Заняття з логiко-математичного розвитку + ознайомлення з природним довкiллям. Тема "Допоможемо iжачковi

Про матеріал
Програмовий зміст: розширити знання дітей про диких тварин, вчити правильно називати тварин та їх дитинчат; закріпити поняття "один", "багато", знання про геометричні фігури: об’ємну (куля), площинні (круг, квадрат); за допомогою дотиково-рухового та зорового аналізаторів порівнювати предмети за розміром, висотою та шириною. Збагачувати словник дітей словами "зайченя", "білченя", "лисеня", "вовченя", "широкий", "вузький". Формувати вміння будувати з цеглинок ЛЕГО містки: широкий короткий (викладання цеглинок попарно), вузький довгий (викладання цеглинок одна за одною). Розвивати комунікативне мовлення, вміння відповідати на запитання; пам'ять, увагу, уяву; дрібну моторику рук. Виховувати культуру спілкування, любов до природи, дбайливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

КЗ «Краснопавлівський ЗДО (ясла-садок)  комбінованого типу «Оленка»

Лозівської міської ради  Харківської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

з комунікативно-мовленнєвої

та сенсорно-пізнавальної діяльності

 

на тему «Допоможемо їжачкові»

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

Бондаренко О.М.

 

 

 

2022р

Програмовий зміст: розширити знання дітей про диких тварин, вчити правильно називати тварин та їх дитинчат; закріпити поняття "один", "багато", знання про геометричні фігури: об’ємну (куля), площинні (круг, квадрат); за допомогою дотиково-рухового та зорового аналізаторів порівнювати предмети за розміром, висотою та шириною. Збагачувати словник дітей словами "зайченя", "білченя", "лисеня", "вовченя", "широкий", "вузький".  Формувати вміння будувати з цеглинок ЛЕГО містки: широкий короткий (викладання цеглинок попарно), вузький довгий (викладання цеглинок одна за одною).

Розвивати комунікативне мовлення, вміння  відповідати на запитання; пам'ять, увагу, уяву; дрібну моторику рук. 

Виховувати культуру спілкування, любов до природи, дбайливе ставлення до тварин.

 

Матеріал:  картинки із зображенням тварин та їхніх дитинчат, великих і маленьких морквинок та ялинок; площинні зображення будиночків лисички та вовчика, геометричні фігури квадрат, круг; конструктор ЛЕГО,  шишки та горішки різного розміру; декорація лісу (штучні ялинки, дупло, річка, вузький та широкий місток).

 

Хід заняття:

І. Організаційна частина.

1. Психогімнастика «Я всміхаюсь сонечку»  (привітання у колі)

Вихователь: Малята, всі у коло ставайте один одного вітайте!

Я всміхаюсь сонечку

Здраствуй, золоте,

Я всміхаюсь квіточці

Хай вона росте!

Я всміхаюсь зимоньці:

насипле хай сніжка

Я всміхаюсь друзям всім:

Зичу їм добра.

 

2. Сюрпризний момент.

Чути плач дитинча.

Вихователь: Діти, послухайте, хто це плаче?

Вихователь разом з дітьми  знаходить Їжачка, який загубився.

Вихователь:  Їжачок, чому ти плачешь?

  • Малята, Їжачок вибіг погуляти і загубився. Він  не може знайти доріжку до свого будиночка.
  • А де живе Їжачок?

Діти: В лісі.

Вихователь:  Малята, давайте допоможемо,  Їжачкові знайти його будиночок.

Діти йдуть по уявному лісу.

ІІ.  Основна частина.

1.Загадка

Вихователь: Дітки, я знаю, що нас тут хтось чекає? Я вам зараз загадаю загадку і ми дізнаємось хто це:

Білий кожушок,

пара довгих вушок

Скорий побігайчик

А зветься він ? ( зайчик)

Вихователь на мольберті виставляє  картинку  із зображенням великого

та маленького зайчика.

Вихователь: Ви молодці, правильно відгадали, але  Зайчик тут не один.

  • Хто це з ним?

Діти: Маленький зайчик.

Вихователь: Як зветься дитинча Зайчика?

Діти: Зайченя

Вихователь: Так

Вихователь: Зайчик який?

Діти: Великий. 

Вихователь: А зайченя?

Діти: Маленьке.

Вихователь показує дітям

площинне зображення морквинок різного розміру.

Вихователь:  Зайчики  бігли додому і розсипали свої морквинки.

  • Треба допомогти  їм зібрати морквинки.

 

2. Вправа «Зайчики та морквинки»

Вихователь: Велика морквинка буде кому?

Діти: Зайчику.

Вихователь: А зайченяті яку треба дати морквинку?

Діти: Маленьку.

Вихователь: Скільки великих морквинок?

Діти: Одна.

Вихователь: А маленьких?

Діти: Багато.

Вихователь: Давайте порахуємо  скільки маленьких морквинок.

(діти рахують)

Діти: Три.

Вихователь: Зайчики вдячні вам за допомогу і хочуть з вами потанцювати.

3. Музична руханка «Зайці танцювали»

Діти разом з вихователем виконують рухи.

Вихователь  показує площинне зображення ялинок дітям.

Вихователь:  Діти що це?

Діти: Ялинки.

Вихователь: це які ялинки за розміром?

Діти: Маленькі.

Вихователь: А це які?

Діти: Великі.

Вихователь: Скільки великих ялинок?

Діти: Одна.

Вихователь: А маленьких?

Діти: Багато.

Вихователь: Хто  живе під великою ялинкою?

Діти: Великий зайчик.

Вихователь: А під маленькими ялинками?

Діти: зайченя.

Вихователь: Скільки великих ялинок?

Діти: Одна.

Вихователь: А маленьких?

Діти: Багато.

Вихователь: Велика ялинка, яка за висотою?

Діти: Висока.

Вихователь: А маленькі?

Діти: Низькі.

Вихователь: Ми з вами заховали зайчиків під ялинки, щоб їх не знайшов вовк.

Вихователь: - А ми разом з Їжачком вирушаємо далі.

Діти їдуть з вихователем. Підходять до  дерева з дуплом.

4. Загадка

Вихователь:  Малята, щоб дізнатися хто тут живе давайте відгадаємо загадку:

Є горішки і грибочки

у дуплі на мотузочку

Плигаю по гілочкам

Я руденька ...(білочка)

Вихователь: Так, це білочка.  А якого вона кольору?

Діти: Руда

Вихователь показує картинку Білки та білченя.

Вихователь: Це матуся Білка.  А як будуть  звати дитинча білки ?

Діти: Білченя.

Вихователь: Білченя  бігало, стрибало та розсипало усі запаси, які матуся Білка приготувала на зиму: всі шишки і горішки змішалися. Нам треба розкласти їх по кошикам.

5. Вправа « Шишки, горішки».  Сортування

Діти розкладають по окремим кошикам шишки та горішки.

Вихователь: Молодці дітки, ви дуже допомогли білочці.

Вихователь:  А які за розміром у нас є горішки ?

Діти: Великі, маленькі.

Вихователь: Я пропоную вам узяти  по одному великому горішку і пограти разом зі мною.

Діти беруть у руки по одному горішку.

6. Самомасаж  «Горішок»

Цей горішок - фантазер

Він - чудовий масажер

(довільними рухами покотити горіх по долоні)

Візерунчатий бочок

розкриває кулачок

Міцно ти його здави

Свою силу прояви.

(Почергово стискати горіх у лівій та правій долоні)

Вихователь: Малята, на яку об’ємну геометричну  фігуру схожий горішок? Діти: Куля.

Вихователь: Добре діти, молодці. А нам треба вирушати далі.

7. Загадка

Вихователь:  На нас ще хтось чекає.

У лісі темному живе

Довгий хвіст пухнастий має

Їй на місті не сидиться А зовуть її….(Лисиця).

Вихователь:  Вірно, дітки, це лисичка.

 

8. Дидактична гра "Добери віконц"

Вихователь: У лисички є друг Вовчик –братик. Вовчик та лисичка побудували собі хатинки, але живуть вони в них не самі. Давайте розглянемо картинки.

(показую картинки із зображенням лисиці та лисенят, вовка та вовченят)

Вихователь: Подивіться, дітки, це матуся лисиця, а це її дитинча маленьке лисеня. Це тато вовк, а його дитинча звуть маленьке вовченя. 

У звіряток гарні будиночки, але чогось бракує… Малята, чого не має у будиночках?

Діти: віконечок.

Вихователь: Я знаю, що лисичка хоче для свого будиночка круглі віконечка, а братик -вовчик – квадратні. Допоможемо звірятам зробити віконечка?

Для лисички робимо круглі віконця, а для вовчика – квадратні.

 

Діти виконують завдання, викладаючи на будиночках, віконця

відповідної форми. За потреби допомагаю дітям виконувати завдання.

Закріплюю з дітьми назви геометричних форм.

Вихователь: Дітки, нам лисичка дуже дякую за допомогу. Тепер у них з вовчикам у будиночках буде світло і затишно, а  їх діткам буде гарно гратися. А ми з вами попрощаємося із звірятами та підемо далі шукати будиночок Їжачка.

Підходимо до річечки.

Вихователь: Дітки, куди ми з вами прийшли?

Діти: до річки.

Вихователь: А скажіть через цю річку ми зможемо перейти?

Діти: ні.

Вихователь: А чого ми не можемо перейти?

Діти: місточка немає.

Вихователь: А я знаю, що нам треба зробити. У нас з вами є цеглинки ЛЕГО.

Давайте ми збудуємо з них два місточка. Один широкий для нас, а другий вузенький для Їжачка.

 

9. Конструювання  з ЛЕГО – цеглинок

Діти будують два містки.

Один вузенький і довгий, другий широкий і короткий.

Діти підходять разом з вихователем до річки, на якому лежить широкий

 і вузький місточки

Вихователь: Діти, що ви бачите на річці?

Діти: Містки

Вихователь: Дітки, скажіть, який оцей місточок завширшки?  

Діти: широкий.

Вихователь:  а цей?

Діти: вузький.

Вихователь: Діти а хто у нас піде по вузенькому місточку?

Діти: Їжачок.

Вихователь: А нам з вами зручно буде йти по вузенькому місточку?

Діти: ні.

Вихователь: А по якому нам буде зручно йти?

Діти: По широкому.

Вихователь: А якщо ми підемо по вузькому, що може з нами статися?

Діти: ми впадемо у воду.

 

Пропоную дітям пройти по широкому містку, а Їжачка провести по маленькому. Діти йдуть через широкий місток, а Їжачок по вузькому.

Всі підходять до будиночка Їжачка.

 

Вихователь: Дітки, ми з вами допомогли Їжачкові знайти дорогу до його хатинки. Він дуже радий і щиро дякує  нам за допомогу і пригощає  нас яблучками.

ІІІ. Заключна частина.

Підсумок.

Вихователь: А кому ми сьогодні допомагали?  ( Їжачкові)

А куди ми з вами в подорож ходили? (в ліс)

А кого ми бачили в лісі? ( зайчика, лисичку, білочку)

Дітки, я вам дуже вдячна. Ви були уважні, допомагали нашим звірятам. Ви у мене молодці.

 

docx
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку