заняття з правового виховання дошкільнят :" Подорож у казкову Країну Дитинства"

Про матеріал
Розвиток основ правової свідомості у дітей Закріпити знання дітей про Конвенції ООН про права дитини, про основні права, перерахованих в ній. Максимально сприяти соціальній адаптації дитини через формування основ правових знань. Формувати цивільно-патріотичні почуття. Активізувати розумову діяльність дітей за допомогою ілюстрацій.
Перегляд файлу

Конспект заняття з правового виховання дошкільнят

Тема: Подорож у казкову Країну Дитинства

Мета:Розвиток основ правової свідомості  у дітей  Закріпити знання дітей про Конвенції ООН про права дитини, про основні права, перерахованих в ній. Максимально сприяти соціальній адаптації дитини через формування основ правових знань. Формувати цивільно-патріотичні почуття. Активізувати розумову діяльність дітей за допомогою ілюстрацій.

Матеріали: Міжнародна Конвенція ООН про права дитини. Книги-казки.Ілюстрації до казок. Пелюстки квіточки-семицветика з магнітами. Магнітні дошки (2). Медальйони квітки на кожну дитину.

Хід заняття

Вихователь показує дітям лист:
- Хтось кинув нам листа у віконце! Але ж ми його не чекали? Може листоноша помилився? Від кого ж цей лист? Зараз подивимось для кого ж він?

 Адресовано дітям середньої групи «Квіточки», зворотня адреса «Казкова країна Дитинства». Давайте скоріше відкриємо конверт і прочитаемо листа.

Текст листа

«Здрастуйте, дорогі діти! Це я, Червона Шапочка, звертаюся до вас за допомогою. У нашій казковій країні трапилася біда. Бешкетник вітер зірвав з квітки «щастя» всі пелюстки, на яких були записані права маленьких жителів нашої країни. І тепер наші права постійно порушуються. Дітки, можливо, ви спробуєте знайти заповітні пелюстки? Ми будемо вам дуже вдячні!                                                                                                                                                                                                                                Ваша Червона Шапочка»

.- Ну що, діти, допоможемо Червоній Шапочці і її друзям відшукати заповітні пелюстки з правами всіх дітей?

Діти: Так
- Тоді пора вирушати в казкову Країну Дитинства, де збуваються всі мрії і трапляються самі незвичайні дива!

Вихователь:

Дивіться, яка у нас є чарівна парасолька. За її допомогою ми і вирушимо в подорож!
Вставайте навколо мене щільніше і полетіли!

(Вихователь стоїть у центрі з великою розкритою парасолькою, діти навколо щільним кільцем. Звучить музика, що імітує звук вітру).
У Країні Дитинства.

Зустрічає Червона Шапочка:

- Здрастуйте! Спасибі, що не відмовили. Ми з нетерпінням на вас чекали!

Вихователь:Червона Шапочко, як тільки  отримали твого листа -одразу поспішили на допомогу. Не засмучуйся, ми обов'язково виконаємо твоє прохання. 

- Дітки, часу у нас не так багато, так що до справи! Подивіться, тут чарівна скриня, погляньмо в неї, може вона нам підкаже, як знайти пелюстки?(Діти сідають)( Педагог дістає зі скрині картку із зображенням дітей, двоє дітей з підписаними іменами, а третя дівчинка - без імені, розміщує її на магнітній дошці. Вихователь читає ім’я дитини під кожним малюнком).

Вихователь: Малята, а чого не вистачає під цим малюнком?

Діти: імені!

Вихователь:А  як ви думаєте, яке право дітей тут порушено?

Діти: право на ім'я.

Вихователь: Кожна дитина має право на ім’я.

«Як тебе звуть?» - із цього питання починається знайомство з кожною дитиною, яку приводять в дитячий садочок. Зазвичай малюки пишаються своїми іменами, особливо вам всім подобається, коли вас називають лагідно. Давайте зараз пограємо в гру.

«Назви ласкаво».

(Діти встають біля стільчиків і називають свого сусіда ласкавим ім'ям).

Вихователь: сподобалося? Намагайтеся так жити, щоб прославити своє ім'я. Давайте закріпимо ваше право на ім'я. Зараз на кожного я вдягну медальку на якій написано ваше ім’я.

Тепер видно, що у кожного з вас є ім'я.

Діти сідають.

А ось і перша підказка.

(Вихователь дістає зі скрині квітку синього кольору і читає: «пелюстка блакитного кольору знаходиться під синім кубиком»; дитина знаходить пелюстка, вихователь прикріплює його на магнітну дошку)

Зі скрині педагог дістає картинки із зображенням герба України і паспорта громадянина України, прикріплює на магнітну дошку.

- Що тут зображено?

Діти: герб України

Діти, як називається країна, в якій ми з вами живемо?
Відповіді дітей.Україна

Давайте розкажемо Червоній Шапочці про те, яка у нас чудова країна! А Ілля навіть знає віршика!

Україна – рідний край

Поле, річка, зелен гай

Любо стежкою іти,

Тут живемо я і ти!


Діти, якщо ми живемо в Україні, то ми...?

Діти:-Українці.

Вихователь: Отже, яке право ви всі маєте, живучи в Україні?

Діти:- Право на громадянство.

Вихователь:
Правильно, ви всі є громадянами України. А кожен громадянин має відповідний документ, діти – свідоцтво про народження, дорослі – паспорт (вихователь показує малюнки паспорта і свідоцтва про народження),  а мешканці казкової країни є громадянами Країни Дитинства, у них теж є таке право на громадянство

Ось ми і знайшли другу підказку. (Дістає зі скрині підказку (квітка) червоного кольору, читає: «пелюсток червоного кольору знаходиться під червоним кубиком»)Педагог кріпить пелюстку на магнітну дошку.

Зі скрині на магнітну дошку кріпляться ілюстрації до казок «Колобок», «Три порося».

Вихователь: Діти, до яких казок ці ілюстрації?

Діти: «Колобок» і «Три порося».

Вихователь: Діти, яке право порушується в цих казках?

Діти: Право на життя

Вихователь: В яких ще казках порушується це право?

Відповіді дітей: «Червона шапочка», «Вовк і семеро козенят», «Котик і Півник»  т.д.

Вихователь: Діти, а хто подарував вам життя?

Діти:Мама.

Вихователь: Так, мама подарувала вам життя. Слово «мама» - особливе слово. Це перше слово, яке вимовляє дитина, воно майже однаково звучить на всіх мовах світу. Мама першою заглянула вам в очі, заспівала колискову пісню, навчила ходити, говорити. Про маму написано багато оповідань, віршів. Послухайте одне з них.

Дитина:

Мама, мамочка, матуся!

Я до неї пригорнуся

Вона добра і привітна

Ніби сонце в небі світла!

Життя, подароване вам мамою, ніхто не має права у вас відняти. Ви народжені, щоб бути здоровими, щасливими, вільними громадянами своєї країни.

Дітки, подивіться на нашу столи! Наші казки зовсім розгубилися. Давайте спробуємо їх скласти.

Гра «Склади казку»

А от і третя підказка. (Дістає зі скрині підказку (квітка) зеленого кольору, читає: «пелюсток зеленого кольору знаходиться під зеленим кубиком»)Педагог кріпить пелюстку на магнітну дошку.

 

На магнітну дошку кріпиться малюнок сім’я.

Вихователь:Що зображено на цьому малюнку?

Відповідповіді дітей: сім’я.

На магнітну дошку кріпиться ілюстрація до казки «Гуси-лебеді»

Вихователь: Згадайте казки, в яких порушується право героїв на виховання в сім’ї.

Діти: «Гуси-лебеді», «Білосніжка», «Маша і ведмідь».

Вихователь: Діти, як ви вважаєте, для чого дитині потрібна сім’я.

Діти:сім’я любить своїх дітей та піклується про них/

Дитина: 
Я люблю свою родину:

Маму, тата я люблю,

Люблю діда і бабусю,

Цуценя, і кішку Мусю!

Всі, кого я так люблю

Мають право на сім'ю!

 

Вихователь: Давайте з вами пригадаємо прислів'я та приказки про родину (Гра з м’ячем)

  •                Дружна сім'я гору зрушить
  •                В гостях добре, а вдома краще.
  •                Вдома і стіни допомагають.
  •                Добрі дітки - будинку вінець.
  •                В рідній родині і каша густіша.
  •                При сонечку тепло, при матері добро.
  •                Без господаря будинок - сирота.

 

Вихователь:Наступна підказка: «Пелюстка жовтого кольору знаходиться під жовтим столом»Кріплять жовту пелюстку

 

Вихователь кріпить на магітну дошку ілюстрацію до казки «Попелюшка»

Вихователь:хто зображений на цій ілюстрації?

Діти:Попелюшка!

Як ви вважаєте, які права дівчинки порушила зла мачуха? Правильно, право на відпочинок! Вона примушувала маленьку дівчинку важко працювати.

 

Вихователь:
Ми з вами теж сьогодні багато працювали, хочете відпочити?

Діти: Так!

 

Рухлива гра

От ви й знайшли ще одну підказку помаранчевого кольору.(Дістає зі скрині підказку, читає: «пелюстка помаранчевого кольору знаходиться на ліжечку з зображенням зайчика)

 

Вихователь кріпить на магітну дошку зображення Буратіно та Незнайка

Як ви думаєте, , про яке право ми будемо говорити з вами зараз? Я вам підкажу. Про право на освіту. Наші герої не хотіли вчитися, вважали себе найрозумнішими, не слухали порад дорослих. Давайте з’ясуємо, чи потрібно людині вчитися?

Відповіді дітей.

Гра з м’ячем «Закінчи прислів'я» (Гра з м'ячем в колі)

 

Вихователь:

  •                Грамоті вчиться завжди пригодиться.
  •                Наука для людини як сонце для життя.
  •                Вік живи - вік учись.
  •                Хто знання має, той мур зламає.

Пелюстка фіолетового кольору знаходиться за квітами в куточку природи.)

 

Педагог розміщує на магнітну дошку картинку з доктором Айболитом.

Вихователь:Що це за казковий персонаж?

Відповідь дітей

Про яке право прийшла пора нам говорити?

Діти: Про право на медичну допомогу

Вихователь:- Чи знаєте ви найголовніше правило про домашню аптечку? Дітям ні в якому разі не можна приймати ліки самостійно, навіть одна таблетка, прийнята не за призначенням, може завдати здоров'ю великої шкоди. Краще не хворіти. А що для цього потрібно робити?

Одягатися по погоді, правильно харчуватися, приймати вітаміни, не їсти сніг взимку, не смоктати бурульки, гуляти на свіжому повітрі, робити зарядку.

 

А ось і нова підказка Пелюстка рожевого кольору знаходиться в на підвіконні біля ліжечок

 

Малята, зверніть увагу, у вас на грудях висять такі ж точно квіточки.

Червона Шапочко, тепер у вашій казковій Країні Дитинства знову запанує порядок, адже усі права знову на місці.

А в нашій країні всі права дітей зібрані в спеціальному документі: конвенції ООН про права дитини.

Вихователь: Ці права потрібні для щасливого життя кожної дитини. І ніхто не має пава їх порушувати.

Червона Шапочка дякує дітям за допомогу, пригощає ласощами.

Діти повертаються в дитячий сад з допомогою парасольки.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шпак Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
1029
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку