заняття з соціального розвитку

Про матеріал
заняття для старшого дошкільного віку,з валеологічного розвитку..Заняття з цікавим задумом, продуманим змістом.
Перегляд файлу

Фізльтурна розвага валеологічного спрямування

для дітей середньої або старшої групи

«Як Чхайлик став здоровим»

Мета: через рух та гру закріпити знання про здоровий спосіб життя та способи збереження здоров’я; сприяти формуванню валеологічної компетентності; виховувати відповідальність, підтримувати прояви дружби, взаємодопомоги; популяризувати здоровий спосіб життя.

Обладнання: ліхтарик, великі кубики або конструктор, оздоблені наче мило, кульки для сухого басейну; обручі, обмотані скотчем (клейкою стороною назовні),врозтяжка, на якій підвішені декоративні зразки нездорової їжі (пончики, гамбургери, цукерки...), муляжі овочів та фруктів, 2 надувних басейна, канат або мотузка, 8 обручів, 2 ракетки для бадмінтону, 2 надувні кульки, 2 тунелі для пролізання, торбинки для метання, зразки засобів гігієни.

Діти заходять до зала, шикуються півколом або іншим зручним способом.

Вихователь:

Добрий день вам, любі діти!

Всім-всім-всім – фізкульт-привіт!

Змагатись, грати та радіти

Запрошує нас спорту світ!

Комунікативна гра «Привітання»

Вихователь

На розвагу ми зібрались,

Отже, час нам привітатись:

Вітаємось руками,  (помахати)

Вітаємось ногами,   (торкнутись сусіда стопою або п’яткою)

Ліктями вітаємось,   (торкнутись сусіда ліктями)

Всі разом посміхаємось!  (намалювати в повітрі серце)

Всі діти крокують по колу та промовляють завихователем«кричалку»:

- Хто здоровий? – Ми!

- Хто веселий? – Ми!

крокують по колу

 

- З здоровям ми дружимо,   

  Виростаєм дужими!

зупиняються, показують «сильні руки»

- Хто гартується щодня?   

- Я!  Я!  Я!

сходяться до центру кола, піднімають руки вгору

- Ми, малята-здоров’ята,

  В спортивні ігри любим грати!    

стрибають на місці, плескають

в долоні над головою

Діти виконують «Ранкову руханку»

пісня: гурт «Малдіви», YouTube-канал «З Любов’ю до дітей»

Відео руханки за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=Y1RCPEhzR70&t=53s 

вихователь:

Всі веселі, сил набрались,

Дуже гарно розім’ялись!

А зараз…

Дружно, діти, в одну мить -

Ви команди утворіть! (діти шикуються по командах «Живчик» та «Позитивчик»)

Девіз  «Живчик»: Полюбляєм пісні й сміх, радість ділимо на всіх!

Девіз «Позитивчик»: Ми веселі, енергійні, на 100 відсотків позитивні!

Вихователь

Будемо ми в ігри гратись

Та здоров’я набиратись!

За дверима роздається «Апчхи!» та до зала весело заходить Чхайлик (на одязі прикріплені «мікроби» та «віруси»)

Чхайлик: Привіт, діти! Я – Чхайлик!

Добрий ранок, дітлахи!

Я кажу вам всім: «Апчхи»!  (радісно, як «Привіт!»)

Мої друзі – всі мікроби,

Ми розносимо хвороби!  (гордо)

Зустрічайте нас, малята,

Чхайлик вас скликає грати!  (показує на себе та робить жест запрошення)

Вихователь

Як «апчхи»? Це що за жарти?   (сердито до Чхайлика)

Грати з Чхайликом не варто!    (до дітей)

Ми – малята-здоров’ята,

Всі гартуємось завзято,

З фізкультурой дружимо

І ростемо дужими!

Як мікроби побороти,

Знаєм, дітки, до роботи!

Мило-друг нам допоможе,

Збудувати захист зможем!

Гра/естафета «Будуємо мильний бар’єр»

Діти будують парканчик навколо Чхайлика (можна використати великі кубики або конструктор, оздоблені наче мило коробки тощо). Можна провести у вигляді естафети, а можна організувати як гру (діти діють спільно, без змагального компоненту).

Також можна зробити умовний бар’єр, прикріплюючи кульки від сухого басейну або невеликі повітряні кульки (наче це мильні бульбашки) до скотчу, що закріплений на великому обручі або іншій поверхні.

Чхайлик:

Діти, що ж ви наробили?

Ви мене тут ледь не вбили! /ви мене загородили!

Я не можу навіть чхати,

Геть слабкий – не можу встати!

Вихователь: Діти, ми змогли себе захистити, молодці! А ти, Чхайлику, трохи побудь на карантині!

Гра «А ти руки мив?»

Всі діти стають в шеренгу. Один з дітей – ведучий, він – «мило» (йому одягають наголівник або медальон із зображенням мила). «Мило» стоїть перед дітьми та питає крайнього праворуч:

- Ти руки мив?

- Мив!

- З милом?

- Без мила!

- А не забувай! – після цих слів «мило» починає доганяти учасника гри, який тікає, пробігаючи між дітьми, що стоять у шерензі та поспішає зайняти місце на лівому кінці шеренги, поки його не наздогнало «мило».

Якщо дитина відповіла:

- З милом! – Тоді Мило каже:

- Ай молодець! – і також доганяє цього учасника гри.

Гра повторюється, аж поки «мило» не перепитає всіх та діти не стануть у тому ж порядку, як стояли спочатку. Якщо дітей багато, тоді гру краще провести по командах, в такому випадку у кожної команди буде свій ведучий – «мило».

Чхайлик: А мені гра дуже сподобалась, можна вже до вас?

Вихователь: Діти, я пропоную спробувати розчаклувати Чхайлика та подивитись, хто ж він насправді.

Але спочатку я та Чхайлик вдягнемо маску та рукавички.

Якщо на меті є навчити дітей користуватись захисними засобами, то можна провести з дітьми міні-навчання «Як вдягати маску»

вихователь:

Крібле-крабле-чхе! (діти повторюють слова)

Розчаклуємо тебе!  (стають в коло, Чхайлик – в центрі)

Миєм, миєм руки з милом,

Всі мікроби разом змиєм!  (імітація миття рук)

Щоб хвороб нам уникати,

Слід дистанцію тримати!  (розійшлись)

Є на випадок такий

Антисептик в нас рідкий: Пш-ш-ш-ш!  (промовляють та рухають руками, наче чаклують)

Крібле-крабле, ми здорові,   (показують «клас!»)

Маємо маски наготові!  

Чхайлик знімає з себе «мікробів» та «віруси», оглядає себе здивовано:

Ой, насправді ж я не Чхайлик,

Я – веселий добрий Грайлик!

Вибачайте, любі діти,

Я ж-бо міг вас заразити...

Ви  мене розчаклували,

Від мікробів врятували!

Тож давайте разом гратись

Та здоров’я набиратись!

Вихователь:

Зачекай, Грайлику... Є у мене чарівний ліхтарикпромінець здоров’я. Зараз я тебе просканую... (світить на Грайлика ліхтариком).

Мікробів та вірусів немає...

Дихай.. не дихай... Все зрозуміло!

Ось яке фото я отримав за допомогою чарівного ліхтарика. Це їжа, яку ти споживаєш (показує Грайлику та дітям «фото», на якому – цукерки, фаст-фуд і т.п.).

Вихователь:

Так не будеш ти здоровим,

А залишишся ти хворим:

Яку їжу споживаєш,

Так себе й почуваєш!

 

ДИДАКТИЧНА ГРА « КОРИСНО Шкідливо”

Дякую, я буду знати,

Що корисно споживати!

Вихователь

Здоров’я своє бережіть,

І з вітамінами дружіть!

Танок під пісню «Вітамінка»

(YouTube -канал «З Любов'ю до Дітей»)

Діти та Грайлик виконують рухи за вибором музкерівника

Вихователь

: А тепер ліхтарик хоче перевірити твої легені.

Промінець здоров’я скаже,

Чи повітрям свіжим дихав,

Небезпеку вмить покаже...

Ось, дивіться, яке лихо!  (Вихователь показує «фото» легенів, на яких є забруднені ділянки)

Так! Треба всіх перевірити! Команди, шикуйсь!

Естафета «Сканування»

Учасники естафети стають в шеренгу «ланцюжком» від старту до фінішу на відстані кроку один від одного. Біля першого учасника на старті лежать кілька обручів. За сигналом той, хто стоїть першим, бере обруч, надягає його на себе (обруч опускається на підлогу). Наступний учасник бере цей обруч, знімає його з товариша та надягає на себе. Наступний учасник повторює цю дію. Таким чином обруч «сканує» кожного в шерензі. Коли обруч дістався останнього в шерензі, капітан бере наступний обруч, естафета продовжується, поки всі обручі (3 або 4 шт) не будуть використані.

Також можна організувати цю естафету наступним чином:

вихователь: А ось дітки наші всі здорові – так показує сканування!

Адже вони гуляють та грають на свіжому повітрі, а ще займаються фізкультурою. А зараз давайте навчимо Грайлика робити дихальні вправи.

Вітер, вітер, вітерець,                          

Короткі вдохи-видохи на кожне слово

Ти літаєш навпростець.         

Вдих через ніс – довгий видих (губи трубочкою)

Дуєш вправо – вітер робиш,     

Дихання через праву ніздрю, ліву закрити    

Дуєш вліво – хмари гониш.     

Дихання через ліву ніздрю, праву закрити    

Навкруг світу ти літаєш,         

Зробити вдих та довгий видих «по колу»

І здоров’я всім бажаєш!        

Зробити вдих та спрямувати довгий видих на  відкриті долоні

Грайлик:

О! Зараз я відчуваю себе таким здоровим та сповненим сил!

вихователь: Щоб ще зміцнитись, тобі потрібно зайнятись спортом.

Грайлик: А яким спортом?

Вихователь: Діти, дайте Грайлику пораду, яким видом спорту йому краще зайнятись? Діти називають різні види спорту, серед яких – футбол, баскетбол, теніс, бадмінтон...  Далі Грайлик може обрати той вид спорту, який ви вважаєте кращим варіантом для проведення: якщо футбол – проводиться естафета ведення м’яча ногами та забивання в імпровізовані ворота, якщо баскетбол – естафета з ведення м’яча рукою та закидання у кільце і т.д. Наприклад:

Грайлик: Мені сподобався бадмінтон, але будемо грати за моїми правилами – ракеткою та повітряною кулькою замість воланчика!

Естафета «Бадмінтон із Грайликом»

Учасники естафети за допомогою ракетки для бадмінтону ведуть повітряну кульку (підбивають її у напрямку руху) до поворотної стійки та назад до команди, передають наступному гравцю.

Грайлик:

Яка чудова гра! Я так набігався, що змок, піт градом тече! Діти, дайте мені хустинку, я витру обличчя... та й розчесатись треба... ще гребінець мені дайте, будь ласка, в кого є?!

Вихователь: Грайлику, так не можна! Є речі особистої гігієни, якими не можна ділитись ні з ким та брати у користування в інших людей, навіть у найкращих друзів  – це гребінець, хустинка, зубна щітка, рушник, захисна маска. Щоб краще запам’ятати це, давайте пограємо у гру.

Гра «Спільне-особисте»

Фізінструктор розташовується з одного боку зала. Біля нього на столику різні предмети: хустинка, рушничок, зубна щітка, захисна маска, гребінець, кубик від конструктора, машинка, лялька, коробка з олівцями, м’ячик...  В іншому боці зала позначене місце, де діти можуть зібратись разом (можна викласти канатом або мотузкою велике коло). Фізінструктор піднімає один з предметів. Якщо це предмет особистої гігієни, то діти розбігаються по залу, якщо це предмет спільного користування, то діти збираються разом – стають у коло.

Естафета «Доріжка здоров’я», або

«Стрибай, пролізай, кидай – вид спорту називай!»

Учасники естафети стрибають з обруча в обруч, пролізають через «тунель здоров’я», зупиняються біля кошика з кульками або торбинками та виконують кидок у горизонтальну або вертикальну ціль (яка є у наявності); після цього, незалежно від результату, називають будь-який відомий їм вид спорту, повертаються в команду, передають естафету.

Грайлик:

Оце так ігри, естафети!

Спорт зробив мене атлетом!

Зрозумів я все, малята –

Про здоров’я треба дбати,

В чистоті себе тримати.

А ще в спортивні ігри грати,

Бути жвавим та активним

Та як усі ви – позитивним!

Вихователь

 

Нумо всі: фізкульт…

Діти і дорослі разом: Ура! Ура! Ура!

 

 

docx
Додано
20 вересня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку