв ніякого гостинця для зайчика. Як ми можемо допомогти Колобку, чим можна пригостити зайчика? Пропоную виліпити маленькі морквинки,адже вухань їх дуже любить.
Послідовність виконання: діти беруть шматок тіста оранжевого кольору і скачують з нього кулю. Розкачують кулю до її перетворення на видовжений овал і для отримання гострого кінчика морквини розкачують один бік овалу. Із зеленого тіста розкачують ковбаску розміром з мізинець і ділять її на три частини. Кожну частину розплющують за допомогою щипків, утворюючи листочки. Прикріплюють листочки до товстої частини морквини( діти стають навколо столу і виконують завдання.)
- Покладемо морквинки для зайчика ось тут, у корзинку,щоб зайчик скуштував.
- Покотився Колобок далі лісовою стежинкою. І прикотився до великої кучугури снігу. Прислухайтесь, хтось сопе? Хто це може бути?
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав, а як впав глибокий сніг, він поспати трохи ліг. (Ведмідь)
- Не будемо будити ведмедя, нехай собі спить до весни, а намалюємо для нього малюнок зимового лісу з природніх матеріалів ( круп).
- Так.
Послідовність виконання: на листках зображені контури зимового лісу. Діти намазують клеєм контури і насипають крупи на зображення. Використовують для зображення сніговика манку, снігу – манку з пшеничною крупою, для ялинки – пшеничну крупу( діти діляться на групи то 3 – 4 чоловіки і виконують завдання).
- Гарні в нас вийшли малюнки ?
- Ми покладемо їх у конверт і підпишемо,що це лист для ведмедя. Він прокинеться і відкриє його.
- Покотився Колобок доріжкою далі. Подивіться, промайнув за деревом хвіст пухнастий.
Вона руденька, ще й хитренька,
Не велика, не маленька,
Вона Вовчику сестричка,
А зовуть її - …. ( Лисичка ).
- Бачите,яка весела сьогодні лисичка? А знаєте, чому? У неї сьогодні День Народження і вона хоче запросити Колобка до себе в гості і пригостити чаєм. Але не встигла напекти бубликів до чаю. Пропоную допомогти лисичці «приготувати» бублики.
Послідовність виконання: діти беруть тісто та ліплять бублики. Розкачують невеличкі ковбаски та з’єднують їх кінці між собою,утворюючи бублик.
- Залишимо Колобка у лисички в гостях чаювати, а самі повернемося до садочка.
ІІІ. Підсумок заняття.
- Кого ми зустріли в лісі?
- Що зробили для зайчика?
- Що зробили для ведмедя?
- А лисиця з’їла Колобка під час подорожі зимовим лісом?
- Яким чином ми допомогли лисиці?
- З героями яких казок ви хотіли б ще зустрітися?
- На цьому наше заняття закінчене, ви всі були молодці та старались . До побачення.