Заняття з математики "У лісовій школі"

Про матеріал
Математика Тема: На лісовій галявині. Мета: ознайомлювати дітей із цифрою 7; дати поняття про утворення числа сім з двох менших чисел, продовжувати вчити розв’язувати приклади за наочними моделями; закріплювати знання дітей про дні тижня; порядкову лічбу, весняні явища природи; розвивати логічне мислення, увагу, вміння складати різноманітні звірі, рослини з геометричних фігур; виховувати товариське ставлення одне до одного, бажання допомагати тим, хто цього потребує, любов до математики.
Перегляд файлу

Математика

Тема: На лісовій галявині.

Мета: ознайомлювати дітей із цифрою 7; дати поняття про утворення числа сім з двох менших чисел, продовжувати вчити розв’язувати  приклади  за наочними моделями; закріплювати знання дітей про дні тижня; порядкову лічбу, весняні явища природи; розвивати логічне мислення, увагу, вміння складати різноманітні звірі, рослини з геометричних фігур; виховувати товариське ставлення одне до одного, бажання допомагати тим, хто цього потребує, любов до математики.

Матеріал демонстраційний: білочка з горішками, цифри 7, 1 клубочок великий і 3 маленьких, вовчик, завдання від клубочків.

Роздавальний: картки із зображенням цифри 7, різнокольорові листочки, лічильні палички, геометричні фігури в конвертах, зошити, олівці.

Хід заняття.

  1. Привітання:
  •          Доброго ранку, країно моя!
  •          Доброго ранку уся дітвора!
  •          Доброго ранку всім нашим гостям!
  •          Доброго ранку – хорошого дня!
  •           
  1. Психогімнастика

 

Давайте, дітки, заплющимо очка і уявимо, що ми у чарівному, весняному  лісі. У лісі зараз дуже спокійно, тишина. Тільки чути де-не-де накрапає весняний  дощик: крап-крап-крап (імітація), зашелестів листочок: ш-ш-ш (імітація) співають пташки. Раптом здійнявся холодний вітер (імітація). І в цей час котився по лісу клубочок. Він котився, котився (імітація) і раптом заблудився і закотився до нас. Але він не простий, а чарівний.

 

      3.Зустріч із чарівним клубочком

  •          Розплющіть, діти,  очі і подивіться на нього, який він чарівний.
  •          А на що він схожий? (на сонечко, око, коло, м’яч, кулю)
  •          Але подивіться, дітки, клубочок не сам прийшов, з ним прийшли його братики і сестрички.
  •          Скажіть, будь ласка, який за порядком стоїть зелений? Червоний? Синій? (відповіді дітей)
  •          Малята,  але клубочки нам щось принесли, а принесли  вони нам  завдання і просять нас, щоб ми їм допомогли. Давайте послухайте, що вони бачили, коли блукали у лісі.

       4.Розв’язування прикладів за наочними моделями.

Йшли собі два їжачки

Кожен ніс по три грибки

Швидко їм допоможіть,

Ті грибочки полічіть.

Скільки разом грибків несли їжаки? ( шість)

Ось листочок і грибочок

Ще листочок і грибочок

Скільки є усіх листків?

Скільки всього є грибів? (два листочки і два грибочки)

 

Ось була у нас морока

Посварились дві сороки

На їх шум ще дві примчало

Скільки разом сорок стало? (чотири)

  •          Діти, а яка зараз пора року? (Весна)
  •          А яка осінь рання чи пізня? (Рання)
  •          А з чого ви бачите, що це рання весна? ( Відповіді дітей)
  •          А давайте всі разом розповімо як ми зустрічаємо весну.

5.Фізкультхвилинка

Ми пішли гуртом на луки

Підняли до сонця руки.

Потягнулися, присіли,

Підвелись , потупотіли.

Так травичка проростає,

Так пташина прилітає,

Так струмочок пробігає,

А так квітка розквітає.

Як зайчики стрибаємо,

Весну зустрічаємо.

 6.Робота з роздавальним матеріалом

  •          Але весна прийшла до нас з подарунками, вона принесла нам чарівні квіточки. Сідаємо всі за столики і полічимо скільки в нас квіточок.
  •          Скільки всіх квіточок? ( шість)
  •          А як ми можемо ще скласти число шість? Давайте складемо (2+4; 3+3; 1+1+1+1+1+1; 1+5)
  •          Діти, але до чарівного клубочка прийшла ще білочка, вона принесла квіточки і не знає, що з ними робити. (Роздаю дітям ще по одній квіточці).
  •          Діти, давайте додамо ще по одній квіточці до цих, що у вас є.
  •          Скільки квіточок  у вас було? (шість)
  •          Що ми зробимо пізніше? (Додамо ще одну)
  •          Скільки квіточок  стало, коли ми додали ще одну? ( Сім)
  •          А ще білочка принесла нам горішки.
  •          Давайте подивимося, скільки горішків принесла нам білочка? (Шість)
  •          А в руках в неї скільки є горішків? (один)
  •          То скільки буде горішків разом? ( сім)
  •          Як же ми утворили число 7?
  •          Отже, число сім можна утворити шляхом додавання до попереднього -одиниці.
  •          7.Робота в зошитах.

Діти, а зараз розглянемо малюночки в зошитах і полічимо скільки прапорців, намальовано на першому шнурочку , ( шість)

А скільки потрібно домалювати щоб стало сім? (один)

Скільки на другому?....

 

          

               8.Ознайомлення з цифрою  7

  •          Все, про що можна сказати «сім», позначають цифрою 7.

Сімка схожа на косу,

На плечі її несу.

  •          А зараз заштрихуємо цифру сім, яку ви бачите в себе на столиках, хто   крапочками, хто рисочками, а хто просто замалює.
  •          А тепер візьміть лічильні палички і викладіть цифру сім.
  •          Діточки, ви вже стомилися, а зараз трошки відпочинемо.
  •           
  •             9.Фізкультхвилинка

Раз – промінчик

Два-промінчик

Три –у небі ясний вінчик
А чотири-ясне сонце

П’ять – освітлене віконце

Шість - то пташка прилетіла

«Ців – ців  - ців» - загомоніла

Сім-то квіти розцвітають

Вісім-дощик накрапає

Дев ять - вітер повіває

Десять - зайчики стибають

На пеньочки всі сідають

-А зараз пальчиком в повітрі напишемо цифру 7

-  Молодці!

-  Дивимося дітки в зошити і пальчиком проведемо по написаній цифрі.

 -А зараз полічимо всі квіточки , які  ви бачите в зошиті.

- Скільки всіх квіточок? (сім)

- Давайте  допоможемо білочці  зібрати мед з квіточок.

-Молодці!

- Розфарбуємо третю квітку олівцем червоного кольору.

- Сьому – олівцем жовтого кольору.

-П яту квітку розфарбуємо олівцем синього кольору.

- Молодці!

10.Зустріч із вовчиком

Діти, поки ми працювали , десь подівся наш чарівний клубочок. Давайте, ідемо і пошукаємо його. А ось де він, він закотився до злого вовка. Він не хоче нам його віддати, а просить пограти з ним в гру « Додаванки ».

11.Гра «Додаванки»

Вранці ми із добрим ділом

День вітаємо……….  (понеділок)

Ніченька минула скоро

Зустрічаємо …….  (вівторок)

Далі спритна, молода

Поспішає……  (середа)

А четвертий день  тепер

Називається…….  (четвер)

Діло добре ладиться

Як настане……..  (п’ятниця)

Дома скрізь кипить робота

Як настане день ……  (субота)

А субота з хлібом-сіллю

Привела сестру…..  (неділю)

Ось і тижневі кінець,

Хто трудився…. Молодець!

  •          Вовкові дуже сподобалася ця гра, але він ще просить відповісти на такі запитання:
  •          Який день тижня сьогодні?
  •          Який був учора?
  •          Які дні вихідні?
  •          Вовчик задоволений вашими відповідями і віддає нам чарівний клубочок.
  •          А знаєте, що просить наш чарівний клубочок, що ви йому допомогли пофантазувати і повернутися додому.

12.Робота з геометричними матеріалом.

  •          Сядемо за столики, візьмемо з конвертиків фігурки і пофантазуємо, побачимо, що в нас вийде.

(Діти складають ведмедика, зайчика, ялинку).

  •          Що склала Марічка?
  •          Які геометричні фігурки використала?

        13.Підсумок.

Діточки, ви сьогодні дуже гарно працювали. То з якою цифрою ми познайомилися? Нашому чарівному клубочку дуже  сподобалося, він  багато чого дізнався і навчився. Клубочок дуже вдячний вам і хоче пригостити вас маленькими гостинцями. Він прощається з нами.

  •          До побачення.
  •          Попрощаємося з нашими гостями.
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 листопада
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку