Математика
Тема: На лісовій галявині.
Мета: ознайомлювати дітей із цифрою 7; дати поняття про утворення числа сім з двох менших чисел, продовжувати вчити розв’язувати приклади за наочними моделями; закріплювати знання дітей про дні тижня; порядкову лічбу, весняні явища природи; розвивати логічне мислення, увагу, вміння складати різноманітні звірі, рослини з геометричних фігур; виховувати товариське ставлення одне до одного, бажання допомагати тим, хто цього потребує, любов до математики.
Матеріал демонстраційний: білочка з горішками, цифри 7, 1 клубочок великий і 3 маленьких, вовчик, завдання від клубочків.
Роздавальний: картки із зображенням цифри 7, різнокольорові листочки, лічильні палички, геометричні фігури в конвертах, зошити, олівці.
Хід заняття.
Давайте, дітки, заплющимо очка і уявимо, що ми у чарівному, весняному лісі. У лісі зараз дуже спокійно, тишина. Тільки чути де-не-де накрапає весняний дощик: крап-крап-крап (імітація), зашелестів листочок: ш-ш-ш (імітація) співають пташки. Раптом здійнявся холодний вітер (імітація). І в цей час котився по лісу клубочок. Він котився, котився (імітація) і раптом заблудився і закотився до нас. Але він не простий, а чарівний.
3.Зустріч із чарівним клубочком
4.Розв’язування прикладів за наочними моделями.
Йшли собі два їжачки
Кожен ніс по три грибки
Швидко їм допоможіть,
Ті грибочки полічіть.
Скільки разом грибків несли їжаки? ( шість)
Ось листочок і грибочок
Ще листочок і грибочок
Скільки є усіх листків?
Скільки всього є грибів? (два листочки і два грибочки)
Ось була у нас морока
Посварились дві сороки
На їх шум ще дві примчало
Скільки разом сорок стало? (чотири)
5.Фізкультхвилинка
Ми пішли гуртом на луки
Підняли до сонця руки.
Потягнулися, присіли,
Підвелись , потупотіли.
Так травичка проростає,
Так пташина прилітає,
Так струмочок пробігає,
А так квітка розквітає.
Як зайчики стрибаємо,
Весну зустрічаємо.
6.Робота з роздавальним матеріалом
Діти, а зараз розглянемо малюночки в зошитах і полічимо скільки прапорців, намальовано на першому шнурочку , ( шість)
А скільки потрібно домалювати щоб стало сім? (один)
Скільки на другому?....
8.Ознайомлення з цифрою 7
Сімка схожа на косу,
На плечі її несу.
Раз – промінчик
Два-промінчик
Три –у небі ясний вінчик
А чотири-ясне сонце
П’ять – освітлене віконце
Шість - то пташка прилетіла
«Ців – ців - ців» - загомоніла
Сім-то квіти розцвітають
Вісім-дощик накрапає
Дев ять - вітер повіває
Десять - зайчики стибають
На пеньочки всі сідають
-А зараз пальчиком в повітрі напишемо цифру 7
- Молодці!
- Дивимося дітки в зошити і пальчиком проведемо по написаній цифрі.
-А зараз полічимо всі квіточки , які ви бачите в зошиті.
- Скільки всіх квіточок? (сім)
- Давайте допоможемо білочці зібрати мед з квіточок.
-Молодці!
- Розфарбуємо третю квітку олівцем червоного кольору.
- Сьому – олівцем жовтого кольору.
-П яту квітку розфарбуємо олівцем синього кольору.
- Молодці!
10.Зустріч із вовчиком
Діти, поки ми працювали , десь подівся наш чарівний клубочок. Давайте, ідемо і пошукаємо його. А ось де він, він закотився до злого вовка. Він не хоче нам його віддати, а просить пограти з ним в гру « Додаванки ».
11.Гра «Додаванки»
Вранці ми із добрим ділом
День вітаємо………. (понеділок)
Ніченька минула скоро
Зустрічаємо ……. (вівторок)
Далі спритна, молода
Поспішає…… (середа)
А четвертий день тепер
Називається……. (четвер)
Діло добре ладиться
Як настане…….. (п’ятниця)
Дома скрізь кипить робота
Як настане день …… (субота)
А субота з хлібом-сіллю
Привела сестру….. (неділю)
Ось і тижневі кінець,
Хто трудився…. Молодець!
12.Робота з геометричними матеріалом.
(Діти складають ведмедика, зайчика, ялинку).
13.Підсумок.
Діточки, ви сьогодні дуже гарно працювали. То з якою цифрою ми познайомилися? Нашому чарівному клубочку дуже сподобалося, він багато чого дізнався і навчився. Клубочок дуже вдячний вам і хоче пригостити вас маленькими гостинцями. Він прощається з нами.