Заняття "Зелень на підвіконні"

Про матеріал
- навчити дітей садити цибулю двома способами (у землю та воду); - спостерігати за появою сходів, доглядати за ними; - продовжувати формувати уявлення про те, що рослина живе, їй необхідні вода, світло та тепло; - поглиблювати знання дітей про рослинний світ, грунт і його значення для рослин; - активізувати і розширювати мову дітей за допомогою загадок та мнемотаблиць; - розвивати спостережливість, допитливість, інтерес до сільскогосподарської праці; - прививати дітям трудові навички, бажання допомогати і працювати самим; - виховувати інтерес до навколишнього світу, правильне ставлення до здоров’я.
Перегляд файлу

Березнянський комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) «Берізка» загального типу Березнянської селищної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Організована пізнавальна діяльність

на тему:

«Зелень на підвіконні»

 

 

 

 

 

 

                                                                               Підготувала:

                                                                                                вихователь

                                                                                               ЗДО «Берізка»

 Доценко Ю.В.

 

 

 

 

                                                  

 

                                                    2021 р

 

Мета:

- навчити дітей садити цибулю двома способами (у землю та воду);

- спостерігати за появою сходів, доглядати за ними;

- продовжувати формувати уявлення про те, що рослина живе, їй необхідні вода, світло та тепло;

- поглиблювати знання дітей про рослинний світ, грунт і його значення для рослин;

- активізувати і розширювати мову дітей за допомогою загадок та мнемотаблиць;

- розвивати спостережливість, допитливість, інтерес до сільскогосподарської праці;

- прививати дітям трудові навички, бажання допомогати і працювати самим;

- виховувати інтерес до навколишнього світу, правильне ставлення до здоров’я.

Обладнання:

- цибуля;

- лійки з водою;

- ящики з землею;

- пластикові стаканчики;

- палички;

- грабельки;

- Маша і ведмідь (ляльки );

- загадки про овочі;

- клейонки на столи;

- серветки;

- фартухи для дітей;

- ширма;

- рушник;

- мнемотаблиці до вірша «Овочі на грядці»

- графосмужки «Овочі»

- пам’ятка;

- таблички, де написано, коли висаджена цибуля;

- щоденник спостережень.

                                         Хід заняття

Психогімнастика

Світить сонце у віконце

І дарує всім тепло

Посміхнімось до нього

Одне одному всміхніться

І ніколи не савріться!

Вихователь: Діти, сьогодні в нас незвичайне, але дуже цікаве заняття.  До нас у гості  хтось завітав… А хто, ви здогадаєтеся, якщо послухаєте музику….(звучить музика, за ширмою з’являються ляльки – Маша і Ведмідь) То хто ж до нас завітав? Давайте з ними привітаємось!

Ведмідь: Добрий день, діти! А ви знаєте, що у мене біля хати є великий город, де ростуть різні овочі. Восени я зібрав всі овочі і поклав в комору. А сьогодні деякі з них приніс у кошику на ваше заняття. А вам за допомогою загадок треба відгадати, які овочі лежать у  моєму кошику (кошик стоїть на столику біля вихователя,  накритий рушничком.  Ведмідь  загадує загадки, діти відгадують, вихователь дістає той овоч і кладе на столі)

 

Дидактична гра «Загадкові овочі»

1.В кожній хаті її знають,

   Другим хлібом називають.

   Смажать, варять і печуть,

   На пюре її товчуть.

   Урожай великий в полі

   Ми зібрали…(картоплі)

 

2.Вбрався у червону свиту

   Став смачним і соковитим.

   На салат приніс Єгор

   З грядки стиглий…(помідор)

 

3.Під великими листками

   В пухирцях дрібних, з хвостами,

   Зелененькі, не гіркі,

   Підростають…(огірки)

 

4.Чуба вгору зачесав,

   Зуби в землю заховав.

   Гість він бажаний в родині,

   В кожній хаті в Україні.

   Бо народ вживати звик

   Взимку від хвороб…(часник)

 

5.Сотню хусточок напнула,

   Щоб у вуха не надуло.

   І на шию ще хустинку,

   Пов’язала…(капустина)

 

6.Сам сховався у коморі,

   Чуба залишив на дворі.

   Ледь солодкий він на смак,

   Робить борщ смачним…(буряк)

 

7.На бурульку овоч схожий,

   Та розтанути не може.

   В корінці всі вітаміни

   У руденької …(морквини)

 

8.Ходить цілий рік бабуся

   У гарненькому кожусі.

   Знімеш кожуха в бабулі –

   Вмить заплачеш від…(цибулі)                          

 

Вихователь: Молодці!  А зараз давайте згадаємо і розкажемо Маші і ведмедику за допомогою мнемотаблиці вірш про овочі, який ми вивчили

«Овочі на грядці»

 

Робота з графосмужками про овочі

Маша: -А які страви можна приготувати з овочів? (відповідь дітей) .

- А які овочі можна вживати сирими? (відповіді дітей).

- А чому овочі корисні? (відповідь дітей).

 

Вихователь: Все правильно, молодці! Дуже корисно їсти овочі, пити овочеві соки, робити салати зі свіжих овочів. Споживати овочі можна і потрібно цілий рік, тому що в них дуже багато вітамінів, які необхідні для того, щоб бути здоровим. А ось взимку овочі їсти просто необхідно, особливо цибулю і часник, щоб не хворіти. Ці овочі дуже корисні, у них багато вітаміну С, а ще часник і цибуля перші помічники у боротьбі із застудою та грипом. І тому ми сьогодні з вами будемо на нашому зимовому городі –тобто на городі на вікні садити цибулю. Уявляєте – за вікном зима, сніг, а у нас на вікні буде свій зимовий город, вітамінний міні-город.

- Що ви можете мені розказати про цибулину?

- Яка вона?

- Якого кольору?

- На яку геометричну форму схожа?

- Тверда чи м’яка?

- Солодка чи гірка?

У цибулини є верхівка і корінець. А що треба для того, щоб   цибулька росла? (світло, тепло, вода) А як ви думаєте, діти, що має відбутися , якщо цибулю посадити і пройде деякий час? (з’являються довгі зелені листочки-пір’ячко, вихователь показує картинку пророзшої цибулі) Так, всі основні вітаміни скубчуються саме в цих стрілках. Взимку та після зими, навесні  у людей в організмі не вистачає вітамінів, і дуже важливо вживати в їжу зелену цибулю. Сьогодні ми з вами будемо висаджувати цибулю у грунт – ящики з землею та у контейнери з водою і будемо спостерігати, що станеться. Для того, щоб посадити цибулю у землю давайте вдягнемо фартушки і підійдемо до столів. Це наші ящики з землею, куди ми будемо саджати цибулю, а це інвентар, який нам допоможе це зробити. Спочатку:

1.  Землю треба опушити грабельками (вихователь показує і просить зробити це 2-3 дітей)

2.  Паличками треба зробити неглибоки ямки (показує, а потім просить це зробити 2-3 дітей)

3.  Необхідно правильно взяти цибулю в руки – корінцем донизу (вихователь показує, як правильно взяти і просить дітей взяти по одній цибулинці і визначити, де в неї верх, а де корінець)

4.  А тепер треба посадити цибулю в землю, ввінчувати її у грунт (вихователь показує, діти висаджують кожний свою цибулю)

                   

5.  Обережно паличками загорнути землю (вихователь показує, діти повторюють)

6.  А тепер треба полити цибулю (вихователь показує, як обережно поливати і потім просить це зробити 1 -2 дітей)

7. А ще ми приклеїмо на ящички папірці, де написано, коли ми посадили нашу цибулю (вихователь прикріплює папірці)

8. Ставимо наші ящички на вікно. Для чого ми це робимо? (бо тут тепло і найбільше світла)Біля цих ящичків садимо ведмедика, це буде його город, і разом з ведмедиком будемо спостерігати за ростом цибулі.

Вихователь: А зараз трохи відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку Фізкультхвилинка.

Ми учились, ми трудились.

І, напевно вже стомились.

Тож, давайте для розрядки,

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз!- підняли руки вгору.

Два!- нагнулися додолу.

Три!- повернулись вправо, вліво,

На «чотири» - раз присіли.

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками повертіли.

І знов взялися за діло.

Вихователь: А зараз ми навчимося висаджувати цибулю в контейнери з водою. Коли цибуля росте у землі, ми не зможемо бачити, як ростуть корінці, а ось у водичці нам буде добре видно, коли з’являться корінці і як вони ростуть. Для цього нам треба:

1. Підготувати стаканчики(вихователь попередньо готує)

2. Налити  води (показує і просить це зробити 2-3дітей)

3. Правильно взяти цибулю (діти пригадують, як це треба зробити і кожен бере по одній цибулині)

4. Вставляємо цибулинку  (вихователь показує, діти виконують самостійно)

5. Ставимо таблички, де написано, коли посадили цибулю.

6. Ставимо контейнери на вікно.

Вихователь: А біля цієї цибулі садимо Машу, це її город. Хлопчики разом з ведмедиком будуть доглядати за своїм городом, а дівчатка разом з Машею – за своїм. Ось і побачимо, де швидше виросте цибуля, яку будемо споживати до супів та борщиків. А зараз давайте ще раз пригадаємо, що треба для того, щоб наша цибуля швидше виросла?

Дитина:

Щедра земле,

Сонечко миле

Дайте рослині силу!

Щедра земле

Сестре водо,

Дайте рослині воду!  

Вихователь: Молодці, правильно! Необхідні тепло, сонечко і вода, а ще наше терпіння і спостережливість!

- Що ми з вами робили? (садили цибулю, згинаємо мізинець)

- Дружньо садили? (так, згинаємо безіменний палець)

- Один одному допомогали? (так,  згинаємо середній палець)

- Працювали охайно? (так, згинаємо вказівний палець)

- Отримали ось такий результат! (показуємо великий палець-люкс)

           

Вихователь: А на згадку про нашу працю  в нас буде ось така пам’ятка! (вихователь читає пам’ятку)

Виростаєм на віконці,

Проростаємо від сонця.

Від водиці зеленієм,

Діточкам усім радієм!

Ви нас, діти, доглядайте,

І водою поливайте.

Щоб могли ми воду пити,

Треба землю розпушити.

Любі діти! Час не гайте –

Ви за нами доглядайте!

(вихователь ставить пам’ятку біля ящиків з цибулею, там же на вікні ставить лійку і відерце з грабельками і  паличками)

Вихователь: Хай росте наш зимовий город, а ви діти не забувайте за ним доглядати, опушувати землю, поливати. А я буду записувати у цій таблиці всі зміни, які будуть відбуватися з нашими цибулинками. А зараз прибираємо свої робочі місця, заняття закінчено.

 

 

 

  

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фудар Надежда
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
378
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку