Заняття з розвитку мовлення «Подорож до країни казок»
Завдання: продовжувати розвивати мовленнєву компетентність дітей під час роботи з казкою, закріплювати знання про казки, вміння пізнавати їх за описом, Формувати вміння відповідати повним реченням на запитання вихователя, слухати один одного і доповнювати відповіді товаришів. Збагатити словниковий запас дітей прислів’ями про дружбу. Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, мислення, увагу, творчі здібності. Виховувати любов до казки.
Матеріали: декорації для казкової країни, скринька.
План -схема:
Вихователь: Діти подивіться скільки багато гостей завітало до нас. Треба нам разом привітатись.
Діти: Добрий день!
Вихователь: Дружно , голосно сказати.
Діти:Добрий день!
Діти помічають повітряну кулю з конвертом.
Вих: Діти , погляньте що це?
На конверті:
Дітям дитячого садка «Берізка» середній групі № 2 «Квітучий лужок».
Правильно це нам. Цікаво, що там написано? Прочитаємо?
«Добрий день дорогі мої малята. Я , Мудра Казка, передаю вам вітання від усіх казок. У нашій країні казок щороку відзначають свято. Улюблені казки проводять цікаві конкурси. Запрошуємо і вас на наше свято».
Вихователь: Діти, нас запрошують до країни казок. Підемо?
Але для початку скажіть , а які казки знаєте і полюбляєте ви?
Які таємниці мають казки (Чарівний початок, тварини розмовляють, є чарівні предмети , які творять чудеса).
І от сьогодні нам допоможе чарівний клубочок.
Ти котись , котись клубочок
Попереду у садочок
Покажи нашим маляткам,
Як у казочку потрапити.
Клубочок котиться до скрині.
Вихователь: А ось і наше перше завдання. Нам потрібно сказати чиї це речі та який характер мають їх власники.
Червона шапочка (весела, довірлива, турботлива, смілива).
Колосок ( казка «Колосок». Півник – добрий, працьовитий, справедливий, мишенята – ліниві, безтурботні).
Фал ендоскоп ( «Лікар Айболит – добрий, сміливий, відважний, чуйний, лагідний).
Рукавичка (вона чарівна, бо в неї вмістилося багато тварин, а звірі всі добрі , дружні, бо дозволили один одному потрапити до рукавички)
Вихователь: Молодці діти. Помандруємо далі за чарівним клубочком .
Ти котись , котись клубочок
Попереду , у лісочок.
Покажи нашим малятам ,
Як потрапити у казку.
дивіться, ось іще лист,
«Одного разу в лісі сталося лихо , налетів сильний вітер - ураган і так лютував , що деякі герої сплутали свої казки. Допоможіть малята їх розпутати.
«Бігла мишка, хвостиком зачепила, колобок впав і розбився».
1.Що невірного в цій казочці?
2.Що мало розбитися?
3.Як називається казочка?
4.З якої казочки потрапив колобок?
«Схопив ведмідь півника і поніс його. А півник кричить :Мій котику , мій братику несе мене ведмідь за темні ліси, за високі гори».
1.Діти , а ви знаєте цю казочку?
2.Чи ведмідь вкрав півника?
3.Як називається ця казочка?
Стала Мурка кликати на допомогу Їжачка: «Ходи Їжачок не лежи , мишку витягти допоможи».
1.Кого кликала Мурка?
2.Що треба було допомогти витягти?
3.Як називається ця казочка.
Що ж підемо помандруємо далі.
Ти котись , котись клубочок,
попереду у лісочок.
Покажи нашим малятам ,
як потрапити у казку.
Ой діти,яка гарна пташка сидить на дереві. Ви її пізнали? Так це сорока – білобока, постійно приносить новини. І сьогодні у її дзьобику теж якийсь конверт. Ось і наступне наше завдання. Нам потрібно пригадати в які неприємні історії потрапили герої казок не знаючи цих правил.
«Вовк і семеро козенят».
1.Як називається ця казка?
2.Що трапилось з козенятами? А чому?(тому що козенята відчинили вовкові двері).
Діти , а чи можна відчиняти стороннім , незнайомим людям двері?Отже ця казка нас навчає : бути обачними з незнайомими людьми).
«Котик і півник».
1.Як називається ця казочка?
2.Що трапилось із півником?(півника викрала лисичка, тому що він не послухав котика).
3.Чого навчає нас ця казка?(слухатись дорослих і не трапиться біди).
«Червона шапочка».
1.Як називається ця казочка.
2.Що трапилося з Червоною шапочкою? (вовк з’їв дівчинку, бо вона розмовляла з ним, а також розповіла куди іде і навіщо).
3.Ця казочка навчає нас: слухатись батьків, не можна розмовляти з незнайомцями, розповідати їм все).
«Колобок».
1.не треба пікати від батьків.
2.не треба спілкуватися і підходити до незнайомців,бути занадто впевненим.
Отже, чого нас навчають ці казки?(думка дітей).
Відпочинем , дітвора,
Вам погратися пора.
Часу , дітлахи, не гаймо
гру веселу починаймо.
Діти стають у колі , у середині колобок.
Ой у лісі по стежині,
Колобок покотився.
По дорозі наш рум’янець.
Різних звірів зустрічав.
-Я зайчик – побігайчик!
-Я вовчик – братик!
-Я ведмідь – набрід!
- А я лисичка – сестричка!
«З’їмо тебе колобочку».
Усі ловлять колобка.
Вихователь:Діти, добре ми з вами пограли тож вирушаймо далі:
Ти котись , котись клубочок
попереду у лісочок.
Покажи нашим малятам,
як потрапити у казку.
Діти проходячи далі, чують плач. Під ялинкою сидить зайчик і плаче.
-Добрий день , Зайчику! Чого це ти плачеш?
Зайчик: Кажуть всі , що я лякливий,
Шороху боюся.
А на справді, я хотів би,
Знайти собі друзів.
В:Не плач зайчику. Ми будемо твоїми друзями, але ж діти так тебе люблять і знають багато про тебе казочок.
«Колобок» ,»Рукавичка», «Заєць хвалько», «Заєць і їжачок».
«Зайчикова хатинка».
І зараз діти не тільки розкажуть , а й покажуть про тебе казочку
«Зайчикова хатинка».
В:Діти , як ви вважаєте, чому вчать нас казки? Які приказки ви знаєте про дружбу та добро?
Від добра , добра не шукають.
Без вірного друга велика туга.
Дружба – найбільший скарб.
Людина без друзів , що дерево без коріння.
Нових друзів май,старих не забувай.
Звучить голос із – за ширми «Шановні діти!Дуже добре , що ви взяли участь у моєму конкурсі «Знатоки казок».
Ви всі добре справились з завданням і за це вам дарую нову книгу казок.
До Зустрічі.
В:А нам час вже повертатися до садочка.