Конспект інтегрованого заняття
Заняття з пізнавального розвитку.
Логіко-математичний розвиток +
соціально-моральний розвиток
Тема: «ТВОРИ ДОБРО»
Тип: групове
Вид: інтегроване
Освітні завдання: розвиток уваги, пам'яті, уяви, логічного мислення; формування вміння визначати геометричні фігури, називаючи їх сторони, кути, порівнюючи їх між собою, створювати за допомогою геометричних фігур будівлі, шляхом їх обведення на аркуші паперу, готуючи, таким чином, руку до письма, удосконалення навичок лічби та розв’язання логіко-математичних задач, оволодіння навиками користування перфокартами та коректурними таблицями; виховання пізнавальної активності, бажання знаходити шляхи розв’язання проблемних ситуацій, творячи Розумне, Добре, Вічне.
Віддай людині крихітку себе.
За це душа поповнюється світлом
Л. Костенко
Діти заходять під музичний супровід
«Людина починається з добра»
Вихователь. Дiти, сьогоднi до нас прийшли гостi. Давайте привітаємось з ними:
Добрий день вам, добрi люди,
Хай вам щастя й доля буде
Не на день i не на piк,
А на довгий, довгий вік.
Вихователь. Молодці, мої чемні, виховані діточки. Я дуже рада, що ви в мене такі розумники. Ви самі не помітили як вже добру справу зробили. Сьогодні і назавжди ми з вами станемо творцями Розумного, Доброго, Вічного! Адже людина починається з добра! І зараз я хочу, щоб кожен із вас поділився частинкою свого «серденька добра»
Психогімнастика «Серденько добра»
(діти передають одне одному «серденько добра», говорячи добрі слова, отримуючи за це від товариша частинку добра, тепла («маленьке серденько»))
Вихователь. Діточки, у нас на обличчі з'явилась посмішка, а це значить, що у наші серця завітала радість, ніжність, щирість, життєдайність. Тепер ми сильні, сповнені енергії і готові долати будь-які перешкоди, перемагаючи зло, творити добро!
Діти:
Весь біль розтопить наче лід!
Усім, хто біля тебе,
І сонечку, і травичці!
Вихователь дитині, що стоїть поруч, вручає «Серденько добра»,
говорячи,
«Серденько добра» тримай,
водієм «чарівного потяга» ставай
і у світ добра з діточками вирушай.
Інтерактивна вправа «Потяг»
(діти закривають очі, окрім ведучої дитини, яка повинна їх повезти по вказаному вихователем напрямку, проявляючи по відношенню один до одного довірливі взаємовідносини, рухаються під музичний супровід)
Вихователь. Ой, діточки, хутко оченята відкривайте, нашій гості «Зимоньці-красуні» допомагайте! Погляньте, як нашій Зимоньці на душі? (Діти: «Сумно!» - на основі визначення емоції). Давайте ж запитаємо, чому їй сумно, що її тривожить? (Діти запитують)
Вихователь удає, що прислухається до «Зимоньки-красуні» та проговорює
Вихователь. Зимонька-красуня мені на вушко сказала, що у неї трапилася велика біда. Має вона у лісі сніжний будиночок та зла Баба-Ягуся його розтопила. А ще каже, щоб ми поспішали, бо з хвилини на хвилину може до нас прилетіти та зачаклувати!
Перегляд відеопрезентації «Бабуся Ягуся»
Вихователь. Діточки, мої милі, втікати ми не будемо. Не можна залишати нашу гостю – Зимоньку-красуню у біді? Тим паче, у нас з вами є «чарівний клубок», за допомогою якого ми створимо «павутиння добра», що у свою чергу допоможе спіймати Бабу Ягу, якщо та захоче прорватися і нашкодити.
Інтерактивна вправа «Павутиння добра»
(діти передають одне одному клубок з нитками, проговорюючи:
«Ти і я, я і ти – всі ми друзі назавжди.
Посміхнись і павутинку дружби сплети»)
Діти викладають павутиння.
З'ясування емоційного стану героїні.
Вихователь. Діточки, наша Зимонька-красуня ще перебуває у схвильованому стані, бо не всі проблеми вирішені. Будинок розтоплений, нема їй де проживати. Та ми ж з вами справжні архітектори та будівельники. Зможемо спроектувати та побудувати дім?!
Діти. Так, звичайно.
Дидактична гра «Предмет і форма»
(створення проекту будівлі з геометричних фігур,
шляхом обведення на аркуші паперу,
попередньо визначивши їх ознаки)
Вихователь. Запрошую вас, діти, зайняти свої робочі місця. Кожен має набір геометричних фігур, які слугуватимуть для нас будівельним матеріалом. Як ви гадаєте, яку геометричну фігуру ми можемо використати для створення основи будинку?(квадрат) Для створення даху (трикутник), дверей (прямокутник), ручки (круг), димаря (прямокутник), вікна (квадрат).
Вихователь. А щоб ворог до будівлі не потрапив, слід повісити, що?
Діти. Замок.
Дидактична гра «Ключики-замочки»
(підбір відповідних ключів до певних замків,
використовуючи знання геометричних фігур)
Вихователь. Молодці, малята, багато ви вже добрих справ зробили! Та для того, щоб нашій любій гості не було сумно, щоб їй позитивний настрій підтримував легкий пташиний спів, слід друзів наших менших підгодовувати, адже птахам взимку не так страшний холод, як голод.
Інтерактивна гра «Нагодуй пташку»
(використання перфокарток)
(діти розкладають ту кількість зернят,
яка вказана на картках)
Вихователь. Молодці, із завданням впорались на відмінно. Тепер наші пернаті друзі будуть в порядку. Та, на жаль, може так трапитись, що птахи почнуть сваритися за їжу. Або ще між кимось відбудуться чвари, то нам на допомогу прийде що?
Діти. Мирилка.
Фізкультхвилинка «Подружись»
Подружись, подружись,
Ти зі мною подружись!
Плескай так, плескай так,
Ти зі мною плескай так!
Покружись, покружись,
Ти зі мною покружись.
Посміхнись, посміхнись
Веселенько посміхнись!
Вихователь. Ой, дітки, погляньте, у нашої гості, Зимоньки-красуні, мабуть, настрій змінився? На який?
Діти. Радісний.
Вихователь. Діточки, мені дуже хочеться, щоб було тепло і затишно й іншим лісовим жителям. Подаруємо й для них будівельні матеріали?!
Діти. Так, звичайно!
Коректурна таблиця «Від найбільшого до найменшого»
(діти визначають загальну кількість рядів та отворів; викладають у ряди заданий вид фігури, визначаючи вид та порядок розташування)
Вихователь. Малята, за вашу чуйність, прояв доброзичливості, відважності, Зимонька-красуня хоче подарувати для вас всіх казочку «Те, що повертається»
Перегляд та обговорення казки, з'ясування чого вона нас навчає.
Вихователь. Ой, діточки, ви лишень погляньте і до нас серденько повернулось, але вже яким?
Діти. Великим.
Вихователь. Так! Та я хочу вам сказати ще більше, воно з кожним разом від наших добрих вчинків більшатиме, битиметься частіш. Ой, йо-йой! Частіш почало битися! Говорить мені, що для повної гармонії слід частинкою серденька зігріти і наших гостей.
Діти вручають частинки серденька
Вихователь. Молодці, малята, і на згадку про наші добрі діла, давайте створимо картину добра «Від серця до серця».
Елементи арттерапії «Від серця до серця»
(під музичний супровід)
(діти, розфарбовуючи свої долоньки, залишають частинку свого «серденька», своїх добрих намірів, допомагаючи при цьому ближньому (за необхідності), зазначаючи, що корисного ними було здійснено)
Солодкі гостинці від Зимоньки-красуні (печиво у формі серденька).
Подяка від дітей та прощання з нею.
Діти.
хай завжди в нас живе добро!
Удома і в садочку,
Повернеться до тебе!
Вихователь. Зимоньці слід поспішати, природу захищати, будівлю майструвати, звірятам ваші гостинці передавати.
Діти. До побачення!
Ігрова вправа «Зірка дружби»
(діти накладають руку на руку, проговорюючи
«Усім, усім, усім, до побачення!»)
]