Березнянський комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) «Берізка» загального типу Березнянської селищної ради
Організована пізнавальна діяльність
на тему:
«Зелень на підвіконні»
Підготувала:
вихователь
ЗДО «Берізка»
Доценко Ю.В.
2021 р
Мета:
- навчити дітей садити цибулю двома способами (у землю та воду);
- спостерігати за появою сходів, доглядати за ними;
- продовжувати формувати уявлення про те, що рослина живе, їй необхідні вода, світло та тепло;
- поглиблювати знання дітей про рослинний світ, грунт і його значення для рослин;
- активізувати і розширювати мову дітей за допомогою загадок та мнемотаблиць;
- розвивати спостережливість, допитливість, інтерес до сільскогосподарської праці;
- прививати дітям трудові навички, бажання допомогати і працювати самим;
- виховувати інтерес до навколишнього світу, правильне ставлення до здоров’я.
Обладнання:
- цибуля;
- лійки з водою;
- ящики з землею;
- пластикові стаканчики;
- палички;
- грабельки;
- Маша і ведмідь (ляльки );
- загадки про овочі;
- клейонки на столи;
- серветки;
- фартухи для дітей;
- ширма;
- рушник;
- мнемотаблиці до вірша «Овочі на грядці»
- графосмужки «Овочі»
- пам’ятка;
- таблички, де написано, коли висаджена цибуля;
- щоденник спостережень.
Хід заняття
Психогімнастика
Світить сонце у віконце
І дарує всім тепло
Посміхнімось до нього
Одне одному всміхніться
І ніколи не савріться!
Вихователь: Діти, сьогодні в нас незвичайне, але дуже цікаве заняття. До нас у гості хтось завітав… А хто, ви здогадаєтеся, якщо послухаєте музику….(звучить музика, за ширмою з’являються ляльки – Маша і Ведмідь) То хто ж до нас завітав? Давайте з ними привітаємось!
Ведмідь: Добрий день, діти! А ви знаєте, що у мене біля хати є великий город, де ростуть різні овочі. Восени я зібрав всі овочі і поклав в комору. А сьогодні деякі з них приніс у кошику на ваше заняття. А вам за допомогою загадок треба відгадати, які овочі лежать у моєму кошику (кошик стоїть на столику біля вихователя, накритий рушничком. Ведмідь загадує загадки, діти відгадують, вихователь дістає той овоч і кладе на столі)
Дидактична гра «Загадкові овочі»
1.В кожній хаті її знають,
Другим хлібом називають.
Смажать, варять і печуть,
На пюре її товчуть.
Урожай великий в полі
Ми зібрали…(картоплі)
2.Вбрався у червону свиту
Став смачним і соковитим.
На салат приніс Єгор
З грядки стиглий…(помідор)
3.Під великими листками
В пухирцях дрібних, з хвостами,
Зелененькі, не гіркі,
Підростають…(огірки)
4.Чуба вгору зачесав,
Зуби в землю заховав.
Гість він бажаний в родині,
В кожній хаті в Україні.
Бо народ вживати звик
Взимку від хвороб…(часник)
5.Сотню хусточок напнула,
Щоб у вуха не надуло.
І на шию ще хустинку,
Пов’язала…(капустина)
6.Сам сховався у коморі,
Чуба залишив на дворі.
Ледь солодкий він на смак,
Робить борщ смачним…(буряк)
7.На бурульку овоч схожий,
Та розтанути не може.
В корінці всі вітаміни
У руденької …(морквини)
8.Ходить цілий рік бабуся
У гарненькому кожусі.
Знімеш кожуха в бабулі –
Вмить заплачеш від…(цибулі)
Вихователь: Молодці! А зараз давайте згадаємо і розкажемо Маші і ведмедику за допомогою мнемотаблиці вірш про овочі, який ми вивчили
«Овочі на грядці»
Робота з графосмужками про овочі
Маша: -А які страви можна приготувати з овочів? (відповідь дітей) .
- А які овочі можна вживати сирими? (відповіді дітей).
- А чому овочі корисні? (відповідь дітей).
Вихователь: Все правильно, молодці! Дуже корисно їсти овочі, пити овочеві соки, робити салати зі свіжих овочів. Споживати овочі можна і потрібно цілий рік, тому що в них дуже багато вітамінів, які необхідні для того, щоб бути здоровим. А ось взимку овочі їсти просто необхідно, особливо цибулю і часник, щоб не хворіти. Ці овочі дуже корисні, у них багато вітаміну С, а ще часник і цибуля перші помічники у боротьбі із застудою та грипом. І тому ми сьогодні з вами будемо на нашому зимовому городі –тобто на городі на вікні садити цибулю. Уявляєте – за вікном зима, сніг, а у нас на вікні буде свій зимовий город, вітамінний міні-город.
- Що ви можете мені розказати про цибулину?
- Яка вона?
- Якого кольору?
- На яку геометричну форму схожа?
- Тверда чи м’яка?
- Солодка чи гірка?
У цибулини є верхівка і корінець. А що треба для того, щоб цибулька росла? (світло, тепло, вода) А як ви думаєте, діти, що має відбутися , якщо цибулю посадити і пройде деякий час? (з’являються довгі зелені листочки-пір’ячко, вихователь показує картинку пророзшої цибулі) Так, всі основні вітаміни скубчуються саме в цих стрілках. Взимку та після зими, навесні у людей в організмі не вистачає вітамінів, і дуже важливо вживати в їжу зелену цибулю. Сьогодні ми з вами будемо висаджувати цибулю у грунт – ящики з землею та у контейнери з водою і будемо спостерігати, що станеться. Для того, щоб посадити цибулю у землю давайте вдягнемо фартушки і підійдемо до столів. Це наші ящики з землею, куди ми будемо саджати цибулю, а це інвентар, який нам допоможе це зробити. Спочатку:
1. Землю треба опушити грабельками (вихователь показує і просить зробити це 2-3 дітей)
2. Паличками треба зробити неглибоки ямки (показує, а потім просить це зробити 2-3 дітей)
3. Необхідно правильно взяти цибулю в руки – корінцем донизу (вихователь показує, як правильно взяти і просить дітей взяти по одній цибулинці і визначити, де в неї верх, а де корінець)
4. А тепер треба посадити цибулю в землю, ввінчувати її у грунт (вихователь показує, діти висаджують кожний свою цибулю)
5. Обережно паличками загорнути землю (вихователь показує, діти повторюють)
6. А тепер треба полити цибулю (вихователь показує, як обережно поливати і потім просить це зробити 1 -2 дітей)
7. А ще ми приклеїмо на ящички папірці, де написано, коли ми посадили нашу цибулю (вихователь прикріплює папірці)
8. Ставимо наші ящички на вікно. Для чого ми це робимо? (бо тут тепло і найбільше світла)Біля цих ящичків садимо ведмедика, це буде його город, і разом з ведмедиком будемо спостерігати за ростом цибулі.
Вихователь: А зараз трохи відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку Фізкультхвилинка.
Ми учились, ми трудились.
І, напевно вже стомились.
Тож, давайте для розрядки,
Зробим кілька вправ зарядки.
Раз!- підняли руки вгору.
Два!- нагнулися додолу.
Три!- повернулись вправо, вліво,
На «чотири» - раз присіли.
Похитали головою,
Ще й притупнули ногою.
Пальчиками повертіли.
І знов взялися за діло.
Вихователь: А зараз ми навчимося висаджувати цибулю в контейнери з водою. Коли цибуля росте у землі, ми не зможемо бачити, як ростуть корінці, а ось у водичці нам буде добре видно, коли з’являться корінці і як вони ростуть. Для цього нам треба:
1. Підготувати стаканчики(вихователь попередньо готує)
2. Налити води (показує і просить це зробити 2-3дітей)
3. Правильно взяти цибулю (діти пригадують, як це треба зробити і кожен бере по одній цибулині)
4. Вставляємо цибулинку (вихователь показує, діти виконують самостійно)
5. Ставимо таблички, де написано, коли посадили цибулю.
6. Ставимо контейнери на вікно.
Вихователь: А біля цієї цибулі садимо Машу, це її город. Хлопчики разом з ведмедиком будуть доглядати за своїм городом, а дівчатка разом з Машею – за своїм. Ось і побачимо, де швидше виросте цибуля, яку будемо споживати до супів та борщиків. А зараз давайте ще раз пригадаємо, що треба для того, щоб наша цибуля швидше виросла?
Дитина:
Щедра земле,
Сонечко миле
Дайте рослині силу!
Щедра земле
Сестре водо,
Дайте рослині воду!
Вихователь: Молодці, правильно! Необхідні тепло, сонечко і вода, а ще наше терпіння і спостережливість!
- Що ми з вами робили? (садили цибулю, згинаємо мізинець)
- Дружньо садили? (так, згинаємо безіменний палець)
- Один одному допомогали? (так, згинаємо середній палець)
- Працювали охайно? (так, згинаємо вказівний палець)
- Отримали ось такий результат! (показуємо великий палець-люкс)
Вихователь: А на згадку про нашу працю в нас буде ось така пам’ятка! (вихователь читає пам’ятку)
Виростаєм на віконці,
Проростаємо від сонця.
Від водиці зеленієм,
Діточкам усім радієм!
Ви нас, діти, доглядайте,
І водою поливайте.
Щоб могли ми воду пити,
Треба землю розпушити.
Любі діти! Час не гайте –
Ви за нами доглядайте!
(вихователь ставить пам’ятку біля ящиків з цибулею, там же на вікні ставить лійку і відерце з грабельками і паличками)
Вихователь: Хай росте наш зимовий город, а ви діти не забувайте за ним доглядати, опушувати землю, поливати. А я буду записувати у цій таблиці всі зміни, які будуть відбуватися з нашими цибулинками. А зараз прибираємо свої робочі місця, заняття закінчено.
1