ТЕМА : Ландшафтний дизайн
Мета:
Тип уроку: застосування (закріплення) знань, вмінь і навичок.
Обладнання: мультимедійна презентація, довідкові картки, картки завдання, кольорові олівці.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань учнів
– Давайте згадаємо будову квіткової рослини, і які функції виконують частини рослини?
Корінь - поглинання із ґрунту води й мінеральних речовин.
Листок - поглинання сонячної енергії й утворення органічних речовин.
Стебло - проведення води й живильних речовин.
Квітка, плід, насіння - органи розмноження.
– Які умови необхідні для вирощування рослин?
(живильні речовини, вода, тепло, сонячна енергія, світло).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Квітникарство або Квіткарство — галузь рослинництва, що займається селекцією і вирощуванням рослин з декоративними цілями: для зрізування букетів, створення оранжерей і зелених насаджень відкритого ґрунта, а також для прикрашання житлових і виробничих приміщень.
Квітникарство — один з напрямів декоративного садівництва. Воно має справу з вирощуванням рослин для прикрашання парків і скверів. Займатися квітникарством люди почали з глибокої давнини.
А хто ж проектує всі міські квітники, займається добіркою рослин для них?
Це, звичайно ж, дизайнер, ландшафтний дизайнер - людина, яка займається творчим проектуванням.
Давайте й ми сьогодні пройдемо невеликий курс навчання професії дизайнера ландшафту.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Попередниками професії дизайнера ландшафту прийнято вважати садівників. Але вони були не звичайними, а придворними садівниками, які займалися озелененням присадибних земель, парків. Розквіт професії почався в XVI столітті. Легендарним "ландшафтним дизайнером" до цього дня залишається Андре Ленотр, автор знаменитого Версальського парку (ХYII століття). Французького майстра ще за життя називали «Королем садівників». Багато знайомі і з шедеврами російського історичного ландшафтного дизайну. Йдеться про виниклі ще в ХYIII столітті передмістях Санкт-Петербурга, Архангельське, Кусково. Ландшафтний дизайн - термін XX століття. Виник в індустріально розвинених країнах Європи (Великобританії, Німеччини), де масове зростання міст привів до знищення зелених насаджень.
Ландшафтного дизайнера можна назвати ботаніком, флористом, культурологом, архітектором і художником у одній особі. Він займається озелененням, благоустроєм, організацією садово-паркових насаджень, газонів, гірок, штучних водойм.
Професія ландшафтний дизайнер передбачає використання технічних прийомів для створення унікального стилю саду, парку, земельної ділянки. Для цього використовуються рослини, деталі ландшафту і т.п. Початковий етап - створення художньої концепції. Необхідно грамотно підібрати колірну гамму рослин, їх поєднання один з одним
В обов'язки спеціаліста не входить догляд і посадка рослин, цим займається садівник.
Все ж фахівець повинен добре розбиратися в рослинах: часу їх цвітіння, вимогам до умов вирощування, освітленні і поливі.
Сад та земельна ділянка повинні «жити» в гармонії. Фахівцю дуже важливо правильно виділити місце, з якого починається художня композиція. Саме з цього ракурсу повинен відкриватися найбільш виграшний вигляд. Сьогодні популярністю користується зонування ділянок, за допомогою якого кілька невеликих зон об'єднуються в загальну композицію. В одному саду можна одночасно об'єднати романтичний італійський стиль і квітучу японську тематику.
Великим попитом серед заможних клієнтів користується декорування рельєфного ділянки. Багаторівневі тераси дозволяють використовувати декоративні фонтани, водоспади, водойми, статуї міфічних героїв. Професія ландшафтний дизайнер передбачає винятковий смак, тут дуже важлива гармонія. Надмірна нагроможденность елементів може надати ділянці занедбаності, занадто правильні форми - неприродності.
Підбір рослин для приміщення. Квіти прикрашають будь – які приміщення. Вони піднімають людині настрій, відволікають від неприємних думок, наповнюють приємними пахощами повітря.
У кімнатах найчастіше вирощують багаторічні квіти. Такі квіти залишаються зеленими протягом усього року. Щоб квіти справді буяли і радували своєю зеленню, слід правильно і систематично за ними доглядати. Рослинам потрібні світло, тепло і волога. Але різним квітам у різній кількості. Найбільше люблять світло рослини, які прийшли до нас із сонячних країн: кактуси, пеларгонія, олеандр, клівія. У кімнаті з вікнами на південь краще вирощувати фікуси та пальми. Найбільше люблять тінь плющ, традесканція. Їх ставлять подалі від вікна.
Деякі рослини ( апельсин, лимон, примула) не люблять, щоб їх переставляли з місця на місце, вони звикають до певного положення відносно джерела світла.
Звичайні глиняні горщики є кращими для рослин, оскільки добре пропускають вологу і повітря.
Кімнатні рослини естетичніше виглядають, якщо їх розмістити на різних декоративних підставках, спеціальних кашпо, що виготовлені із лози, дерева, або плетені із шнура
Підбір рослин для території. Відповідно до нової тенденції у квітництві стало модним стало створювати строкаті суміші із різноманітних рослин, саджають упереміж і як можна щільніше одна до одної. Такий квітник схожий на квітучі луки.
При правильному компонуванні рослин квітник буде радувати нас із початку весни до пізньої осені, створюючи чудовий настрій (демонстрація ілюстрацій квітників із різноманітними рослинами, що мають різні терміни цвітіння).
Красивий вигляд має квітник, у якому рослини гармонують між собою за величиною куща й квітів, а також за формою листя.
Підбір кущів. Крім таких кущів, як калина, бузок, жимолость, у сучасному ландшафтному дизайні стали широко використовуватися рослини, що дозволяють створювати живоплоти: одно – і багатолітні ліани, іпромея триколірна, гортензія черешкова, плющ звичайний, дівочий виноград, кірказон, клематіс, троянди, що плетуться.
Живопліт приховує зону відпочинку від чужих очей, захищає від вітру і пилу, має привабливий зовнішній вигляд і не потребує багато місця. Висаджені у поточному сезоні рослини швидко обплітають високі стіни, огорожі, конструкції альтанок.
V. Практична робота.
Робота над проектом естетичне оформлення зеленої зони території :
1. Скласти план благоустрою території біля школи: накреслити план – схему розташування квітників, кущів, дерев;
2. Обґрунтувати раціональність розміщення рослин (з урахуванням їх сумісності, естетичного виду зон)
3. Скласти план догляду за насадженнями протягом року;
4) Виконати ескіз оформлення території біля школи.
VI. Підведення підсумків уроку.
VІІ. Мотивація оцінок за урок, виставлення їх в журнал, щоденник
VІІІ. Завдання додому: закінчити ескізи.
ІХ. Прибирання робочого місця.