Заняття з малювання в другій молодшій групі з елементами аплікації
Підготувала керівник гуртка з
образотворчого мистецтва
Білоус О.О.
Тема: Мишка і ріпка
Мета: навчити створювати нескладну композицію за сюжетом знайомої казки: смужки паперу зеленого кольору надривати бахромою й наклеювати на папір, щоб вийшла травичка; малювати фарбами велику ріпку й маленьку мишку; домальовувати кольоровим олівцем або фломастером хвостик мишки. Розвивати відчуття форми й композиції. Виховувати старанність, охайність.
Матеріал: аркуші паперу різного кольору ( блакитного, білого, світло-зеленого, світло-коричневого)- на вибір дітям, смужки паперу зеленого кольору, гуаш, пензлики, фломастери, клей, серветки.
Хід заняття
Читаю дітям казку «Ріпка» в обробці Івана Франка.
«Був собі дід Андрушка, а в нього баба Марушка, а в баби донечка Мінка, а в дочки собачка Фінка, а в собачки товаришка – киця Варварка, а в киці вихованка – мишка Сіроманка.
Раз весною взяв дід мотику, скопав у городі грядку велику, гною трохи наносив, грабельками підпушив, зробив пальцем дірку та й посадив ріпку.
Працював дід не марно: зійшла ріпка гарно. Щодень ішов дід у город, набравши води повен рот, свою ріпку поливав, їй до життя охоти додавав. Росла собі ріпка, росла! Зразу така, як мишка була, потім, як кулак, потім, як два, а на кінці стала така, як дідова голова. Тішиться дід аж не знає, де стати.
«Час – каже,- нашу ріпку рвати». Пішов він на город – гуп, гуп! Узяв ріпку за зелений чуб; тягне руками, вперся ногами, мучився, потім увесь день, а ріпка сидить у землі як пень. Кличе він бабу Марушку: «Ходи, бабусю, не лежи, мені ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город – гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за плече…»
Показую дітям ілюстрацію до казки «Ріпка» і пропоную намалювати свої чудові малюнки про те, як мишка допомогла витягти ріпку.
Показую основу для композиції – аркуш паперу блакитного кольору. Беру смужку паперу зеленого кольору, надриваю бахромою, приклеюю внизу аркуша, потім малюю більшу ріпку й маленьку мишку, хвостик мишки домальовую олівцем або фломастером. Уточнюю уявлення дітей: ріпка – велика, кругла, жовта із зеленими листочками, а мишка – маленька, сіренька, з тонким хвостиком.
Допомагаю дітям визначитися з вибором паперу для фону. Нагадую послідовність роботи. Діти виконують завдання.
В кінці заняття розглянути та помилуватися роботами дітей.