заняття з правового виховання дошкільнят :" Подорож у казкову Країну Дитинства"

Про матеріал
Розвиток основ правової свідомості у дітей Закріпити знання дітей про Конвенції ООН про права дитини, про основні права, перерахованих в ній. Максимально сприяти соціальній адаптації дитини через формування основ правових знань. Формувати цивільно-патріотичні почуття. Активізувати розумову діяльність дітей за допомогою ілюстрацій.
Перегляд файлу

Конспект заняття з правового виховання дошкільнят

Тема: Подорож у казкову Країну Дитинства

Мета:Розвиток основ правової свідомості  у дітей  Закріпити знання дітей про Конвенції ООН про права дитини, про основні права, перерахованих в ній. Максимально сприяти соціальній адаптації дитини через формування основ правових знань. Формувати цивільно-патріотичні почуття. Активізувати розумову діяльність дітей за допомогою ілюстрацій.

Матеріали: Міжнародна Конвенція ООН про права дитини. Книги-казки.Ілюстрації до казок. Пелюстки квіточки-семицветика з магнітами. Магнітні дошки (2). Медальйони квітки на кожну дитину.

Хід заняття

Вихователь показує дітям лист:
- Хтось кинув нам листа у віконце! Але ж ми його не чекали? Може листоноша помилився? Від кого ж цей лист? Зараз подивимось для кого ж він?

 Адресовано дітям середньої групи «Квіточки», зворотня адреса «Казкова країна Дитинства». Давайте скоріше відкриємо конверт і прочитаемо листа.

Текст листа

«Здрастуйте, дорогі діти! Це я, Червона Шапочка, звертаюся до вас за допомогою. У нашій казковій країні трапилася біда. Бешкетник вітер зірвав з квітки «щастя» всі пелюстки, на яких були записані права маленьких жителів нашої країни. І тепер наші права постійно порушуються. Дітки, можливо, ви спробуєте знайти заповітні пелюстки? Ми будемо вам дуже вдячні!                                                                                                                                                                                                                                Ваша Червона Шапочка»

.- Ну що, діти, допоможемо Червоній Шапочці і її друзям відшукати заповітні пелюстки з правами всіх дітей?

Діти: Так
- Тоді пора вирушати в казкову Країну Дитинства, де збуваються всі мрії і трапляються самі незвичайні дива!

Вихователь:

Дивіться, яка у нас є чарівна парасолька. За її допомогою ми і вирушимо в подорож!
Вставайте навколо мене щільніше і полетіли!

(Вихователь стоїть у центрі з великою розкритою парасолькою, діти навколо щільним кільцем. Звучить музика, що імітує звук вітру).
У Країні Дитинства.

Зустрічає Червона Шапочка:

- Здрастуйте! Спасибі, що не відмовили. Ми з нетерпінням на вас чекали!

Вихователь:Червона Шапочко, як тільки  отримали твого листа -одразу поспішили на допомогу. Не засмучуйся, ми обов'язково виконаємо твоє прохання. 

- Дітки, часу у нас не так багато, так що до справи! Подивіться, тут чарівна скриня, погляньмо в неї, може вона нам підкаже, як знайти пелюстки?(Діти сідають)( Педагог дістає зі скрині картку із зображенням дітей, двоє дітей з підписаними іменами, а третя дівчинка - без імені, розміщує її на магнітній дошці. Вихователь читає ім’я дитини під кожним малюнком).

Вихователь: Малята, а чого не вистачає під цим малюнком?

Діти: імені!

Вихователь:А  як ви думаєте, яке право дітей тут порушено?

Діти: право на ім'я.

Вихователь: Кожна дитина має право на ім’я.

«Як тебе звуть?» - із цього питання починається знайомство з кожною дитиною, яку приводять в дитячий садочок. Зазвичай малюки пишаються своїми іменами, особливо вам всім подобається, коли вас називають лагідно. Давайте зараз пограємо в гру.

«Назви ласкаво».

(Діти встають біля стільчиків і називають свого сусіда ласкавим ім'ям).

Вихователь: сподобалося? Намагайтеся так жити, щоб прославити своє ім'я. Давайте закріпимо ваше право на ім'я. Зараз на кожного я вдягну медальку на якій написано ваше ім’я.

Тепер видно, що у кожного з вас є ім'я.

Діти сідають.

А ось і перша підказка.

(Вихователь дістає зі скрині квітку синього кольору і читає: «пелюстка блакитного кольору знаходиться під синім кубиком»; дитина знаходить пелюстка, вихователь прикріплює його на магнітну дошку)

Зі скрині педагог дістає картинки із зображенням герба України і паспорта громадянина України, прикріплює на магнітну дошку.

- Що тут зображено?

Діти: герб України

Діти, як називається країна, в якій ми з вами живемо?
Відповіді дітей.Україна

Давайте розкажемо Червоній Шапочці про те, яка у нас чудова країна! А Ілля навіть знає віршика!

Україна – рідний край

Поле, річка, зелен гай

Любо стежкою іти,

Тут живемо я і ти!


Діти, якщо ми живемо в Україні, то ми...?

Діти:-Українці.

Вихователь: Отже, яке право ви всі маєте, живучи в Україні?

Діти:- Право на громадянство.

Вихователь:
Правильно, ви всі є громадянами України. А кожен громадянин має відповідний документ, діти – свідоцтво про народження, дорослі – паспорт (вихователь показує малюнки паспорта і свідоцтва про народження),  а мешканці казкової країни є громадянами Країни Дитинства, у них теж є таке право на громадянство

Ось ми і знайшли другу підказку. (Дістає зі скрині підказку (квітка) червоного кольору, читає: «пелюсток червоного кольору знаходиться під червоним кубиком»)Педагог кріпить пелюстку на магнітну дошку.

Зі скрині на магнітну дошку кріпляться ілюстрації до казок «Колобок», «Три порося».

Вихователь: Діти, до яких казок ці ілюстрації?

Діти: «Колобок» і «Три порося».

Вихователь: Діти, яке право порушується в цих казках?

Діти: Право на життя

Вихователь: В яких ще казках порушується це право?

Відповіді дітей: «Червона шапочка», «Вовк і семеро козенят», «Котик і Півник»  т.д.

Вихователь: Діти, а хто подарував вам життя?

Діти:Мама.

Вихователь: Так, мама подарувала вам життя. Слово «мама» - особливе слово. Це перше слово, яке вимовляє дитина, воно майже однаково звучить на всіх мовах світу. Мама першою заглянула вам в очі, заспівала колискову пісню, навчила ходити, говорити. Про маму написано багато оповідань, віршів. Послухайте одне з них.

Дитина:

Мама, мамочка, матуся!

Я до неї пригорнуся

Вона добра і привітна

Ніби сонце в небі світла!

Життя, подароване вам мамою, ніхто не має права у вас відняти. Ви народжені, щоб бути здоровими, щасливими, вільними громадянами своєї країни.

Дітки, подивіться на нашу столи! Наші казки зовсім розгубилися. Давайте спробуємо їх скласти.

Гра «Склади казку»

А от і третя підказка. (Дістає зі скрині підказку (квітка) зеленого кольору, читає: «пелюсток зеленого кольору знаходиться під зеленим кубиком»)Педагог кріпить пелюстку на магнітну дошку.

 

На магнітну дошку кріпиться малюнок сім’я.

Вихователь:Що зображено на цьому малюнку?

Відповідповіді дітей: сім’я.

На магнітну дошку кріпиться ілюстрація до казки «Гуси-лебеді»

Вихователь: Згадайте казки, в яких порушується право героїв на виховання в сім’ї.

Діти: «Гуси-лебеді», «Білосніжка», «Маша і ведмідь».

Вихователь: Діти, як ви вважаєте, для чого дитині потрібна сім’я.

Діти:сім’я любить своїх дітей та піклується про них/

Дитина: 
Я люблю свою родину:

Маму, тата я люблю,

Люблю діда і бабусю,

Цуценя, і кішку Мусю!

Всі, кого я так люблю

Мають право на сім'ю!

 

Вихователь: Давайте з вами пригадаємо прислів'я та приказки про родину (Гра з м’ячем)

  •                Дружна сім'я гору зрушить
  •                В гостях добре, а вдома краще.
  •                Вдома і стіни допомагають.
  •                Добрі дітки - будинку вінець.
  •                В рідній родині і каша густіша.
  •                При сонечку тепло, при матері добро.
  •                Без господаря будинок - сирота.

 

Вихователь:Наступна підказка: «Пелюстка жовтого кольору знаходиться під жовтим столом»Кріплять жовту пелюстку

 

Вихователь кріпить на магітну дошку ілюстрацію до казки «Попелюшка»

Вихователь:хто зображений на цій ілюстрації?

Діти:Попелюшка!

Як ви вважаєте, які права дівчинки порушила зла мачуха? Правильно, право на відпочинок! Вона примушувала маленьку дівчинку важко працювати.

 

Вихователь:
Ми з вами теж сьогодні багато працювали, хочете відпочити?

Діти: Так!

 

Рухлива гра

От ви й знайшли ще одну підказку помаранчевого кольору.(Дістає зі скрині підказку, читає: «пелюстка помаранчевого кольору знаходиться на ліжечку з зображенням зайчика)

 

Вихователь кріпить на магітну дошку зображення Буратіно та Незнайка

Як ви думаєте, , про яке право ми будемо говорити з вами зараз? Я вам підкажу. Про право на освіту. Наші герої не хотіли вчитися, вважали себе найрозумнішими, не слухали порад дорослих. Давайте з’ясуємо, чи потрібно людині вчитися?

Відповіді дітей.

Гра з м’ячем «Закінчи прислів'я» (Гра з м'ячем в колі)

 

Вихователь:

  •                Грамоті вчиться завжди пригодиться.
  •                Наука для людини як сонце для життя.
  •                Вік живи - вік учись.
  •                Хто знання має, той мур зламає.

Пелюстка фіолетового кольору знаходиться за квітами в куточку природи.)

 

Педагог розміщує на магнітну дошку картинку з доктором Айболитом.

Вихователь:Що це за казковий персонаж?

Відповідь дітей

Про яке право прийшла пора нам говорити?

Діти: Про право на медичну допомогу

Вихователь:- Чи знаєте ви найголовніше правило про домашню аптечку? Дітям ні в якому разі не можна приймати ліки самостійно, навіть одна таблетка, прийнята не за призначенням, може завдати здоров'ю великої шкоди. Краще не хворіти. А що для цього потрібно робити?

Одягатися по погоді, правильно харчуватися, приймати вітаміни, не їсти сніг взимку, не смоктати бурульки, гуляти на свіжому повітрі, робити зарядку.

 

А ось і нова підказка Пелюстка рожевого кольору знаходиться в на підвіконні біля ліжечок

 

Малята, зверніть увагу, у вас на грудях висять такі ж точно квіточки.

Червона Шапочко, тепер у вашій казковій Країні Дитинства знову запанує порядок, адже усі права знову на місці.

А в нашій країні всі права дітей зібрані в спеціальному документі: конвенції ООН про права дитини.

Вихователь: Ці права потрібні для щасливого життя кожної дитини. І ніхто не має пава їх порушувати.

Червона Шапочка дякує дітям за допомогу, пригощає ласощами.

Діти повертаються в дитячий сад з допомогою парасольки.

docx
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку