Заняття з сенсорики. Ранній вік. Тема:"Сонечко"

Про матеріал
Мета: Навчати: Формувати знання дітей про об'єкт неживої природи-сонце; закріпити уявлення про те, що сонце світить і гріє, йому раді і люди, птахи і рослини. Залучати дітей до розігрування закличок, потішок та супроводжувати їх відповідними рухами. Закріпити уявлення про те, що сонце світить, гріє. Розвивати: пізнавальну активність, сенсорні здібності дошкільнят, мовлення, мислення, Виховувати: Сприяти вихованню у малят основ екологічно - доцільної поведінки. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї
Перегляд файлу

 



 «Осіннє сонечко заглядає до нас у віконечко»

Мета:

Навчати: Формувати знання дітей про об'єкт неживої природи-сонце; закріпити уявлення про те, що сонце світить і гріє, йому раді і люди, птахи і рослини.

Залучати дітей до розігрування закличок, потішок та супроводжувати їх відповідними рухами.

Закріпити уявлення про те, що сонце світить, гріє.

Розвивати: пізнавальну активність, сенсорні здібності дошкільнят, мовлення, мислення,

Виховувати: Сприяти вихованню у малят основ екологічно - доцільної поведінки. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї

 

№ п/п

ФОРМИ РОБОТИ

ЗМІСТ РОБОТИ

1

Ранкова зустріч

Зустріч з іграшковим сонечком

2

Дидактичні ігри

«Розклади промінчики»,

«Що схоже на сонечко»,

«Склади з частин ціле»

«Сонечко яке»
«Кому сонечко потрібне»

3

Рухливі ігри

«Сонечко і дощик»,

«Наздоженіть сонечко»,

«Де заховалось сонечко»

4

Заняття

«Осіннє сонечко заглядає у віконечко»

5

Спостереження

Спостереження за сонцем

6

Дослідницька діяльність

         «Сонячне тепло»

 

 

 

7

 

 

 

Художня література

Потішки, заклички
А.Барто «Ясне сонечко»,
«Вийди,вийди, Сонечко»,

П. Осадчук

 «Сонячний зайчик»

Казка М. Рибалко «Бегемотик та Сонечко»

8

Творча майстерня

«Сонячні промінчики» (малювання долоньками дітей)

9

Співпраця з родинами

Виготовлення фото-колажу «Наші маленькі сонечка»

Дослідницька діяльність:

Тема: Сонячне тепло

Мета: показати залежність між висотою стояння сонця та кількістю його тепла.
Матеріал: ліхтарик.
Умови: затемнене приміщення.
Хід досліду: Спрямувати світло ліхтарика на руку дитини під певним кутом, потримати 20-30 секунд, потім спрямувати світло вертикально до руки. 3апитати дитину, коли було більш тепло.

 

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ:
 

Дидактична вправа: «Сонечко яке?»
Мета: збагачувати словник дітй прикметниками.

Хід вправи: Вихователь пропонує розповісти про сонечко: яке воно?
Наприклад: жовте, кругле, тепле, ласкаве тощо.

Дидактична гра: «Кому сонечко потрібне?»
Мета: закріпити знання дітей про властивості сонця. Розповісти, що потрібне всім живим істотам і рослинам на Землі, розвивати мислення, пам'ять, увагу.

Хід вправи:
Вихователь називає дітям предмети. Якщо предмету сонечко потрібне, діи піднімають руки, нібито промінчики сонця. Якщо не потрібно-присідають.

Дидактична гра: «На що схоже сонечко?»
Мета:  закріпити знання дітей про сонце, його форму, колір; розвиваи логічне мислення, зорову пам'ять.

Хід вправи: Перед дітьми лежать предметні  картинки. Вихователь пропонує дітям обрати тільки таку картинку. Яка схожа на сонце(м'яч, апельсин тощо)
діи по черзі показують картинку і пояснюють чому саме обрали самец ю картинку. (наприклад: у мене м'яч, тому що він круглий, як сонечко)

 

Дидактична гра: «Склади з частин ціле» (сонце)

Мета:вправляти в умінні складати з частин ціле; розвивати увагу, дрібну моторику рук.

 

Психогімнастика

Тихо сонечко котилось,

Миле сонечко втомилось,
Склало ручки, склало лапки,
Лягло сонце спочиватки.
Щоби добре відпочити,
Білий світ теплом зігріти.

РУХЛИВІ ІГРИ:

Рухлива гра: «Сонечко і дощик»

Мета: учити дітей ходити та бігати в різних напрямках, не наштовхуючись  на інших дітей. Діяти за сигналом вихователя, підтримувти хороший настрій малят. Розвивати швидкість і спритність.

Обладнання: парасолька, лава

Хід гри: Діти сидять на лаві. Вихователь: “На небі сонечко, можна йти гуляти”. Діти ходять і бігають по майданчику. Після слів “Дощик, швидше додому!” всі біжать на свої місця і ховаються в свої “будиночки” (замість будиночка-лави можна використати парасольку, під якою діти ховаються за сигналом «дощик»)

Рухлива гра: «Наздоженіть сонечко»

Мета: вчити дітей бігти за вихователем(Сонечком), тікати від нього,не наштовхуючись на інших дітей; підтримувати хороший настрій дітей.
Хід гри: Діти стоять з одного боку майданчика(кімнати). Вихователь пропонує їм наздогнати його і починає бігти у протилежний бік (кімнати) майданчика. Діти біжать за вихователем,намагаючись спіймати його.

 

Фізкультурна хвилинка

      «Сонечко прокинулось»

Сонечко прокинулось,

В різні боки потягнулось,

Потім весело всміхнулось,

Кругом себе повернулось.

Стали квіти оживати,

Пташки пісеньки співати,

Діти стали танцювати,

Миле сонечко вітати.

 

Пальчикова гра «Кожен промінчик сонечка»

Мета: розвиток дрібної моторики, мовленнєвий розвиток.
Промінчики сонце на небо пускає,
Кожного привітним словом зустрічає:
Цей промінчик - пустотливий,
Цей промінчик - золотий,
Цей промінчик - добренький,
Цей тоненький промінчик,
Цей посміхається,
Мізинцем називається.
По черзі загинаємо пальчики, починаючи з великого.

 

 

Ранкова гімнастика для дітей раннього віку: «В гості до сонечка»

Мета: доставити дітям радість від спільних ігор.

Завдання: формувати у дітей інтерес до рухової активності; вправляти в умінні ходити один за одним; виховувати вміння чути сигнали і реагувати на них.

Хід гри:

Вихователь: Діти, ми сьогодні вирушимо в подорож до сонечка в гості.

Дорога до сонця по доріжці

Виглянуло сонечко І кличе нас гуляти Як приємно з сонечком Разом крокувати Ось як ми крокуємо Ось як ми вміємо Топ-топ-топ-топ (Біг і спокійна ходьба)

Вихователь: Ось ми і прийшли до будинку Сонечка, але, воно спить?

Дітки, розбудимо сонечко?

Ігрова вправа: «Сонечко»

1.«Ось як сонечко встає» - повільно підніматися, піднімати руки вгору через сторони

2.«Вище, вище, вище» - стоячи, руки вгорі розведені в сторони.

3.«До ночі сонечко зайде» - Присісти навпочіпки, руки опустити.

4. «Нижче, нижче, нижче» - сидячи на колінах, руки опущені вниз.

5. «Добре, добре, сонечко сміється» - хлопки в долоні.

6. «А під сонечком весело живеться» - руки на поясі, кружляють навколо себе.

Вихователь: Щось Сонечко не встає!

Допомагайте мені разом!

Брязкальця візьміть,

Ними дзвінко погреміть!

Вправи з брязкальцями (діти повторюють вправи за дорослим)

Вихователь: Ось і Сонечко прокинулося, посміхнулося, потягнулося!

Дітки, сонечко запрошує вас на веселу зарядку з промінчиками.

Зарядка з стрічками (Вихователь роздає дітям стрічки-промінчики. Проводиться зарядка під пісню «Сонечко променисте любить скакати». Діти повторюють рухи відповідно до тексту)

Вихователь: Молодці діти, добре ми попрацювали!

А зараз я запрошую вас,

Проїхатися на сонячній каруселі.

Гра «Каруселі»

Ледве-ледве, ледве-ледве - повільно йдуть по колу Закружляли каруселі.

А потім, потім, потім - прискорюють темп Все бігом, бігом, бігом.

Тихіше, тихіше, - поступово сповільнюють руху Не поспішайте, карусель зупиніть.

Раз і два, раз і два - йдуть повільно Ось і скінчилася гра. - зупиняються

Вихователь: Діти, яка гарна у нас вийшла подорож! Тепер ви будете бадьорими цілий день, а ось вам від сонечка вітаміни для вашого здоров’я!

 

 

Літературна скринька:

Розпустило коси сонце

Розпустило коси сонце,

Загляда до всіх в віконце:

Хто ще щічки не помив?

Хто зарядку не робив?

Хто не слухається маму?

Хто не склав свою піжаму?

Хто в цю пору іще спить?!

Будем сплюшку цю будить!

 

Ясне сонечко (А.Барто )

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться  в віконечко.

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

Вийди, вийди, сонечко,

Вийди, вийди, сонечко,

На дiдове полечко,

На бабине зiллячко,

На наше подвiр'ячко.

На веснянi квiточки,

На маленькi дiточки,

Там вони граються,

Тебе дожидаються.

 

Потішка

Заглянь, заглянь, сонечко,

До нас у віконечко.

Дітки там гуляють,

Тебе виглядають.

Ясне сонечко

(А.Барто)

Ясне сонечко в кімнату

Дивиться в віконечко.

Дуже раді всі малята,

Плескають в долонечки.

                                

 

 

«Сонечко дивиться в віконечко»

(А.Барто)

Дивиться сонечко у віконце.

Гріє нашу кімнату

Ми заплескали в долоньки

Дуже раді сонечку.

 

 

Сонячний зайчик

П. Осадчук

Зайчику-стрибайчику,

Чому я не збагну.

Як ти, побігайчику.

Виліз за стіну?

Як це ти, маленький.

Подолавши страх.

Крізь вікно швиденько

Вискочив на дах?

Ген сміється в небі

Сонце золоте,

В нього, як і в тебе.

Усмішка цвіте.

 

             Ясне сонечко не гріє

         Г. Бойко

        Ясне сонечко не гріє,

Холодок повіва.

Засихає, жовтіє

На узліссі трава.

   Небо хмуриться часто.

Потемніла ріка...

   Щоб дощами упасти —

Плине хмара важка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Казка М. Рибалко «Бегемотик та Сонечко»

 «Одного разу сидів бегемотик на високій горі і ловив хмарки. Раптом він упіймав Сонечко.

Зрадів бегемотик і побіг показати сонечко своїм друзям. Біжить, а на зустріч йому лисичка.

- Лисичко, я сонечко упіймав!

  • Ой, яке воно гарне, яскраве. Бегемотик, ти такий добрий, дай мені шматочок.

Відламав шматочок сонечка бегемотик лисичці і побіг далі.

Аж раптом зустрів ведмедика.

  • Ведмедику, я сонечко упіймав!
  • Дай мені шматочок.

Відірвав шматочок сонечка і ведмедику.

Побіг далі бегемотик і зустрів курчатко. І йому він подарував шматочок сонечка.

… І раптом настала темна ніч. На дворі стало темно і холодно. Засумували звірята. Почали думати, як повернути сонечко на небо…».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Соловкин Вячеслав
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
26419
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку