Заняття з розвитку лексико – граматичної будови мовлення «Горішки для Попелюшки».

Про матеріал
Заняття з розвитку лексико – граматичної будови мовлення «Горішки для Попелюшки».
Перегляд файлу

Заняття з розвитку лексико – граматичної будови мовлення «Горішки для Попелюшки».

 

Програмовий зміст: активізувати та збагачувати словниковий запас дітей за темами: «Посуд», «Продукти харчування»; удосконалювати граматичний лад мовлення; спонукати дітей до активного та пасивного мовлення; закріпити вміння складати прості та поширені речення за допомогою сюжетних малюнків: узгоджувати іменники з прикметниками, числівниками, дієсловами, утворювати однину і множину іменників; 

розвивати  дрібну та загальну  моторику за допомогою горішків, крупи, тіста; вправляти в умінні орієнтуватися в просторі; вправляти в координації мовлення з рухами творчого уявлення; продовжувати розвивати зорове, слухове та тактильне сприйняття, увагу, уяву, пам'ять; формувати навички співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності, вміння працювати з дидактичним матеріалом;

виховати  творчу активність та вміння слухати один одного, почуття взаємодопомоги.

Словник: іменники – каструля, сковорода, виделка, склянка, заварний чайник; прикметники – гречана, перлова, манна, вівсяна, смачна, хлібобулочні, м’ясні, молочні.

Матеріал: малюнки різних видів посуду; продуктові муляжі, обладнання для   сервірування столу, сюжетні малюнки.

Попередня робота: перегляд казки «Три горішки для Попелюшки», вивчення пальчикової вправи «Горішки», виготовлення предметних картинок, муляжів продуктів харчування до дидактичних ігор. Приготування тіста.

Хід заняття

І.Організаційна частина

(Логопед накинула плащ і заводить дітей. Звучить  пісня).

Логопед:

Всі на мене подивіться

І привітно посміхніться

Поверніться до гостей

Привітайтесь: «Добрий день!»

Заняття сьогодні у нас буде незвичайне.

Діти скажіть чи знаєте ви казку про Попелюшку?

Діти:Так, це казка про бідну дівчину та злу Мачуху.

Логопед: Правильно! Сьогодні ми відправимось у захопливу подорож до  казки «Попелюшка», а ви будете помічниками для Попелюшки. (Звучить музика). Тому часу не гаймо скоріше вирушаймо. (Діти обертаються навколо себе)

(Логопед знімає плащ, перетворюється на  Попелюшку).

II. Основна частина.

Попелюшка:

Добрий день! В добрий час!

Рада бачити всіх вас!

Попелюшкою я звуся

В попелі завжди довбуся

А ви чули, сьогодні в королівстві бал

І всіх король туди скликав

Оце б мені там побувати

У таночку закружляти!

Та на жаль мачуха мені сказала:

Щоб я все навкруг прибрала.

Та дала мені кошик з горішками, але  вони незвичайні вони з завданнями.

Діти, я знаю, що ви справжні друзі, та ми разом впораємось з усіма завданнями.

Діти:Так, Попелюшка ми тобі допоможемо.

Попелюшка: А щоб завдання розпочати я пропоную вами з горішками пограти.

Ігрова вправа «Горішки»

Попелюшка: Друзі погляньте перший горішок відкрився, і є завдання від Мачухи. Подивіться, що в ньому? (маленька ложечка). Отже, я вас запрошую на кухню. (Діти підходять  до  дошки на якій зображений посуд)

Д/гра: «Назви одним словом»

Попелюшка: Діти погляньте уважно, що зображено на дошці (каструлі, сковорода, чайник).  Як  називається цей посуд? (кухонний посуд). Порахуйте скільки каструль (1 каструля, 2 каструлі, 3 каструлі, 4 каструлі, 5 каструль), (склянка, тарілка, ложка, виделка). Де лежить цей посуд? (на столі). І як він називається  (столовий посуд). Порахуйте скільки склянок (1 склянка, 2 склянки, 3 склянки, 4 склянки, 5склянок), (чашка, блюдце, цукорниця, заварний чайник). Що ми з нього робимо? (п’ємо чай). І як він називається? (чайний посуд). Подивіться на дошку, назвіть який посуд зображений (чашка, каструля, сковорода, чайник). Назвіть що тут зайве? Чому? (тому що чашка, це столовий посуд). Тарілки глибока і мілка, ложка, виделка, заварний чайник. 

Попелюшка: Молодці діти! Ми впорались з першим завданням. Тому часу не гаймо інший горішок відкриваймо. Зла Мачуха в коморі додала до  круп квасолю, та наказала мені їх перебрати.  Але часу зовсім залишається мало, що робити?

Діти: Попелюшко не хвилюйся ми тобі допоможемо та всю крупу разом переберемо. 

(Звучить мелодія)

Д/гра «Переберемо крупу» (Діти вибирають квасолю з крупи).

Попелюшка: Молодці, діти, впорались! А що можна приготувати з цих  круп?

Діти: Можна приготувати кашу.

Д/г «Яка каша?»

Яка в тебе крупа? (гречана крупа). Яку  кашу можна приготувати з цієї крупи? (можна приготувати гречану кашу). Яка в тебе крупа? (рисова крупа). Яку  кашу можна приготувати з цієї крупи? (можна приготувати рисову кашу). Яка в тебе крупа? (манна крупа). Яку кашу можна приготувати з цієї крупи? (можна приготувати манну кашу).

Яка в тебе крупа? (перлова крупа). Яку кашу можна приготувати з цієї крупи? (можна приготувати перлову кашу). Яка в тебе крупа? (вівсяна крупа). Яку кашу можна приготувати з цієї крупи? (можна приготувати вівсяну кашу).

Попелюшка: Молодці,  всі назви каш, ви знаєте. Тому я  пропоную вам  кашу смачну приготувати.

Фізхвилинка: «Таночок з ложками»

Попелюшка: Ви найкращі друзі! Яку  кашу смачну зварили! Молодці! Діти, давайте погляньмо яке завдання сховалося в наступному горішку. (Діти відкривають наступний горішок). Мачуха наказала спекти пиріг, але продуктів вона не залишила. Що робити діти, де продукти можна купити?

Діти: Продукти можна купити на базарі.

Попелюшка: А, що нам треба з собою взяти?

Діти: Кошик ...

(Діти йдуть до базарної лавки звучить мелодія)

(БАЗАР)

Попелюшка:Діти коли ми з вами варили кашу, сестрички наробили  безладу. Нам потрібно все розкласти по полицях.

Діти: Не хвилюйся Попелюшко, ми всі продукти розкладемо на свої полички.

(Діти розкладають продукти звучить мелодія)

Д/гра «Продуктові полички».

Попелюшка: Що ти поклав на цю поличку? (булочку, пампушку, хліб). Як  називаються ці продукти? (хлібобулочні). Що ти поклав на цю поличку? (молоко, кефір, масло, сметану,  сир). Як  називаються ці продукти? (молочні). Як можна лагідно називати молоко – молочко, сир – сирок. Що ти поклав на цю поличку?(сосиски, ковбасу, м’ясо). Як  називаються ці продукти?) (м’ясні). Як можна назвати лагідно  сосиска – сосисочка, ковбаса – ковбаска. Що ти поклав до першого кошика? (помідор, моркву, картоплю, капусту, перець, буряк). Як  можна називати їх одним словом? (овочі). Як можна  лагідно називати  помідор – помідорчик, буряк бурячок. Що ти поклав до другого кошика? (яблуко, грушу, апельсин, лимон, вишні). Як  можна називати їх одним словом. (фрукти). Як можна  лагідно називати яблуко – яблучко, вишня - вишенька.

Попелюшка: Молодці,  впорались з завданням. Діти поки ви наводили лад на полицях, я вже тісто замісила на пиріг, а зробити його, я  пропоную вам. Дівчата підходьте, нам потрібно тісто розкатати, бо це і є наше наступне завдання.

Д/гра: «Пиріг з фруктів»

 (Діти розкатують тісто для пирога)

Попелюшка: Якщо пиріг ми будемо готувати з фруктів, то який він буде? (фруктовий). А які ви вибрали фрукти для пирога? (я покладу яблука). Клади, будь ласка. (я покладу груші). Клади, будь ласка. (я покладу ківі). Клади, будь ласка. (я покладу сливи). Клади, будь ласка. покладу вишні). Клади, будь ласка.

Попелюшка: Діти ось ми й впорались, які ви старанні! Тепер  потрібен час, щоб наш пиріг спікся, тому я його відправлю до печі. Доки наш пиріг печеться, поглянемо яке наступне завдання. Ой, погляньте що ж там в середині?

Діти : Ложка. 

Попелюшка: Як ви вважаєте що нам потрібно зробити?

Діти: Нам потрібно накрити на стіл.

Попелюшка:Так нам потрібно за сервірувати стіл.

Д/гра: «Сервірування столу»

Попелюшка: Подивіться який гарний посуд. Діти, беремо серветку. Кладемо її на стіл. На серветку по середині ставимо мілку тарілку. На неї ставимо глибоку тарілку. З права кладемо ложку, а зліва виделку. Перед тарілками ставимо склянку. Подивіться, як гарно ми засервірували стіл. Діти назвіть мені, у множині слова: склянка – склянки, виделка – виделки, ложка – ложки, тарілка – тарілки (діти виконують сервірування столу).

Попелюшка: Ой! Погляньте горішки скінчились ми впорались з усіма завданнями. Дякую вам мої дорогі друзі за допомогу, без вас я б не впоралась. Тепер я обов’язково потраплю на бал(звучить музика Попелюшка накидає плащ).  

Логопед: Діти, а де Попелюшка?

Діти: Ми їй допомогли потрапити на бал.

Попелюшка: Молодці! А давайте дізнаємось, що трапилось на балу з Попелюшкою? Тоді уважно поглянемо на дошку, та разом складемо речення за сюжетними малюнками. (Попелюшка збирається на бал. Хрещена дарує гарну сукню. Попелюшка зустрічає принца. Принц  танцює з Попелюшкою. Попелюшка тікає  і губить кришталевий черевичок).

Логопед: Молодці, ви правильно склали речення, і що в нас з вами вийшло? (Текст) Діти мені здається, що Попелюшці дуже весело  на балу. Пропоную разом затанцювати казковий танок.

Танок.

Логопед: Діти ось і скінчились наші пригоди, чи сподобались вам пригоди? За  вашу допомогу Попелюшка передала пиріг який ви разом готували.

Діти давайте скажемо нашім гостям: До побачення! Та підемо до групи ласувати пирогом.

 

1

 

docx
Додано
14 липня 2022
Переглядів
778
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку