ВВІЧЛИВІ СЛОВА
Вихователь: - Сьогодні до нас в гості прийшов Незнайко. Він не знає чарівних слів. Тому йому дуже сумно, але йому дуже хочеться дізнатися ці слова.
ВВІЧЛИВІ СЛОВА
Вихователь: - Сьогодні до нас в гості прийшов Незнайко. Він не знає чарівних слів. Тому йому дуже сумно, але йому дуже хочеться дізнатися ці слова.
- А ви знаєте ці слова? Допоможете Незнайку?
Відповіді дітей: - ( Дякую, будь ласка, до побачення, добрий день, добрий ранок.)
Вихователь:- Вимовляючи слово, ми бажаємо людям доброго здоров'я, приємного настрою, хочемо, щоб весь день у них був радісним.
Послухайте, як сказано про це в одному з віршів. Подумайте, як можна його назвати.
(Читання вірша)
(Ст. Корхин «Доброго ранку»).
Ясне сонечко встало
- Добрий ранок! Сказало.
- Доброго ранку!-
Кричу я перехожим,
Веселим перехожим,
- Доброго ранку!-
У відповідь
Мені посміхнувся сусід
- Доброго ранку!-
Всюди я чую
Я чую і бачу
В очах у дівчат
В очах у хлопців
Але якщо прокинешся,
А дощик вікно
Стукає так стукає
А без сонця темно
- Доброго ранку
Друзі, все одно
- Доброго ранку
І в холод і в град
- Добрий ранок!
Не дарма кажуть
- Доброго ранку
Велить бути добріше,
Ясніше і наполегливіше і веселіше.
Придумано щедро;
- Добрий ранок!
- Хлопці, як же можна озаглавити цей вірш?
Діти: (« Добрий ранок»).
Рішення завдань.
Вихователь:- А зараз вирішимо всі разом таку задачу: «Хлопчик крикнув перехожому: « Скільки часу?». Звертаючись до перехожого, хлопчик припустився помилки. Які?
Діти:- Хлопчик повинен був спокійно запитати: «Вибачте, будь ласка, не змогли б Ви сказати, котра година?
Вихователь:- Молодці! Цю задачку ви вирішили правильно. Послухайте таку задачку: «По вулиці йшли двоє перехожих. Одному було 60 років, а іншому 7років. У першого в руках було п'ять предметів: портфель, три книги, згорток. Одна з книг впала.
- У Вас впала книга!- закричав хлопчик, наздоганяючи перехожого.
- Хіба?- здивувався той.
- Звичайно,- пояснив хлопчик. - Адже У Вас було п'ять речей: портфель, три книги і згорток, а зараз залишилося тільки чотири.
- Я бачу, ти добре знаєш математику - сказав перехожий, ледве піднімаючи впала книгу,- однак є правила, які ти ще не засвоїв.
- Які це правила?
Діти:- Хлопчик повинен був ввічливо звернутися до перехожого, так як він літнього віку і допомогти підняти книгу.
Читання вірша Б.Заходера «Дуже важливий індик»
Вихователь:- Задачки вирішили правильно. Послухайте вірш Б. Заходера і дайте відповідь на питання: « Чому не йшли друзі в гості до индюку?»
З'явивсяВ будинку
Раптом
Дуже Важливий Індик.
Раз за тридцять в день,
Не рідше,
Він кричав:
- Гей ви, нечеми!
Заходьте, чи що, в гості -
Повчитися ввічливості.
Я і сам, - кричав Індик, -
Доктор Ввічливих Наук,
І дружина моя - приклад
Чудових манер:
Навіть, коли вона спить,
Видно, що добре вихована!
Не соромся ти, Осел!
Заходь, сідай за стіл!
Що ж ти мовчиш як риба?
Кажи: "Прийду, спасибі!"
Ти не будь свинею, Свиня. -
Чекає тебеМоя сім'я!
Тільки раніше б Умила
Ти своє свиняче рило!
Як не бився, Однак
До Индюку ніхто не йшов -
Ні Корова,Ні Собака,
Ні Хавроніє,Ні Осел!
Посинів Індик від злості:
- Не йдуть, нахаби, в гості!
Дарма пропали всі труди!
Всі вони - балди-балди!
І додавЗ висоти
Своєї величі:
- Не засвоїли,
Скоти,Правила пристойності!
Вихователь:- Чому ж звірі не хотіли йти в гості до Индюку?
Діти:- Тому що він сам був невіглас, і обзивав своїх друзів. А до такого невеже в гості ніхто йти не хоче.
Гра «Словник ввічливих слів»
Вихователь: - Молодці! Пограємо в гру «Словник ввічливих слів». Послухайте правила гри. Я читаю вам першу сходинку, а ви за змістом доповнюєте його чарівним словом. Відповідайте всі разом (хором).
1. Розтане навіть льодяна глиба від слова теплого ...(Спасибі).
2.Зазеленеет старий пень, коли почує...(Добрий день).
3.якщо є більше не в силах, скажемо мамі ми ... (Спасибі).
4.І у Франції, і в Данії на прощання кажуть...(До побачення).
- Молодці. Ви всі дуже добре відповідали. Які ж чарівні слова нам зустрілися?
Діти: (Дякую, Добрий день, До побачення)
Гра «Так чи ні».
-Зараз ми пограємо. Гра називається «Так чи ні». Я задаю вам питання, а ви відповідайте хором, але тільки одним із слів « так» або «ні».
1. Хлопчики розмовляють під час показу кінофільму. Чи Правильно вони роблять?
2. Дівчинка зустріла на вулиці сусідку-пенсіонерку і допомогла їй донести сумку. Правильно зробила дівчинка?
3. Мама поїхала в село до бабусі, і Сергій побажав їй щасливого шляху. Правильно зробив Сергій?
4. Дівчинка поступилася дорогою старенької бабусі. Правильно зробила дівчинка?
5. На перерві Петя налетів на вчительку, не попросивши вибачення побіг далі. Правильно зробив Петрик?
Вихователь:- Наше заняття підходить до кінця. Згадайте, які чарівні слова ви знаєте?:- Молодці. На цьому заняття Незнайко дізнався багато чарівних слів. Він вас дякує і говорить велике спасибі.