Система екологічного виховання у ЗДО

Про матеріал
Система роботи з екологічного виховання у ЗДО включає у себе такі складові: Професійна підготовка педагогів Екологічне просвітництво батьків Створення екологічно-розвивального середовища Екологізація різних видів дитячої діяльності в ДНЗ. У даному матеріалі описано складові екологічного виховання, з досвіду роботи вихователя ЗДО.
Перегляд файлу

"Система роботи з екологічного виховання з дошкільниками".

Ознайомлення дітей з природою та виховання відповідального ставлення до неї саме в дошкільному віці має величезне значення і є невід'ємною складовою освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі. Навчити помічати красу довкілля, гармонійно співіснувати з природою та раціонально використовувати її багатства - ось пріоритетні завдання екологічного виховання дошкільників. Чітко усвідомивши в дошкільному дитинстві відповідальність за природу як живий організм, у майбутньому дитина відчуватиме невід'ємну потребу діяти заради збереження та відновлення її багатств.

Система роботи з екологічного виховання включає у себе такі складові:

  1. Професійна підготовка педагогів
  2. Екологічне просвітництво батьків
  3. Створення екологічно-розвивального середовища
  4. Екологізація різних видів дитячої діяльності в ДНЗ.

Одним з важливих факторів, що впливають на формування основ екологічного світогляду у дитини, є професійна підготовка педагогів.

У нашому ДНЗ впроваджені в роботу різноманітні форми підвищення кваліфікації співробітників: конкурси : «Город на вікні», конкурс на кращий дизайн групових ділянок, конкурс на кращу годівничку для птахів .

Через консультації, семінари, практикуми вихователі отримують природознавчі, екологічні знання, знайомляться з програмами, методиками екологічного виховання дошкільнят.

Не секрет, що здійснювати екологічну освіту батьків набагато важче, ніж дітей. Однак цим питанням займатися необхідно, так як без підтримки батьків нам не обійтися.

Крім просвітницької роботи з батьками (консультації, батьківські збори на екологічну тему, буклети, пам'ятки та ін), велика увага приділяється спільній діяльності дітей і дорослих, так як саме через діяльність людина впливає на навколишній світ. Крім того, такий підхід сприяє співробітництву, емоційному, психологічному зближенню батьків і дітей. Батьки надають допомогу в збиранні колекцій, експонатів з природного матеріалу, в оформленні ділянок дошкільного закладу.

Одна з важливих умов виховної, освітньої роботи з екологічної освіти дошкільників - правильна організація розвиваючого предметного середовища Розвиваюче середовище складається з різноманітних елементів, кожен з яких виконує свою функціональну роль.

У кожній віковій групі є куточки природи, призначені для знайомства дітей з об'єктами природи, для навчання класифікації за різними ознаками. Кутки природи включають в себе різні за величиною і видами кімнатні рослини, акваріуми, призначені для відпочинку дітей та догляду за кімнатними рослинами та мешканцями акваріума. Город на вікні - створюється в кожній віковій групі для спостережень за ростом рослин.

 

 

Екологізація різних видів дитячої діяльності в ДНЗ.

Різноманітність видів діяльності, інтегрований підхід у навчанні, що сприяє формуванню не тільки екологічно грамотного, але і всебічно розвиненої людини, - ось головні аспекти роботи педагога з дітьми.

Коротко у фото, з власного досвіду.

Прогулянка і спостереження

Саджаємо город

Город на підвіконні

Екскурсії

Свято «Мода із відходів»

Виставки осінніх композицій

Відкриті заняття

Досліди

Трудова діяльність

Загартовуючі процедури

Акції

Ігри

 

Різні форми, методи роботи,  все це має забезпечити її успішність. Адже самостійно росте лише бур'ян, а сучасне екологічне мислення треба вирощувати, як вирощують культурні злакові. Вирощувати, беручи все найкраще від екологічного сприймання наших предків та інших народів.

«Природа стає виховним могутнім фактором лише тоді, коли маленька людина після трьох - чотирьох років навчання... з подивом приходить до думки: світ навколо мене став багатшим, красивішим і ця зміна світу - моя праця, це я.» (Сухомлинський В.О. )

Таким чином, при взаємозв'язку всіх компонентів системи екологічного виховання дітей в ДНЗ досягаються найбільш ефективні результати засвоєння екологічних знань дошкільниками.

 

docx
Додано
26 березня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку