«Осіннє сонечко заглядає до нас у віконечко»
Мета:
Навчати: Формувати знання дітей про об'єкт неживої природи-сонце; закріпити уявлення про те, що сонце світить і гріє, йому раді і люди, птахи і рослини.
Залучати дітей до розігрування закличок, потішок та супроводжувати їх відповідними рухами.
Закріпити уявлення про те, що сонце світить, гріє.
Розвивати: пізнавальну активність, сенсорні здібності дошкільнят, мовлення, мислення,
Виховувати: Сприяти вихованню у малят основ екологічно - доцільної поведінки. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї
№ п/п |
ФОРМИ РОБОТИ |
ЗМІСТ РОБОТИ |
1 |
Ранкова зустріч |
Зустріч з іграшковим сонечком |
2 |
Дидактичні ігри |
«Розклади промінчики», «Що схоже на сонечко», «Склади з частин ціле»
«Сонечко яке» |
3 |
Рухливі ігри |
«Сонечко і дощик», «Наздоженіть сонечко», «Де заховалось сонечко» |
4 |
Заняття |
«Осіннє сонечко заглядає у віконечко» |
5 |
Спостереження |
Спостереження за сонцем |
6 |
Дослідницька діяльність |
«Сонячне тепло» |
7 |
Художня література |
Потішки, заклички П. Осадчук «Сонячний зайчик» Казка М. Рибалко «Бегемотик та Сонечко» |
8 |
Творча майстерня |
«Сонячні промінчики» (малювання долоньками дітей) |
9 |
Співпраця з родинами |
Виготовлення фото-колажу «Наші маленькі сонечка» |
Дослідницька діяльність:
Тема: Сонячне тепло
Мета: показати залежність між висотою стояння сонця та кількістю його тепла.
Матеріал: ліхтарик.
Умови: затемнене приміщення.
Хід досліду: Спрямувати світло ліхтарика на руку дитини під певним кутом, потримати 20-30 секунд, потім спрямувати світло вертикально до руки. 3апитати дитину, коли було більш тепло.
ДИДАКТИЧНІ ІГРИ:
Дидактична вправа: «Сонечко яке?»
Мета: збагачувати словник дітй прикметниками.
Хід вправи: Вихователь пропонує розповісти про сонечко: яке воно?
Наприклад: жовте, кругле, тепле, ласкаве тощо.
Дидактична гра: «Кому сонечко потрібне?»
Мета: закріпити знання дітей про властивості сонця. Розповісти, що потрібне всім живим істотам і рослинам на Землі, розвивати мислення, пам'ять, увагу.
Хід вправи:
Вихователь називає дітям предмети. Якщо предмету сонечко потрібне, діи піднімають руки, нібито промінчики сонця. Якщо не потрібно-присідають.
Дидактична гра: «На що схоже сонечко?»
Мета: закріпити знання дітей про сонце, його форму, колір; розвиваи логічне мислення, зорову пам'ять.
Хід вправи: Перед дітьми лежать предметні картинки. Вихователь пропонує дітям обрати тільки таку картинку. Яка схожа на сонце(м'яч, апельсин тощо)
діи по черзі показують картинку і пояснюють чому саме обрали самец ю картинку. (наприклад: у мене м'яч, тому що він круглий, як сонечко)
Дидактична гра: «Склади з частин ціле» (сонце)
Мета:вправляти в умінні складати з частин ціле; розвивати увагу, дрібну моторику рук.
Психогімнастика
Тихо сонечко котилось,
Миле сонечко втомилось,
Склало ручки, склало лапки,
Лягло сонце спочиватки.
Щоби добре відпочити,
Білий світ теплом зігріти.
РУХЛИВІ ІГРИ:
Рухлива гра: «Сонечко і дощик»
Мета: учити дітей ходити та бігати в різних напрямках, не наштовхуючись на інших дітей. Діяти за сигналом вихователя, підтримувти хороший настрій малят. Розвивати швидкість і спритність.
Обладнання: парасолька, лава
Хід гри: Діти сидять на лаві. Вихователь: “На небі сонечко, можна йти гуляти”. Діти ходять і бігають по майданчику. Після слів “Дощик, швидше додому!” всі біжать на свої місця і ховаються в свої “будиночки” (замість будиночка-лави можна використати парасольку, під якою діти ховаються за сигналом «дощик»)
Рухлива гра: «Наздоженіть сонечко»
Мета: вчити дітей бігти за вихователем(Сонечком), тікати від нього,не наштовхуючись на інших дітей; підтримувати хороший настрій дітей.
Хід гри: Діти стоять з одного боку майданчика(кімнати). Вихователь пропонує їм наздогнати його і починає бігти у протилежний бік (кімнати) майданчика. Діти біжать за вихователем,намагаючись спіймати його.
Фізкультурна хвилинка
«Сонечко прокинулось»
Сонечко прокинулось,
В різні боки потягнулось,
Потім весело всміхнулось,
Кругом себе повернулось.
Стали квіти оживати,
Пташки пісеньки співати,
Діти стали танцювати,
Миле сонечко вітати.
Пальчикова гра «Кожен промінчик сонечка»
Мета: розвиток дрібної моторики, мовленнєвий розвиток.
Промінчики сонце на небо пускає,
Кожного привітним словом зустрічає:
Цей промінчик - пустотливий,
Цей промінчик - золотий,
Цей промінчик - добренький,
Цей тоненький промінчик,
Цей посміхається,
Мізинцем називається.
По черзі загинаємо пальчики, починаючи з великого.
Ранкова гімнастика для дітей раннього віку: «В гості до сонечка»
Мета: доставити дітям радість від спільних ігор.
Завдання: формувати у дітей інтерес до рухової активності; вправляти в умінні ходити один за одним; виховувати вміння чути сигнали і реагувати на них.
Хід гри:
Вихователь: Діти, ми сьогодні вирушимо в подорож до сонечка в гості.
Дорога до сонця по доріжці
Виглянуло сонечко І кличе нас гуляти Як приємно з сонечком Разом крокувати Ось як ми крокуємо Ось як ми вміємо Топ-топ-топ-топ (Біг і спокійна ходьба)
Вихователь: Ось ми і прийшли до будинку Сонечка, але, воно спить?
Дітки, розбудимо сонечко?
Ігрова вправа: «Сонечко»
1.«Ось як сонечко встає» - повільно підніматися, піднімати руки вгору через сторони
2.«Вище, вище, вище» - стоячи, руки вгорі розведені в сторони.
3.«До ночі сонечко зайде» - Присісти навпочіпки, руки опустити.
4. «Нижче, нижче, нижче» - сидячи на колінах, руки опущені вниз.
5. «Добре, добре, сонечко сміється» - хлопки в долоні.
6. «А під сонечком весело живеться» - руки на поясі, кружляють навколо себе.
Вихователь: Щось Сонечко не встає!
Допомагайте мені разом!
Брязкальця візьміть,
Ними дзвінко погреміть!
Вправи з брязкальцями (діти повторюють вправи за дорослим)
Вихователь: Ось і Сонечко прокинулося, посміхнулося, потягнулося!
Дітки, сонечко запрошує вас на веселу зарядку з промінчиками.
Зарядка з стрічками (Вихователь роздає дітям стрічки-промінчики. Проводиться зарядка під пісню «Сонечко променисте любить скакати». Діти повторюють рухи відповідно до тексту)
Вихователь: Молодці діти, добре ми попрацювали!
А зараз я запрошую вас,
Проїхатися на сонячній каруселі.
Гра «Каруселі»
Ледве-ледве, ледве-ледве - повільно йдуть по колу Закружляли каруселі.
А потім, потім, потім - прискорюють темп Все бігом, бігом, бігом.
Тихіше, тихіше, - поступово сповільнюють руху Не поспішайте, карусель зупиніть.
Раз і два, раз і два - йдуть повільно Ось і скінчилася гра. - зупиняються
Вихователь: Діти, яка гарна у нас вийшла подорож! Тепер ви будете бадьорими цілий день, а ось вам від сонечка вітаміни для вашого здоров’я!
Літературна скринька:
Розпустило коси сонце
Розпустило коси сонце,
Загляда до всіх в віконце:
Хто ще щічки не помив?
Хто зарядку не робив?
Хто не слухається маму?
Хто не склав свою піжаму?
Хто в цю пору іще спить?!
Будем сплюшку цю будить!
Ясне сонечко (А.Барто )
Ясне сонечко в кімнату
Дивиться в віконечко.
Дуже раді всі малята,
Плескають в долонечки.
Вийди, вийди, сонечко,
Вийди, вийди, сонечко,
На дiдове полечко,
На бабине зiллячко,
На наше подвiр'ячко.
На веснянi квiточки,
На маленькi дiточки,
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
Потішка
Заглянь, заглянь, сонечко,
До нас у віконечко.
Дітки там гуляють,
Тебе виглядають.
Ясне сонечко
(А.Барто)
Ясне сонечко в кімнату
Дивиться в віконечко.
Дуже раді всі малята,
Плескають в долонечки.
«Сонечко дивиться в віконечко»
(А.Барто)
Дивиться сонечко у віконце.
Гріє нашу кімнату
Ми заплескали в долоньки
Дуже раді сонечку.
Сонячний зайчик
П. Осадчук
Зайчику-стрибайчику,
Чому я не збагну.
Як ти, побігайчику.
Виліз за стіну?
Як це ти, маленький.
Подолавши страх.
Крізь вікно швиденько
Вискочив на дах?
Ген сміється в небі
Сонце золоте,
В нього, як і в тебе.
Усмішка цвіте.
Ясне сонечко не гріє
Г. Бойко
Ясне сонечко не гріє,
Холодок повіва.
Засихає, жовтіє
На узліссі трава.
Небо хмуриться часто.
Потемніла ріка...
Щоб дощами упасти —
Плине хмара важка.
Казка М. Рибалко «Бегемотик та Сонечко»
«Одного разу сидів бегемотик на високій горі і ловив хмарки. Раптом він упіймав Сонечко.
Зрадів бегемотик і побіг показати сонечко своїм друзям. Біжить, а на зустріч йому лисичка.
- Лисичко, я сонечко упіймав!
Відламав шматочок сонечка бегемотик лисичці і побіг далі.
Аж раптом зустрів ведмедика.
Відірвав шматочок сонечка і ведмедику.
Побіг далі бегемотик і зустрів курчатко. І йому він подарував шматочок сонечка.
… І раптом настала темна ніч. На дворі стало темно і холодно. Засумували звірята. Почали думати, як повернути сонечко на небо…».