Заняття з розвитку мовлення «В пошуках Зими».

Про матеріал
Мета: Виявити рівень знань; Продовжувати розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; Продовжити вчити дітей відповідати на запитання та висловлювати власну думку; Продовжувати вчити дітей складати невеличкі описові розповіді; Удосконалювати вміння дітей утворювати зменшувально-пестливу форму слів, Формувати у вихованців навички словотворення, активізувати вживання прикметників; узгоджувати прикметники з іменниками; Виховувати уважність, активність на занятті, організованість, інтерес до природи; Сприяти розвитку творчої уяви, слухової пам’яті та уваги.
Перегляд файлу

Заняття з розвитку мовлення

 

Підготувала вихователь: Палій Г.В.

 

Тема: «В пошуках Зими».

 

 

 

Мета:

 

  • Виявити рівень знань;
  •  Продовжувати розвивати зв’язне мовлення, образне мислення;
  •  Продовжити вчити дітей відповідати на запитання та висловлювати власну думку;

        Продовжувати вчити дітей складати невеличкі описові розповіді;

  • Удосконалювати вміння дітей утворювати зменшувально-пестливу форму слів,
  • Формувати у вихованців навички словотворення, активізувати вживання прикметників; узгоджувати прикметники з іменниками;
  • Виховувати уважність, активність на занятті, організованість, інтерес до природи;
  • Сприяти розвитку творчої уяви, слухової пам’яті та уваги.

Методи і прийоми: художнє слово, сюрпризний момент, створення проблемних ситуацій, дидактичні ігри, фізкультхвилинка, бесіда.

 

Попередня робота:

Матеріал: під час прогулянки звертати увагу дітей на стан довкілля, погоду, природні явища ; читати програмові художні твори про зиму, відгадування  загадок на зимову тематику, Д/гра «Яка це пора року?», вивчення фізкультхвилинки та психогімнастики, вивчення пальчикової гімнастики «Сніжок».

 

Демонстраційний –картина про зиму,осінь, ілюстрації тварин, ілюстрації предметів побуту, пазли.

Роздавальний –картки.

 

Хід заняття

I. Організаційний момент.

 

Вихователь: -Діти, давайте ми з вами привітаємося, посміхнемося нашим гостям і подаруємо свою посмішку.

 

(Діти вітаються за допомогою психогімнастики.)

 

Доброго ранку рідний наш дім

Доброго ранку діткам усім

Доброго ранку сонечку ясному

Доброго ранку садочку прекрасному

Вліво , вправо подивіться

Один одному всміхніться.

 

II. Сюрпризний момент.

Вихователь: -Діти, сьогодні вранці я прийшла до дитячого садка і помітила ось таку гарну сукню. Подивіться, яка вона гарна. А чия вона відгадайте за загадкою.

Загадка

Стало біло навкруги -

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я (зима).

Вихователь:- Молодці Зима. А яка у нас зима?

Діти: (біла, холодна, сніжна, морозна).

Вихователь: Аде ж сама зима поділася? Подивіться на сукні є лист, давайте його прочитаємо.

Читання листа вихователем.

(Ви мене всі відшукайте, і завдання відгадайте , є у вас картина гарна, ви її всі опишіть, і мене ви там знайдіть, а якщо я  не з’явлюся ви дружно хмаринку погукайте їй чистомовку прочитайте, і сніжинки ви зберіть там завдання всі зробіть).

.

III.Опис картини.

За допомогою запитань вихователя.

-Яка пора року зображена на картині?

-Які ознаки зими ви знаєте?

-Яких ви знаєте зимуючих птахів?

-Яке явище зимою ми спостерігаємо найчастіше?

(Йде сніг)

 

Дидактична гра «Поговоримо про сніг».

Мета: продовжувати формувати уявлення про зимові явища, а саме сніг,  його особливості та ознаки; вправляти в добиранні однорідних слів; розвивати мислення, уважність, зосередженість.

· Сніг білий чи зелений? (білий)

· Сніг важкий чи легенький? (легенький)

· Сніг гладкий чи пухнастий? (пухнастий)

· Сніг гарячий чи холодний? (холодний)

· Сніг падає чи піднімається? (падає)

· Сніг стрибає чи кружляє? (кружляє)

· Сніг летить чи повзе? (летить)

Вихователь: - Пригадаймо пору року осінь. (аналогічна робота, опис картини).

Вихователь: діти відпочиньмо підходьте до мене і зробимо пальчикову гімнастику.

 

Гра з пальчиками

Раз, два, три, чотири (загинаютьпальчики, починаючи з великого)

Діточки сніжок ліпили (імітація ліплять, змінюючи положення)

Він кругленький і гладенький (показують круг, гладять свої долоні)

Але зовсім не смачненький ( погрожують пальчиком)

Раз – підкинемо сніжок (дивляться вгору)

Два – кидок іще разок (підкидають уявний сніжок)

Три – сніжок спіймаємо (присідають)

І його зламаємо (тупотять ніжками).

 

 

Вихователь ми описали таку гарну картину,і в гру пограли, але ж зима не прийшла до нас. Давайте в хмаринки попросимо допомоги можливо вона нам допоможе.

 

Діти розповідають чистомоку.

Ма-ма ма-ма ма-ма-ма

Вже до нас іде зима!

Ме-ме ме-ме ме-ме-ме

Вже холодний вітер дме!

Ми-ми ми-ми ми-ми-ми

Ми готові до зими!

Ма-ме-ми ми готові до зими! 

Вихователь: Ось подивіться скільки сніжинок подарувала нам хмаринка, але вони розлетілися, і щоб її забрати потрібно виконувати завдання.

 

IV.Дидактична гра «Чий малюк?»

Мета: закріпити назви різних тварин та їх дитинчат, вчити зіставляти тварин з їх дитинчатами, розвивати зорову увагу, мова, мислення дитини та навички самоконтролю.

Вихователь читає, а діти закінчують.

 

Стрибає і грається разом завзято

Кумедне, пухнасте, мале …(цуценятко).

 

Свинка рожева іде погуляти

За нею прямує мале …(поросятко).

 

Кізонька мила йде в луки гуляти

З нею прямує мале … (козенятко).

 

Курочка вийшла пшона поклювати

Прибігло до неї жовтеньке …(курчатко).

 

В тихій берлозі для ведмедихи хатка

Там породилося мале… (ведмежатко).

 

Від хижаків захищає завзято

Мама зайчика своїх (зайченяток).

 

Вихователь: - Так задання виконали сніжинку забираємо.

А зараз відпочинимо.

 

VI. Фізкультхвилинка

У Володарки Зими» (імітують, що змерзли)

У Володарки Зими

Трішечки замерзли ми

Грудень каже: «Пострибай!» (стрибають)

Січень просить: «Присідай!» (присідають)

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

на стільчики сідаємо,

Працювати починаємо.

 

VII Дидактична гра «Скажи одним словом».

Мета: розвивати логічне мислення, пам`ять, поповнювати словниковий запас дітей словами-узагальненнями.

 

Вихователь:- А ось іще сніжинки і вони теж із завданнями.

Давайте їх розглянемо і виконаємо завдання. (наприклад: ведмідь, лисиця, заєць – Це звірі).

Вихователь: Молодці і з цим завданням впоралися. А зараз поглянемо може наша зима вже з’явилася? Ні, але з’явився  мішечок із завданням.

 

VIII . Дидактична гра «Що в мішечку?».

Мета: вправляти дітей у правильному вживанні роду іменників, узгоджувати прикметники з іменниками, відповідати простими реченнями.

 

Вихователь показує дітям яскравий мішечок з іграшками. Викликає дитину і пропонує дістати з нього з нього іграшку: «Що дістав?» «М’яч». «Якого він кольору?» «Червоний з білою смужкою). Діти по черзі дістають іграшки і описують їх. В кінці гри вихователь пропонує всі іграшки зібрати в мішечок.

 

IX. Підсумок заняття.

Вихователь:- Діти ми виконали всі завдання, зібрали всі сніжинки тепер із сніжинок прикрасимо нашу групову кімнату і коли зима повернеться буде задоволена.

А ось іще кошик із сніжинками і теж лист.

 Розповідь про мене склали

І сніжинки позбирали

Допомогли маленьким дитинчатам

 Їх матусь всіх відшукати

І за це в моїй корзинці

Є для кожного гостинці

Я корзину залишаю

Бо до лісу поспішаю

Ви малята пригощайтесь

На прогулянку збирайтесь

Буду я вас там чекати

З вами в різні ігри грати.

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку