Заняття з розвитку мовлення "Ми з казкою ростем мудріші"

Про матеріал

1. Привітання

2. Бесіда "Навіщо ми читаємо казки?"

3. Розповідання казки "Півник і двоє мишенят"(Піскотерапія)

4. Дидактична гра "Скажи ласкаво"

5. Рухлива гра "Подаруй колосок"

6. Аплікація "Пшеничний колосок"

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

 

для дітей молодшого дошкільного віку

 (художня культура, розвиток мовлення, аплікація)

 

на тему:

 

«Ми з казкою ростем мудріші»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програмний зміст: продовжувати ознайомлювати дітей з творами дитячої художньої літератури; формувати вміння уважно слухати і розуміти віршовані твори; спонукати давати зв’язну  відповідь на запитання вихователя; впізнавати твір за його фрагментами; відповідати на запитання за змістом тексту, оцінювати поведінку персонажів, сприяти формуванню правильного ставлення до подій у творі та його героїв з точки зору морально-етичних норм. Вправляти дітей у вживанні слів із пестливими суфіксами. Розвивати дрібну моторику рук. Виховувати любов до праці.

 

 

 

 

Обладнання: іграшка півника, таці із сухим піском, вермішель, стаканчики з водою, клей, серветки, крупа кукурудзяна, клейонка.

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

(Діти стоять у колі).

 Добрий день, мої малята,

 І дівчата і хлоп’ята

 Добрий день вам гості милі

 Рада бачити вас нині.

 

- Давайте ми привітаємося з нашими гостями за допомогою віршика:

 Доброго ранку, доброго дня

 Хай плещуть долоньки

 Хай тупають ніжки

 Працюють голівки

 Доброго ранку, доброго дня

 Бажаю усім вам здоров’я  й добра.

 

- Ми з казкою ростем мудріші

   А світ навколо нас враз стає добрішим

   Бо той хто у дитинстві казку любить.

   Той у житті ніколи злим не буде.

 

  •      Діти, а про що цей віршик?
  •      А ви любите слухати казки?
  •      А які казки ви знаєте?
  •      Молодці багато казок знаєте. А чи знаєте ви навіщо ми читаємо казки?

Казки дають нам змогу зрозуміти, де добрий вчинок, а де поганий, що за добро завжди віддячують, а зло – карають. З казок ми розуміємо, де хороший герой, а де поганий, і з кого з них нам треба брати приклад. Казки вчать нас доброті, чуйності, співчуття.

(Чути кукурікання півника)

  •                  Ой дивіться до нас у гості завітав Півник. Півник хоче загадати нам загадку, відгадавши її ми дізнаємося з якої казки він прийшов:

Знайшов я якось колосок

Змолов борошна мішок

Спік негайно у печі

Пироги і калачі

Мишенят не пригощав

Бо жоден з них не помагав

 

- Так, правильно, казка називається «Півник і двоє мишенят»        

   Я бачила по вулиці тут казочка ходила

   Чи сумно стало в книжці їй,

   Чи просто загубилась

   І ось вона прийшла до нас

   Сьогодні на світаночку

   Давайте разом зазернемо

   Швиденько в тую казочку.

(Діти підходять до столів, де стоять ємкості з піском)

 

- Жили собі двоє мишенят Круть і Верть та півник Голосисте Горлечко. Одного разу підмітав півник подвір’ячко і знайшов пшеничний колосок.

 Вправа «Виклади колосок»

(Діти на піску викладають колосок з дрібних предметів)

- Круть, Верть подивіться, що я знайшов. Прибігли мишенята та й кажуть: «Треба його обмолотити». «А хто обмолотить?» - спитав півник. «Тільки не я» - пропищав Круть. «Тільки не я !» - пропищав Верть. Тай побігли гратися і веселитися.

  

Вправа «Мишенята»

  1. Стрибають (двома пальчиками обох рук)
  2. Качаються (діти торкаються внутрішньою та зовнішньою сторонами рук піску).
  3. Перекидаються (кулачками вперед-назад)
  4. Грають у схованки (діти занурюють і витягують руки з піску)

- Довелося півникові все робити самому.

 

Вправа «Працьовитий півник»

  1. Молотити (діти стукають долонями по піску)
  2. До млина носити та борошна намолотити (перетирають між долонями пісок)
  3. Насіяти борошна (пересипати пісок із долоні в долоню)
  4. Замісити тісто (кулачками легко та з напруженням натискають на пісок, поливають його водою)
  5. Напекти пирогів (діти з мокрого піску ліплять пироги)

«Прибігли мишенята» (стукають двома пальчиками по піску).

 

  • А півник каже: «Почекайте, почекайте, а  хто колосок знайшов?». «Ти!» - голосно закричали мишенята. «А хто його обмолотив, до млина заніс та борошна намолов?». «Теж ти!» - тихіше відповіли мишенята. «А тісто хто місив та пироги пік?». «Теж ти!» - зовсім тихенько пропищали мишенята і стали вони вилазити з-за столу. А півник їх і не затримує. Хто ж таких ледарів пирогами пригощатиме.

 

  • Як називається казка?
  • Чому мишенят звали Круть і Верть?
  • А як звали півника?
  • А півник кликав мишенят до столу?
  • А пригостив півник пирогами мишенят?
  • Як ви думаєте чи правильно вчинив півник?
  • А на кого ви хотіли б бути схожими на півника чи на мишенят?

(Діти миють руки)

 

- А зараз пограємо з вами у гру: «Скажи ласкаво»

Півник казатиме слово, діти скажуть як воно звучатиме ніжно, ласкаво.

Н/д: Пиріг – пиріжок, колосок – колосочок, сміття – сміттячко, віник – віничок, півень – півник, миша – мишка

 

- Молодці, гарно справились із завданням. А зараз трохи відпочинемо і пограємо у рухливу гру : «Подаруй колосок»

 (Одна дитина з колоском стоїть у колі. А діти йдуть по колу промовляючи слова:)

 Ми подвір’ячко мели

 Колосочок знайшли

 І (ім’я дитини) віддали

 З колосочком потанцюй

 Та іншому подаруй

(Дитина у колі дарує колосок іншому учасникові, промовляючи слова:)

    Я дарую колосок (ім’я дитини)

 (Вони беруться за руки і танцюють в колі під музичний супровід)

(Гра повторюється з іншими учасниками)

 

- Ми весело погралися, потанцювали, але ми не підготували подарунок для півника. А як ви думаєте, що найбільше любить їсти наш півник?

- Так, зернятка. А зернятка ростуть у колосочку. Сідайте за столики і зробимо смачненькі колосочки для нашого півника.

 Спочатку нанесемо клей на весь колосок, а потім присиплемо його крупою. Щоб наші пальчики все правильно зробили ми виконаємо для них гімнастику:

   Узяли духмяне мило

   Добре руки з ним помили

   Полетіли від води

   Бризки з рук туди-сюди.

   Рушничок я свій беру

   Швидко ручки обітру

-  То що потрібно спочатку зробити? А потім?

 (Діти приступають до роботи, після закінчення дарують колоски півнику, а півник пригощає їх пиріжками)

 

doc
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
2454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку