Заняття на тему: "Весняні квіти вже цвітуть."

Про матеріал
Заняття планується для поглиблення знань дітей про весняні зміни в природі ; ознайомлення з першими весняними квітами (підсніжником, проліском,мати –й-мачухою);формування знань дітей про послідовність етапів розвитку рослини. Під час заняття діти вчаться розпізнавати весняні квіти за зовнішнім виглядом; виховується дбайливе ставлення до природи, пізнавальний інтерес до довкілля.
Перегляд файлу

Тема:  Весняні квіти вже цвітуть.

Мета: поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі ; ознайомити з першими весняними квітами(підсніжником, проліском,мати –й-мачухою);формувати знання дітей про послідовність етапів розвитку рослини; учити розпізнавати весняні квіти за зовнішнім виглядом; розвивати спостережливість, уяву; виховувати дбайливе ставлення до природи, пізнавальний інтерес до довкілля.

Попередня робота:  спостереження в природі; розглядання ілюстративних матеріалів; читання художніх творів.

Матеріал: малюнки проліска, підсніжника, мати-й-мачухи; фланелеграф; набори карток для гри «Усе переплуталося»; три предметні картинки із зображенням весняних квітів (проліска,підсніжника, мати-й-мачухи); ті самі малюнки, розрізанні на три частини (коріння, стебло з листячком, квітка).

Хід заняття

I. Організаційний момент.

Психогімнастика «Квіти прокидаються»

     Вихователь пропонує дітям згадати відомі їм квіти та уявити, що всі вони - маленькі квіточки.

    Пропонує виконати дії за словами вірша.

Прокидаються квітки –

Розкривають пелюстки.

Вітерець дихнув легенько,

Пелюстки хитнув тихенько.

Сутеніє, і квітки

Затуляють пелюстки.

Тихо засинають,

Голівками кивають.

II. Основна частина.

- Весна – чарівниця надіслала нам свої весняні подарунки – квіти.

ВЕСНЯНІ КВІТИ

Весна – чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса встала,

І проліски, і травка,

Й зелена муравка,

І кульбаба рясна,

І фіалка ясна –

Всі квіти весняні,

Веселі, коханні,

З – під листя виходять,

Голівки підводять

Од сну зимового

До сонця ясного!

(Олена Пчілка)

Дидактична гра «Упізнай квітку»

     Вихователь пропонує дітям відгадати загадку про весняну квітку.

Звертає увагу на те, що після будь – якої загадки необхідно знайти відповідне зображення квітки і покласти на дошку. Під час роботи над загадками вихователь формує у дітей уміння співвідносити описові слова із зовнішнім зображенням.

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

- Знайдіть серед малюнків цю квітку. Які слова вам підказали, що це пролісок? (синім цвітом, перша зацвітає)

Він маленький, він біленький,

Має ніженьку тоненьку,

З ним легенько вітер грає,

Все гойдає, колихає,

Сповіщає рідний край!

Гей, весна прийшла! Стрічай! (Підсніжник)

- Знайдіть підсніжник, покладіть його біля проліска. Чим схожі, чим різняться ці квітки?

Я раненько прокидаюсь,

Вам про весну сповіщаю.

Від землі – низенька, голівка жовтенька.

Спершу листя я не маю, як відквітну – викидаю.

Дуже сонце полюбляю.

Коли ж сонечка немає, -

Я очиці закриваю. (Мати-й -мачуха)

Після відцвітання квіток мати-й-мачухи з’являються листочки. Одна сторона листочка покрита сіреньким пушком – це, за народними повірями, - мати: лагідна, ніжна, добра. Вона має теплі долоні. А друга сторона  листочка – гладенька, на дотик холодна. За народними повірями – мачуха: не рідна мати.                                                                                                                                                                                                     Квітка має лікарське призначення: листочки заварюють і пють при застуді від кашлю.

Дидактична гра «Якої квітки забракло?»

Розгляньте ще раз весняні квіти. Назвіть квітку першу ліворуч, другу, третю.       Вихователь  пропонує дітям заплющити очі й ховає малюнок якоїсь квітки.               За сигналом педагога вони розплющують очі, зясовують, якої квітки забракло.                                                                                                                                                                         Вправу можна повторити 3 – 4 рази.

Гра «Склади квітку»

 Вихователь роздає дітям картки із зображенням частин різних квіток (корінь, стебло,квітка,листочки). Малюки отримують від нього по одній частині малюнка і розходяться груповою кімнатою. За сигналом вихователя шукають частини потрібних квітів. Він стежить за тим, щоб діти правильно прикладали картку до картки та вміли відзначати відмінність та схожість у будові квіток.

Дидактична гра «Усе переплуталось»

Вихователь пропонує дітям утворити півколо перед  фланелеграфом , виставляє набір карток, що відображають  послідовність розвитку рослин. Він виставляє їх не за порядком і пропонує визначити правильну послідовність подій.                                                                                                                                             Орієнтований перелік наборів карток

1. Маленький паросток, деревце, велике дерево.

2. Паросток, рослина без квітів, рослина з бутоном, рослина з квіткою.

 3. Брунька, маленький зелений листок, великий зелений листок, пожовклий листок.

У цій грі можна дібрати картки, повязані  з сезонними змінами в природі, зі зростом тварин  тощо.

ІІІ. Підсумок

- Які весняні квіти вам подобаються найбільше?

- Чому? Намалюйте вдома першу весняну квітку, що вам подобається найбільше.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чернецька Валентина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 грудня 2019
Переглядів
18943
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку