1. Привітання
2. Бесіда "Навіщо ми читаємо казки?"
3. Розповідання казки "Півник і двоє мишенят"(Піскотерапія)
4. Дидактична гра "Скажи ласкаво"
5. Рухлива гра "Подаруй колосок"
6. Аплікація "Пшеничний колосок"
Інтегроване заняття
для дітей молодшого дошкільного віку
(художня культура, розвиток мовлення, аплікація)
на тему:
«Ми з казкою ростем мудріші»
Програмний зміст: продовжувати ознайомлювати дітей з творами дитячої художньої літератури; формувати вміння уважно слухати і розуміти віршовані твори; спонукати давати зв’язну відповідь на запитання вихователя; впізнавати твір за його фрагментами; відповідати на запитання за змістом тексту, оцінювати поведінку персонажів, сприяти формуванню правильного ставлення до подій у творі та його героїв з точки зору морально-етичних норм. Вправляти дітей у вживанні слів із пестливими суфіксами. Розвивати дрібну моторику рук. Виховувати любов до праці.
Обладнання: іграшка півника, таці із сухим піском, вермішель, стаканчики з водою, клей, серветки, крупа кукурудзяна, клейонка.
Хід заняття
(Діти стоять у колі).
Добрий день, мої малята,
І дівчата і хлоп’ята
Добрий день вам гості милі
Рада бачити вас нині.
- Давайте ми привітаємося з нашими гостями за допомогою віршика:
Доброго ранку, доброго дня
Хай плещуть долоньки
Хай тупають ніжки
Працюють голівки
Доброго ранку, доброго дня
Бажаю усім вам здоров’я й добра.
- Ми з казкою ростем мудріші
А світ навколо нас враз стає добрішим
Бо той хто у дитинстві казку любить.
Той у житті ніколи злим не буде.
Казки дають нам змогу зрозуміти, де добрий вчинок, а де поганий, що за добро завжди віддячують, а зло – карають. З казок ми розуміємо, де хороший герой, а де поганий, і з кого з них нам треба брати приклад. Казки вчать нас доброті, чуйності, співчуття.
(Чути кукурікання півника)
Знайшов я якось колосок
Змолов борошна мішок
Спік негайно у печі
Пироги і калачі
Мишенят не пригощав
Бо жоден з них не помагав
- Так, правильно, казка називається «Півник і двоє мишенят»
Я бачила по вулиці тут казочка ходила
Чи сумно стало в книжці їй,
Чи просто загубилась
І ось вона прийшла до нас
Сьогодні на світаночку
Давайте разом зазернемо
Швиденько в тую казочку.
(Діти підходять до столів, де стоять ємкості з піском)
- Жили собі двоє мишенят Круть і Верть та півник Голосисте Горлечко. Одного разу підмітав півник подвір’ячко і знайшов пшеничний колосок.
Вправа «Виклади колосок»
(Діти на піску викладають колосок з дрібних предметів)
- Круть, Верть подивіться, що я знайшов. Прибігли мишенята та й кажуть: «Треба його обмолотити». «А хто обмолотить?» - спитав півник. «Тільки не я» - пропищав Круть. «Тільки не я !» - пропищав Верть. Тай побігли гратися і веселитися.
Вправа «Мишенята»
- Довелося півникові все робити самому.
Вправа «Працьовитий півник»
«Прибігли мишенята» (стукають двома пальчиками по піску).
(Діти миють руки)
- А зараз пограємо з вами у гру: «Скажи ласкаво»
Півник казатиме слово, діти скажуть як воно звучатиме ніжно, ласкаво.
Н/д: Пиріг – пиріжок, колосок – колосочок, сміття – сміттячко, віник – віничок, півень – півник, миша – мишка
- Молодці, гарно справились із завданням. А зараз трохи відпочинемо і пограємо у рухливу гру : «Подаруй колосок»
(Одна дитина з колоском стоїть у колі. А діти йдуть по колу промовляючи слова:)
Ми подвір’ячко мели
Колосочок знайшли
І (ім’я дитини) віддали
З колосочком потанцюй
Та іншому подаруй
(Дитина у колі дарує колосок іншому учасникові, промовляючи слова:)
Я дарую колосок (ім’я дитини)
(Вони беруться за руки і танцюють в колі під музичний супровід)
(Гра повторюється з іншими учасниками)
- Ми весело погралися, потанцювали, але ми не підготували подарунок для півника. А як ви думаєте, що найбільше любить їсти наш півник?
- Так, зернятка. А зернятка ростуть у колосочку. Сідайте за столики і зробимо смачненькі колосочки для нашого півника.
Спочатку нанесемо клей на весь колосок, а потім присиплемо його крупою. Щоб наші пальчики все правильно зробили ми виконаємо для них гімнастику:
Узяли духмяне мило
Добре руки з ним помили
Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.
Рушничок я свій беру
Швидко ручки обітру
- То що потрібно спочатку зробити? А потім?
(Діти приступають до роботи, після закінчення дарують колоски півнику, а півник пригощає їх пиріжками)