Екскурсія до фруктового саду "ФРУКТОВА КРАЇНА»

Про матеріал
Екскурсія до фруктового саду поглиблює та уточнює знання дітей про фрукти, які дозрівають восени, Закріплюють знання малят про фрукти та продукти харчування що виготовляють із них.Діти знайомляться із деревами саду дитячого закладу
Перегляд файлу

Гілічук Оксана Анатоліівна ЗДО №3 «Сонечко»

 

ФРУКТОВА   КРАЇНА»

(Екскурсія до фруктового саду)                                                                                        Мета: Поглибити  та уточнити знання дітей  про фрукти, які дозрівають  восени,  вчити   добирати та називати слова – ознаки, що    характеризують  той  чи інший фрукт.                                                                                                                                                                                                                                                                       Закріпити знання малят про фрукти, які  вирощують в саду дитячого садка.                                Попередня робота: Читання оповідання К. Ушинського «Історія однієї яблуньки». Розучування віршів, перегляд альбому «Наш сад», спостереження за розвитком дерев у різні пори року.                                                                                                                               Матеріал:  великий кошик із яблуками, маленькі  кошики,  соковижималка.

Хід екскурсії

Вихователь: Сьогодні ми підемо в подорож до звичайнісінького саду.                                                             – Що можна там побачити – запитаєте ви? Дійсно, що можна побачити в саду.                                                                                  

 Діти: Дерева.                                                                                                                                                           Вихователь: А, що росте на деревах?                                                                                                                  Діти: Яблука, груші, сливи. Вихователь: Як все це можна назвати одним словом. (Фрукти)                                                                                                                                Вихователь:  А чи знаєте ви, що кожний фрукт має свою історію, свої особливості використання людиною. Тож запрошую вас у Фруктову країну де володарює господар  країни – Садівник.                                                                                                                          Вихователь:  Добрий день Садівнику!                                                                                        Садівник: Добрий день, діти. Я дуже радий, що ви прийшли в мої володіння, щоб познайомитися із жителями  Фруктової країни.  А допоможе мені чарівний фрукт, що я приніс із собою. Хочете знати який ?

Тоді відгадайте:                                                                                                                                                                                                                                                                    Само як кулачок,                                                                                                                               Червоний бочок.                                                                                                                        Торкнешся – гладеньке,                                                                                                                    Відкусиш – солоденький  (Яблуко).  

  •         Так, яблуко. Саме цей фрукт ще з прадавніх часів. Уже в найраніших легендах і міфах підкреслюється  корисність яблук. Їхня таємничість в тому, що вони дарують людям не лише здоров'я, ай красу і вічну молодість.                                                                           

 Вихователь: Яблучко скажи нам чим же корисні фрукти.                                                              Яблуко: В них багато вітамінів та мікроелементів, які потрібно для того, щоб людина була здоровою.                                                                                                                                                                  Вихователь: Отже, фрукти – це добре? А коли погано?                                                               Діти:Коли їсти зеленими, недозрілими.                                                                                                                       Коли їсти їх немитими.                                                                                                                            Коли з'їсти їх дуже багато.                                                                                                           Вихователь: А, щоб фрукти були корисними, що зних можна приготувати?

Дидактична гра «Фруктові страви»

(Діти заміняють сполучення іменників з прийменниками на слова – ознаки)

  1.              Повідло з яблук – яблучне повідло.
  2.              Кисіль із слив – сливовий кисіль.бб  
  3.              Варення із груш – грушеве варення.
  4.              Сік із яблук – яблучний сік.ббббббб

Яблуко: Молодці малята ви багато знаєте про фруктові страви. Але пора дізнатися як ми ростемо. Почнемо із мене.                                                                                                                         Я – яблучко. Я, буваю червоним, жовтим, зеленим, кислим і солодким. Я росту на дереві із бурим стовбуром, листочки заокруглені і блискучі. Яблуневі сади на землі чи не найпоширеніші. Про те,що яблука корисні, знає кожен. Існує такий вислів: «Щодня по Яблуку – і лікар не потрібен». Адже в яблуках дуже багато речовин, необхідних людині.                                                                                                                                        – Як краще їсти яблука?                                                                                                           Діти: Яблука їдять свіжими, сушеними, квашеними.Їз них готують соки, компоти, варення, повидло, мармелад, желе.                                                                                          Садівник: А чи знаєте ви, що з лікувальною метою використовують не лише плоди яблуні, ай її гілочки, листя, пелюстки квітів. З них готують досить корисні чаї, які особливо цінні при застуді та кашлі. Із 15 вітамінів, необхідних людині, у яблуках міститься 12, тобто майже весь перелік. З’їдене на ніч смачне, соковите яблуко забезпечує спокійний сон. 

Інсценізація вірша: «Н. Забіли «Яблунька»                                                                                                                                                                          (діти йдуть по колу круг яблуньки, виконують рухи відповідно словам вірша)                

Вихователь: Давайте подякуємо яблуні та помандруємо до слідуючого дерева.

На дереві лампочка  висить:                                                                                                                          Соковита і не горить. (Груша)

Садівник: Так, це груша.

  • Давайте скажемо магічні  слова, щоб груша ожила і розповіла нам про себе,   щось цікаве.                                                                                   

Раз, два, три,                                                                                                                                           Груша оживи.

Груша: Я, росту в саду, але не дитячому, а у фруктовому.                                                                                                           На високому дуреві  висять жовті або землі плоди,                                                                які дуже  солодкі на смак. З мене готують сік, варення, компот. В усі часи українці шанували грушеві  узвари, адже ними  можна не лише смакувати,  втамовувати спрагу, а й успішно лікуватися.                                                                                         Вихователь:А чи знаєте ви, що  груша – одне з найдавніших дерев. В Україну вона була завезена з країни Візантії. Її  полюбили за смачні лоди, заради яких і почали розмножувати по всій Україні.                                                                                            Садівник: Деревина груші майже не тріскається з часом, і тому з неї роблять музичні  інструменти, меблі.                                                                                                             Вихователь: Малята, давайте вивчимо про нашу грушку  скоромовку:

Груш, Трохиме натруси,                                                                                                                     Нам в корзині принеси.                                                                                                                 (Діти повторюють слова скоромовки чітко та виразно вслід за вихователем) .

Вихователь: Де ж це наш садівник?                                                                                                           – Чим це він займається?                                                                                                                  Діти: Наш садівник збирає для компоту якісь фрукти.                                                  Вихователь: Що за дерево відгадайте: 

Синій колір,                                                                                                                                          Кисло – солодкий смак                                                                                                                   Камяне серце,                                                                                                                                   Чому то так. ( Слива)

 

Діти: Раз, два, три.  Слива оживи.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Слива: Я – слива, плодове дерево. Плоди мої в основному синього забарвлення, круглі, як шаріки, на смак бувають різні: солодкі і кислі. Їх споживають свіжими, виготовляють варення і соки.                                                                                             Садівник: Найперше сливу вирощували в теплих  краях. Та в давні часи повертаючись  із походу О. Македонський привіз кілька сливових дерев. В Україні її вирощують в усіх зонах. Адже сливи – прекрасний продукт для  компотів, варенів. Також їх вживають з дієтичною і лікувальною метою. Особливо смачна сушена слива – чорнослив.                                                                                                                     Вихователь: А ще з лікувальною метою використовують нетільки плоди, а й кору.          З деревини слив роблять дуже звучні  музичні інструменти.                                  

  Садівник: Ось і закінчилось наше знайомство  із деревами  країни Фруктів.  Але я хочу пограти  з вами в цікаву гру.

Дидактична гра «Упізнай за смаком».                                                                                   (Діти із зав'язаними очима, беруть із тарілки шматочок будь – якого фрукта, куштують, та відгадують їх назву).  

 Вихователь: Чи сподабалось вам у Фруктовій країні? Що цікавого ви дізналися про її мешканці?  (відповіді дітей).                                                                                                                                     – А де ж наше яблучко, що допомогало нашому садівнику?  Погляньте, он воно покотилось. Та воно тут не одне, а  ціла корзина. Це вам смачний привіт від усіх фруктів. Давайте візьмемо корзинку і підемо в групу, щоб видушити із яблук  смачний сік  на соковижималці.

 

docx
Додав(-ла)
Гілічук Оксана
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
3937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку